ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران

اگر همین الان بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید و بخواهید یک دستگاه خودرو بخرید، انتخاب‌های متعدد و متنوعی پیش رویتان قرار می‌گیرد. از خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو گرفته تا اتومبیل‌های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر همین الان بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید و بخواهید یک دستگاه خودرو بخرید، انتخاب‌های متعدد و متنوعی پیش رویتان قرار می‌گیرد. از خودروهای داخلی سایپا و ایران خودرو گرفته تا اتومبیل‌های وارداتی و کارکرده اروپایی، کره‌ای و ژاپنی. یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید خودروهای چینی هستند. خودروهایی که نسبتا هم کیفیت خوبی دارند و هم با توجه به رقبای وارداتی، با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند.

علاوه بر این موارد، خودروهای چینی در کلاس‌ها و با بدنه‌های مختلف تولید می‌شوند و می‌توانند سلیقه‌های مختلفی را به خود جلب کنند. ماشین‌های چینی با برندها و نشان‌های متنوعی در بازار ایران موجودند و هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

برندهای خودروهای چینی در بازار ایران

چینی‌ها سال‌های سال است که پایشان به بازار ایران باز شده و محصولاتشان با قیمت‌هایی پایین‌تر از اجناس اروپایی و کره‌ای و ژاپنی فروخته می‌شود و قیمت‌هایی کمتر از رقبای وارداتی خود دارند.

دهه ۸۰ خورشیدی زمانی بود که لاستیک خودروهای چینی به جاده‌ها و خیابان‌های ایران رسید. مدیران خودرو یکی از اولین شرکت‌های ایرانی بود که اقدام به مونتاژ خودروهای چینی در ایران کرد و محصولاتش را با نشان MVM به بازار فرستاد. کرمان موتور هم با مونتاژ مدل‌های مختلف چری و بعدها جک، مشتریان ایرانی را با خودروهای چینی آشنا کرد. بهمن موتور، کارمانیا، آذیکو، دیار خودرو و سیف خودرو از دیگر شرکت‌هایی هستند که با خودروسازان چینی همکاری دارند.

علاوه بر خودروسازان مذکور، دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا هم، اکنون تعدادی از ماشین‌های چینی را روی خط تولید دارند. در حال حاضر ۱۵ برند چینی در بازار ایران حضور دارند که از این تعداد، ۱۳ برند در داخل مونتاژ می‌شوند.

حضور کمرنگ ام جی در بازار

ام جی را باید باکیفیت‌ترین برند خودروهای چینی در ایران دانست و علت آن هم به اصل و نسب این برند برمی‌گردد. خودروسازی ام جی حدود ۹۰ سال پیش در انگلستان تاسیس شد و حالا یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی SAIC چین است. خودروهای ام جی در اوایل دهه ۹۰ وارد کشور شدند و بعد از مشکلاتی که شرکت واردکننده پیدا کرد، وارداتشان متوقف شد و در حال حاضر تنها یک محصول ام جی با نام ۳۶۰ در کارخانه آذویکو (گروه صنعت خودرو آذربایجان) تولید می‌شود.

ام وی ام، محبوب ایرانی‌ ها

ام وی ام یکی از اولین برندهای خودروهای چینی در بازار ایران است. این برند متعلق به شرکت مدیران خودرو است که در دهه هشتاد محصولاتی را برای فروش به مشتری‌های ایرانی عرضه کرد. در حال حاضر ۴ مدل خودرو ام وی ام توسط مدیران خودرو تولید می‌شود که یکی از آنها هاچبک است و ۳ خودرو دیگر در گروه شاسی‌بلندها قرار دارند. خودروهای ۳۱۵، X22، X33 S و X55 در تیپ‌های مختلف عرضه می‌شود و فهرست بلندبالایی را تشکیل می‌دهند.

برلیانس، برند شبیه ساز بی ام و!

برلیانس یکی از برندهای زیر مجموعه سایپا و پارس خودرو است و خودرویی ایرانی به حساب می‌آید که با استفاده از قطعات و موتور چینی تولید می‌شود. ۴ محصول برلیانس روی خط تولید سایپا قرار دارند که پرفروش‌ترینشان برلیانس H330 است.

برلیانس H330 مدل صندوقدار H320 است و به جز این مورد تفاوت چندانی با مدل هاچبک ندارد. این خودرو با موتور ۱.۶۵ لیتری و با جعبه دنده اتوماتیک و دستی عرضه می‌شود. استفاده از زنجیرتایم باعث شده تا رانندگان این خودرو دیگر نگران پاره شدن تسمه تایم نباشند.

بسترن و غوغای فروشش در سال 97

بسترن محصول خودروسازی چینی FAW است که در ایران توسط گروه بهمن مونتاژ و عرضه می‌شود. در حال حاضر فقط بسترن B30 روی خط تولید قرار دارد. این خودرو روی پلتفرم فولکس واگن تولید شده و موتورش هم محصول آلمان است.

رشد تولید و فروش محصولات جک در بازار ایران

جک با نشان ستاره پنج پر خود، چندین سال است که در مدل‌های مختلف زیر پای رانندگان ایرانی قرار دارد. کلید تولید محصولات جک در سال ۸۸ و با امضای قراردادی بین کرمان موتور و خودروساز چینی زده شد. جک J4، S3 و S5 خودروهایی هستند که در این مونتاژ می‌شوند و پرفروش‌ترینشان جک S5 است.

جک S5 برای اولین بار در سال ۹۴ و با موتور توربو و پیشرانه دستی به فروش رسید و به دلیل طراحی خوب و امکانات مناسب مشتریان زیادی را جلب کرد. یک سال بعد، این کراس اوور چینی با جعبه دنده اتوماتیک آمد و امکانات بیشتری هم به آن اضافه شد که می‌توان به استارت دکمه‌ای، ایربگ جانبی جلو، سنسور جلو و دوربین عقب اشاره کرد.

جیلی، خودرو مغفول مانده در بازار

جیلی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که مالک شرکت‌های اروپایی ولوو و پلستار است و قصد دارد تا خودروهایش را به بازارهای غربی صادر کند. ورود جیلی به ایران در اوایل دهه ۹۰ و با واردات سه مدل آغاز شد اما به دلیل ضعف واردکننده، خودروهای باکیفیت جیلی نتوانستند موفقیت چندانی پیدا کنند. بعد از آن شرکت خودروسازان بم قراردادی با جیلی امضا و خودرو GC6 را در ایران مونتاژ کرد.

چانگان، خودرو پرحاشیه سایپا

چانگان در سال ۹۳ و با حاشیه‌ها و مشکلاتی وارد ایران شد. تنها محصول این خودروساز CS 35 نام دارد که با ۹ ماه تاخیر به دست مشتریان رسید و بعدها مشکلات کمبود قطعات پیدا کرد. سال ۹۵، این خودرو روی خط تولید سایپا قرار گرفت و بعد از عرضه آن، قیمت مدل‌های وارداتی به شدت افت پیدا کرد.

چری، رقیب جدی ام وی ام

چری در کنار ام وی ام یکی از برندهایی است که خودروهایش توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود. شرکت چری ایران یکی از زیر مجموعه‌های چری و همکار مدیران خودرو برای مونتاژ و عرضه محصولات این خودروساز چینی در داخل کشور است. از پرفروش‌ترین خودروهای چری می‌توان به تیگو ۷، تیگو ۵، آریزو ۶ و آریزو ۵ اشاره کرد.

رخ نمایی دانگ فنگ در بازار

دانگ فنگ در زمستان ۹۴ و با پیش‌فروش مدل H30 کراس توسط ایران خودرو به مشتریان معرفی شد اما تحویل این خودرو در پاییز ۹۵ انجام گرفت. این هاچ‌بک قدبلند روی پلتفرم سیتروئن ساخته شده و زیر کاپوتش موتور ۲۰۶ تیپ ۵ قرار دارد. جدیدترین محصول دانگ فنگ با نام دیگنیتی در سال ۱۴۰۰ عرضه می‌شود.

لیفان، سردمدار ورود چینی ها به بازار ایران

لیفان یکی از اولین برندهای چینی است که پایش به بازار ایران رسیده. کرمان موتور برای مونتاژ محصولات این برند در سال ۸۶ قراردادی را با خودروساز چینی امضا کرد. هم‌اکنون دو خودرو لیفان در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود، یکی شاسی‌بلند X60 است که در کرمان موتور روی خط تولید قرار دارد و شاسی‌بلند X70 هم توسط خودروسازان بم تولید می‌شود.

هاوال، هدیه بهمن به بازار ایران

هاوال در سال ۱۳۹۷ و بعد از عقد قرارداد بهمن موتور در ایران تولید شد. این برند یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی چینی گریت وال است و فقط شاسی بلند تولید می‌کند. تنها محصولی که از این برند در ایران وجود دارد، هاوال H2 است که فروش خیلی خوبی داشته و توانسته مشتریان را به سمت خود جلب کند.

هایما، پر حاشیه اما محبوب

هایما در سال ۱۳۹۴ و با خودرو S7 به ایرانی‌ها معرفی شد. این خودروساز چینی زیرمجموعه گروه خودروسازی FAW است و تا کنون علاوه بر S7، مدل‌های S5 و S7 پلاس را در ایران خودرو مونتاژ و عرضه کرده است.

قیمت خودروهای چینی در بازار ایران

از سال 1397 واردات خودرو به ایران ممنوع شده که به طور طبیعی آخرین خودروهای خارجی حاضر در بازار مربوط به سال 2018  است. در حال حاضر قیمت خودرو وارداتی صفر حداقل حدود یک میلیارد تومان است و قیمت روز خودرو خارجی مثل بنز و بی ام و و لکسوس به ۶ – ۷ میلیارد تومان می‌رسد. اما قیمت خودرو چینی به دلیل مونتاژ و تولید در کارخانه‌های داخل کشور، ارزان‌تر از ماشین خارجی وارداتی است و با بودجه خانوار ایرانی همخوانی بیشتری دارد.

محبوب ترین خودروهای چینی در بازار

ارزان‌ترین خودرو چینی موجود در بازار برلیانس H220 و H230 دنده‌ای است که با قیمت ۲۲۷ – ۲۲۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت مدل ۹۸ را می‌توان با ۲۴۵ میلیون تومان خرید.

برلیانس H330 دنده‌ای مدل ۹۷، ۲۶۰ میلیون تومان قیمت خورده و برای خرید مدل اتوماتیک این خودرو با ۸۰ میلیون تومان دیگر هزینه کرد.

جک S5 که پرفروش‌ترین مدل این برند در بازار ایران است و توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شود، ۶۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و قیمت S3 اتومات، ۴۴۵ میلیون تومان است. قیمت بسترن B30 از ۴۱۸ میلیون تومان برای مدل ۹۸ شروع می‌شود و به ۴۳۸ میلیون تومان برای مدل ۹۹ می‌رسد.

برای خرید چانگان CS 35 مونتاژ سایپا باید ۴۶۰ میلیون تومان هزینه کرد، در صورتی که خرید هایما S7 پلاس ایران خودرو ۷۴۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

خودرو جدید دانگ فنگ دیگنیتی که در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه می‌شود، قیمت بالایی دارد و برای خرید آن به ۸۷۰ میلیون تومان پول نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی