ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تتر چیست؟

اگر به دنبال گزینه های مختلف سرمایه گذاری در سال 2021 هستید، ورود به بازار ارزهای دیجیتال می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ارزهای رمزنگاری شده، مزایای متعددی دارند و این باعث می شود ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به دنبال گزینه های مختلف سرمایه گذاری در سال 2021 هستید، ورود به بازار ارزهای دیجیتال می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ارزهای رمزنگاری شده، مزایای متعددی دارند و این باعث می شود که آنها در مقایسه با پول های سنتی، سرمایه گذاری مناسبی داشته باشند.

در این میان رمزارزی مثل تتر، هیاهویی در صنعت ارزهای دیجیتال به پا کرده است. برای بیشتر مبتدیان در سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده، اصلی ترین نگرانی، بی ثباتی این ارزهای دیجیتالی است.

خرید بیت کوین به عنوان بهترین مثال برای نشان دادن چگونگی نوسانات شدید رمزنگاری ها استفاده می شود. به عنوان مثال، در ابتدای سال 2017 ارزش بیت کوین هر واحد 1000 دلار بود، در آغاز سال 2018 قیمت آن به 5000 دلار و در اواسط سال 2018 به 20 هزار دلار رسید.

چنین بی ثباتی بسیاری از سرمایه گذاران جدی را از ورود به بازار ارزهای رمزنگاری شده دور کرد. در این بین ارز تتر محبوب شد، زیرا به دنبال حل این نگرانی بزرگ با ادغام ارز رمزنگاری شده، فناوری بلاکچین و ارزهای فیات بود.

تتر یک ارز رمزنگاری شده بر پایه بلاکچین است که با عنوان USDT نامگذاری می شود. این ارز رمزپایه یکی از ارزهای بسیار پایدار بوده که می تواند برای یک دلار آمریکا بازخرید شود. به عبارت دیگر، اگر کسی 100 USDT را در اختیار داشته باشد، می تواند آن را با 100 دلار بازخرید کند، یعنی قیمت و خرید تتر با قیمت دلار تا حد فوق العاده زیادی برابری می کند.

در نتیجه این کوین پایدار نسبت به رمزنگاری های رقیب، مانند بیت کوین و اتریوم از نوسانات قیمت در امان است. این ارز رمزپایه در سال 2014 توسط بروک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلارس تاسیس شد و از آنجا که به دلار آمریکا وابسته است، "استیبل کوین" نامیده می شود.

تتر، به دلیل قیمت ثابت و پیوند با بازار ارزهای سنتی، برای تسهیل تجارت با سایر توکن های دیجیتال طراحی شده است. این ارز در کنار بیت کوین به یکی از موفق ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شده و اکنون به عنوان سومین ارز، ارزشمند شناخته می شود.

فهمیدن قیمت و خرید تتر آسان است و در محلی که ارزهای رمزپایه خود را خریداری می کنید، در دسترس است. وقتی معامله گران احساس می کنند بازار بسیار بی ثبات شده، از تتر به عنوان راهی برای نگهداری پول در مبادلات خود استفاده می کنند.

شرکت سازنده تتر

تتر در مرحله اولیه پیدایش، با نام تجاری Realcoin کار خود را آغاز کرد و پس از مدتی توسط شرکت iFinex که پشتیبانی و مالکیت این ارز را برعهده دارد، به Tether تغییر یافت. این رمزارز دیجیتالی روی پروتکل Omni کار می کند، یک پلتفرم همه کاره که برای بسیاری از ارزها و دارایی های دیجیتال که به بلاکچین بیت کوین متصل هستند، استفاده می شود.

مفهوم این است که ارزش هر USDT یک دلار بوده و شما می توانید هر زمان که بخواهید از آن در برابر ارز فیات بهره ببرید. روی هم رفته می توان به این نتیجه رسید که چنین ارزی هم از ویژگی ارزهای رمزپایه پیروی می کند هم از ارزهای فیزیکی و نوسان قیمت نیز ندارد.

چرا تتر نوسان قیمت ندارد؟

عمده دلیل اتفاقی که باعث شده USDT نوسان قیمت نداشته باشد یا کمترین حد ممکن نوسانات را تجربه کند، این است که به وسیله ارزهای فیات ساپورت می شود. این کوین، با توجه به ارزی که آن را پوشش می دهد (مثل: دلار، یورو و ین) بالا و پایین می گردد و از این نظر با دیگر ارزهای رمزنگاری شده همچون بیت ‌کوین یا اتریوم متفاوت عمل می کند.

iFinex اعلام کرد که هر چقدر توکن ‌های Tether در Blockchain در گردش باشند؛ به همان اندازه ارز فیات ذخیره می کند. پرطرفدارترین توکن در این پول دیجیتالی، USDT بوده که وابسته به دلار است و ارزش آن برای هر واحد، یک ۱ دلار آمریکا است.

چون این توکن، خواهان بیشتری دارد، هر زمان که درباره Tether صحبت شود، به USDT اشاره می کند. این موضوع باعث شده به USDT لقب دلار ثابت بدهند که در صرافی ها نیز همان کار دلار را انجام می دهد.

اکنون همین شرکت سازنده تتر، توکن دیگری به نام EURT خلق کرده که با ارز یورو ساپورت می شود و هر واحد آن معادل یک یورو است. رمزارز دیگری که توسط iFinex منتشر شده Tether Gold نام دارد و به اختصار XAUT خوانده می شود و ساپورت کننده آن طلا است.

EURT و XAUT محبوبیت کمتری نسبت به Tether دارند. وقتی می خواهید ارز USDT را خریداری کنید، در واقع پول را به شرکت Tether پرداخت می کنید. سپس شرکت وجوه شما را به ذخایر خود اضافه کرده و USDT جدیدی را برای شما ایجاد می کند.

این بدان معناست که ارزش سکه های دیجیتال شما در 1 دلار آمریکا باقی مانده است. زمانی که مشتری می خواهد پول نقد خود را از USDT بازخرید کند، می تواند سکه ها را در بسیاری از صرافی های ارز رمزنگاری شده بفروشد.

خرید این سکه رمزنگاری با استفاده از هر ارز فیات و هر ارز رمزنگاری شده دیگر میسر است.

آیا Tether USDT یک سرمایه گذاری سودآور است؟

کوین های پایدار ثابت مانند Tether با ارائه ثبات بیشتر در یک بازار بی ثبات، می توانند در صنعت تحولی ایجاد کنند. Tether USDT به دیجیتالی کردن دلار آمریکا کمک می کند و معاملات را در بلاکچین آسان تر، سریع تر و ارزان تر رقم می زند.

این یک ارز رمزنگاری شده عملی است که آن را به یک سرمایه گذاری مناسب تبدیل می کند. بسیاری از تحلیلگران صنعت این روش را آسانترین راه برای ورود جریان اصلی ارزهای رمزپایه به سرانجام می دانند.

ارز تتر انتقال ارزهای فیات را نیز آسان تر کرده و بر اساس پیش بینی های بازار، این رمزارز یک سرمایه گذاری سودآور است. بیشتر پیش بینی ها حاکی از آن است که USDT طی 3 تا 5 سال سود خوبی را ارائه می دهد که آن را به یک سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل می کند.

اگر دنبال یک دارایی پایدار برای ذخیره ارزش در آن هستید، این یکی از بهترین ها در بازار ارزهای رمزپایه خواهد بود. چنانچه یک مبتدی در بازار ارزهای رمزنگاری شده بشمار می روید، بد نیست تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد قیمت و خرید تتر یا هر ارز دیگری را به دست بیاورید.

قیمت و خرید تتر در ایران

از آنجایی که نرخ دلار در ایران، مدام در حال نوسان است، ارزش ریالی این رمزارز نیز در حال تغییر است. به طور معمول در سطح جهانی، میزان خرید و فروش های روزانه و سهم بازار این کوین در بین دیگر سکه های دیجیتالی، بر رشد یا افت آن اثر می گذارد.

تتر بالغ بر 120 میلیارد دلار در روز خرید و فروش می شود و از این نظر در درجه اول ارزهای رمزگذاری شده قرار دارد و سهم آن از بازار بالای 27 میلیارد دلار است که آن را در کنار دو ارز با ارزش بیت کوین و اتریوم قرار می دهد.

برای اطلاع لحظه ای از قیمت و خرید تتر در ایران می توانید به صرافی های مورد اعتماد پول های رمزپایه مراجعه کنید. این کار را به دو روش می توان انجام داد: اول اینکه به یکی از سایت های داخلی رجوع کرده و با واحد پول ریال و کارت های بانکی اقدام به خرید نمایید.

برای اینکار پس از ورود به سایت در آن ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید سپس با کارت اعتباری خود به معامله بپردازید. در روش دوم شما مجازید که هر ارز دیجیتالی دیگری را با تتر در صرافی های غیر ایرانی مثل بایننس معامله کنید.

از این نکته غافل نشوید که به دلیل تحریم های تحمیل شده بر کشور، نمی توان با صرافی های بین المللی به معامله پرداخت و احتمال اینکه حساب ها از سوی آنها بلوکه شود، بسیار زیاد است. با تغییر IP می توان در برخی از صرافی ها به فعالیت پرداخت.

کیف پول دیجیتالی تتر

اگر در زمینه خرید بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتالی تجربه داشته باشید، می دانید که ارزهای رمزپایه به هیچ بانک مرکزی در هیچ کشوری وابسته نیستند و از این ارزها در حساب های بانکی معمولی نگهداری نمی شوند.

برای ذخیره رمزارزهای غیر فیزیکی به کیف پول دیجیتالی نیازمند هستیم. هر ارز رمزپایه، از یک کیف پول رسمی برخوردار است؛ اما برخی از کیف پول ها برای چند ارز دیجیتال کاربرد دارند.

این کریپتو والت ها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ویژگی های مثبت تتر این است که به سهولت قابل دسترسی بوده و به راحتی می توان آن را روی انواع کیف ها ذخیره کرد.

امکان نگهداری توکن معروف تتر، یعنی USDT بر روی کریپتو والت اتریوم (به شکل ERC-20)، بیت کوین کش، اومنی و ترون وجود دارد. اغلب کیف پول های نرم افزاری را به صورت رایگان می توانید دانلود کنید و مدل های سخت افزاری را باید خرید.

پرکاربردترین کریپتو والت های نرم افزاری برای تتر شامل مواردی همچون: مای ‌اتروالت، تراست والت، کوینومی، اتمیک والت، CoinPayment ،MyEtherWallet ، OmniWallet و ... است. از نمونه های سخت افزاری نیز باید به ترزور و لجر نانو اشاره کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی