ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

هزینه طراحی لوگوی حرفه‌ای چقدر است؟

اگر از ده نفر طراح، هزینه طراحی لوگو را بپرسید، هر کدامشان هزینه متفاوتی را مطالبه می‌کنند. توئیتر تنها 15 دلار بابت لوگو هزینه کرده، نایک 35 دلار و لوگوی پپسی هم یک میلیون دلار ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر از ده نفر طراح، هزینه طراحی لوگو را بپرسید، هر کدامشان هزینه متفاوتی را مطالبه می‌کنند. توئیتر تنها 15 دلار بابت لوگو هزینه کرده، نایک 35 دلار و لوگوی پپسی هم یک میلیون دلار آب خورده است! حالا کسب و کارهای مختلف با این وضع چگونه باید هزینه طراحی لوگوی حرفه‌ای را مشخص کنند؟

تنها یک روش مشخص برای طراحی لوگو وجود ندارد و عوامل مختلفی روی ارزیابی هزینه نهایی تأثیر دارند. چرا طراحی، قیمت یا استاندارد خاصی ندارد؟ چون طراحان لوگو در حال ارائه خدماتی خلاقانه و یک اثر هنری هستند.

هر شرکتی تقاضاها و کارکردهای مختلفی را برای گنجاندن در لوگو مدنظر دارد. هر طراح هم مقدار تجربه و روش‌های مختلفی را برای قیمت گذاری طراحی لوگو مدنظر دارد. همین نوسان‌ها از جانب کارفرما و طراح، روی بودجه اولیه و نهایی اثر دارند. در این مقاله به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

عوامل مؤثر بر هزینه طراحی لوگوی حرفه‌ای

هر کسب و کاری برای راه اندازی شرکت یا برندش نیازمند تعیین هزینه طراحی لوگو است. برخی از روش‌های طراحی، رایگان تمام می‌شوند و برخی از طراحان هم تا چند میلیون هزینه را مطالبه می‌کنند. اگر ایده‌های خوبی در کنار توانایی هنری محدود دارید، پس می‌توانید خودتان به طراحی بپردازید. برخی از سایت‌های طراحی گرافیکی رایگان در اختیارتان قرار دارند که می‌توانید ایده‌هایتان را به طور رایگان روی آنها پیاده کنید.

در ادامه نگاهی به عوامل مؤثر بر طراحی لوگو و روش های سفارش طراحی لوگو می‌اندازیم.

1.شهرت طراح

کارفرما یا مشتری طراحی لوگو در نهایت به دنبال لوگوی معرف برندش است، ولی همه طراحان از عهده این کار بر نمی‌آیند. برخی از طراحان به اصول کاری چندان پایبند نیستند، قیمت کمی را پیشنهاد داده و کار نامناسبی را ارائه می‌دهند. برخی دیگر هم به اصول کاری عالی پایبند هستند، هزینه زیاد را مطالبه می‌کنند ولی در نهایت کاری عالی را تحویل می‌دهند.

طراحان بسیاری در بین این دو دامنه قرار می‌گیرند؛ پس هر شرکتی باید در مورد سابقه کاری طراح، جستجو کند. فقط نباید پروفایل اینستاگرام یا لینکدین آن‌ها را چک کنید (البته فکر بدی هم نیست). بلکه باید نمونه کارهای طراحی آنها و سبک کارشان هم بررسی شود.

اگر قصد همکاری با پلتفرم دورکاری یا فریلنسرها را دارید پس بهتر است، نمونه پروژه‌های قبلی آنها را بررسی کنید. با گفتگویی کوتاه هم می‌توانید اطلاعات زیادی مثل سابقه کاری آنها و رضایت کارفرماهای قبلی را متوجه شوید.

2.گستردگی مطالعاتی

طراحی لوگو در پلتفرم‌های لوگوساز آنلاین، رایگان یا ارزان تمام می‌شود، چون این لوگو قبل از این که مشتری در سایت ثبت نام کند؛ طراحی شده است. پس طراحی لزوماً ارتباطی با نیازها و شرایط مشتری و برندش ندارد. مطالعه و پژوهش در زمینه مشتری و برندش بخشی از فرایند طراحی لوگوی حرفه‌ای است. بدون این مرحله نمی‌توان به لوگویی جذاب و متناسب با نیازهای مشتری رسید.

این گام به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. پس مشتری‌ باید هزینه این بخش را هم به عنوان قسمتی از خدمت طراحی پرداخت کند. طراح یا شرکت طراحی لوگو، برای مطالعه و پژوهش در مورد شرکت مشتری و رقبایش وقت می‌گذارد. طراح با کمک اطلاعات جمع آوری شده، در مورد طراحی لوگوی کلی تصمیم گیری می‌کند.

3.روش برآورد هزینه

برخی از طراحان، هزینه را ساعتی محاسبه می‌کنند. برخی دیگر هم نرخ مشخصی را در ابتدای کار و بعد از شناخت نیازهای مشتری برای پروژه مشخص می‌کنند. مشتری یا کارفرما باید روش برآورد هزینه را بشناسد تا بودجه‌اش را با آن هماهنگ کند.

4.مفاهیم و اصلاحات مورد نیاز

نرخ پیشنهادی طراح می‌تواند مفاهیم و تعداد اصلاحات نهایی را در برگیرد؛ یا این که بعد از اتمام پروژه، هزینه مازاد بابت اصلاحات بیشتر لحاظ شود. چون پیش بینی این موارد از همان ابتدا کار دشواری است. اگر مشتری دو لوگوی کاملاً متفاوت را از طراح بخواهد، احتمالاً طراح هم هزینه کمتری را نسبت به زمانی که طراحی پنج لوگوی متمایز خواسته شده، مطالبه خواهد کرد.

بعلاوه باید تعداد اصلاحات مدنظر مشتری را هم در قیمت گذاری دخیل نمود. بسیاری از طراحان باتجربه، محدودیتی را برای تعداد اصلاحات از همان ابتدای عقد قرارداد، مشخص می‌کنند. اگر طراح تا سه اصلاح را مجاز بداند ولی مشتری بعد از اصلاح سوم باز هم راضی نشود، پس باید هزینه‌های اضافی برای اصلاحات بعدی را پرداخت کند.

5.کاربردها و شکل تحویل پروژه

مشتری و طراح قبل از هرگونه ایده پردازی باید موارد کاربرد لوگو و نحوه نمایش آن برای مخاطبان را مشخص کنند. اگر مشتری می‌خواهد لوگو را روی یونیفرم‌ها چاپ کند، پس تنها به چند فایل یا فرمت مشخص نیاز دارد. سایر مشتریان به دنبال فایل‌های مفاوتی مثل JPEG، PNG و AI هستند و می‌خواهند که این طراحی‌ها روی هر چیزی از کارت‌های ویزیت گرفته تا بیلبوردها چاپ شوند. هر چقدر تعداد فرمت‌ها افزایش یابد، هزینه طراحی لوگو هم افزایش می‌یابد.

6.منطقه

اگر سفارش لوگو را در شهرهای بزرگ ثبت می‌کنید؛ احتمالاً هزینه بیشتری را نسبت به شهرستان‌های کوچکتر پرداخت خواهید کرد. یعنی هزینه طراحی لوگو در تهران به خاطر هزینه‌های بالاتر زندگی، بیشتر است.

روش‌های طراحی لوگوی حرفه‌ای

1.شرکت طراحی

طراحان حرفه‌ای در شرکت‌های طراحی، طیف کاملی از خدمات برندسازی از جمله پکیج‌های شبکه اجتماعی، طراحی محتوای چاپی، راهنمای هویت سازی و برندسازی و غیره را در اختیارتان قرار می‌دهند. تنها عیب این روش، هزینه آن است. این مبلغ از 1 تا چند میلیون متغییر است. این هزینه به سختی برای کسب و کارهای نوپا و کوچک قابل پرداخت است. بعلاوه فرایند چند مرحله‌ای تحلیل برند و هویت سازی به طور معمول تا چند هفته طول می‌کشد.

قبل از این که به این شرکت‌ها مراجعه کنید، اول اعتبار، سابقه کارشان و بازخورد مشتریان قبلی را بررسی کنید. باید از میزان تخصص آنها و تناسبش با نیازهای کسب و کارتان، اطمینان پیدا کنید. برای یافتن نزدیک‌ترین آژانس‌های برندسازی می‌توانید از جستجوی گوگل شروع کنید.

2.طراحان فریلنس یا فریلنسرهای طراح

هزینه خدمات فریلنسرها به سطح تجربه آنها وابسته است. تازه کارها به طور میانگین 100 تا 500 هزار تومان هزینه را مطالبه می‌کنند، ولی حرفه‌ای‌ها نرخ بالای یک یا دو میلیون تومان دارند. زمان صرف شده روی پروژه (روش قیمت گذاری آنها را جویا شوید. ساعتی یا پروژه‌ای؟) و تعداد اطلاحات برایشان اهمیت دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیازها و پیشنه کسب و کارتان را در اختیارشان قرار دهید.

قبل از استخدام فریلنسر هم نمونه کارهای قبلی او را بررسی کنید تا با هماهنگی طراحی او با سبک کارتان اطمینان پیدا کنید. نظرات کارفرماهای قبلی را هم بخوانید. فریلنسرها به صورت آفلاین و آنلاین در شرکت‌های کاریابی یا پلتفرم‌های دورکاری فعال هستند.

3.خدمات آنلاین

سایت‌های آنلاین برای طراحی لوگو به هیچ آموزشی نیاز ندارند. فرایند طراحی لوگو در این سایتها به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود. می‌توانید از تمپلیت‌ها یا قالب‌های آماده استفاده کنید یا این که نماد شرکت را بر اساس نام آن بسازید.

این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد. می‌توانید یک قالب را آنقدر دستکاری کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. یکی از مزایای این روش، امکان اعمال تغییرات در هر مرحله از فرایند و حتی بعد از دانلود فایل است.

با این که لوگوسازهای آنلاین یک طراحی منحصر به فرد را در اختیاران قرار نمی‌دهند، ولی با کمک ابزارهایشان می‌توانید تصویری کاملاً اثرگذار  بسازید. این روش برای کسب و کارهای کوچک، ایده آل است چون زمان و هزینه زیادی ندارد. برخی از این سایتها Logaster، Designhill ،Canva ،Adobe Spark و...هستند.

4.نرم افزارهای طراحی

نرم افزارهای طراحی گرافیک، امکان طراحی لوگوی منحصر به فرد و ابزارهای بروز خلاقیت را به شما می‌دهند. این روش مناسب افرادی است که دارای تجربه مختصری در حوزه طراحی هستند. یکی از محبوب‌ترین نرم افزاری‌های در این زمینه، ادوبی ایلستریتور است. اول مفهوم طراحی را مشخص کنید، بعد عناصر بصری را متناسب با هویت شرکت بسازید و در نهایت هم فایل را در اندازه مدنظر ذخیره کنید.

چگونه روش مناسب طراحی لوگو را مشخص کنیم؟

باید روی بودجه، مهلت و انتظارات خودتان متمرکز شوید. عوامل اصلی برای انتخاب روش مناسب به شرح زیر هستند:

  • بودجه: اگر کمتر از یک میلیون هزینه برندسازی دارید؛ پس از خدمات آنلاین، نرم افزارهای طراحی و فریلنسرهای تازه کار کمک بگیرید. اگر بودجه بیشتری دارید، از شرکت‌های طراحی و فریلنسرهای حرفه‌ای کمک بگیرید.
  • زمان: سریع‌ترین روش برای طراحی لوگو از طریق خدمات آنلاین است. شرکت‌های طراحی معمولا دیرترین زمان تحویل را دارند.
  • ایده: مشتریانی که می‌دانند دقیقاً چه می‌خواهند به راحتی می‌توانند از نرم افزارها یا فریلنسرهای طراح کمک بگیرند. اگر ایده خاصی ندارید، پس خدمات آنلاین با داشتن قالب‌ها و طراحی‌های آماده برایتان مناسب است.
  • کاربرد: آیا به یک لوگو یا پکیج برندسازی شرکتی نیاز دارید؟ اگر به پکیج کامل نیاز ندارید می‌توانید از خدمات آنلاین و نسخه‌های لوگوی آماده استفاده کنید.

سفارش طراحی لوگوی حرفه‌ای در کارلنسر

کارلنسر یکی از پلتفرم‌های دورکاری و فریلنسینگ است. فریلنسرهای طراح لوگو، با تجارب مختلف از مبتدی تا حرفه‌ای در این پلتفرم مشغول به فعالیت هستند. برای استخدام فریلنسر مدنظرتان اول از همه باید پروژه طراحی را با جزئیات مربوط به نیازها، هویت شرکت یا برندتان ثبت کنید. حداقل و حداکثر بودجه را هم ثبت ‌کنید. طراحان لوگو پروژه شما را بررسی می‌کنند و قیمت و زمان پیشهادی خودشان را ثبت می‌کنند. بعد از بررسی پیشنهادها و مشاهده پروفایل فریلنسرها می‌توانید بهترین فریلنسر را با قیمت توافقی استخدام کنید. همچنین می‌توانید در بخش خدمات کارلنسر، خدمات طراحی لوگو را پیدا، باهم مقایسه و مطلوب‌ترین آن را سفارش دهید.

https://b2n.ir/kl-logo

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی