ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سکوی ابری آروان (PaaS) / راه‌اندازی و توسعه محصول تنها با چند کلیک

اگر کسب‌وکاری آنلاین دارید حتمن در حال استفاده از یکی از انواع سرویس‌های رایانش ابری هستید. در واقع کسب‌وکارها می‌توانند با این خدمات، تمام داده‌های خود، نرم‌افزارها و پردازش‌های مربوط به آن‌ها را بدون نیاز ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر کسب‌وکاری آنلاین دارید حتمن در حال استفاده از یکی از انواع سرویس‌های رایانش ابری هستید. در واقع کسب‌وکارها می‌توانند با این خدمات، تمام داده‌های خود، نرم‌افزارها و پردازش‌های مربوط به آن‌ها را بدون نیاز به تامین سخت‌افزار به یک فضای بیرونی و ابری بسپارند.

ارایه‌دهندگان خدمات رایانش ابری به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا به سرعت، بدون دردسر و آسان محصولات خود را در بستر ابری راه‌اندازی کنند. از سوی دیگر استفاده از سرویس‌های رایانش ابری، قدرت پردازش محصولات و نرم‌افزارهای مربوط به این کسب‌وکارها را نیز افزایش خواهد داد.

سرویس سکوی ابری (PaaS) یکی از زیرشاخه‌های رایانش ابری است که مزایای فراوانی دارد. مهم‌ترین مزیت آن این است که می‌تواند کار راه‌اندازی، پیکربندی و توسعه‌ی نرم‌افزار را برای شرکت‌های سرویس‌گیرنده ساده‌تر کند. این ابزار برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهایی راهگشا است که می‌خواهند نرم‌افزار جدید را در مدت زمانی کم و با پایین‌ترین هزینه، روانه بازار کنند.

خدمات سکوی ابری (PaaS) یکی از محصولاتی است که شرکت ابر آروان به مشتریان خود ارایه می‌دهد. در ادامه این مطلب با سکوی ابری آروان (PaaS) و امکانات گسترده‌ی آن آشنا خواهید شد.

سرویس سکوی ابریPaaS

سرویس سکوی ابری می‌تواند ابزارهای مربوط به تولید، تست و توسعه‌ی نرم‌افزار را در اختیار کاربران قرار دهد تا مخاطبان اصلی این سرویس یعنی طراحان  و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، سیس‌ادمین‌ها و مهندسان دوآپس و توسعه‌ی محصول بدون دغدغه‌ی زیرساخت و پیکربندی، نرم‌افزار خود را راه‌اندازی کنند.

دغدغه‌های زیرساختی تولید و توسعه‌ی محصول یکی از موانع مهم بر سر راه کسب‌وکارهاست که باعث می‌شود روند اجرایی شدن ایده‌ها، فرآیندی سخت و طاقت‌فرسا باشد. به کمک سکوی ابری، کاربران می‌توانند بدون دردسرهای معمول مربوط به پیکربندی، فراهم‌سازی و راه‌اندازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیرساخت محصول، آن را طراحی کنند و توسعه دهند.

مزایای سرویس سکوی ابری PaaS

محصولات نرم‌افزار با کمک سرویس PaaS با سرعت بیشتری طراحی می‌شود و فرآیند توسعه‌ی محصول هم به شکل قابل توجهی آسان است.

باید در نظر داشت که جدا از سرعت بالا، استفاده از این سرویس پلتفرم ابری، بسیار مقرون به صرفه‌ است. بسیاری از کسب‌وکارها به جای این‌که هزینه‌های بالای مربوط به ابزارهای تولید و توسعه‌ی محصول را خود به عهده بگیرند، آن را با قیمت پایین‌تر و به کمک سرویس PaaS، برون‌سپاری می‌کنند.

بهره‌گیری از این سرویس ابری باعث می‌شود بسیاری از پیچیدگی‌های مربوط به بخش‌های تخصصی‌تر تولید محصول از فرآیند آن حذف شود. این مساله فرصت لازم برای تیم‌های فنی و کسب‌وکارهای خرد ایجاد می‌کند تا بتوانند بدون نیاز به تخصص بالا، دست به طراحی محصول مورد نظر خود بزنند.

نکته قابل توجه درباره‌ی سرویس سکوی ابری (PaaS) این است که هیچ‌یک از شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ی داخلی و خارجی، اطلاعات محصولات نرم‌افزاری کاربران را نگهداری نمی‌کنند و به آن‌ها دسترسی ندارند. بنابراین کاربران سرویس‌ PaaS‌ بهتر است فضایی جداگانه برای نگهداری کامل اطلاعات و گرفتن Backup از داده را در نظر داشته باشند.

شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سکوی ابری PaaS

یکی از نمونه‌های بین‌المللی سکوی ابری PaaS سرویس مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) است. این سرویس، ابزارهای مختلفی برای یکپارچه‌سازی خدمات در اختیار کاربران و توسعه‌دهندگان محصول قرار می‌دهد.

شرکت مایکروسافت تنها ارایه‌دهنده‌ی مطرح این سرویس نیست و آمازون هم با محصول وب سرویس AWS خود از جمله کمپانی‌های پیشگام انواع سرویس‌های رایانش ابری است. کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌، نسخه Backup نرم‌افزار خود را در این سرویس ذخیره کنند.

در ایران نیز شرکت‌های محدودی به ارایه سرویس PaaS می‌پردازند که یکی از آن‌ها شرکت ابر آروان است.

سکوی ابری آروان PaaS

استفاده از سکوی ابری آروان ساده است. این سرویس ابری شرایطی برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند با اجرای چند دستور، محصول نرم‌افزاری را آماده ورود به بازار کنند.

با این همه، خدمات این پلتفرم به راه‌اندازی محصول ختم نمی‌شود. سکوی ابری آروان در مدیریت محصول، پشتیبانی، مانیتورینگ و دسترسی به شبکه نیز به کاربران کمک می‌کند.

فرقی نمی‌کند نرم‌افزار ابری‌تان ساده یا پیچیده باشد. شما می‌توانید در سکوی ابری آروان تنها با چند کلیک از یک اپلیکیشن مستقل کوچک تا یک کلاستر کوبرنتیز را از یک Image استاندارد،  یک وب‌سرور یا یک ریپوزیتوری عمومی/خصوصی راه‌اندازی کنید.

ویژگی‌ها و امکانات جدید استفاده از سکوی ابری آروان PaaS

سکوی ابری آروان در آخرین تغییرات خود، به تازگی نسخه جدیدتری از سکوی ابری PaaS در اختیار کاربران قرار داده که در آن علاوه بر ویژگی‌های قبلی، امکانات جدیدی نیز اضافه شده است.

در این نسخه جدید سرعت تولید و اجرای محصول افزایش پیدا کرده است. از دیگر امکانات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتصال به یک دامنه اختصاصی

به کمک DNS آروان، کاربران سرویس PaaS می‌توانند به به یک دامنه اختصاصی به جای یک زیردامنه متصل شوند. این قابلیت به دلیل یکپارچگی سکوی ابری با CDN و DNS آروان است.

مشاهده لاگ

شما می‌توانید تمامی Logهایی که نرم‌افزارتان تولید می‌کند را با استفاده از CLI ابر آروان، مشاهده ‌کنید.

مانتورینگ

سکوی ابری آروان تمام منابع و دیتاها را به‌شکل مستمر مانیتور می‌کند و نتایج را در قالب گزارش‌های تصویری به شما نمایش می‌دهد.

گرفتن IP اینترنتی برای پادها

سرویس PaaS ابر آروان امکان افزودن هر تعداد IP به Containerها را که کاربران برای اجرای محصول لازم دارند، در لحظه فراهم می‌کند. هم‌چنین در سکوی ابری امکان استفاده از IP  اختصای برای اپلیکیشن‌تان را خواهید داشت. به این طریق علاوه‌بر HTTP(s) سایر پورت ها و پروتکل ها هم در دسترس هستند.

انطباق با Kubernetes Manifest

اگر در گذشته از کوبرنتیز استفاده کرده‌اید و برای قسمت‌های مورد نیاز برای اجرا شدن اپلیکیشن خود، مانیفست‌های لازم را نوشته‌اید؛ با استفاده از پنل کاربری ابر آروان می‌توانید آن‌ها را به‌شکل مستقیم روی سکوی ابری مستقر کنید.

اجرای Container Image از Repository

می‌توان در کم‌تر از چند ثانیه، یک اپلیکیشن مستقل کوچک تا یک Cluster Kubernetes را از یک Image استاندارد،  یک وب‌سرور، یک Repository عمومی یا خصوصی راه‌اندازی کرد.

Horizontal AutoScaling

در سکوی ابری آروان این امکان وجود دارد که اگر اپلیکیشن شما به حد مشخصی از Load برسد، به‌شکل خودکار چند نسخه از اپلیکیشن ساخته و Load بین آن‌ها پخش شود. این کار مانع Down Time اپلیکیشن شما خواهد شد.

مدیریت منابع با دقت یک دهم

با سکوی ابری آروان می‌توانید منابع خود را با دقت ۰.۱ روی هسته پردازشی (CDU)، حافظه تصادفی (RAM) و حافظه دیسکی تنظیم کنید.

پشتیبانی و قیمت سکوی ابری آروان PaaS

شرکت ابر آروان در نسخه‌ی جدید سکوی ابری PaaS تلاش کرده است که تا حد ممکن از پیچیدگی‌های محصول کم کند تا مشتریان تجربه‌ی کاربری بهتری در استفاده از این سرویس داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی سکوی ابری آروان (PaaS‌)، می‌توانید به وب‌سایت ابر آروان صفحه‌ی سکوی ابری آروان، مراجعه کنید تا با امکانات و مزیت‌های این سرویس بیش‌تر آشنا شوید. هم‌چنین می‌توانید برای محاسبه هزینه مصرفی خود، به صفحه‌ی قیمت‌گذاری PaaS سر بزنید و با ماشین حساب آروان میزان مصرف خود را محاسبه کنید.

اگر برای Deploy‌ کردن اپلیکیشن یا استفاده از سکوی ابری آروان نیاز به راهنمایی بیش‌تری دارید، تیکت ثبت کنید. پشتیبانی فنی ابر آروان به شکل ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته، پاسخ‌گوی تیکت‌های شما خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hassan
    hassan | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    سرویس قطع ارتباط با اینترنتِ آروان با توسعه اینترانت داخلی تنها با یک کلیک

  • dandelion
    dandelion | ۶ خرداد ۱۴۰۰

    اینا همونایی هستن که اینترنت رو قطع کردن؟

  • Dolse Bostani
    Dolse Bostani | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    حتمن=حتما

  • داش غلام
    داش غلام | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    جاده صاف کن کره شمالی تو ایران با کراوات 😐 😡

مطالب پیشنهادی