ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

رقابت سامسونگ و شیائومی روی خطی موازی

اگر طرفدار یک تیم محبوب فوتبالی باشید، امکان ندارد که جدال آن تیم با رقیبش برایتان جذاب و هیجان‌انگیز نباشد. شاید علت پرطرفدار بودن برخی تیم‌ها وجود یک رقیب بزرگ و محبوب در مقابل آن‌هاست؛ ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر طرفدار یک تیم محبوب فوتبالی باشید، امکان ندارد که جدال آن تیم با رقیبش برایتان جذاب و هیجان‌انگیز نباشد. شاید علت پرطرفدار بودن برخی تیم‌ها وجود یک رقیب بزرگ و محبوب در مقابل آن‌هاست؛ این رقابت است که موجب پیشرفت می‌شود. به ویژه در صنعت دیجیتال و موبایل، رقابت کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ و شیائومی پیشرفت موبایل‌ها و تثبیت قیمت‌ها را با خود به همراه داشته است. به جرات می‌توان گفت بیشترین سود در جیب مشتریان و فروشندگان محصولات این برندها می‌رود.

پیشرفت روزافزون و روند رو به بالای خرید این محصولات موجب به وجود‌ آمدن ایده فروش اینترنتی کالاهای دیجیتال شد. آنچه که در این مقاله می‌خوانید اطلاعاتی ارزشمند درباره رقابت این دو کمپانی بزرگ شرقی و تاثیرات آن بر کوچ خریداران از خرید حضوری به سمت خرید اینترنتی است.

درباره یک گلادیاتور در میان ابرها، سامسونگ

درست از آن زمان که اپل، اولین آیفون خود را همراه با سیستم عامل IOS معرفی کرد، دیگر همه فهمیدند که موبایل‎‎‌ها از این پس قرار است جور دیگری تولید شوند. یکی از کمپانی‌هایی که سریعا این تغییر را حس کرد و به جای مقاومت در برابر آن نسبت به این تغییر انعطاف نشان داد، سامسونگ بود.

پس از این تحولات، سامسونگ رقابتی بین‌المللی به راه انداخت. هدف این کمپانی این بود که هر شخصی در هر قشری و با هر درآمدی که هست بتواند یک گوشی سامسونگ در جیب داشته باشد. امروزه ما در هر رنج قیمتی که به دنبال خرید موبایل باشیم بدون شک یکی یا بیشتر از یکی از گزینه‌های پیش روی ما از خانواده بزرگ سامسونگ خواهد بود.

در این سال‌ها همواره سامسونگ در میدان رقابت، همانند یک گلادیاتور، خنجری مخفی داشته تا گاهی آن‌را از غلاف در بیاورد و همه را شگفت‌زده کند. به عنوان مثال، در سال 2011 سامسونگ اولین فبلت موفق را به عنوان Samsung galaxy note معرفی کرد. فبلت کلمه‌ای تلفیقی از phone و tablet است، این اسم ابداعی نشان از آن است که فبلت‌ها گوشی‌هایی هستند که قابلیت تبلت‌ها را نیز دارا هستند.

در حالی که ماشین مارکت تلفن‌های‌همراه با سرعتی سرسام‌آور تحت کنترل اپل در حرکت بود، سامسونگ با این موفقیت بزرگ، مسیر حرکت تازه‌ای برای این ماشین تعریف کرد. سامسونگ توانست زبان طراحی فبلت را به این مارکت دیکته کند، پس اگر شما امروزه یک گوشی 6 اینچی در دست دارید حتا اگر از برند دیگری باشد این ابعاد و اندازه بزرگ را مدیون این شجاعت و ریسک‌پذیری سامسونگ هستید.

سری گلکسی نوت سامسونگ یک انقلاب بود. سامسونگ در این فبلت‌ها یک قلم کار گذاشته بود؛ قلمی که به عنوان یک پتنت اختصاصی برای سامسونگ به ثبت رسیده است. هنوز هم هیچ کمپانی و یا شرکتی توانایی ساخت گجتی همانند قلم S-Pen را ندارد. این قلم سلسله امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می‌داد که به خودی خود صرف اینکه کاربر می‌دانست گوشی در دستش چنین امکاناتی دارد شگفت‌زده‌اش می‌کرد.

در کنار این تغییر دادن‌ها سامسونگ برای اینکه ستون‌های عمارت خود را در این دریای بازار فوق‌العاده متلاطم و رقابتی محکم نگه دارد و جایگاه خود را از دست ندهد همواره تغییر پذیر هم بوده و ایده‌های خوب را به درستی و بدون غرور پذیرفته است. به طور مثال آن زمان که سامسونگ از یک دکمه Home در پایین نمایشگر استفاده می‌کرد همواره انتقاداتی را از منتقدین دریافت می‌کرد. سرانجام سامسونگ دست از آن طراحی از کار افتاده و قدیمی برداشت و با ورود تکنولوژی ناچ پس از آیفون X اپل تن به این تغییر داد تا بار دیگر نظر مشتریان خود را در این بازار رقابتی جلب کند.

با تمام این حرف‌ها، سامسونگ امپراتور مطلق این میدان نیست. چه در اندروید و چه در سیستم عامل دیگری همچون IOS، سامسونگ رقبای بزرگی داشته که همیشه در تلاش بودند تیشه به ریشه این کمپانی کره‌ای بزنند. از اپل آمریکایی و گوشی‌های فوق العاده اش که بگذریم به رقبای چینی کوچک و بزرگی برمی‌میخوریم که همگی در 10 الی 15 سال گذشته پا گرفته‌اند.

ظهور چینی‌ها دراین مارکت؛ شیائومی به حرکت در‌آمد

آن زمان که سامسونگ وارد مارکت کالاهای دیجیتال و به ویژه تلفن‌های همراه شد، مشتریان فهمیدند که باید همیشه آغوش خود را به روی تولید‌کننده‌های نوظهور باز کنند. شیائومی در سال 2010 توسط لی جون و لی بین تاسیس شد. پس از آن، 1 سال زمان کافی بود تا شیائومی اولین گوشی خود را با نام MI 1 تولید کند. از همان ابتدا محبوبیت این برند با این گوشی در میان چینی‌ها شروع شد. شیائومی که مزه فروش خوب را چشیده بود نسخه قوی‌تری به نام MI 2 را در سال 2012 عرضه کرد اما این تنها آغازی بر جاه ‌طلبی‌های این کمپانی بود.

سری بعدی گوشی شیائومی، یعنی MI 3، فروشی به ابعاد 18.7 میلیون گوشی را برای شیائومی به ارمغان آورد. این گوشی آنقدر خوب بود که شیائومی تصمیم گرفت ماجراجویی خود را در اقیانوس بازار بین‌المللی با دو گوشی  MI 3 و MI 4 شروع کند. از همان ابتدا زمزمه‌های این برند در دنیا پراکنده شد و خبرگزاری‌ها از این برند و صعود خیره‌کننده‌اش می‌نوشتند. این شرکت با تاکید بر حاشیه سود کمتر در ازای فروش بیشتر بر علیه غول‌‌های این صنعت و حکومتشان شورش کرد.

اگر اهل فوتبال یا حتا سینما باشید می‌دانید که مردم بر اشخاص مورد علاقه‌شان القاب بزرگ می‌گذارند و آن‌ها ‌را با اسامی خاص خطاب می‌کنند. شاید این به خاطر محبوبیت بالای شیائومی باشد که چینی‌ها به او و گوشی‌هایش لقب اپل چینی را دادند.

هدف شیائومی فروش گوشی به تمام مردم دنیا در تمام کشورها و تمام رنج‌های قیمتی است و برای این هدف بزرگ، شیائومی فهمید که نیاز به برندهای متعدد دارد تا در زیر سایه آن‌ها برای هر رنج قیمتی و سلیقه‌ای گوشی به بازار عرضه کند. زیربرندهای ردمی(و ردمی نوت)، پوکو، بلک شارک و می (MI) همگی برای شیائومی هستند که به واسطه آن‌ها شیائومی توانسته دنیای گوشی‌های خود را گسترش دهد و در هر قیمتی گوشی موبایل بسازد. اگر بخواهیم به ترتیب موبایل‌هایی که با این برندها تولید شده‌اند را از ارزان‌قیمت‌ترین تا پرچمدار رتبه‌بندی کنیم عبارتند از: ردمی، ردمی نوت، پوکو و می MI . برند بلک شارک هم توسط شیائومی برای تولید گوشی‌های گیمینگ ساخته شد.

وجود برندهای متعدد نشان می‌دهد شیائومی تمرکز خود را بر روی تنوع محصول قرار داده تا از طریق آن بتواند بازارهای کشورهای در حال توسعه‌ مثل هند و ایران را تحت شعاع قرار دهد. اما از دید بازاریابی تنوع بیش از حد محصولات می‌تواند انتخاب را برای خریدار سخت کند.

فروشگاه‌های اینترنتی خرید موبایل

فروشگاه‌های اینترنتی آمده‌اند تا این مشکل را برطرف کنند فرقی نمی‌کند از چه برندی می‌خواهید خرید کنید؛ آیا شیائومی ردمی می‌خواهید یا پوکو یا می و یا مشتری سری A سامسونگ هستید و یا از سری‌های پرچمدار S و nOTE، امروزه دیگر به راحتی می‌توانید در فروشگاه‌های اینترنتی به گشت و گذار بپردازید و گوشی‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید محصول مورد علاقه خود را پیدا کنید.

با این اوصاف اگرچه فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود دارد اما معتبر بودن یا نبودن آن‌ها و کیفیت سرویسی که ارائه می‌دهند به یک معضل تبدیل شده‌است. گاهی ممکن است به پست فروشگاه‌های غیر رسمی و کلاهبردار بخورید و پولتان به باد برود و یا به فروشگاه‌های تازه تاسیس و بی‌تجربه برخورد کنید که دانش ارائه سرویس خوب را ندارند.

بنابراین سعی کردیم در این پست علاوه بر معرفی دو شرکت سامسونگ و شیائومی راه خرید مناسبی پیش رویتان قرار دهیم تا بتوانید محصولات این برندها را به آسانی و با قیمت مناسب خرید کنید. یک فروشگاه اینترنتی خوب که علاوه بر قیمت بسیار مناسب، به علت سابقه بالای حضور در این صنف به خوبی می‌داند که چگونه رضایت مشتری را جلب کند. حتما کنجکاو شده‌اید که داریم درباره چه فروشگاهی با شما صحبت می‌کنیم؟ شما را بیشتر از این منتظر نمی‌گذاریم؛ اسم این فروشگاه، ایسل است.

ایسل، یک فروشگاه اینترنتی معتبر در میان قدیمی‎‎‎‌ها

افرادی‌که در این صنف قدیمی هستند به خوبی ایسل را می‌شناسند. در دهه هفتاد گروهی از افراد تحصیل‌کرده در معتبرترین دانشگاه‌های تهران وارد صنف کامپیوتر شدند و در سال 1385 شرکت خود را به ثبت رسمی رساندند. پس از سال‌ها تجربه موفق در صنف کامپیوتر و سپس موبایل، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که برای سرویس‌دهی با کیفیت بالاتر و به افراد بیشتر نیاز به یک فروشگاه اینترنتی است.

اما ایسل فقط یک فروشگاه اینترنتی نیست. رسالت و هدف ایسل مشاوره به مشتری برای رسیدن به کالای دیجیتال مناسب و دلخواه است. آنچه که ایسل را خاص و جذاب می‌کند مشاوره تلفنی برای خرید موبایل است. شما می‌توانید به راحتی با کادر مجرب و متخصص ایسل ارتباط برقرا کنید و از آن‌ها برای خرید محصول مورد نیاز خود به صورت رایگان مشورت بگیرید.

ایسل بر پایه اصول اخلاقی خاصی بنا شده که تجربه کار چه با سایت و چه به صورت تلفنی را لذت بخش می‌کند. آنچه که موجب یک رفتار حرفه‌ای و مناسب با مشتری می‌‌شود تعامل کارآمد مدیران با کارمندان و همکاران با یکدیگر است. در ایسل مبنا بر احترام به سلایق و عقاید افراد گذاشته شده است تا زیر سایه امنیت و آرامش در محیط کار، مشاوران بتوانند با آسودگی خاطر به صحبت با مشتریان بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی