ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

توضیحاتی در مورد کارتریج و نحوه شارژ آن

کارتریج چیست؟ ممکن است برای شما هم این مشکل به وجود آمده باشد که پرینتر شما متون و اسناد را کمرنگ چاپ کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با کارتریج و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کارتریج چیست؟

ممکن است برای شما هم این مشکل به وجود آمده باشد که پرینتر شما متون و اسناد را کمرنگ چاپ کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با کارتریج و شارژ کارتریج آشنا کنیم.

کارتریج واژه ای انگلیسی به معنای پوکه است. هر پرینتر برای چاپ متون و اسناد نیاز به یک منبع تامین رنگ دارد ، کارتریج منبع تامین رنگ در پرینتر است که جوهر و یا تونر در این مخزن قرار می‌گیرد. پرینترهای جوهر افشان نیاز به کارتریج جوهری و پرینترهای لیزری به کارتریج تونری نیاز دارند بنابراین نوع کارتریج باید بر اساس نوع پرینتر انتخاب گردد.

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج در واقع به معنای پرکردن مواد مصرفی پرینتر از جوهر و یا پودر تونر است.

همانطور که در مطالب فوق اشاره کرده‌ایم ، پرینترهای جوهرافشان به وسیله ی جوهر و پرینترهای لیزری به وسیله ی پودر تونر شارژ می‌شوند ولی این بدین معنی نیست که صرفا با پرکردن مخزن پرینتر نتیجه مطلوب به دست می‌آید و در مواقعی نیاز به تعویض قطعات پرینتر نیز هست که کاری تخصصی است.

کارتریج ها از چه قطعاتی تشکیل شده اند؟

کارتریج ها دارای قطعات بسیاری هستند که در کنار یکدیگر عمل چاپ متون و اسناد را انجام می‌دهند در ادامه به معرفی چند مورد از آن می‌پردازیم.

  • مگنت (آهنربا) : یکی از قسمت های اصلی کارتریج در پرینتر ها ، مگنت یا آهنربای آن است که دارای خاصیت مغناطیسی بوده و وظیفه ی جذب کردن پودر تونر و انتقال آن به درام را برعهده دارد که در صورت خرابی این قطعه متون به صورت کمرنگ چاپ می‌شوند و یا باعث ایجاد لک های سیاه بر روی کاغذ می‌گردد.
  • درام : درام کارتریج میله ای استوانه ای است که وظیفه ی آن انتقال تصویر بر روی کاغذ است ، و می‌توان گفت فرایند اصلی چاپ به وسیله ی این قطعه انجام می‌گردد.
  • فوم رول : فوم رول از جنس لاستیک یا نمد است، قطعه ای بسیار حساس که در کارتریج های لیزری استفاده می‌شود و وظیفه ی اصلی آن تمیز کردن ضایعات باقی مانده بر روی درام است.

نحوه نگهداری کارتریج جوهر افشان

  • چنانچه جوهر کارتریج تمام گردد و به آن رسیدگی نکنید ، کارتریج به سرعت خشک می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
  • در پرینترهای جوهر افشان ، جوهر عمل چاپ را انجام می‌دهد و کارتریج همیشه مقداری جوهر درون روزنه های خود نگه می‌دارد حال اگر مدتی از پرینتر استفاده نکنید ، جوهر کارتریج خشک می‌شود و روزنه های کارتریج را مسدود می‌کند.
  • چنانچه از کارتریج استفاده نمی‌کنید آن را از دستگاه خارج کرده و به همراه یک دستمال نم دار آن را درون ظرفی در بسته قرار دهید.
  • کارتریج را در جای گرم نگهداری نکنید زیرا انبساط هوا داخل کارتریج باعث ایجاد نشتی می‌گردد.

نحوه نگهداری کارتریج تونر

  • بعد از هر بار شارژ کارتریج باید مخزن تونر را تخلیه کرد تا ضایعات و ذرات ریز تونر قبلی به کارتریج صدمه وارد نکند.
  • از قرار دادن این نوع از کارتریج ها در رطوبت خودداری کنید زیرا رطوبت باعث سفت شدن پودر درون کارتریج می‌شود بنابراین حرکت قطعات داخلی کارتریج همچون مگنت ، فوم رول ، چرخ دنده ها و... را با مشکل مواجه می‌کند.
  • برای نصب کارتریج تونری از نکاتی که در دفترچه راهنمای آن ذکر شده استفاده کنید و یا نصب کردن آن را به افراد متخصص بسپارید.
  • در انتخاب کاغذ دقت کافی داشته باشید زیرا کاغذهای بی کیفیت به مرور زمان تاثیرات منفی بر روی کارتریج باقی خواهند گذاشت.

در این مقاله سعی نمودیم نکات مختصر و مفیدی را در ارتباط با کارتریج ارائه کنیم.

آوند پرینتر مرجع تخصصی ماشین های اداری با سال ها تجربه مفتخر است خدماتی همچون شارژ و سرویس کارتریج با به کارگیری پودر شارژ و قطعات مصرفی با کیفیت و همچنین خدمات تعمیر پرینتر و دستگاه کپی را به شما عزیزان ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی