ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۸ تا از ترفندهای عکاسی که از شما یک حرفه ای می‌سازد

عاشق عکاسی هستید؟ آیا می‌خواهید عکس‌های شما مانند عکس‌های مجلات باشد؟ شما بسیاری از خاطرات زندگی خود را برای یادگاری و به اشتراک گذاشتن با دوستان و خانواده خود ضبط می‌کنید بنابراین باید عکس‌هایی به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

عاشق عکاسی هستید؟ آیا می‌خواهید عکس‌های شما مانند عکس‌های مجلات باشد؟ شما بسیاری از خاطرات زندگی خود را برای یادگاری و به اشتراک گذاشتن با دوستان و خانواده خود ضبط می‌کنید بنابراین باید عکس‌هایی به یاد ماندنی بگیرید تا هر بار که آن‌ها را نگاه می‌کنید خاطراتی خوش برایتان زنده شود.

برای عکاسان بی تجربه، گرفتن یک عکس عالی می‌تواند ساده به نظر برسد اما هر کسی که سعی در آموزش عکاسی حرفه‌ای دارد، می‌داند که داستان فراتر از یک شات ساده است. از انتخاب سوژه مناسب و تنظیم یک ترکیب جذاب گرفته تا یافتن بهترین نور پردازی، برای گرفتن یک عکس عالی لازم است.

هیچ راه آسانی برای گرفتن یک عکس حرفه‌ای در مدت زمانی کوتاه وجود ندارد و اغلب سال‌ها تمرین لازم است تا از شما یک حرفه‌ای بسازد. با این حال، به عنوان یک عکاس بی‌تجربه مواردی وجود دارد که بدون تلاش زیاد، عکاسی شما را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد. در ادامه چند تا از ترفندهای عکاسی که از شما یک حرفه‌ای می‌سازد آورده خواهد شد.

اما یادتان باشد بعد از این نکات و رسیدن به یک سطح متوسط از یادگیری عکاسی بدون شک دیگر در عکس‌هایتان پیشرفتی مشاهده نخواهید کرد و به یک دوره آموزشی عکاسی برای ارتقای سطح کیفیت کار خود و یادگیری اصول عکاسی حرفه‌ای نیاز پیدا خواهید کرد.

نکات ساده در آموزش عکاسی

  • نورپردازی مناسب را فراموش نکنید.

مهم‌ترین نکته در آموزش عکاسی نورپردازی است، به همین دلیل در شماره یک این لیست قرار دارد. نورپردازی مهمترین عامل برای حرفه‌ای جلوه دادن عکس است که عکاسان تازه وارد به آن توجه زیادی ندارند اما عکاسان حرفه‌ای در مورد آن به شدت وسواسی عمل می‌کنند. نورپردازی با آنچه معمولاً ‌می‌بینیم متفاوت است.

روش‌های زیادی وجود دارد که باعث ‌می‌شود عکس شما از نور جذاب‌تری برخوردار باشد. مثلا ‌می‌توانید فرد را به راحتی در سایه قرار دهید تا نور روی صورت او قرار گیرد، یا ‌می‌توانید او را پشت به خورشید بنشانید تا سایه‌ها روی صورتش نچرخد. بنابراین اگر عکاسی، مبتدی هستید هرگز از نورپردازی به خصوص نور طبیعی روز غافل نشوید.

  • جزئیات را به نمایش بگذارید.

شما ‌می‌توانید جزئیات ریز و درشت موضوع خود را به همان اندازه که ‌می‌خواهید توصیف کنید و به نمایش بگذارید تا پیام به بیننده منتقل شود چون بسیاری از افراد به راهنماهای تصویری برای کمک به جذب اطلاعات نیاز دارند. برای اطمینان از اینکه حتی این افراد نیز ایده کاملی از عکس شما دریافت کنند، وقت بگذارید و از جزئیات مهم عکس خود غافل نشوید.

  • لنزهای دوربین خود را برای عکاسی حرفه‌ای به حالت شارپ فوکوس درآورید.

این روزها بیشتر لنزها ‌می‌توانند به صورت دستی یا خودکار فوکوس کنند. فوکوس دستی زمانی است که شما به طور کامل مکان فوکوس دوربین را کنترل کنید. شما باید حلقه را روی لنز خود ‌بچرخانید تا جایی که ناحیه مورد نظر شما به وضوح فوکوس شود.

فوکوس خودکار نیز هنگا‌می ‌است که لنز دوربین به گونه‌ای تنظیم ‌می‌شود تا بر روی سوژه شما فوکوس کند. اما ممکن است سیستم AF گاهی روی قسمت اشتباه فوکوس کند پس سعی کنید خیلی از این قابلیت اتوماتیک استفاده نکنید چون بیشتر در یک محیط کم نور، یا وقتی صحنه‌ای با کنتراست کم ارائه ‌می‌شود، کارایی دارد.

  • از پس زمینه ساده استفاده کنید.

از دیگر نکاتی که در آموزش عکاسی باید به آن دقت داشته باشید این است که معمولا عکاسان حرفه‌ای وقتی نوبت به عکاسی از سوژه‌ای ‌می‌رسد، زیاد صحنه را شلوغ نمی‌کنند.! به یاد داشته باشید، تمرکز اصلی در هر عکس باید سوژه اصلی شما باشد بنابراین سعی کنید با ساده نگه داشتن پس زمینه حواس را از سوژه اصلی پرت نکنید.

  • به دنبال الگوها و تقارن باشید.

گنجاندن الگوها یا عناصر متقارن در عکس‌های شما ‌می‌تواند چشم نوازتر باشد. افراد تمایل به مشاهده الگوها دارند و این یکی از دلایلی است که قرار دادن آن‌ها در عکس‌هایتان ‌می‌تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه عکس‌های حرفه‌ای بگیرید. بنابراین مراقب گنجاندن این الگوها، تقارن و تکرار اشکال یا رنگ‌ها در عکاسی خود باشید.

  • ترکیبی خلاقانه ایجاد کنید.

ترکیب بندی احتمالاً دشوارترین کار در آموزش عکاسی است. اگر به دنبال ترفندهای عکاسی که از شما یک حرفه‌ای می‌سازد هستید توصیه می‌کنیم یادگیری ترکیب را حداقل با یادگیری قانون یک سوم شروع کنید. قانون یک سوم ابتدایی‌ترین قانون ترکیب است که اساساً به عکاس می‌گوید که یک تیک تاک تو را در قاب تصویر تصور کند و جالب‌ترین قسمت عکس را در تقاطع آن خطوط قرار دهد.

  • سوژه جالب پیدا کنید.

عکس گرفتن از یک سوژه جالب معمولاً ساده‌ترین قسمت عکاسی است. حتی افرادی که عکاسی نمی‌کنند نیز می‌دانند که برخی از سوژه‌ها در عکس جالب‌تر از موارد دیگر است. بنابراین سعی کنید پس از پیدا کردن یک سوژه هیجانات خور را کنترل کنید و پس از گرفتن عکس از دید یک بیننده به آن نگاه کنید و ببینید که آیا این سوژه واقعا حرفی برای گفتن دارد یا تنها یک عکس معمولی شده است.

  • عکاسی را یاد بگیرید!

مهم‌تر از همه این ترفندها گذراندن دوره آموزشی عکاسی است. بسیاری از تصاویر حرفه‌ای که می‌بینید ترفندهای بسیاری در دل خود دارند و چیزی نیست که با مطالعه به دست بیاید. شما باید توسط افراد متخصص این حوزه آموزش ببینید تا بتوانید حرفه‌ای عمل کنید. بنابراین اگر به دنبال آموزش عکاسی هستید می توانید در دوره ای که موسسه فن پردازان برگزار کرده شرکت کنید تا با ارائه برترین خدمات و محتوای آموزشی توسط اساتید مجرب به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی