ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پیج اینستاگرام من باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

در حال حاضر در دوران کسب و کارهای اینترنتی زندگی می‌کنیم و بسیاری از کسب و کارهای حضوری هم در کنار فروش حضوری سعی می‌کنند فروش اینترنتی و آنلاین خودشان را هم داشته باشند. یکی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در حال حاضر در دوران کسب و کارهای اینترنتی زندگی می‌کنیم و بسیاری از کسب و کارهای حضوری هم در کنار فروش حضوری سعی می‌کنند فروش اینترنتی و آنلاین خودشان را هم داشته باشند. یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، اینستاگرام است. این پلتفرم خصوصیات منحصر به فردی دارد و به شما کمک می‌کند که بتوانید فروش محصولات و خدمات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

در صورتی که تمایل دارید در اینستاگرام به یک شخصیت تأثیرگذار تبدیل شوید یا اینکه فروش کسب و کار خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. در این مقاله راهکارهایی برای بهینه‌سازی پیج اینستاگرام شما و جذب کاربران به سمت آن ارائه خواهید داد.

چند ایده عالی برای بهینه سازی پیج اینستاگرام و جذب مخاطبان

امروزه اینستاگرام پر از تصاویر و ویدیوهای متنوع مفید و غیرمفید شده و جذب نگاه و توجه مخاطب واقعاً مشکل شده است. از این رو اگر می‌خواهید نگاه مخاطب را به سمت خودتان جلب و جذب کنید، باید یک سری نکات ساده و مهم را رعایت کنید. در ادامه به چند مورد از این نکات اشاره شده است:

1. محتوای منحصر به فرد خود را با قالب مشخص تولید کنید

یکی از کارهای مهمی که باعث می‌شود محتوای شما نظر مخاطب را جلب کند این است که برای محتوای خود زمان بگذارید و یک ایده خوب و جذاب برای آن طراحی کنید. سعی کنید محتوای خود را با این ایده تولید کنید تا از نظر مخاطب خاص و منحصر به فرد باشد. همچنین سعی کنید برای تولید محتوا از یک قالب و الگوی خاص استفاده کنید و این قالب را در تمام پست‌های خود استفاده کنید تا چشم مخاطب به این قالب عادت کند و وقتی این قالب را دید بداند که مربوط به پیج شما است.

تولید محتوای منحصر به فرد با قالب مشخص، نوعی برندسازی به حساب می‌آید. به همین خاطر است که اکثر پیج‌های کسب و کار معروف تلاش می‌کنند که از یک قالب مشخص استفاده کنند. در صورتی که توانایی تولید محتوای خاص و منحصر به فرد ندارید، سخت نگیرید. تمام تلاش خودتان را بکنید و وقتی به درآمد رسیدید، یک طراح گرافیک و تدوین‌گر را استخدام کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید این است که لازم نیست حتماً محتوای مورد نیاز را شخصاً تولید کنید. می‌توانید از سایت‌های دانلود تصویر مختلف از جمله Unsplash کمک بگیرید. این سایت‌ها محتوای مورد نظر شما را ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند که محتوای مورد نظر خود را تولید کنید.

2. حجم محتوای خود را تا حد امکان کاهش دهید

یکی دیگر از کارهایی که مخاطبان را به سمت پیج شما جلب و جذب می‌کند این است که محتوای شما خیلی سریع بارگذاری شود و حجم کمتری از بسته اینترنتی مخاطبا مصرف کند. هر چه حجم محتوای شما کمتر باشد، محتوا هم با سرعت بیشتری برای مخاطب بارگذاری می‌شود و او می‌تواند تصویر محصول یا محتوای تصویری یا ویدیویی شما را مشاهده کند. برای کاهش حجم تصاویر ابزارهای مختلفی وجود دارد. سعی کنید با بهترین سایت های کم کردن حجم عکس آشنا شوید و از این ابزارها برای کم کردن حجم تصویر خود استفاده کنید. JPEG Optimizer، Optimizilla، Kraken.io، Optimole، ImageRecycle و CompressNow چند مورد از بهترین ابزارها برای کاهش حجم تصاویر هستند. این ابزارها آنلاین هستند و برای استفاده از آن‌ها هیچ نیازی به دانلود و نصب برنامه نخواهید داشت. البته مراقب باشید که حجم تصویر را بیش از حد لازم کم نکنید که کیفیت تصویر هم کاهش یابد.

3. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

یکی دیگر از راهکارهای عالی برای جذب مخاطبان در اینستاگرام، کمک گرفتن از افراد تأثیرگذار و اینفلوئنسرها است. اینفلوئسنرها خودشان مخاطبان زیادی دارند و وقتی پیج شما را به مخاطبان خود معرفی کنند، به احتمال زیاد مخاطبان وارد پیج شما می‌شوند و اگر احساس کنند که محتوای شما مفید، ناب و منحصر به فرد است، از محتوای شما استقبال خواهند کرد. بنابراین اگر می‌خواهید یک پیج پرطرفدار و پرمخاطب داشته باشید و تعداد این مخاطبان را به سرعت افزلیش دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

4. از طریق پرسش به نیازهای مخاطبان پی ببرید

یکی از راهکارهای عالی برای افزایش مخاطبان پیج این است که طبق میل و نظر مخاطب رتار کنید. ببینید مخاطب چه نوع محتوایی را دوست دارد و می‌پسندد. دقیقاً همان چیزی که مخاطب دوست دارد را به او ارائه دهید. این کار باعث می‌شود که نظرش جلب شود و در ادامه مسیر با شما همراه شود. یکی از بهترین راه‌ها برای سوال کردن از مخاطب، استوری است؛ چون مخاطبان استوری‌ها را با دقت بیشتری نسبت به پست‌ها چک می‌کنند و به همین خاطر با مطرح کردن سوالات در استوری‌ها می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید و به علایق او پی ببرید.

البته راه‌ها و روش‌های دیگری هم برای پی بردن به نظر و علایق مخاطبان وجود دارد. یکی دیگر از راه‌های خوب برای پی بردن به علایق مخاطبان، استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام است. می‌توانید از این ابزارها هم به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و ببینید که مخاطبان به کدام پست‌ها و محتواهای شما واکنش بهتری نشان داده‌اند.

5. پیج اینستاگرام و سایت فروشگاهی خود را به هم مرتبط کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروشگاه از طریق کسب و کار اینستاگرامی این است که مخاطبان اینستاگرامی خود را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. برای این کار می‌توانید در پست‌ها، استوری‌ها و بخش بیوی پیج خود، آدرس سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را قرار دهید. این کار واقعاً آسان است و هیچ دردسری هم ندارد. البته برای اینکه قرار دادن لینک در بیو یا پست ظاهر زیبایی داشته باشد می‌توانید از بهترین سایت های کوتاه کننده لینک مثل Bit.ly، Rebrandly، Ow.ly، TinyURL و   rizy.ir استفاده کنید. این لینک‌ها به شما کمک می‌کند که ترافیک سایت خود را هم بیشتر کنید و از این طریق به سئوی سایت خود هم کمک خواهید کرد.

6. به مخاطب آموزش دهید

اگر می‌خواهید توجه مخاطبان را جلب کنید، در هر حیطه‌ای که هستید سعی کنید به مخاطب آموزش دهید. مخاطبان دنبال محتوای ارزشمند و مفید هستند. هر چه محتوایی که توالید می‌کنید و در اختیار مخاطب قرار می‌دهید ارزشمندتر و مفیدتر باشد، مخاطب هم توجه بیشتری به آن می‌کند. سعی کنید آموزش‌های ارزشمند به مخاطبان خود بدهید و کاری کنید که مخاطب با شما احساس صمیمیت کند. کاری کنید که به یک مرجع خوب و اثرگذار برای مخاطب تبدیل شوید.

7. از مخاطبان محتوا بخواهید و این محتواها را منتشر کنید

یک کمپین برگزار کنید. به مخاطبان خود بگویید که برای شما محتوا ارسال کنند و این محتواها را در پیج خود منتشر کنید. سپس به محتوایی که بیشترین تعامل را از آن خود کرده جایزه بدهید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان به پیج شما علاقه بیشتری پیدا کنند و در کسب و کار اینستاگرامی شما شریک شوند. از طرفی با این کار می‌توانید به آن‌ها بگویید که برای شما مهم هستند و شما برای نظرات آن‌ها اهمیت ویژه قائل هستید. همچنین این کار باعث می‌شود که به ایده‌های جدیدتری در زمینه محتوا برسید و بفهمید که چه محتواهای متنوعی می‌توانید برای مخاطبان خودتان تولید کنید.

همین امروز کسب و کار اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید

راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام اصلاً کار پیچیده یا دشواری نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پیج کسب و کار (بیزینس پیج) راه اندازی و سپس در آن محتوای منحصر به فرد و درجه یک تولید کنید. البته در کسب و کار اینستاگرامی هیچ چیز مهم‌تر از تجزیه و تحلیل نیست. باید از ابزارهای تحلیل پیج اینستاگرامی استفاده کنید تا بتوانید بازخورد مخاطبان را نسبت به محصولات و محتوای پیج خود ببینید و در راستای نظر مخاطبان حرکت کنید.

همیار آکادمی به عنوان یکی از تخصصی‌ترین موسسات آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی، دوره‌های رایگان و غیررایگان خود را در اختیار کسانی که می‌خواهند یک کسب و کار موفق اینستاگرامی داشته باشند قرار داده است. در صورتی که تمایل دارید در دوره رایگان این مجموعه شرکت کنید، کافی است وارد سایت همیار آکادمی شوید، از منو بالای سایت وارد بخش آموزش رایگان شوید و در نهایت آموزش رایگان اینستاگرام را انتخاب کنید. برای شرکت در دوره جامع آموزش اینستاگرام کافی است از منوی بالای وارد بخش دوره‌های آموزشی شوید و سپس آموزش اینستاگرام را انتخاب کنید. استاد این دوره جامع، علی حاجی محمدی، موسس همیار آکادمی و همیار وردپرس است و می‌تواند به شما کمک کند که بهترین درآمد ممکن را از پیج اینستاگرام خود کسب کنید.

منبع این مقاله: وب‌سایت همیار آکادمی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی