ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آشنایی با نرم افزار مدارس همکلاسی و کمکی که در دوران کرونا به مدارس کرد

اگر یک مدیر یا کادر مدرسه هستید و از نزدیک با فرایند مدیریت مدارس آشنایی دارید، احتمالا می‌دانید که کنترل حجم بالای اطلاعات، اجرای روندهای تکراری و همچنین برگزاری کارآمد فرایندهای آموزشی (مثل کلاس یا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر یک مدیر یا کادر مدرسه هستید و از نزدیک با فرایند مدیریت مدارس آشنایی دارید، احتمالا می‌دانید که کنترل حجم بالای اطلاعات، اجرای روندهای تکراری و همچنین برگزاری کارآمد فرایندهای آموزشی (مثل کلاس یا آزمون‌های آنلاین) از جمله چالش‌های مهمی است که اکثر مدارس با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

نرم‌افزارهای مدیریت مدرسه را می‌توان به عنوان یکی از راهکارهای کارآمد و مناسب برای مدیریت هوشمندانه‌ی مدارس عنوان کرد، فرقی نمی‌کند از کارکنان مدرسه هستید یا والدین دانش‌آموزان، در هر صورت استفاده از چنین نرم‌افزارهایی می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان، هزینه و انرژی شما شود. البته هر نرم‌افزاری نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز مدرسه باشد و برای انتخاب یک نرم‌افزار ایده‌آل، باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید، مثلا نرم‌افزاری که به شکل یکپارچه طراحی شده باشد و این امکان را به شما بدهد که تمام بخش‌های مدرسه را از یک پنل کاربری و به شکل یکجا مدیریت کنید.

به عنوان مثال اگر یک نرم‌افزار مدرسه، امکان برگزاری کلاس آنلاین را به شما بدهد، اما با سیستم حضور و غیاب یکپارچه نباشد، معلم باید بخش زیادی از زمان کلاس خود را صرف حضور و غیاب دانش‌آموزان کند و همین موضوع می‌تواند کیفیت کلاس‌های شما را کاهش دهد!

در حالی که اگر یک نرم‌افزار یکپارچه داشته باشید، نه‌تنها سیستم حضور و غیاب، بلکه بقیه‌ی بخش‌های مدرسه نیز به شکل یکجا برای شما قابل کنترل و مدیریت خواهند بود و این موضوع علاوه‌بر اینکه عملکرد مدرسه‌ی شما را بهبود خواهد داد، در زمان و هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌کند؛ اما یکپارچه بودن سیستم، تنها یکی از پیش‌نیازهای یک نرم افزار مدرسه است و عوامل مهم دیگری نیز در این بین تاثیرگذار هستند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

‌۱. مدیریت آموزش مدرسه

احتمالا بتوان فرایند آموزش را از جمله مهم‌ترین وظایف یک مدرسه عنوان کرد، برگزاری کلاس‌های آنلاین حرفه‌ای، آزمون‌های متنوع، سیستم کارنامه و ثبت نمرات، دفتر کلاسی و سامانه‌ی تکلیف الکترونیک بخش‌هایی از سیستم مدیریت آموزش در نرم افزار مدارس به حساب می‌آیند؛ به کمک این ابزارها شما می‌توانید از صفر تا صد فرایند آموزش را برای دانش‌آموزان خود به شکل کاملا الکترونیک انجام دهید.

از برگزاری کلاس‌های آنلاین تعاملی گرفته تا برگزاری آزمون‌های متنوع (تستی، تشریحی، صحیح‌و‌غلط و...) همه‌و‌همه به‌شکل یکجا در اختیار شماست، بدین ترتیب هیچ دغدغه‌ای بابت یادگیری بچه‌ها نخواهید داشت و آموزگاران شما بدون درگیری با پیچیدگی‌های فنی، تمام تمرکز خود را روی آموزش می‌گذارند.

در کنار این موارد، برخی از نرم‌افزارهای مدیریت مدرسه، امکان ثبت و ارسال تکلیف الکترونیک را نیز در اختیار معلم و دانش‌آموزان قرار می‌دهند و به کمک آن‌ها، معلم به سادگی قادر خواهد بود وضعیت تکلیف بچه‌ها را بررسی و تصحیح کند، ضمن اینکه در یک نرم‌افزار مدرسه یکپارچه، امکان بررسی تکالیف و روند انجام آن‌ها توسط والدین نیز وجود دارد.

علاوه‌بر این‌ها امکاناتی مثل سیستم تصحیح آزمون، دفتر کلاسی الکترونیک، مشاوره دانش‌آموزی و نرم‌افزار کارنامه و ثبت نمرات نیز از جمله موارد دیگری هستند که می‌توانید در یک نرم‌افزار مدرسه‌ی حرفه‌ای به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

۲. مدیریت منابع انسانی

ثبت حضور و غیاب و کنترل تردد و محاسبه‌ی ساعات کارکرد کارکنان و آموزگاران از جمله موارد مهمی هستند که در یک مدرسه باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ مجموعه نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی در یک نرم‌افزار مدرسه به شما کمک می‌کنند بدون نیاز به انجام فرایندهای تکراری و محاسبات دستی تمام موارد یاد شده را با چند کلیک زیر نظر داشته باشید و به شکل خودکار آن‌ها را مدیریت کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید این سیستم را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در صورت تاخیر یا غیبت دانش‌آموز، علاوه‌بر اینکه از طریق پیامک به والدین اطلاع‌رسانی می‌شود، به شکل خودکار در دفتر کلاسی معلم و سیستم موارد انضباطی درج شده و حتی در سامانه‌ی ثبت نمرات نیز لحاظ شود.

۳. مدیریت امور مالی مدارس

مدیریت امور مالی به‌خصوص در مدارس غیرانتفاعی یا مجتمع‌های آموزش از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، به کمک این زیرسیستم‌ها شما می‌توانید به شکل کامل مدیریت شهریه‌ی دانش‌آموزان را انجام داده و حتی شهریه‌ها را به صورت آنلاین دریافت کنید، حقوق و دستمزد کارکنان را با توجه به ساعات کارکرد، اضافه‌کاری‌ها و کسورات آن‌ها به شکل خودکار محاسبه کرده و در موعد مقرر فیش‌های حقوقی را صادر کنید، در حقیقت به کمک این بخش، یک نرم‌افزار حسابداری مختص مدرسه‌ی خود خواهید داشت که تمام فرایندهای حسابداری را به شکل حرفه‌ای برای شما انجام می‌دهد.

۴. مدیریت فرایندهای مدرسه

فرایندهایی مثل ثبت‌نام دانش‌آموزان و فرم‌های دریافت اطلاعات از جمله مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را به شکل کاملا الکترونیک مدیریت کنید، به‌عنوان مثال اگر قصد دارید پیش‌ثبت‌نام مدرسه‌ی خود را به شکل آنلاین انجام دهید، به کمک این سیستم می‌توانید فرمی را برای دریافت اطلاعات طراحی کرده و اطلاعات مورد نظرتان را در این فرم دریافت کنید، حتی امکان بارگذاری فایل (مدارک تحصیلی، کارنامه، گواهی‌ها) و دریافت شهریه نیز در این سیستم وجود دارد، در حقیقت با استفاده از نرم‌افزار فرم‌ساز یا مدیریت فرایند می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام در مدرسه یا رویدادهای مناسبتی را به شکل کاملا الکترونیک از والدین و دانش‌آموزان دریافت کنید.

اگر شما هم یک مدیر یا کادر مدرسه هستید و به دنبال روشی صحیح و هوشمندانه برای مدیریت مدرسه‌ی خود می‌گردید، سامانه‌ی همکلاسی می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای شما باشد؛ این سامانه به صورت کاملا یکپارچه طراحی شده، یعنی به تمام امکاناتی که در بالا اشاره کردیم به شکل یکجا دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به شکل قابل توجهی در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و ارتباط میان مدرسه و خانواده‌ها را پررنگ‌تر از قبل کنید.

همکلاسی، فراتر از یک نرم‌افزار مدرسه در کنار شماست، اگر دوست دارید با همه‌ی امکانات و مزایایی که برای شما فراهم کرده‌ایم، آشنا شوید، همین حالا به وبسایت همکلاسی مراجعه کرده و از مشاوره‌ی کاملا رایگان برای هوشمندسازی مدرسه‌ی خود بهره‌مند شوید!

ضمنا اگر در زمینه‌ی فناوری اطلاعات فعال هستید و دوست دارید به عنوان نمایندگان فروش همکلاسی، با ما همکاری کنید، همین حالا درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید!

همکاری با سامانه همکلاسی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • علی تابش
    علی تابش | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    من به عنوان یک معلم میتونم بگم روند هوشمندسازی مدارس میتونه در جهت صرف جویی در وقت و هزینه ی مدارس و همچنین دانش آموزان و والدین بسیار تاثیرگذار باشه. امیدوارم در آینده بتونیم شاهد پیشرفت بیشتر مدارس در جهت الکترونیکی شدن باشیم.

    • سامانه همکلاسی
      سامانه همکلاسی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

      درود و ارادت . وقت شما بخیر . دقیقا همینطور هست. ما هم امیدواریم و در تلاشیم که سهم کوچکی در این تغییر داشته باشیم

  • مریم اکبری
    مریم اکبری | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    سلام
    دختر من بواسطه ی مدرسه ش از سامانه همکلاسی برای ارائه ی تکالیف ،امتحانات و
    .... استفاده میکنه و خیلی کارش راحتتر شده بعلاوه اینکه ارتباط والدین هم با معلم و مسئولین مدرسه هم بسیار بهتر از قبل شده. ممنون از سامانه ی همکلاسی

    • سامانه همکلاسی
      سامانه همکلاسی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

      درود و ارادت خانم اکبری گرامی . بسیار مایه افتخار و خوشحالی ماست که در این دوره جدید اموزش دانش اموزان نقش کوچک و موثری داشته باشیم

  • هلیا مستوفی
    هلیا مستوفی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    سلام و خسته نباشید میگم به تیم همکلاسی، مدرسه ما نزدیک به 4 سال هست که از خدمات سامانه همکلاسی استفاده میکنه و به جرات میتونم بگم یکی از کاملترین نرم افزار های مدیریت مدارس هست. علاوه بر امکانات خوب سامانه، تیم پشتیبانی خیلی خوبی هم دارن که همیشه در هر شرایطی کنار ما بودن و ما رو راهنمایی کردن.

    • سامانه همکلاسی
      سامانه همکلاسی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

      درود و سپاس خانم مستوفی . ممنون از محبت بیکران شما . بدون تردید بدون همراهی دوستان خوبی مثل شما ، امکان عبور از این مسیر پر پیچ و خم ممکن نبود

  • علی بیطال زاده
    علی بیطال زاده | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    سلام . وقت بخیر . چند ماه هست که در حال بررسی سامانه مدیریت مدارس همکلاسی هستیم . امیدوارم بتونم مدیر مجتمع و سایر معاونین رو جهت خریداری این سیستم نرم افزاری متقاعد کنم

    • سامانه همکلاسی
      سامانه همکلاسی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

      درود و سپاس جناب بیطال زاده . امیدوارم در مسیر بررسی سیستم های نرم افزاری بهترین انتخاب رو داشته باشید

  • نیوشا رهنما
    نیوشا رهنما | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

    من معاون فناوری دبستان غیردولتی هستم، ممنون از مقاله خوبی که منتشر کردین . حتما برای آشنایی بیشتر با شرکت تماس میگیرم.

    • سامانه همکلاسی
      سامانه همکلاسی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

      درود و شب بخیر . خواهش میکنم . بسیار مشتاق تماس شما خواهیم بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی