ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مدیریت کارآمد و بهینه با زیرو کلاینت یونیوو UZ100

سازمان ها و ادارات به دلیل سیاست های اتخاذ شده در حوزه اقتصادی و مصرف انرژی به سمت استفاده از ابزار های کارآمد و بهینه از جمله زیرو کلاینت یونیوو UZ100 سوق پیدا کرده اند ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سازمان ها و ادارات به دلیل سیاست های اتخاذ شده در حوزه اقتصادی و مصرف انرژی به سمت استفاده از ابزار های کارآمد و بهینه از جمله زیرو کلاینت یونیوو UZ100 سوق پیدا کرده اند و دلایل آن را در این مطلب با شما به اشتراک می گذاریم.

معرفی

پیش از هر چیز باید به معرفی زیرو کلاینت بپردازیم که یک ابزار بسیار نزدیک به مینی پی سی از نظر ظاهری و ساختار طراحی به شمار می رود، با این وجود در بخش سخت افزار و کارایی دارای تفاوت هایی هستند. یک Zero Client بر خلاف مینی پی سی دارای پردازنده اختصاصی با توان مصرفی بسیار بهینه، حافظه رم محدود و همچنین فاقد درایو ذخیره سازی مستقل بوده قدرت اصلی خود را از سرور مرکزی دریافت می کند. به همین دلیل بار اصلی پردازش دستورات بر عهده سرور مرکزی بوده و در حقیقت زیرو کلاینت یونیوو UZ100 نقش یک واسطه کارآمد را بازی می کند تا کاربران از طریق پروتکل مجازی سازی VDI به انجام امور روزانه خود بپردازند. زیرو کلاینت به دلیل عدم بهره گیری از درایو ذخیره سازی مستقل و نیاز مستقیم به سرور مرکزی، دارای امنیت بسیار بالا بوده و همین موضوع سبب اهمیت یافتن آن برای سازمان ها و ادارات شده است. در حقیقت مدیر آی تی یا شبکه با نظارت مستقیم خود می تواند تمام اعمال کاربران را تحت نظر گرفته و میزان استفاده از منابع سخت افزاری را نیز به دلخواه برای هر بخش یا کاربر به صورت اختصاصی تعریف کند. به دلیل عدم وجود پیچیدگی سخت افزاری و دریافت منابع اصلی از سرور مرکزی، نیازی به سرویس های دوره ای و ارتقا برای این محصول وجود نداشته و به همین خاطر هزینه یا زمان برای پشتیبانی دستگاه صرف نمی شود. در صورتی که به آپدیت یا عیب یابی نرم افزاری نیاز دارید، تمام امور از راه دور و توسط مدیر شبکه یا مدیر آی تی از طریق سرور مرکزی انجام می شود.

سخت افزار

سخت افزار زیرو کلاینت یونیوو UZ100 شامل شتاب دهنده سخت افزاری Teradici TERA2321 به همراه 512 مگابایت حافظه رم می شود و همانطور که پیش از این توضیح دادیم، درایو ذخیره سازی دستگاه توسط سرور مرکزی پشتیبانی می شود. به دلیل نیازمندی این محصول به اتصال با سرور، برخورداری از کارت شبکه قدرتمند و همچنین پورت شبکه سیمی گیگابیتی به عنوان یک پارامتر بسیار مهم شناخته می شود و محصول یونیوو نیز به این پورت مجهز شده است. از این رو اتصال به سرور و شبکه مرکزی با سرعت و پایداری بسیار بالا صورت می پذیرد. شتاب دهنده سخت افزاری متعلق به خانواده TERA2321 می تواند از دو صفحه نمایش به صورت همزمان پشتیبانی کند و به همین دلیل نیز دو پورت خروجی DVI-D و DVI-I روی زیروکلایت یونیوو تعبیه شده است. عملکرد پردازشی TERA2321 به پروتکل و نحوه استفاده از دستگاه ارتباط مستقیمی دارد و به عنوان مثال، بیشترین میزان پردازش تصویر توسط آن در حالت VDI برابر با 50 مگابیت بر ثانیه و در حالت ورک استیشن نیز برابر با 130 مگابیت بر ثانیه است که تفاوت به نسبت زیادی را نسبت به شتاب دهنده های سری TERA1100 نشان می دهد. در صورت بهره گیری از یک خروجی تصویر قادر به دریافت وضوح تصویر 1440×2560 بوده و در شرایط استفاده از هر دو پورت خروجی، وضوح تصویر به 1200×1920 پیکسل کاهش می یابد. با این وجود وضوح تصویر در هر دو حالت برای مصارف سازمانی و اداری بسیار مناسب است. این محصول کارآمد و بهینه قادر به فعالیت در محدوده دمای محیط 0 تا 35 درجه سانتی گراد و محدوده رطوبت 10 تا 90 درصد خواهد بود. به این ترتیب امکان استفاده از UZ100 در شرایط آب و هوایی متنوع بسیاری از نقاط ایران وجود دارد و با توجه به اینکه دستگاه در محیط های سازمانی و اداری به کار می رود، مشکلی از نظر کارکرد آن رخ نمی دهد.  

طراحی

بدنه زیرو کلاینت یونیوو UZ100 از پلاستیک فشرده و با کیفیت تولید شده و حفره های موجود روی بدنه نیز به خنک سازی بهتر سخت افزار داخلی کمک می کند. روی پنل جلو به دو عدد پورت USB 2.0، جک های صوتی میکروفون و هدفون، کلید و نشانگر پاور دسترسی دارید و در پنل پشت نیز دو عدد پورت USB 2.0 به همراه پورت شبکه گیگابایتی و دو عدد خروجی تصویر DVI مشاهده می شود. ورودی آداپتور برق نیز در پایین ترین بخش از پنل پشت دستگاه به چشم می خورد که توان مورد نیاز شتاب دهنده 6 واتی Teradici و سایر قطعات را تامین می کند. ابعاد کلی UZ100 که با نام W100 نیز شناخته می شود، به ترتیب برابر با 39.5×103×143 برای ضخامت، عرض و ارتفاع می شود. وزن دستگاه نیز با توجه به سخت افزار داخلی و بدنه پلاستیکی با کیفیت برابر با 362 گرم توسط شرکت بهین تکنولوژی به عنوان تولید کننده زیرو کلاینت UZ100 اعلام شده است. پایه طراحی شده به کاربران اجازه قرار دادن UZ100 روی سطوح صاف و نصب آن روی دیوار را می دهد که نقش مهمی در استفاده بهینه از فضای محدود اداری و سازمانی ایفا می کند.

راهکار مجازی سازی VDI

بهره گیری از سخت افزار داخلی و امکانات زیرو کلاینت یونیوو UZ100 ارتباط مستقیمی با راهکار مجازی VDI و پروتکل مورد استفاده دارد. در این محصول قادر به پیکربندی راهکار بهینه VMware Horizon خواهید بود که یکی از پروتکل های کارآمد در زمینه مجازی سازی به شمار می رود. در صورتی که به اطلاعات بیشتر در خصوص راهکار مجازی سازی نیاز دارید، می توانید در این لینک به مطالعه راهکار های متنوع VDI بپردازید. در حال حاضر پروتکل ها و راهکار های متنوعی برای پیکربندی و مدیریت مجازی سازی وجود دارد که از میان آنها می توان VMware Horizon را به عنوان یکی از کامل ترین و کم دردسر ترین نمونه ها یاد کرد.

زیرو کلاینت یونیوو UZ100 با بهره گیری از سخت افزار به روز، قابلیت راه اندازی مجازی سازی با سرعت و پایداری بسیار بالا، گارانتی بهین تکنولوژی و قیمت بسیار مناسب در بازار داخلی به فروش می رسد و خریداری آن می تواند ساختار طرح تحول دیجیتال سازمان یا اداره را با بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت کارآمد منابع مالی، بهینه سازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی