ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا سریال بازی مرکب به این سرعت معروف شد؟

همان‌طور که می‌دانید سریال بازی مرکب(Squid game)  محصول کره جنوبی و در ژانر درام ساخته شده و مدتی است به شدت محبوب شده و در 90 کشور دنیا به نمایش درآمده است اما سوال این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همان‌طور که می‌دانید سریال بازی مرکب(Squid game)  محصول کره جنوبی و در ژانر درام ساخته شده و مدتی است به شدت محبوب شده و در 90 کشور دنیا به نمایش درآمده است اما سوال این است که این سریال به چه علت به این سرعت پیشرفت کرده است؟ این سریال به حدی محبوب شد که یکی از بازیگران زن این سریال (جونگ هو- یون) بعد از پخش این سریال دنبال‌ کنندگان بسیاری در اینستاگرام پیدا کرد به نحوی که بالاترین میزان دنبال‌ کنندگان را در بازیگران کره کسب کرده است. این متن حاوی اسپویل (بازگو کردن بخشی از این سریال) است، اگر این سریال را مشاهده نکردید توصیه می‌کنیم بعد از تماشای آن این متن را بخوانید.

موضوع سریال بازی مرکب

در این سریال، موضوع یک بازی 6 مرحله‌ای است که در ازای بازی آن به شرکت‌کنندگان مبلغ کلان (456 میلیون دلار) تعلق می‌گیرد. در ابتدا هیچ‌کس نمی‌داند که تقاص بازندگی در این بازی مرگ است و هر نفر طمع پول وارد می‌شود اما در بازی اول مشخص می‌شود هر کس در هر مرحله ببازد خواهد مرد و نفرات آخر برنده این بازی صاحب جایزه بازی می‌شوند.

در ابتدای سریال با نقش اول سریال آشنا می شویم مردی که در شرایط مالی بسیار بدی قرار دارد از همسرش جدا شده و دارای دختری ۱۰ ساله است که توان به سرپرستی او را ندارد. همسر این مرد ازدواج مجدد کرده و بازیگر این سریال متوجه می‌شود هرچه زودتر باید شرایط مالی‌اش را بهبود دهد در غیر این‌صورت تا سال آینده اگر نتواند حضانت دخترش را بگیرد دخترش با مادر و ناپدری‌اش به آمریکا مهاجرت خواهد کرد. سایر شرکت کنندگان در این بازی نیز دارای مشکلات مالی بزرگی هستند که در دنیای معمولی نمی‌توانند آن‌ها را حل کنند.

شاید برایتان جالب باشد: پخش آنلاین سریال بازی مرکب در فیلیمو 

نکات جالب سریال که باعث معرفیت آن شد

یکی از مهم‌ترین علت‌های معروف شدن این سریال به تصویر کشیده شدن تاثیری است که پول روی شخصیت انسان‌ها می‌گذارد جوری‌که حتی نسبت خونی در آن بی‌معنی است. حتی بنیان‌گذار این بازی‌ها (پیرمرد شماره 1) پسرش (بازیکن شماره 456) را در کودکی به علت درگیر شدن داخل این بازی رها کرده بود و بعدها پسرش را وارد همین بازی کرد و جانش را در معرض خطر قرار داد و خود نیز از این موضوع لذت می‌برد.

از دیگر نمونه‌های تاثیر پول روی شخصیت انسان که به کررات در این سریال به آن پرداخته شده است می‌توان به این مورد اشاره کرد: یکی از بازیکنان این مسابقه (شرکت‌کننده 456) با شخصی که در کودکی خود هم‌بازی بودند و تا حدی به او مدیون بوده است مواجه می‌شود اما مشاهده می‌کند با وجود آنکه دوست کودکی‌اش موفق به حدس یکی از بازی‌ها از پیش شده است موضوع آن را به او نمی‌گوید. اتفاقا در همین بازی‌ جان او به خطر می‌افتد و متوجه می‌شود شخصیت دوست قدیمی‌اش چنان تغییر کرده که حتی برای رسیدن به پول حاضر نیست کوچکترین کمکی به کسی که بیشتر از 20 سال می‌شناسد بکند.

اگر به سریال های کره ای علاقمند هستید، میتوانید در وب سایت فیلیمو نمونه های بیشتری را تماشا کنید.

یکی از اصلی‌ترین دلایل به شهرت رسیدن این سریال: تاثیر پول خیلی زیاد و خیلی کم بر انسان

انتهای سریال متوجه می‌شویم که صاحب اصلی بازی پیرمرد بازیکن شماره یک است و به پسرش (بازیکن 456) توضیح می‌دهد که به خاطر پولداری زیاد و بیماری‌اش و درخواست برای هیجان بیشتر این بازی را راه انداخته است! او در جایی از سریال می‌گوید هم افراد فقیر و هم افراد پولدار هیجانی در زندگی خود ندارند و به این صورت می‌خواسته به زندگی خود هیجان بیاورد. این بیان‌گر یک فاصله طبقاتی بزرگ است.

درس بزرگ دیگری که در این سریال نشان می‌دهد این است که انسان‌ها در هنگام قرارگیری در شرایط سخت برای بقا نه تنها دوستی‌های خود را از یاد می‌برد بلکه می‌تواند به کارهای وحشتناکی دست بزند و طمع برای قدرت و پول زیاد می‌تواند انسان‌ها را به چنین موجوداتی تبدیل کند. گرچه در این سریال شاهد افرادی بودیم که نگذاشتند این محیط روی آن‌ها تاثیر بگذارد و در نتیجه توسط محیط از بین رفتند.

همچنین این نکته قابل تامل که افراد نیازمند تا چه حد حاضر به تحمل حقارت شدند در این سریال بسیار مورد بحث قرار گرفت، در صحنه‌های بسیاری شاهد این موضوع بودیم، از بازیکنی گرفته که مغازه کوچک مادرش را در گرو بدهی‌های قمارش گذاشت هنگامی که مادرش تصور می‌کرد برای تحصیل خارج از کشور است تا مادری که تازه زایمان کرده بود و حتی اسم کودکش را انتخاب نکرده بود اما برای جبران بدهی‌هایش به فردی تبدیل شد که شبانه قصد گرفتن جان افراد دیگر را داشت.

نکات پنهان قابل تامل و جذاب برای مخاطب‌ها که باعث معروفیت سریال بازی مرکب شدند

نکاتی که از چشم دور ماندند و در انتها بیننده توانست مفهوم آن‌ها را درک کند هر تماشاگری را مجذوب خود کرد. بعنوان مثال در سریال بازی مرکب تمامی بازی‌ها پشت تخت‌های خوابگاه طراحی شده بود و بازیکن‌ها در صورت جا به جایی تخت‌ها می‌توانستند آن‌ها را بینند. در سکانسی دیگر به دلیل کارگروهی قوی‌تر درگروهی با توانایی جسمی ضعیف‌تر به‌ کمک تجربیات پیرمرد شماره 1 در طناب‌کشی این گروه برنده شدند، وقتی دقت کنید می‌بینید بعد از این بازی وقتی بازیکنان از خستگی دراز کشیده بودند به دستبند دست پیرمرد 1 قفلی وصل نشده است که در صورتی‌که در بازی باختند بتواند خود را نجات دهد چون او جز برگزارکنندگان است! همچنین یک پلیس که برادرش گم شده بود و توانست در این سازمان نفوذ کند وقتی در پرونده‌های شرکت‌کنندگان دنبال نام برادرش می‌گشت در تصویر دیده شد پرونده‌ها از شماره 2 شروع شده‌اند که یعنی شماره 1 چون برگزارکننده است آن‌جا پرونده ندارد. همین پلیس توسط برادرش که یکی از برگزارکنندگان بود کشته شد که نشان می‌داد انسانیت در چه حد در این افراد از بین رفته است.

هر روز معماهای جدیدی از این سریال در حال کشف شدن است که حین مشاهده آن‌ها از دید بیننده پنهان مانده بود، شما متوجه چه نکات دیگری در این سریال شدید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی