ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا آموزش برنامه نویسی به کودکان سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده آنهاست؟

در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا لازم است آموزش برنامه نویسی به کودکانمان را در اولویت قرار دهیم. به عنوان والدین، آینده فرزند یا فرزندان شما همیشه دغدغه ذهن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا لازم است آموزش برنامه نویسی به کودکانمان را در اولویت قرار دهیم. به عنوان والدین، آینده فرزند یا فرزندان شما همیشه دغدغه ذهن شماست. شما به عنوان والدین همیشه به دنبال بهترین آموزش ها به فرزندان خود هستید تا آینده بهتر و روشن تری داشته باشند ؛ بنابراین باید از اهمیت یادگیری برنامه نویسی کودکان آگاه باشید تا کودک خود را با یکی از مهم ترین مهارت های روز دنیا اشنا کنید . برنامه نویسی شغل بسیاری از والدین است و از سال 2000 تا 2010 پیشرفت زیادی داشته است. به محیط کار خود نگاه کنید، در حال حاضر برنامه نویسی دیگر تنها کار بخش فناوری اطلاعات نیست و بخشی از زندگی روزمره ما شده است.

ما به هنگام خرید آنلاین، پرداخت با کد اعتباری، سفارش غذاهای آماده، گرفتن اسنپ و ... با کد ها در ارتباط هستیم. برنامه نویسی در حال حاضر یک زبان جهانی است که همگی روزانه از آن استفاده می کنیم. در این مقاله بررسی می کنیم که چرا باید برای آموزش برنامه نویسی فرزند خود سرمایه گذاری کنید:

آموزش برنامه نویسی به کودکان ضروری است چون برنامه نویسی زبان حال و آینده است

در زندگی امروز فناوری بخشی از زندگی روزمره ماست و با گذر زمان، با زندگی ما ادغام می شود و نقش پر رنگ تری می یابد. بدون شک شما نمی خواهید که فرزندانتان از این تحول جا بمانند. آموزش برنامه نویسی این امکان را برای آنها فراهم می آورد که زبان دهه و قرن آینده را بیاموزند. همانطور که شما خواندن، نوشتن، حساب کردن را برای آینده آموخته اید، فراهم کردن آموزش برنامه نویسی، فرزندانتان را برای آینده ای روشن آماده می کند. با این کار، فرزند شما با فناوری بزرگ نمی شود بلکه اساس و پایه آن را درک می کند. دقت کنید. همه ما خواندن، نوشتن و حساب کردن را آموخته ایم و همه ما مشغول به کاری نیستیم که به سطح تخصصی از این دانش ها نیاز داشته باشد اما به قدر نیاز جامعه مدرن می دانستیم. برنامه نویسی لازمه زندگی حال و آینده است بنابراین آموزش برنامه نویسی به کودکان سرمایه گذاری عاقلانه است.

آموزش برنامه نویسی به کودکان تفکر نقادانه را بهبود می بخشد

همانطور که در نشریه Computers in Behavioural Science منتشر شده  و بسیاری از مطالعات مشابه نشان داده است، این آشنایی با برنامه نویسی نیست که به توانایی شناختی فرزندانمان کمک می کند. تفکر انتقادی به معنای توانایی تجزیه و تحلیل، تفسیر و توضیح اطلاعات در عین داشتن ذهن باز است که این قابلیت را ایجاد می کند. توانایی قضاوت منطقی و اتخاذ تصمیمات موثر توانایی است که همه باید در بزرگسالی یاد بگیرند. آموزش برنامه نویسی و یادگیری کد نویسی به تحریک قسمت هایی از مغز کمک می کند که این فرایند را تسهیل می کند. تفکر انتقادی به حل مشکلات کمک می کند. توانایی حل مسئله یعنی توانایی درک یک موقعیت پیچیده، تجزیه و تحلیل آن و تقسیم آن به موضوعات کوچکتر قابل حل. آموزش برنامه نویسی به کودکان، نحوه این کار را به آنها می آموزد و تفکر انتقادی لازم برای حل مسئله را بهبود می بخشد.

بازی هایی برای آموزش کد نویسی وجود دارد که به ارتقا توانمندی تفکر کودک کمک می کند. مطالعات نشان می دهد کودکانی که از کودکی یاد می گیرند کدنویسی و برنامه نویسی کنند، در موضوعاتی که در مدرسه نیاز به تفکر انتقادی دارند، بهتر عمل می کنند.

برنامه نویسی مهارتی با تقاضای زیاد و درآمد بالا

فرصت های شغلی جدیدی که نیاز به کدنویسی دارند، دائما ایجاد می شوند. همین اواخر صنعت STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) شاهد افزایش موقعیت های شغلی مبتنی بر برنامه نویسی بوده است. مطالعات نشان می دهند که با افزایش نقش فناوری در زندگی، این افزایش فرصت های شغلی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شغلی که تقاضا برای آن زیاد است، یک شغل پر درآمد است. برای مثال شغل مبنی بر یادگیری ماشین به طور متوسط 100000 دلار در سال، پردازشگر زبان طبیعی بیش از 120000 دلار و یک زبان شناس محاسباتی می توانند تا 90000 دلار در سال درآمد داشته باشند. متوسط حقوق برای مشاغل مرتبط با کامپیوتر در می 2020، 91250 دلار بوده است که دو برابر میانگین برای دیگر مشاغل است. مطالعات اداره ایالت متحده نشان می  دهد این مشاغل در آینده نزدیک تا 11% رشد می کنند. در حالی که برای بسیاری از مشاغل تخصصی این پیشرفت، 8% پیش بینی شده است. آمارها نشان می دهد نیاز به مهندسان سیستم، برنامه نویسان، زبان شناسان کامپیوتر، ریاضیدانان، دانشمندان و .. در این زمینه مورد نیاز خواهد بود. آموزش برنامه نویسی لازمه و اولین قدم بیشتر این تخصص هاست.

آموزش برنامه نویسی به کودکان، به کشف خلاقیت آنها کمک می کند

خلاقیت یکی از ارکان برنامه نویسی است. کودک باید به هنگام برنامه نویسی خلاق باشد. کودک قبل از برنامه نویسی باید بداند که چه برنامه ای را می خواهد اجرا کند. این رویکرد ذهن کودک را به پرسیدن عادت می دهد. یکی از لازمه ها و نشانه های خلاقیت، توانایی پرسیدن است.

اولین قدم برای خلاق بودن، پرسیدن است. گام های دیگر امتحان کردن نظریه ها و پاسخ هاست. از طریق امتحان کردن نظریه ها، کودک ذهن خلاق خود را با فکر کردن به راه حل ها فعال می کند. مزیت آموزش برنامه نویسی به کودکان این است که وقتی برنامه نویسی می کنند و درست کار کردن آن را می بینند، رضایت از تفکر و امتحان کردن راه حل ها را تجربه می کنند. این تجربه، نتایج ماندگاری در زندگی کودک دارد و به او می آموزد که خارج از چارچوب های فعالیت های روزمره تفکر کند.

آموزش برنامه نویسی به آموزش بردباری و تحمل کمک می کند

کد نویسی می تواند خسته کننده باشد. در واقع این مهارت مستلزم توانایی نوشتن به یک زبان خاص و فرمان دادن به یک برنامه برای اجرای یک ماموریت معین است و نیاز به رفت و برگشت های متعدد و یافتن و برطرف کردن اشکالات، بازنویسی ها و وقفه ها برای تفکر و بازبینی برای یافتن بهترین راه حل ها برای یک مسئله دارد. کودکی که در حال فراگیری برنامه نویسی است، در برنامه خود تا حدودی با مشکلات و شکست نیز آشنا خواهد شد. برنامه نویسی به آنها آموزش می دهد که شکست امری طبیعی و اجتناب ناپذیر بوده و بخشی از موفقیت است. آنها در مواجهه با مشکلات و شکست ها می آموزند که چگونه از انتقاد های سازنده به نفع خود و ارتقای مهارت های خود بهره جویند. بنا به یافته های تحقیقات، این امر می تواند به سلامت روانی آنها در آینده نیز کمک نماید.

بیشتر روش های آموزشی که برای کودکان و نوجوانان استفاده می شود بر پایه مشارکت آنها در بازی و سرگرمی است تا بدین ترتیب احساس تفریح جایگزین احساس بودن در سر کار شود. یادگیری در این محیط می تواند روش مناسبی برای بهبود اعتماد به نفس و خوداتکایی کودکان باشد و همانطور که می­دانید، یک مسئله بسیار مهم در زندگی به شمار می رود.

در پایان توجه به این نکته ضروری است که آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان بی شک یک تصمیم عاقلانه و دوراندیشانه از جانب والدین است که فواید بسیاری نیز در آینده کودکان در پی خواهد داشت و در برخی از کشورها بسیاری از مدارس نیز این سرفصل را در برنامه آموزشی خود نیز گنجانده اند.

اگر غیر جانبدارانه به این مسئله بنگریم، شاید این آموزش ها هم خالی از اشکال نباشند، اما حتی بدون در نظر گرفتن عواید مالی و کسب درآمد از آنها نیز باید توجه داشته باشیم که ما در حال زندگی در عصر دیجیتال و تکنولوژی هستیم. پس فراگیری برنامه نویسی توسط کودکان ما می تواند حاوی درس های زندگی برای آنها نیز باشد. آشنا کردن آنها با مبانی و عملکرد دنیای کنونی قطعا بهترین تصمیم ممکن می باشد.

آکادمی یاسان ، مرکز تخصصی آموزش برنامه نویسی به کودکان

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان هرچند در حال حاضر امری ضروری و در اولویت برای خانواده ها تلقی نمی شود ، اما با نگاه به استفاده هایی که امروزه از برنامه نویسی در اطرافمان داریم می توان دریافت یادگیری برنامه نویسی برای کودکان سرمایه گذاری سودمندی برای آینده آنهاست .

آکادمی یاسان ، با بهره گیری از جدیدترین شیوه ها و متدهای آموزشی کودکان ، به کلاس های آموزشی خود جذابیت بخشیده و در کنار آموزش برنامه نویسی به کودکان بر روی تقویت مهارت های نرم کودکان مانند مهارت حل مسئله ، تمرکز و مدیریت ، اعتماد به نفس و ... نیر تمرکز دارد .

تجربه شیوه تدریس یاسان از طریق دوره های رایگان آموزش برنامه نویسی آکادمی یاسان بهترین راه برای اطمینان از تطبیق پذیری این شیوه آموزش با سلایق فرزند شماست .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی