ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بلیط هواپیما و قطار خود را از کدام سایت بخریم؟

به نظر شما سایت فروش آنلاین بلیط باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ شما از سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس چه انتظاری دارید؟ چه سایتی برای خرید بلیط بهتر است؟ مجموعه‌ای از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به نظر شما سایت فروش آنلاین بلیط باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ شما از سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس چه انتظاری دارید؟ چه سایتی برای خرید بلیط بهتر است؟

مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را می‌توان برای یک سایت فروش بلیط در نظر گرفت. شاید اهمیت این ویژگی‌ها از نظر هر شخصی متفاوت باشد.

برخی خرید آسان بلیط را اولویت خود قرار می‌دهند و برایشان مهم است در سریع‌ترین زمان ممکن و با آسان‌ترین روش، بلیط خود را تهیه کنند.

برخی دیگر به پشتیبانی یک سایت اهمیت می‌دهند. این کاربران ممکن است در حین رزرو بلیط خود دچار سوال یا مشکلی شوند که نیاز دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ سوال خود را دریافت کنند یا از خرید صحیح بلیط خود مطمئن شوند و همیشه یک پشتیبان، آماده پاسخگویی به سوالات آن‌ها باشد. وجود شماره تلفن‌های پشتیبانی در صفحه خرید بلیط به این اشخاص کمک می‌کند تا راحت‌تر تصمیم بگیرند و بلیط خود را نهایی کنند.

برخی دیگر امنیت سایت را بسیار مهم می‌دانند و معتقدند وقتی پای پرداخت هزینه در میان است، نباید ریسک کرد و از هر سایتی بلیط خرید.

عده‌ای نیز به دلیل شرایط کاری خود، به شرایط استرداد بلیط اهمیت می‌دهند و معتقدند سایتی برای خرید بلیط مناسب است که شرایط استرداد مناسبی را نیز فراهم کند.

همه‌ی موارد بالا برای یک سایت فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس ضروری است و نمی‌توان از هیچ‌کدام چشم‌پوشی کرد. به دلیل وجود نواقصی که هنوز در خدمات‌‌دهی آنلاین وجود دارد، افراد زیادی سختی خرید حضوری را به جان خریده و به آژانس‌های مسافری برای خرید بلیط خود مراجعه می‌کنند.

در حال حاضر سایت‌های زیادی خدمات فروش بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و حتی رزرو هتل را ارائه می‌دهند. هر کدام از این سایت‌ها مزایا و معایبی دارند که از چشم مسافران پوشیده نمی‌ماند. در بین سایت‌های مختلفی که در حال حاضر خدمات فروش آنلاین بلیط را ارائه می‌کنند، یوتراوز یکی از سایت‌هایی است که تقریبا تمام ویژگی‌های یک سایت معتبر برای خرید بلیط هواپیما و قطار را داراست. در واقع این سایت سعی کرده تا از تمام مشکلاتِ سایت‌های دیگر و نظرات کاربران استفاده کرده و این نواقص را در سایت خود برطرف کند.

بهترین سایت خرید بلیط هواپیما

در بحث پرواز بسیار مهم است که امکان خرید بلیط هواپیما از تمام ایرلاین‌ها و شرکت‌های هوایی وجود داشته باشد. از آن جا که بلیط هواپیما نسبت به سایر وسایل حمل و نقل گران‌تر است، بهتر است از سایتی خرید کنید که امکان خرید بلیط ارزان قیمت و بلیط چارتری و فیلترگذاری برحسب قیمت را نیز فراهم کرده باشد. امکان دریافت بیمه مسافرتی، داشتن اپلیکیشن قوی، دو زبانه بودن سایت و پوشش کامل پروازها از تمام ایرلاین‌ها و در تمام کلاس‌های پروازی موجود نیز، از موارد تاثیرگذار در کیفیت یک سایت فروش بلیط هواپیماست.

یکی دیگر از مواردی که مسافران به آن اهمیت می‌‌دهند، باشگاه مشتریان است. مسافرانی که به دلیل مشغله‌های کاری یا تحصیلی، تردد زیادی بین شهر‌ها دارند و همواره بلیط خود را از سایت مشخصی خریداری می‌کنند، انتظار دارند به‌عنوان یک مشتری ثابت و همیشگی، از تخفیفاتی بهره‌مند شوند و از امتیازات باشگاه مشتریان استفاده کنند.

بهترین سایت خرید هواپیما داخلی

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده در بالا، با توجه به نوسان قیمت در خرید بلیط هواپیما داخلی، بسیار مهم است بتوانید به راحتی بلیط خود را خریداری کنید و در حین خرید بلیط، به دلیل تغییرات ناگهانی قیمت سردرگم نشوید. اگر در حین خرید، قیمت بلیط تغییر کرد، سیستم باید امکان ادامه فرآیند خرید را به مسافر داده و مسافر را از این تغییر قیمت مطلع سازد.

همچنین استرداد، به‌ویژه به صورت آنلاین برای مسافران بسیار اهمیت دارد و اغلب انتظار دارند تا در زمان کم و قابل قبولی هزینه پرداخت شده به حساب آن‌ها عودت داده شود. صد البته که شرایط استرداد و محاسبه جریمه احتمالی آن، باید شفاف باشد.

بهترین سایت خرید بلیط هواپیما خارجی

معمولا مسافران خارجی برای تهیه بلیط خود، احتیاج به اطلاعات شفاف‌تری دارند. میزان بار مجاز برای مسافر و زمان ورود و خروج، با توجه به اختلاف ساعت در مبدا و مقصد، از مواردی است که باید به وضوح در بلیط قابل مشاهده باشد.

همچنین اگر ایرلاین و یا فرودگاه مقصد مقررات خاصی داشته باشد، مسافر باید از این قوانین فرودگاهی و کشوری مطلع شود. در هنگام خرید بلیط هواپیما در بحث ویزا، اگر قوانین ویژه‌ای وجود دارد، بهتر است در بخش قوانین و مقررات قید شده یا توسط پشتیبان به مسافر اعلام شود.

به طور مثال اخیرا طی تصمیماتی که مقامات دو کشور ایران و عراق گرفته‌اند، در سفرهای هوایی به کشور عراق، ایرانیان نیاز به ویزا ندارند و تنها کافی است مسافر بلیط پرواز خود را تهیه کند. این قانون برای سراسر کشور و با داشتن پاسپورت ایرانی یکسان است.

یکی از بلیط‌های پرفروش به کشور عراق بلیط هواپیما مشهد بغداد و بلیط هواپیما مشهد نجف است که زائران و متقاضیان سفر عتبات عالیات به راحتی خریداری کرده و بدون ویزا از مشهد به یکی از شهرهای عراق سفر می‌کنند.

مورد دیگری که در پروازهای خارجی بسیار مهم است، بحث پروازهای ترانزیت است. پروازهای ترانزیت به پروازهایی گفته می‌شود که مسافران باید در یک فرودگاه، قبل از رسیدن به مقصد خود، از هواپیما پیاده شده و هواپیمای خود را عوض کند.

در واقع در پروازهای ترانزیت، شماره پرواز عوض شده و ممکن است مسافران چندین ساعت در فرودگاه میانی معطل شوند تا پرواز بعدی برقرار شود. بنابراین در این پروازها بسیار مهم است که اطلاعاتی مانند ترمینال پرواز جدید، مدت زمان توقف، شرایط بار در محل ترانزیت، قوانین فرودگاه ترانزیت و ... در بلیط درج شده باشد و مسافر از این موارد مطلع گردد تا در فرودگاه محل ترانزیت سردرگم نباشد.

همچنین ممکن است کشوری که محل ترانزیت است، در بحث ویزا قوانین خاصی داشته باشد و حضور مسافر به مدت طولانی در فرودگاه این کشور مجاز نباشد. مسافران حتما باید نسبت به زمان توقف و اطلاعات پرواز ترانزیت آگاه شوند.

بهترین سایت خرید بلیط قطار

به دلیل تنوع زیادی که شرکت‌های ریلی در ارائه خدمات دارند، از قطارهای 5 ستاره گرفته تا 3 ستاره، خدمات پذیرائی، ترانسفر و ... بهترین سایت در خرید بلیط قطار، سایتی است که تمام قطارهای موجود در یک مسیر را به مسافر نمایش دهد تا مسافر حق انتخاب داشته و بهترین را انتخاب کند.

در رزرو بلیط قطار نیز مانند هواپیما، فراهم بودن امکان استرداد آنلاین در سایت و بازه زمانی قبل از حرکت قطار، بسیار مهم است. مسافرانی که از سایت و به صورت اینترنتی بلیط قطار خود را خریداری می‌کنند نباید برای استرداد مجبور به مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط شوند و باید امکان استرداد آنلاین در هر شرایطی برای آن ها فراهم باشد.

همچنین مشخص بودن ایستگاه‌های بین راهی در جزئیات بلیط، برای آن دسته از مسافرانی که قصد سوار شدن یا پیاده شدن از قطار در این ایستگاه‌ها‌ را دارند ضروری است.

بسیاری از سایت‌ها امکان ثبت کد تخفیف یا کد جانبازی و ایثارگری را برای مسافرانی که می‌توانند از این تخفیفات استفاده کنند فراهم نکرده‌اند و این افراد برای استفاده از تخفیفات باید به مراکز فروش بلیط حضوری و آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنند. اگر سایتی در زمینه ارائه خدمات فروش بلیط قطار وارد شده است، باید بتواند این خدمات را برای تمام اقشار جامعه و بدون کم و کاست ارائه دهد.

بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس نیز همان امکان خرید آسان بلیط و استرداد آنلاین و سریع آن، از واجبات است. همچنین مسافر باید به‌راحتی بتواند صندلی خود را انتخاب و بلیط را رزرو کند. اتوبوس‌ها ممکن است از کمربندی شهرهای بین راهی رد شوند و وارد ترمینال شهر نشوند. بنابراین این اطلاعات باید به صورت شفاف و برای مسافران بین راهی در دسترس باشد. همچنین مسافر باید در هنگام خرید بلیط اتوبوس، از ترمینال مقصد مطلع باشد و متناسب با آن مسیریابی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی