ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ووکامرس یک افزونه رایگان از وردپرس | محبوب ترین سیستم فروشگاهی در جهان

بعد از اینکه آموزش وردپرس را مشاهده کردید و کار کردن با وردپرس را آموختید، شاید دلتان بخواهد یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و مشغول به فروش محصول یا خدمتی شوید. برای این منظور باید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بعد از اینکه آموزش وردپرس را مشاهده کردید و کار کردن با وردپرس را آموختید، شاید دلتان بخواهد یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و مشغول به فروش محصول یا خدمتی شوید. برای این منظور باید از یک افزونه قدرتمند به نام ووکامرس کمک بگیرید. در این کتاب ارزشمند در حوزه آموزش ووکامرس، هرچه که برای نصب و راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی وردپرس یعنی ووکامرس بر روی کامپیوتر شخصی یا بر روی سایت خود نیاز دارید (راه اندازی فروشگاه، تنظیم فروشگاه، افزودن محصول، قیمت گذاری، درگاه های بانکی ایرانی و …) به صورت تصویری و کاملا استاندارد بیان شده است. وردپرس در رقابت با انحصارگری وارد بازار شد. زیرا این پلتفرم به صورت متن باز است. تا تمامی برنامه نویسان دنیا قادر به توسعه آن باشند.

آماری که الان موجود است حاکی از استفاده 43 درصدی در دنیای وب بوده و دارای یک CMS با قابلیت مدیریت راحت است. این سیستم مدیریت محتوا دارای واسط کاربری ساده و یکی دیگر از عوامل محبوبیت وردپرس بهرهمندی از قالب­ها و پوسته ­های رایگان متنوع است. شما به راحتی و بدون نیاز به برنامه نویسی می­توانید یک سایت داشته ­باشید. این راحتی بخاطر اپن سورس بودن آن است. زیرا چندین هزار نفر برای توسعه و ساخت وردپرس کار کرده اند. این افراد به راحتی می­توانند روی هسته این نرم­افزار برای ساخت افزونه، پوسته، مستندات و موارد این چنینی کار کنند.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک افزونه رایگان برای وردپرس است. ووکامرس به شما امکان می‌دهد تا یک وب سایت را به یک وب سایت فروشگاهی تبدیل کنید. وردپرس به تنهایی چنین قابلیتی ندارد. اگر افزونه WooCommerce را نصب و فعال کنید، می توانید محصولات، سبد خرید و قابلیت پرداخت را به سایت خود اضافه کنید.

کاربرد وردپرس

شما با یک وردپرس می توانید به راحتی یک سایت خبری، شرکتی، پرزنت و ... راه اندازی کنید. افزونه­ هایی همچون ووکامرس به شما این امکان را می­دهند تا یک فروشگاه آنلاین را افتتاح کنید. درواقع شما یک Content Management System در اختیار دارید تا به صورت ویژوال، وب سایت مورد نظر خود را درست نمایید.

راه اندازی فروشگاه با نصب وردپرس

شما می­توانی با استفاده از xampp، wamp و lamp،  وردپرس را به صورت لوکال روی سیستم خود راه اندازی کنید. بدین صورت سیستم شما با استفاده از xampp، wamp و یا lamp،  تبدیل به یک میزبان یا هاست می­شود. این نشان دهنده قدرت و انعطاف پذیری وردپرس است. به این فضای میزبانی روی سیستم شخصی، لوکال هاست می گویند. همچنین شما به راحتی و در چند مرحله و بدون نیاز به کدنویسی می­توانید وردپرس را روی هاست خریداری شده خود راه اندازی نمایید.

پیشخوان، نوشته ­ها، برگه ها، رسانه، دیدگاه، قالب، نمایش، منوها، افزونه ­ها، ابزارک­ ها و تنظیمات، بخش­های اصلی آن را تشکیل می­دهند. شما میتوانید از سایت wordpress.org آن را دانلود کنید. دانلود آن کاملا رایگان است. و از زبان فارسی هم به راحتی پشتیبانی می­کند.

مراحل ساخت فروشگاه آنلاین

  1. یک نام دامنه و میزبانی وب دریافت کنید. ...
  2. نصب وردپرس (رایگان) ...
  3. نصب افزونه WooCommerce )رایگان(...
  4. درگاه پرداخت را انتخاب کنید. ...
  5. فروشگاه خود را بسازید ...
  6. طراحی فروشگاه تجارت الکترونیک خود را کاربر پسند کنید. ...
  7. ووکامرس را توسعه دهید

قالب وردپرس

بعد از نصب کردن وردپرس، شما می­توانید از قالب های رایگان برای شخصی سازی وب سایت خود استفاده کنید. قالب­های زیادی حتی به رایگان در دنیای اینترنت ارائه شده است. وقتی در بخش پیشخوان وردپرس وارد شود. باید روی گزینه نمایش کلیک کنید. تا از آن طریق وارد پوسته شوید. دو روش برای نصب قالب وجود دارد. یا باید گزینه افزودن را بزنید. تا فایل زیپ شده را از سیستم خود اپلود کنید. یا باید در بخش جستجو نام قالب مورد نظر خود را وارد کنید. به صورت پیش فرض هم یک پوسته مینیمال روی وردپرس فعال می باشد. در هر بار شما فقط می­توانید یک قالب را فعال کنید. اگرچه شما قادر خواهید بود که چندی پوسته را دانلود و نصب کنید. اما تنها یکی از آنها می­تواند فعال باشد. در ادرس wordpress.org/themes  می توانید تعداد زیادی تم را مشاهده کنید

پس از نصب و راه­اندازی قالب، می­توانید از امکانات آن قالب برای شخصی سازی سایت خود استفاده کنید. المان ها را تغییر دهید. یا رنگ ها را به شکل دلخواه در بیاورید. عکس­های مورد نظر را آپلود کنید. این نکته را جا نندازید که وردپرس شما باید به آخرین نسخه آپدیت باشد.

شخصی سازی قالب وردپرس

استفاده از یک قالب­ دارای ویژگی­های یکسان روی تمامی سایتها است. شما می­توانید با استفاده از افزونه­ ها در سایت خود تفاوت ایجاد کنید. در واقع برای گسترش یا ایجاد یک ویژگی روی سایتتان از افزونه ها استفاده می­کنید. افزونه ها نیز رایگان است. هم می­توانید به صورت سفارشی خریداری کنید. کافی­ست در پیشخوان وردپرس وارد شوید. به بخش افزونه ­ها ورود کنید. یا از بخش افزودن افزونه یک فایل زیپ شده از پلاگین را در سایت آپلود و سپس نصب کنید. یا در قسمت جستجو نام مورد نظر خود را سرچ کنید. که البته نظرات و رتبه هر افزونه هم قابل مشاهده است.

چگونه ووکامرس را راه اندازی و نصب کنم؟

نحوه نصب و راه اندازی WooCommerce ( در 7 مرحله)

  • مرحله 1: افزونه را نصب کنید. ...
  • مرحله 2: به Setup Wizard دسترسی پیدا کنید. ...
  • مرحله 3: پردازشگرهای پرداخت خود را انتخاب کنید. ...
  • مرحله 4: گزینه های حمل و نقل خود را پیکربندی کنید. ...
  • مرحله 5: افزونه های اختیاری را مرور کنید. ...
  • مرحله 6: نصب پلاگین Jetpack (اختیاری) ...
  • مرحله 7: فرآیند راه اندازی را کامل کنید.

چگونه محصولات ووکامرس را به سایت وردپرس خود اضافه کنم؟

به WooCommerce > Products > Add Product بروید . سپس یک رابط کاربری آشنا دارید و باید بلافاصله احساس کنید که در صفحه هستید. عنوان و توضیحات محصول را وارد کنید. به پنل اطلاعات محصول بروید و در صورت وجود، قابل دانلود (دیجیتال) یا مجازی (سرویس) را انتخاب کنید

چگونه محصول ووکامرس خود را در وردپرس نشان دهیم؟

نتیجه تصویری

Customizer را باز کنید، گزینه WooCommerce را انتخاب کرده و روی Product Catalog کلیک کنید. برای هر یک از گزینه های Shop Page Display و Default Category Display، Show products را انتخاب کنید. با کلیک بر روی انتشار، تغییرات خود را ذخیره کنید.

سئو وردپرس

کدهای وردپرس برای موتورهای جستجوی مختلف بهینه شده اند. و نسبت به کرول های گوگل عملکرد خوبی از خود به نمایش می­گذارند. در کنار آن افزونه های زیادی هم وجود دارند. که به شما در سئو مطالبتان کمک می­کنند. یکی از معروف ترین و محبوب­ترین آنها افزونه Yoast است. باز هم بدون نیاز به دانش برنامه نویسی تحت وب، شما می­توانید به راحتی یک سایت که عملکرد مناسبی در سئو دارد را داشته­باشد.

امنیت وردپرس

یکی از موارد مهم برای هر سایتی، بحث امنیت آن است. وردپرس با ارائه آپدیت­ها و به روزرسانی­های خاص خود در این امر نیز پیشرو بوده است. به دلیل یکپارچگی وردپرس، توانسه است با به روزرسانی هایش عملکرد خوبی نسبت به هک و نفوذ داشته باشد. تا در مقابل سواستفاده هکرها مقاوم باشد. البته باید بدانید که این موضوع به صورت تضمین 100 درصدی نیست. و موردی نیست که تنها یک پارامتر داشته­باشد. به همین جهت نیاز به استفاده از تکنولوژی های مناسب است.  وردپرس هم پشتیبان مستقیم خود را دارد. شما برای بحث پشتیبانی می­توانید به آدرس­های  زیر مراجعه کنید:

WordPress.org

Wp-persian.com

در این دو سایت انجمن هایی جهت پشتیبانی و پاسخ به سوالات شما وجود دارد. البته به دلیل استفاده زیاد فارسی زبان از وردپرس، سایت های بسیار در زمینه رفع مشکلات مربوط به این CMS وجود دارد. به شما پیشنهاد می­کنیم برای بررسی­های بیشتر نسبت به محبوبیت و کارایی وردپرس به سایتهای جی زی و wpbeginner نیز مراجعه کنید. امنیت و انعطاف پذیری این پلتفرم باعث شده است تا بیش از 400 کمپانی از وردپرس استفاده کنند.

نتیجه گیری

دلیل محبوب زیاد وردپرس ابن است، که یک راه حل عالی برای طیف گسترده ای از برنامه هاست. هم مبتدیان و هم توسعه‌دهندگان باتجربه می‌توانند از آن برای ایجاد وبلاگ‌های کوچک، سایت‌های تجارت الکترونیک پررونق و هر چیزی که در این بین مربوط به وردپرس است، استفاده کنند. وب سایت‌های زیادی نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در جهان از وردپرس پشتیبانی می‌کنند CMS.  نرم افزاری است که به شما امکان می‌دهد به راحتی محتوا را در وب بنویسید، ویرایش کنید و سپس منتشر کنید. حدود 50 تا 60 درصد از وب سایت‌هایی که از CMS استفاده می‌کنند، بر روی وردپرس ساخته شده‌اند. هر ثانیه 17 پست وبلاگ در سایت‌های وردپرس منتشر می‌شود. همه این‌ها نشان از محبوبیت وردپرس در کل دنیاست.

برگرفته از مجله خبری همیار وردپرس https://www.hamyarwp.com

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی