ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

کتاب بازاریابی شبکه‌‎های اجتماعی منتشر شد

حتما تا به حال عبارت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف دیده و شنیده‌اید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی social media marketing به اختصار SMM فرآیندی در جهت تعامل با مشتری، افزایش ورودی وبسایت، ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حتما تا به حال عبارت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف دیده و شنیده‌اید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی social media marketing به اختصار SMM فرآیندی در جهت تعامل با مشتری، افزایش ورودی وبسایت، معرفی محصول، افزایش آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش می‌باشد. در ابتدا اهداف شبکه‌های اجتماعی انتشار و نمایش محتواهای مختلف به کاربران بود، اما در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی به پلتفرمی جهت افزایش ترافیک وبسایت و کسب درآمد تبدیل شده است.

اگر صاحب یک برند و کسب و کار هستید خواه یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ، و محصولات یا خدماتی را برای ارائه به مشتریان در اختیار دارید و یا اگر مدیر شبکه‌های اجتماعی هستید که برای یک یا چندین برند تولید محتوا انجام می‌دهید ، نیازمند داشتن دانش تخصصی و تجربه در زمینه برندینگ و مطرح شدن در شبکه‌های اجتماعی هستید.

کتاب جامع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین گزینه‌هاست که در آن به زبانی ساده و قابل فهم مبانی پایه و ارکان اصلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با رویکردی جدید آموزش داده شده است. فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست
  • مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  • 5 رکن اصلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • مزایا و معایب تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • استراتژی شبکه‌های اجتماعی
  • راهنمای ایجاد یک برنامه بازاریابی
  • انتخاب شبکه اجتماعی مناسب
  • نحوه تکمیل اطلاعات کاربری
  • از چه لحن و صدای بازاریابی استفاده کنم؟
  • نحوه ایجاد استراتژی انتشار محتوا
  • چه طور تجزیه و تحلیل کنیم؟
  • نوشتن استراتژی محتوا در شبکه‌های اجتماعی
  • تنظیم تقویم محتوایی
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به منظور رشد
  • اهمیت اینگیجمنت در شبکه‌های اجتماعی

این کتاب در حقیقت ماحصلی از تجربیات و نکات اصلی و اساسی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است. مطالعه این کتاب را به افراد زیر توصیه می‌کنیم:

  • افرادی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند
  • دیجیتال مارکترها
  • تولید کنندگان محتوا
  • استراتژیست‌های شبکه‌های اجتماعی
  • صاحبان مشاغل فعال در شبکه‌های اجتماعی
  • علاقه مندان به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • افرادی که قصد دارند به عنوان یک متخصص در بازار رقابت حاضر شوند

جهت دانلود رایگان کتاب بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به صفحه مربوطه در سایت نوین هاب مراجعه فرمایید. در ادامه اشاره کوچکی به برخی از عناوین مشابه این کتاب خواهیم داشت.

دانلود رایگان کتاب: بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه بیش از 90% شرکت‌های بزرگ با رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند و به نوعی کسب و کار خود را در این فضا معرفی می‌کنند علاوه بر این بیش از 70% فروشندگان کالا و محصولات نیز از پلتفرم شبکه‌های اجتماعی برای فروش استفاده می‌کنند، و بیش از 60% کاربران انتظار دارند که شرکت‌ها و ارگان‌ها خدمات مشتریان را از طریق این فضا به نمایش بگذارند. به همین دلیل در حوزه دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا باید برای کسب و کار خود از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟

فعالان عرصه تجارت الکترونیک داشتن مخاطب در دنیای وب را ضروری می‌دانند، فرقی نمی‌کند که شما چه محصولی را می‌فروشید یا چه خدماتی را ارائه می‌دهید اگر به دنبال فروش کالا، خدمات، کسب درآمد و محبوبیت هستید باید بیننده داشته باشید. در واقع تعداد بینندگان یک سایت، یا یک صفحه اجتماعی برگ برنده‌ی آن برای کسب موفقیت در دنیای وب است. اگر به تازگی یک کسب و کار را راه اندازی کردید و قصد دارید از تاکتیک‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید در مرحله اول توجه داشته باشید که تبلیغات باید نوآورانه، همراه با ایده، سناریو و پیامی تازه باشد.

مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

1-اطلاع رسانی دقیق و کامل به مخاطبان

با استفاده از این نوع تبلیغات در سایت‌‎ها و شبکه‌های اجتماعی تولید کنندگان می‌توانند تبلیغات خود را مستقیما در معرض دید مخاطب هدف خود قرار دهند و به بالاترین اثر تبلیغ خود دست پیدا کنند. در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی محدودیت‌های رایج رسانه‌های سنتی مانند کوتاه بودن پیام‌ها، فشردگی آگهی، و محدودیت در انتخاب عبارت وجود ندارد و فرد تبلیغ کننده می‌تواند با بهره گیری از امکانات ویژه سمعی و بصری اطلاعات و پیام‌های مربوط به محصولات و خدمات خود را به طور کامل به مخاطبان عرضه کند.

2-هزینه کم

همان طور که میدانید تهیه، تولید و پخش یک تیزر تبلیغاتی در رسانه‌ها یا به صورت بیلبورد همیشه پر هزینه و زمان‌بر بوده، اما آماده کردن تبلیغات اینترنتی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان میسر است.

3-گسترده بودن محدوده جغرافیایی

مخاطبان سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند و به همین دلیل تبلیغات اینترنتی نوعی تبلیغات جهانی و بدون مرز محسوب می‌شوند.

4-نظارت دقیق و ارزیابی

با بهره گیری از نرم افزارها و ابزارهای موجود، فرد آگهی دهنده می‌تواند در هر نقطه از دنیا، میزان نمایش تبلیغات خود، اعتبار باقی مانده، تعداد کلیک‌ها، همچنین در شبکه‌های اجتماعی میانگین مشارکت، مجموع رشد فالوورها، مجموع همه مخاطبین و اطلاعات آماری دیگر را مورد نظارت و ارزیابی دقیق و بی واسطه قرار دهد.

5-قابلیت تعاملی

ماهیت تعاملی شبکه اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بر خلاف انواع دیگر تبلیغات، امکان ارتباط متقابل مخاطبان را فراهم آورده است و فرد تولید کننده محتوا می‌تواند از نظرات و انتقادات مخاطبان خود درباره نوع خدمات و کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کند با خبر شود.

استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که باید بدانید

چیدن یک استراتژی و برنامه منظم برای حضور و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود: در مرحله اول یک محتوای با کیفیت و متناسب با نیاز کاربران خود تولید کنید سپس عملکرد خود را با استفاده از ابزار‌های آنالیز و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای سوشال لیسنینگ بر اساس شاخص‌های کلیدی مختلف، آنالیز و بررسی کنید. علاوه بر این می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه و رسیدن به اهداف تجاری خود را اندازه گیری کنید. برای دریافت جزئیات بیشتر و مطالعه کتاب به سایت نوین هاب مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی