ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه تصاویر واتس‌اپ را در اندروید بازیابی کنیم؟

در دنیای تکنولوژی محور امروز، تقریبا تمام کاربران اندروید و iOS برای برقراری ارتباط آنلاین با یکدیگر از پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده می‌کنند. همه ما می‌دانیم واتس‌اپ قابلیت‌های متنوعی دارد که یکی از آن‌ها، امکان حذف ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در دنیای تکنولوژی محور امروز، تقریبا تمام کاربران اندروید و iOS برای برقراری ارتباط آنلاین با یکدیگر از پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده می‌کنند. همه ما می‌دانیم واتس‌اپ قابلیت‌های متنوعی دارد که یکی از آن‌ها، امکان حذف محتوای ارسالی از جمله متن و فایل است. اگر یک کاربر تصویر ارسالی به شما را حذف کرده و می‌خواهید بدانید چه عکسی برایتان فرستاده شده، در این مطلب نحوه بازیابی تصاویر واتس‌اپ در اندروید بدون بکاپ را آموزش می‌دهیم.

بازیابی تصاویر واتس‌اپ در دستگاه اندرویدی

در این مطلب، ما لیستی از بهترین تکنیک‌ها برای بازیابی تصاویر واتس‌اپ در گوشی‌های اندرویدی را برای شما آماده کرده‌ایم.

آیا بازیابی تصاویر حذف شده توسط فرستنده بدون داشتن بکاپ ممکن است؟

وقتی یک کاربر تصویری را برای شما می‌فرستد و آن را پاک می‌کند، اولین سوالی که به ذهن می‌رسد این است: آیا می‌توان تصاویر حذف شده توسط فرستنده در واتس‌اپ را بازیابی کرد؟ جواب این سوال مثبت است و شما می‌توانید این تصاویر را از طریق حافظه داخلی دستگاه اندرویدی بازیابی کنید.

3 راه بازیابی تصاویر حذف شده واتس‌اپ در اندروید بدون بکاپ

در ادامه شما را با راه‌های بازیابی تصاویر حذف شده واتس‌اپ در دستگاه‌های اندرویدی و بدون داشتن بکاپ، آشنا می‌کنیم.

1. درخواست عکس واتس‌اپ از مخاطب

یکی از راه‌ها برای دستیابی به عکس‌های حذف شده واتس‌اپ، درخواست از مخاطب‌تان برای ارسال این تصاویر است. در حالی که شاید شما کپی این تصاویر را از گوشی‌تان حذف کرده باشید، مخاطب شاید هنوز آن را در اختیار داشته باشد.

اگر یک تصویر برای آخرین بار در یک گروه مشاهده شده باشد، می‌توانید از طریق چندین کاربر پیگیر دریافت آن باشید. اگر فردی عکس مدنظرتان را داشته باشد، می‌تواند آن را با شما به اشتراک بگذارد و دوباره به آن دسترسی پیدا کنید.

2. بازیابی تصاویر از طریق اپ گالری یا گوگل فوتوز

زمانی که یک عکس در گالری واتس‌اپ به نمایش گذاشته نمی‌شود، می‌توانید آن را پیدا کنید. در حقیقت امکان بازیابی تصاویر واتس‌اپ از طریق گوگل فوتوز و اپ گالری گوشی وجود دارد.

بازیابی تصاویر واتس‌اپ

در صورتی که گالری گوشی‌تان را با فضای ابری همگام‌سازی کرده باشید، می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی ابری دسترسی پیدا کنید. در همین راستا، تصاویر واتس‌اپ از طریق گوگل فوتوز در گوگل درایو ذخیره می‌شوند. در اینصورت حتی اگر تصویری از دستگاه‌تان پاک شده باشد، می‌توانید از طریق فضای ابری به آن دسترسی پیدا کنید.

برای بازیابی عکس‌های واتس‌اپ در گوشی‌های اندرویدی از طریق گالری یا گوگل درایو، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به گالری یا گوگل فوتوز بروید.
  • فولدر سطل زباله گالری یا گوگل فوتوز را از طریق آیکون همبرگری در یکی از گوشه‌های نمایشگر پیدا کرده و باز کنید.
  • عکس یا تصاویر مدنظرتان را انتخاب کرده و سپس روی گزینه بازیابی ضربه بزنید تا دوباره به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

3. بازیابی تصاویر حذف شده با یک ابزار بازیابی واتس‌اپ حرفه‌ای

iMyFone ChatsBack یکی از سریع‌ترین ابزارهای ریکاوری برای دستیابی به داده‌های گم شده یا حذف شده مانند تصاویر واتس‌اپ در دستگاه‌های اندرویدی است. در ادامه نگاهی به ویژگی‌های اصلی iMyFone ChatsBack داریم:

  • امکان دسترسی به 11 نوع فایل برای بازیابی گزینشی را فراهم می‌کند.
  • بالاترین نرخ موفقیت در بازیابی تصاویر واتس‌اپ در اندروید را به خودش اختصاص داده است.
  • به شما اجازه می‌دهد تصاویر مدنظرتان را پیش از بازیابی ببینید و سپس مواردی که می‌خواهید را بازیابی کنید.
  • پشتیبانی از استخراج واتس‌اپ از گوشی یا بکاپ‌ها بدون نوشتن اطلاعات روی داده‌های کنونی گوشی هوشمند کاربران
  • امنیت فوق‌العاده بالا

برای بازیابی عکس‌های حذف شده از واتس‌اپ روی گوشی اندرویدی بدون داشتن بکاپ با استفاده از ابزار بازیابی، مراحل زیر را انجام دهید:

  • قدم اول: روی کامپیوتر خود برنامه iMyFone ChatsBack را باز کنید و سپس دستگاه‌تان را به کامپیوتر وصل کنید. از بخش Device Storage، بازیابی تصاویر واتس‌اپ را انتخاب کنید.
بازیابی تصاویر واتس‌اپ
  • قدم دوم: برای شروع اسکن، روی گزینه Start کلیک کنید. پس از اسکن، باید شماره گوشی‌تان را وارد کنید. در ادامه یک پیامک تایید برایتان ارسال می‌شود و می‌توانید به سراغ مرحله بعدی برای آنالیز دیتابیس بروید.
بازیابی تصاویر واتس‌اپ
  • قدم سوم: تصاویر رمزگذاری شده پس از آنالیز دیتابیس، قابل مشاهده خواهند بود. شما می‌توانید در اینجا پیام‌های قدیمی که می‌خواهید ببینید را انتخاب کنید. زمانی که روی گزینه Recover to Device یا Recover to PC کلیک کنید، تصاویر بازیابی می‌شوند.
بازیابی تصاویر واتس‌اپ

2 راه بازیابی تصاویر واتس‌اپ در اندروید با بکاپ

در ادامه شما را با راه‌های بازیابی تصاویر حذف شده واتس‌اپ در دستگاه‌های اندرویدی با داشتن بکاپ، آشنا می‌کنیم.

1. بازیابی تصاویر واتس‌اپ از طریق بکاپ گوگل

تصاویر گم شده واتس‌اپ را می‌توانید به سادگی توسط گوگل درایو برگردانید. برای بازیابی فایل‌های مدنظرتان، این روش از یک فایل بکاپ گوگل درایو استفاده می‌کند. برای استفاده از این روش، باید فایل پشتیبان تهیه کرده باشید.

بازیابی تصاویر واتس‌اپ

برای انجام این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دستگاه‌تان برنامه واتس‌اپ را باز کرده و به مسیر Settings > Chat > Chat Backup بروید. اطلاعات جدیدترین نسخه بکاپ حساب‌تان را بررسی کنید و اگر فایل پشتیبان جدیدی وجود نداشت، روی گزینه Backup Now ضربه بزنید تا یک فایل پشتیبان به صورت دستی اضافه شود.
  • برنامه واتس‌اپ را از گوشی هوشمندتان پاک کرده و جدیدترین نسخه‌اش را از گوگل پلی استور دانلود کنید.
  • فرایند نصب را تکمیل کرده و شماره موبایل و آدرس جیمیل خود را وارد کنید. از درست بودن شماره موبایل و آدرس جیمیل مطمئن شوید، آن‌ها باید با موارد مورد استفاده برای بکاپ‌گیری یکسان باشند.
  • پس از اینکه تایید حساب با موفقیت انجام شد، می‌توانید پیام‌هایتان را از فایل بکاپ قبلی بازیابی کنید. برای شروع فرآیند بازیابی، روی دکمه Restore Now ضربه بزنید.

با این روش در چندین ثانیه می‌توانید دوباره به تصاویر حذف شده واتس‌اپ دسترسی پیدا کنید.

2. بازیابی تصاویر واتس‌اپ از طریق بکاپ داخل دستگاه

در این تکنیک از فایل پشتیبانی استفاده می‌کنید که هم اکنون روی گوشی هوشمند اندرویدی‌تان دارید. اگر روی دستگاه‌ها فایل بکاپ نداشته باشید، این روش برایتان کارایی نخواهد داشت.

با مراحل زیر می‌توانید تصاویر واتس‌اپ حذف شده از سوی فرستنده در اندروید را با استفاده از بکاپ محلی برگردانید:

  • روی دستگاه اندرویدی، برنامه واتس‌اپ را باز کرده و به مسیر Settings > Chat > Chat Backup بروید. در اینجا می‌توانید جدیدترین فایل بکاپ را ببینید.
  • درون برنامه فایل منیجر گوشی اندرویدی‌تان به مسیر SD Card > WhatsApp > Databases بروید. اگر دیتا روی حافظه SD ذخیره نشده باشد، می‌توانید آن را روی حافظه داخلی دستگاه‌تان تایید کنید.
  • محتوا را کپی کرده و درون یک فولدر جدید روی کامپیوتر خود پیست کنید.
  • روی یک دستگاه جدید برنامه واتس‌اپ را دانلود کرده و با استفاده از دستورالعملی که گفتیم، از داده‌هایتان بکاپ بگیرید.
  • واتس‌اپ را روی گوشی جدیدتان حذف کرده و به مسیر Storage > WhatsApp > Database بروید. در ادامه باید تمام دیتای درون این فولدر را حذف کنید.
  • داده‌هایی که از گوشی قبلی‌تان روی کامپیوتر ذخیره کرده‌اید را کپی کنید و درون فولدر Databate گوشی جدیدتان پیست کنید.
  • پس از نصب واتس‌اپ روی دستگاه جدیدتان، مراحل راه‌اندازی را دنبال کنید. برای بازیابی فایل‌های بکاپ، روی گزینه Restore ضربه بزنید.

این تکنیک برای بازیابی تصاویر حذف شده کمی نسبت به روش‌های قبلی سخت‌تر است، چرا که باید فایل‌ها را میان دستگاه‌ها و کامپیوتر خود جابجا کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله نحوه بازیابی تصاویر واتس‌اپ در اندروید توسط گیرنده به شما آموزش داده شد. مسلما شما با توجه به دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید، راه‌حل مناسب را پیدا می‌کنید. راه‌حل مناسب که نیازهایتان را پوشش می‌دهد، انتخاب کرده و شروع به بازیابی تصاویر حذف شده از سوی فرستنده کنید. با استفاده از این روش‌ها، دیگر بازیابی تصاویر حذف شده ناممکن نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی