ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید مودم فیبر نوری

در عصر ارتباطات کمتر کسی است که کلمه مودم به گوشش نخورده باشد، این مودم ها در انواع و اقسام مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. مودم های مخابراتی و سیمی و یا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در عصر ارتباطات کمتر کسی است که کلمه مودم به گوشش نخورده باشد، این مودم ها در انواع و اقسام مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. مودم های مخابراتی و سیمی و یا مودم های سیم کارت خور و بسیاری مدل های دیگر که مطمئن سروکارتان به ان افتاده است.

در این مطلب در مورد مودم فیبر نوری صحبت می‌شود، ایا با کارکرد این مودم آشنا هستید؟ در کجاها استفاده می شود؟‌ سرعت این مودم چگونه است؟ برای چه افرادی کاربرد دارد؟ اینترنت فیبر نوری چه تفاوتی با دیگر بسترهای اینترنت دارند؟

مودم فیبر نوری چیست ؟

مودم فیبر نوری مخفف کلمه FOM است که به عنوان یک رابط بین شبکه اینترنت و دستگاه های الکترونیکی عمل می کند. برای انتقال سینگال از کابل فیبر نوری استفاده می شود. در واقع همان طور که می دانید از این مودم برای وصل شدن به اینترنت استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که این مودم ها در مناطقی از کشور قابلیت استفاده دارد که زیرساخت های آن فراهم باشد.

بعد از این برای آنکه از سرعت اینترنت لذت ببرید و یک سرعت چند برابری را تجربه کنید نیاز است تجهیزاتی را برای این موضوع داشته باشید که یکی از آنها مودم فیبر نوری است.

مودم های فیبر نوری قادر هستند،‌ انرژی الکتریکی را به انرژی نوری تبدیل کنند و از این جهت می توانند یک نوع اینترنت ایمن و پرسرعت به حساب آید.

انواع مودم های فیبر نوری

مودم های فیبر نوری در دو نوع مختلف تولید و روانه بازار می شوند، این دو نوع مودم دارای شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر هستند و تفاوت های آن ها آنچنان محسوس نیست. اولین نوع آن مودم فیبر نوری ONT و دومی هم مودم فیبر نوری ONU می باشد.

مودم فیبر نوری ONT:‌ این نوع مودم ها عملکرد بسیاری مناسبی در زمینه انتقال صدا، تصویر و اینترنت دارند و بیشتر استفاده آن در دفاتر اداری کوچک و مجتمع های مسکونی می باشد.

مودم فیبر نوری ONU:‌ این مودم با قابلیت فراهم اوردن بسترهای لازم در زمینه ارسال همزمان چندین سیگنال یکی دیگر از گزینه های مطلوب برای استفاده در کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین مجتمع های مسکونی بزرگ می باشد.

همان طور که گفته شد این دو مودم شباهت های بسیار زیادی دارند اما تفاوتی که در این زمینه وجود دارد این است که مودم های ONU در پروتکل های FTTTB استفاده می شود اما مودم های ONT در پروتکل های FTTH قابلیت استفاده دارد.

لازم به ذکر است که این مودم ها دارای کاربردهای ساده و حرفه ای هستند علت این موضوع هم داشتن پورت های زیاد در این نوع مودم ها می باشد. این مودم را بیشتر افرادی خریداری می کنند که نیاز به کاربردهای حرفه ای دارند.

کاربرد مودم فیبر نوری

این مودم ها در برابر اختلالات الکترومغناطیسی مقاوم هستند بنابر این می توانند کیفیت بسیار بالایی در انتقال داده داشته باشند. این مودم ها تا سرعت ده ها و صدها مگابایت بر ثانیه و تا مسافت 80 کیلومتر اطلاعات را انتقال می دهند.

این مدل ها دارای مدارهای ساده ای بوده و آی سی های آن دارای مقیاس بزرگتری هستند. لازم به ذکر است که نصب و راه اندازی این نوع مودم ها بسیار آسان بوده و مصرف انرژی آن هم بسیار کم می باشد.

مودم فیبر نوری هواوی

اکنون دیگر شرکت های بزرگ نیز با توجه پیشرفت های صورت گرفته در حوزه فیبر نوری به تولید مودم فیبر نوری پرداخته اند. شرکت هواوی یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه بوده که با تولید مودم های محبوب به خصوص در حوزه فیبر نوری توانسته یک مودم با کیفیت خوب را تولید و روانه بازار کند.

در زمان خرید مودم فیبر نوری هواوی و دیگر مودم های فیبر نوری باید توجه داشته باشید که این مودم ها می بایستی مورد تایید مخابرات باشند. دو مدل از مودم فیبر نوری هواوی جز پرطرفدارترین محصولات حوزه اینترنت این کمپانی بزرگ است که تاییده مخابرات ایران را هم دارد.

این دو مدل مدل به صورت زیر می باشد:

 HG8546M 1-

 HG8245H2-

تفاوت میان ADSL و VDSL و فیبر نوری

یکی از مهم ترین سوالاتی که مخاطبان ما در مورد فیبر نوری می پرسند این است که این نوع اینترنت چه تفاوتی با دیگر بسترهای اینترنت در کشور دارد؟‌

اینترنت ADSL یکی از رایج ترین بسترهای اینترنت در کشور می باشد که سرعت آنچنان بالایی ندارد اما نصب آن راحت و سریع بوده، این نوع اینترنت نیاز به کابل کشی داشته و قابلیت استفاده در شبکه های را بزرگ ندارد.

اینترنت VDSL نیاز به کابل کشی فیبر نوری تا درب منزل را دارد. قیمت این نوع اینترنت از اینترنت ADSL بیشتر بوده و راه اندازی آن در مناطقی میسر است که بستر آن فراهم باشد.

و در آخر اینترنت فیبر نوری می باشد که به عنوان پر سرعت ترین اینترنت در ایران توسط مجتمع های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این نوع این اینترنت از دو نوع بالایی بیشتر است و برای اتصال به این نوع اینترنت نیاز به مودم فیبر نوری است.

قیمت مودم فیبر نوری مخابرات

قیمت مودم فیبر نوری مخابرات همانند دیگر مودم ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، برای اینکه بتوان بهترین مودم فیبر نوری در بازار را خرید باید به تعدادی از پارامترها توجه کرد این پارامترها در قیمت مودم نیز تاثیر گذار هستند که در ادامه به ان اشاره می کنیم :

  • تعداد آنتن ها
  • برد مودم
  • برند مودم و گارانتی آن
  • تعداد پورت های مودم و نوع آن

مودم فیبر نوری مخابرات

همان طور که گفته شد مودم فیبر نوری مخابرات یک از مهم ترین تجهیزاتی است که در سازمان ها و مجتمع های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از مودم فیبر نوری مخابرات کاربران زیادی می توانند به اینترنت وصل شوند.

مودم های مخابرات هم دارای تنوع بسیاری در زمینه برند و مدل هستند که از جمله آن می توان به مودم فیبر نوری هواوی،‌ مودم فیبر نوری تی پی لینک، مودم فیبر نوری ایسوس و از این دست مدل ها اشاره کرد.

اکنون متوجه شدیم که مودم های فیبر نوری نسلی جدید از اینترنت هستند که سرعت انتقال داده جدیدی را به کاربران ارائه می دهند. بنابراین در اماکنی و نواحی که بستر استفاده از اینترنت فیبر نوری فراهم است می توانید با خرید مودم فیبر نوری از مزایای این نوع اینترنت بهره مند شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی