ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

زیروکلاینت یونیوو امنیت در سازمان ، ادارات و بانک ها

زیروکلاینت به عنوان یک روش نوین و مدرن برای راه اندازی بهینه محیط دسکتاپ برای کاربران اداری و سازمانی به شمار می رود که قدرت پردازشی خود را از طریق سرور مرکزی دریافت می کند. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زیروکلاینت به عنوان یک روش نوین و مدرن برای راه اندازی بهینه محیط دسکتاپ برای کاربران اداری و سازمانی به شمار می رود که قدرت پردازشی خود را از طریق سرور مرکزی دریافت می کند. در یک زیرو کلاینت، پردازنده مرکزی نقش مدیریت Firmware را ایفا کرده و تمام داده ها روی سرور مرکزی ذخیره می شود. از این رو با بهره گیری از Zero Client صرفه جویی قابل توجهی در منابع سخت افزاری، هزینه خرید قطعات و همچنین توان مصرفی رخ می دهد.

زیر ساخت مجازی سازی چیست؟

با بهره گیری از مجازی سازی و زیرو کلاینت، مدیر شبکه قادر به راه اندازی محیط دسکتاپ به میزبانی سرور مرکزی خواهد بود و نیازی به منابع سخت افزاری گران قیمت و پر مصرف وجود ندارد. برقراری ارتباط میان محیط دسکتاپ مجازی و سرور مرکزی توسط پورت شبکه صورت می گیرد و مدیریت کاربران و منابع سخت افزاری نیز توسط Firmware انجام می شود. یک زیرو کلاینت به طور کلی فاقد تجهیزات ذخیره سازی بوده و تمام داده های مورد نیاز کاربران روی سرور مرکزی ذخیره می شود.

با پیاده سازی زیر ساخت مجازی سازی در سازمان یا اداره، وابستگی به منابع سخت افزاری به میزان قابل توجهی حذف شده و مدیر واحد شبکه یا واحد فناوری اطلاعات در خصوص نگهداری، به روز رسانی و تعمیر سخت افزار های مرسوم با چالش مواجه نمی شود. عدم پیچیدگی در ساخت و طراحی زیرو کلاینت به دلیل استفاده از منابع سخت افزاری سرور مرکزی، این محصول را به یک گزینه ایده آل برای پیاده سازی مجازی سازی تبدیل کرده است.

این راهکار، سیستم عامل کامپیوترهای شخصی را از ماشین فیزیکی جدا می‏کند و ماشین مجازی حاصل را، به جای ذخیره روی هارد دیسک کاربر، روی یک سرور مرکزی ذخیره می­کند. بنابراین وقتی کاربران در حال کار با ماشین خودشان هستند، همه برنامه‏ها و عملیات پردازشی و داده ‏های استفاده شده توسط آنان روی سرور مرکزی اجرا و نگهداری می‏شود.

به­ واسطه پیاده­ سازی این راهکار در سازمان، عملا وابستگی مجموعه به سخت ­افزار قطع می­شود و در نتیجه دغدغه نگهداری سخت ­افزار و هزینه­ های نگهداری آن به­شدت کاهش خواهد ­یافت.

زیروکلاینت به­عنوان مهمترین ابزار در مجازی سازی دسکتاپ

زیروکلاینت­ها در واقع کارآمدترین دستگاه برای بهره وری در راهکار مجازی‌سازی دسکتاپ هستند. زیروکلاینت برخلاف کامپیوتر، شامل فضای هارد بصورت  Local، سیستم عامل (OS)، واحد پردازنده مرکزی (CPU) و هیچ بخش متحرک دیگری نمی‌باشد. همچنین زیروکلاینت به جای سیستم عامل از Firmware  که بر روی حافظه  Flash  بارگذاری شده است، برای انجام تنظیمات لوکال و برقراری اتصال به دسکتاپ های کاربران بهره میبرد.

پروتکل انتقال تصویر زیروکلاینت چیست و چرا PCoIP بهترین پروتکل تصویر است؟

پروتکل انتقال تصویر (Display Protocol) یکی از اجزای مهم زیروکلاینت است. پروتکل از طریق ایجاد یک رابط گرافیگی برای کاربر، ارتباط او را با پردازش و برنامه­های مرکز داده فراهم می­کند.

پروتکل­های انتقال تصویر گوناگونی توسط شرکت­های صاحب نام کامپیوتری دنیا ساخته شده­اند اما کامل‌ترین و قدرتمندترین آن­ها پروتکل PC-over-IP ( PCoIP ® )  است.

 PCoIP یک پروتکل اختصاصی نمایش از راه دور می باشد که توسط شرکت Teradici طراحی و توسعه داده شده است.  این پروتکل هم به­صورت سخت­افزاری و هم نرم­افزاری در دسترس است. در سال 2008 شرکت VMware به پروتکل PCoIP شرکت Teradici مجوزرسمی اهدا نموده و این پروتکل از VMware Horizon View پشتیبانی می‌کند.

PCoIP چطور کار می­کند؟

PCoIP پروتکلی مبتنی بر UDP است که توسط میزبان ارائه می شود (Host-rendered) ، چند کدی (multi-codec) بوده و به صورت پویا تطبیقی ​​است. تصویر روی سرور به صورت پیکسل پیکسل، فشرده شده و کد گذاری شده، دریافت و برای رمزگشایی و  (Decompression) به سمت کاربر فرستاده می شوند. باتوجه به پیکسل ها، ازکد های متفاوت برای کد گذاری(Encoding) پیکسل ها استفاده میشود زیرا تکنیک های کدگذاری از لحاظ کارایی برای تصاویر ویدئویی در مقایسه با فایلهای متنی متفاوت می باشند.  این پروتکل همچنین بصورت پویا و منطبق با پهنای باند کد گذاری مناسب را انتخاب مینماید. درمحیط های با پهنای باند پایین این پروتکل از روش خاصی از فشرده سازی استفاده میکند که در مرحله اول با حذف قسمتی از اطلاعات یک تصویر فشرده شده را به سرعت منتقل و سپس اطلاعات تکمیلی را جهت اصلاح تصویر اولیه منتقل مینماید. زمانی که ترافیک شبکه پایین باشد و یا زیرساخت توسعه یافته ای داشته باشد و یا در صورتی که جزییات تصویر از حفظ پهنای باند مهم تر باشد به عنوان مثال تصاویر پزشکی از سیستم فشرده سازی کامل بدون حذف اطلاعات استفاده می گردد.

پروتکل PCoIP مناسب چه گروه کاربرانی است؟

کدهای PCoIP اختصاصا طراحی شده­اند تا در فرایند فشرده­سازی و خارج کردن از حالت فشرده هیچ تصویر و داده­ای از دست نرود. این قابلیت در هیچ کدام از پروتکل­های تصویر دیگر موجود نبوده و بسیار مناسب کاربران با کاربری سنگین است. نظیر:

  • بهداشت و درمان
  • بانک‌ها و مراکز مالی
  • آموزش پایه و دانشگاه­ها
  • Developerها (کد نویسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها)
  • کاربران عملیات (پرسنل فروش، ارتباط با مشتری)
  • کاربران سنگین (طراحان گرافیک، انیمیشن وبسایت یا کمپین)
  • سازمان­های دولتی و انتظامی

معرفی زیرو کلاینت یونیوو UZ100

یک Zero Client بر خلاف مینی پی سی یا کامپیوترهای سنتی دارای پردازنده اختصاصی با توان مصرفی بسیار بهینه، حافظه رم محدود و همچنین فاقد درایو ذخیره سازی مستقل بوده قدرت اصلی خود را از سرور مرکزی دریافت می کند. به همین دلیل بار اصلی پردازش دستورات بر عهده سرور مرکزی بوده و در حقیقت زیرو کلاینت یونیوو UZ100 نقش یک واسطه کارآمد را بازی می کند تا کاربران از طریق پروتکل مجازی سازی VDI به انجام امور روزانه خود بپردازند. زیرو کلاینت به دلیل عدم بهره گیری از درایو ذخیره سازی مستقل و نیاز مستقیم به سرور مرکزی، دارای امنیت بسیار بالا بوده و همین موضوع سبب اهمیت یافتن آن برای سازمان ها و ادارات شده است. در حقیقت مدیر آی تی یا شبکه با نظارت مستقیم خود می تواند تمام اعمال کاربران را تحت نظر گرفته و میزان استفاده از منابع سخت افزاری را نیز به دلخواه برای هر بخش یا کاربر به صورت اختصاصی تعریف کند. به دلیل عدم وجود پیچیدگی سخت افزاری و دریافت منابع اصلی از سرور مرکزی، نیازی به سرویس های دوره ای و ارتقا برای این محصول وجود نداشته و به همین خاطر هزینه یا زمان برای پشتیبانی دستگاه صرف نمی شود. در صورتی که به آپدیت یا عیب یابی نرم افزاری نیاز دارید، تمام امور از راه دور و توسط مدیر شبکه یا مدیر آی تی از طریق سرور مرکزی انجام می شود.

سخت افزار

سخت افزار زیرو کلاینت یونیوو UZ100 شامل پردازنده Teradici TERA2321 به همراه 512 مگابایت حافظه رم می شود و همانطور که پیش از این توضیح دادیم، درایو ذخیره سازی دستگاه توسط سرور مرکزی پشتیبانی می شود. به دلیل نیازمندی این محصول به اتصال با سرور، برخورداری از کارت شبکه قدرتمند و همچنین پورت شبکه گیگابیتی به عنوان یک پارامتر بسیار مهم شناخته می شود و محصول یونیوو نیز به این پورت مجهز شده است. از این رو اتصال به سرور و شبکه مرکزی با سرعت و پایداری بسیار بالا صورت می پذیرد. شتاب دهنده سخت افزاری متعلق به خانواده TERA2321 می تواند از دو صفحه نمایش به صورت همزمان پشتیبانی کند و به همین دلیل نیز دو پورت خروجی DVI-D و DVI-I روی زیرو کلایت یونیوو تعبیه شده است. عملکرد پردازشی TERA2321 به پروتکل و نحوه استفاده از دستگاه ارتباط مستقیمی و پیشرفت های به نسبت زیادی را نسبت به پردازنده های نسل گذشته سری TERA1100 نشان می دهد. در صورت بهره گیری از یک خروجی تصویر قادر به دریافت وضوح تصویر 1440×2560 بوده و در شرایط استفاده از هر دو پورت خروجی، وضوح تصویر به 1200×1920 پیکسل کاهش می یابد. با این وجود وضوح تصویر در هر دو حالت برای مصارف سازمانی و اداری بسیار مناسب است. این محصول کارآمد و بهینه قادر به فعالیت در محدوده دمای محیط 0 تا 35 درجه سانتی گراد و محدوده رطوبت 10 تا 90 درصد خواهد بود. به این ترتیب امکان استفاده از UZ100 در شرایط آب و هوایی متنوع بسیاری از نقاط ایران وجود دارد و با توجه به اینکه دستگاه در محیط های سازمانی و اداری به کار می رود، مشکلی از نظر کارکرد آن رخ نمی دهد. 

راهکار بهینه VMware Horizon

بهره گیری از سخت افزار داخلی و امکانات زیرو کلاینت یونیوو UZ100 ارتباط مستقیمی با راهکار مجازی VDI و پروتکل مورد استفاده دارد. در این محصول قادر به پیکربندی راهکار بهینه VMware Horizon خواهید بود که یکی از پروتکل های کارآمد در زمینه مجازی سازی به شمار می رود. در حال حاضر پروتکل ها و راهکار های متنوعی برای پیکربندی و مدیریت مجازی سازی وجود دارد که از میان آنها می توان VMware Horizon را به عنوان یکی از کامل ترین و کم دردسر ترین نمونه ها یاد کرد. زیرو کلاینت یونیوو UZ100 با بهره گیری از سخت افزار به روز، قابلیت راه اندازی مجازی سازی با سرعت و پایداری بسیار بالا، گارانتی بهین تکنولوژی و قیمت بسیار مناسب در بازار داخلی به فروش می رسد و خرید زیروکلاینت می تواند ساختار طرح تحول دیجیتال سازمان یا اداره را با بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت کارآمد منابع مالی، بهینه سازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی