ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

یو وی باکس چیست؟ کارکرد و فواید انواع Uvbox را بدانید

احتمالا نام یو وی باکس به گوشتان خورده است. یو وی باکس نام دستگاهی است که با تولید اشعه UV  قادر است وسایل شما را به عمیق‌ترین و بهترین شکل ممکن ضدعفونی و پاکسازی کند. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

احتمالا نام یو وی باکس به گوشتان خورده است. یو وی باکس نام دستگاهی است که با تولید اشعه UV  قادر است وسایل شما را به عمیق‌ترین و بهترین شکل ممکن ضدعفونی و پاکسازی کند. در دوران همه‌گیری کرونا، بسیاری از افراد مجبور شدند که برای حفظ سلامتی خود با الکل و دیگر مواد شوینده وسایل کوچک و بزرگ از جمله گوشی تلفن همراه، سوییچ، کیف پول، قاشق و چنگال، دسته انواع کنسول‌های بازی، وسایل کودک، کارت‌های بانکی و دیگر وسایلی از این دست را ضدعفونی کنند؛ غافل از اینکه روشی کاربردی‌تر و ایمن‌تر از ضدعفونی با الکل و مواد شوینده نیز وجود دارد. انواع یو وی باکس در طی سال‌هایی که توانسته‌اند به منازل راه پیدا کنند، مشکلات زیادی را حل کرده‌اند. در ادامه این مطلب با کارکرد و فواید انواع یو وی باکس  سوریاهوم آشنا می‌شوید.

چگونه با یو وی باکس ضد عفونی تمام‌عیاری داشته باشیم؟

در میان تمام وسایلی که می‌توانید در یو وی باکس ضدعفونی کنید، به سراغ گوشی تلفن همراه می‌رویم. زیرا این دستگاه بیشتر از هر وسیله شخصی دیگری در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرد و یقینا بیشتر از دیگر وسایل آلوده می‌شود. بی‌شک آلودگی موجود بر روی بدنه تلفن همراه می‌تواند آسیب‌های زیادی داشته باشد. از میان این آسیب‌ها می‌توان به بروز مشکلات پوستی اشاره کرد.

تصور کنید میلیون‌ها ویروس بر روی سطح بدنه تلفن همراه شما نشسته است. شما هنگام برقراری تماس تلفن همراه را بر روی گوش خود می‌گذارید و در این حین، صفحه نمایش موبایل شما بارها با پوست صورت‌تان تماس پیدا می‌کند. جدای از آن، دست شما که تلفن همراه را لمس می‌کند، قادر است آلودگی‌های موجود بر روی بدنه تلفن همراه را به خود جذب کند. شما در طول روز به‌دفعات زیاد، خواسته و یا ناخواسته، با همان دست‌ها چشمان خود را لمس می‌کنید، غذا می‌خورید، به بینی و لب‌هایتان دست می‌زنید و این‌گونه سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، خود را در معرض تماس با انواع آلودگی‌ها قرار می‌دهید. اما چاره چیست؟

انواع یو وی باکس، این دستگاه‌های کوچک و کاربردی به همین منظور طراحی، تولید و اجرا شده‌اند. داشتن یکی از این دستگاه‌ها در هر خانه به هر شخصی کمک می‌کند وسایل خود را به‌راحتی هر ضدعفونی کرده و نگران مبتلا شدن به انواع بیماری‌های ویروسی نباشد. یو وی باکس‌ها می‌توانند تک تک شکاف‌های وسایل شما را به شکل عمقی از تمام ویروس‌های موجود پاکسازی کنند.

کارکرد و فواید انواع یو وی باکس در ضد عفونی وسایل

در سال ۲۰۱۸ میلادی متخصصان بیولوژیست یک دانشکده طب گرمسیری و بهداشت در شهر لندن متوجه شدند که به‌ شکل میانگین از میان هر شش گوشی تلفن همراه یکی از آن‌ها آلوده به ویروس‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌های مدفوع انسان یا انواع حیوانات خانگی است. از جمله این باکتری‌ها می‌تواند به باکتری‌ موسوم به «ای.کولای» اشاره کرد. این میکروب خطرناک قادر است مسمومیّت‌های شدید غذایی، تخریب و از بین بردن باکتری‌های مفید معده انسان را به همراه داشته باشد. شاید فکر کنید این تنها خطری است که می‌تواند شما را تهدید کند؛ اما این‌طور نیست.

علاوه‌براین، در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز یک سازمان بهداشتی نظارتی تلفن همراه ۳۰ نفر از افراد مختلف را به شکل تصادفی بررسی کرد و به این نتیجه رسید که میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌های موجود بر روی بدنه این تلفن‌های همراه بیش از حد بوده و این مقدار از آلودگی بر روی گوشی همراه قابلیت این را دارد که استفاده‌کنندگان از آن دستگاه را در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌های جدید و خطرناک گوارشی قرار دهد.

همچنین در آخرین تحقیقات و مطالعات انجام‌شده، با بررسی ۵۰ دستگاه تلفن همراه مشخص شد که یک تلفن‌ همراه مخصوصاً با پوشش و بدنه چرمی که عموما به عنوان کیف پول هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشترین میزان میکروب و باکتری‌ها را به خود جذب کرده و این آمار کاملا توسط دستگاه‌های اندازه‌گیری سطح و تعداد میکروب‌های موجود در یک فضا ثبت ‌شده است. شاید باورتان نشود؛ اما این آمار حیرت‌انگیز عددی در حدود ۱۸ برابر باکتری‌ها و میکروب‌های یک صندلی توالت فرنگی در یک سرویس بهداشتی عمومی را نشان می‌دهد! این رقم به‌طور میانگین در تلفن‌های همراهی که دارای بدنه پلاستیکی هستند به حدود ۶ برابر میکروب‌های موجود بر سطح صندلی توالت‌ فرنگی‌ها می‌رسد؛ که باز هم نمی‌توان گفت که این گوشی‌ها در مقابل گوشی‌های موبایل چرمی خطر کمتری از لحاظ جذب میکروب دارند؛ زیرا همین میزان میکروبی که جذب بدنه تلفن‌های همراه با پوشش غیر چرمی می‌شود هم می‌تواند انسان را مبتلا به انواع بیماری‌ها بسیار سخت کند.

در تایید این ادعا می‌توان اشاره کرد که بر اساس آخرین بررسی‌های انجام‌شده توسط یک شرکت علمی و تحقیقاتی آلمانی در زمینه بهداشت و سلامت که بر روی ۲۰۰۰ نفر انجام گرفت، ۴۰ درصد از میان این ۲۰۰۰ نفر اقرار کرده‌ بودند که در محیط کار تلفن همراهشان را به داخل توالت برده و از آن استفاده می‌کنند. همچنین تنها ۲۰ درصد از این افراد گوشی موبایل خود را بعد از خارج شدن از توالت با مواد ضدعفونی‌کننده سنتی در دسترس مانند الکل و دستمال مرطوب ضدعفونی می‌کنند؛ اما به نظر شما آیا با وجود این همه باکتری و میکروب بر روی بدنه گوشی موبایل، استفاده از دستمال مرطوب و الکل می‌تواند آلودگی‌ها را خنثی کند؟ قطعا این‌گونه نیست. میزان آلودگی‌های موجود بر روی گوشی تلفن همراه و وسایلی دیگر مانند سوییچ، کیف پول، تبلت، نوشت‌افزارها و ... آن‌قدر زیاد است که به راحتی و با استفاده از الکل از بین نمی‌رود. اینجا است که یو وی باکس‌ها به‌ عنوان یک ناجی قدرتمند عرض اندام می‌کنند و می‌توانند خیال شما را از پاکسازی و گندزدایی کامل وسایلتان راحت کنند.

یو وی باکس‌ها چگونه ضد عفونی می‌کنند؟

پاسخ این سوال کاملا واضح است. این دستگاه‌ها پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش طراحی، تولید و اجرا شده‌اند و توانسته‌اند پس از گذر کردن از مراحل سخت راستی‌آزمایی، در بازار جهانی به فروش برسند. یو وی باکس‌ها در خط تولید از هر نظر بررسی می‌شوند، در مراحل مختلف تاییدیه می‌گیرند و پس از سپری کردن مراحل طولانی، به مرحله فروش جهانی می‌رسند.

اصطلاح کاهش لگاریتمی معمولا در آزمایش‌های ضدمیکروبی پیش از تولید انبوه این دستگاه استفاده می‌شود و در حقیقت به میزان تغییرات اتفاق افتاده در تعداد و تراکم میکروارگانیسم‌های غیرفعال‌شده یا نابودشده اشاره دارد.

یو وی باکس  سوریاهوم ضامن سلامتی شما

در ادامه از فواید انواع یو وی باکس و اینکه چرا باید از این جعبه جادویی استفاده کنید خواهیم گفت. اشعه UV به‌طور کلی به سه طیف مختلف UVA، UVB و UVC تقسیم می‌شود.

در این میان

  • طیف UVA دارای طول موجی برابر با ۳۲۰ تا ۴۰۰ نانومتر،
  • ·        طیف UVB طول موجی ۲۹۰ تا ۳۲۰ نانومتر
  • ·        و طیف UVC با طول موجی حدود ۱۰۰ تا ۲۹۰ نانومتر همان طیفی است که توان ضدعفونی بسیار بالایی دارد.

طیف UVA که بالاترین طول موج را دارا است، قادر است از لایه اوزون عبور کرده و به سطح زمین برسد. این اشعه دارای اثرات و کاربردهای بسیار ویژه‌ای در مراکز پزشکی و درمانی، دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده و سیستم‌های گندزدا بوده اما می‌تواند اثرات مخربی نیز بر سلامتی انسان و محیط زیست نیز بگذارد. در میان آسیب‌های طیف UVA می‌توان به نفوذ آن در عمیق‌ترین لایه‌های پوست انسان اشاره نمود. طی این اتفاق سلول‌های پوست انسان تحت تأثیر اشعه قرار گرفته و این روند موجب بروز بیماری‌هایی همچون انواع سرطان‌های پوستی و آفتاب سوختگی‌های شدید خواهد شد.

در مقابل، طیف UVB قرار دارد که بخش بسیار زیادی از آن توسط لایه اوزون جذب شده و به سطح زمین نمی‌رسد؛ اما آن بخش از این طیف که از لایه اوزون می‌گذرد و به زمین می‌رسد، قادر است چشم انسان را دچار مشکلات و آسیب‌های فراوانی کند. این طیف می‌‌تواند در طول روزهای برفی و زمستانی سال مخصوصا در ارتفاعات چشم انسان را دچار عارضه‌های شدیدی مثل برف کوری کرده و حتی نابینایی دائمی را به همراه داشته باشد.

آخرین طیف و مهم‌ترین آن، طیف UVC است. تقریباً تمام این طیف توسط لایه اوزون جذب شده و به هیچ عنوان به سطح زمین نمی‌رسد. درحقیقت این بخش از اشعه UV به شکل طبیعی نمی‌تواند اثرات خاصی برای انسان یا محیط زیست داشته باشد. حال که این اشعه به شکل طبیعی وجود ندارد باید توسط دستگاه‌هایی که می‌توانند اشعه UV را به شکل مصنوعی تولید کنند، تولید شود؛ زیرا توان میکروب‌کشی این اشعه بسیار بالا است در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در زبان سانسکریت سوریا به معنای خورشید بوده و در واقع یو وی باکس سوریاهوم نیز توانسته همچون خورشید طیفی از نور خورشید که همان اشعه یو وی است را به هنگام نیاز جهت ضدعفونی وسایل مختلف از خود ساطع کند. این دستگاه به بهترین شکل ممکن قادر است به کمک شما آمده و با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به شما این اطمینان خاطر را بدهد که تمامی وسایلتان به‌طور کامل ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

کلام پایانی

انواع یو وی باکس سوریاهوم بسیار ایمن بوده و هیچ خطری برای سلامتی شما نخواهند داشت. بدون شک این سطح از بازبینی و رعایت اقدامات تخصصی باعث می‌شود نتیجه نهایی این محصولات یک وسیله کاربردی، حرفه‌ای، ایمن و مطمئن باشد. شما می‌توانید بسیاری از وسایل شخصی خود را با استفاده از یو وی باکس‌ها در عرض چند دقیقه ضدعفونی کرده و با خیال راحت مجددا از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی