ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

CRM چطور به جذب مشتری و حفظ و نگهداشت آن کمک می‌کند؟

جذب مشتری و حفظ آن، همیشه یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی بوده است که کسب و کارها و بیزنس‌های مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند. حتی امروزه جذب مشتری و حفظ مشتری سخت‌تر از دوران قبلی محسوب می‌شود چرا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جذب مشتری و حفظ آن، همیشه یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی بوده است که کسب و کارها و بیزنس‌های مختلف با آن دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند. حتی امروزه جذب مشتری و حفظ مشتری سخت‌تر از دوران قبلی محسوب می‌شود چرا که با فراهم شدن بستر اینترنت برای کسب و کارهای مختلف و پایین‌تر آمدن نرخ سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار، تعداد بیزنس‌های مختلف در هر بازار افزایش پیدا کرده است. کسب و کارهایی که هر کدام، ارزش‌های پیشنهادی و مزایای رقابتی خاص خود را برای رقابت با باقی بیزنس‌های موجود در آن بازار، به مشتری ارائه می‌دهند و همین امر، رقابت و جذب مشتری و حفظ آن را هر روز سخت‌تر از روز پیش می‌کند.

یکی از مناسب‌ترین راهکارهایی که کسب و کارها می‌توانند با استفاده از آن، جذب و حفظ مشتری خود را بهبود بخشند، استفاده از سیستم‌های CRM می‌باشد.

اگر نمی‌دانید CRM چیست، باید به صورت اجمالی توضیح دهیم که CRM یک نرم افزار یا مجموعه‌ای از نرم‌افزارهایی است که راهکارهای بهینه سازی ارتباط با مشتری را به شما ارائه می‌دهد و به گردش راحت‌تر اطلاعات در سازمان شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

ولی بازار فروش نرم‌افزارهای سی آر ام نیز بسیار رقابتی است و کمپانی‌های مختلفی وجد دارند که هر کدام، نرم افزار سی آر ام اختصاصی به مشتریان خود ارائه می‌دهند و در این بین، باید بتوانید نرم افزار CRM مناسب را بشناسید تا بیشترین میزان بهره را از آن در کسب و کار خود ببرید.

به همین جهت، برای آن که بتوانید روش‌های جذب و حفظ مشتری را بهتر پیاده سازی کنید، هزینه جذب مشتری جدید را کاهش دهید و استراتژی حفظ مشتری بیزنس خود را بهبود بخشید، لازم است بتوانید نرم افزار سی آر ام مناسب که به درد کسب و کار شما می‌خورد را بشناسید.

اگر نمی‌دانید استراتژی جذب مشتری چیست:
بسیاری از افراد ممکن است ندانند که استراتژی جذب مشتری چیست؛ استراتژی جذب مشتری در حقیقت شامل تمامی راهکارها، تکنیک‌ها، پلن‌ها، کانال‌ها و هزینه‌هایی است که شما برای جذب مشتری در سازمان خود از آن‌ها استفاده می‌کنید. یکی از بهره‌هایی که می‌توانید از سیستم‌های سی آر ام ببرید، همین بهبود استراتژی‌های جذب مشتری است. البته از یک نقطه نظر دیگر نیز سی آر ام می‌تواند به سازمان شما کمک کند و آن استراتژی حفظ مشتری است. آمارها و ارقام نشان داده‌اند که هزینه‌های که برای جذب مشتری جدید می‌کنید، تقریباً 4 برابر هزینه‌ای است که برای حفظ مشتری می‌توانید متقبل شوید.

جذب مشتری با crm

پیدا کردن نرم افزار CRM مناسب همیشه جزو چالش‌های اساسی صاحبان کسب و کارها بوده است. این مسئله که مدیران و صاحبان بیزنس‌های مختلف، از سیستم‌های CRM برای مدیریت اطلاعات و دیتای در گردش در سازمان خود استفاده می‌کنند، مسئله‌ای بدیهی محسوب می‌شود. تنها سؤالی که باقی می‌ماند این است که کدام سی آر ام برای بهره بردن از بیشترین میزان بازدهی می‌تواند برای هر بیزنسی مناسب باشد.

به طور کلی، باید به این مسئله توجه داشته باشید که شاید چیزی به اسم بهترین سی آر ام وجود نداشته باشد. به بیانی دیگر، هر نوع کسب و کاری ممکن است بر اساس بازاری که در آن فعالیت دارد و نوع فعالیت خود، یک سی آر ام خاص برای آن بتواند در نقش بهترین CRM جای بگیرد. بنابراین، شما در ابتدا باید نیازهای سازمان خود و بازاری که در آن فعالیت دارید، به خصوص مشتریان خود را بدانید تا بتوانید بر اساس آن، بهترین سی آر ام را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

کسب و کارهای مختلف، ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشند که در این مورد، بهتر است سیستم CRM را راه اندازی کنند که بتواند تمامی نیازهای اساسی و جزئی آن‌ها را پوشش دهد. این نرم‌افزارها می‌توانند برای کسب و کارهای مختلف با نیازهای مختلف و خاص، تا جزئی‌ترین حالات ممکن سفارشی سازی شوند و به بهترین شکل ممکن، روابط درون سازمان، روابط بیرونی آن و نیز گردش اطلاعات را بهینه سازی کنند.

به همین منظور، در ادامه نرم افزارهای سی آر ام مناسب را معرفی کرده‌ایم.

Microsoft Dynamics 365

وقتی صحبت به جذب مشتری و حفظ مشتری از طریق نرم افزار سی آر ام می‌رسد، سی آر ام شرکت مایکروسافت یکی از معروف‌ترین هاست. مایکروسافت داینامیک 365 به نوعی یک ابزار قدرتمند برای برنامه ریزی‌های درون سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود که این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا بتوانند با استفاده از 37 زبان مختلف، از آن استفاده کنند.

این نرم افزار قابلیت‌های مهم زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به ارائه ابزارهای تخصصی و مفید برای بخش‌های مختلف یک کسب و کار، برای مثال، بخش فروش، پشتیبانی، امور مالی , ... قابلیت یکپارچه سازی پروسه‌ها و استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد.

به جزو مسائلی که در مورد این نرم افزار مطرح شد، این نکته را نیز باید بدانید که مایکروسافت داینامیک 365، توانایی همگام سازی با ابزارهای دیگری همچون Salesforce، PandaDoc و ابزارهای مشابه دیگر را نیز دارد.

شما می‌توانید برای سفارشی سازی عمیق‌تر این نرم افزار، از برنامه‌های دیگری که در مایکروسافت سی آر ام وجود دارد (به صورت مستقل) می‌توانید استفاده کنید تمامی این ابزارها قابلیت ترکیب شدن با یکدیگر را دارند؛ به این معنی که اگر ویژگی خاصی برای استفاده از مایکروسافت سی آر ام در نظر دارید، می‌توانید ابزار مخصوص آن را با سیستم کلی سی آر ام مایکروسافت ترکیب کنید و از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید سی آر ام مایکروسافت را به دو روش تهیه کنید:

  • CRM آنلاین مایکروسافت
  • Microsoft On-premise CRM

این نرم افزار جزو گزینه‌های مناسب برای افرادی محسوب می‌شود که تمایل دارند به جذب مشتری با crm بپردازند. برای آن که بتوانید نرخ حفظ مشتری را در سازمان خود افزایش دهید، حتماً از نرم افزار مایکروسافت CRM استفاده کنید.

HubSpot CRM

یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که می‌تواند در کاهش هزینه جذب مشتری جدید و بهینه سازی استراتژی حفظ مشتری به سازمان شما کمک بسیار زیادی کند، نرم افزار سی آر ام HubSpot است. HubSpot CRM نیز جزو نرم افزارهای سی آر ام پرطرفدار در جهان رده بندی می‌شود.

کاربرانی که از این نرم افزار سی آر ام استفاده کرده‌اند، یکی از برترین ویژگی‌های نرم افزار سی آر ام هاب اسپات را توجه بسیار بالای آن به جزئیات می‌دانند. برای مثال، ورود به سیستم ایمیل، ضبط تماس‌ها و مدیریت اطلاعات در گردش، در بهینه سازی انرژی و زمان شما اثر بسیار زیادی دارد که تمام این ویژگی‌ها را سیستم HubSpot CRM به شما ارائه می‌دهد.

همچنین کاربران یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این برنامه را ویژگی‌های بصری کاربردی داشبورد آن می‌دانند. از طریق داشبورد کاربردی این برنامه، شما می‌توانید نمای لحظه‌ای از تمام سیستم فروشتان را به صورت یکجا داشته باشید.

CRM سامانه‌های مدیریت

همان طور که قبلاً اشاره شد، رتبه اول در بین نرم‌افزارهای سی آر ام در جهان، نرم افزار مایکروسافت سی آر ام داینامیک 365 می‌باشد. حال در نظر داشته باشید که شرکت سامانه‌های مدیریت که یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان نرم افزار سی آر ام در ایران می‌باشد و CRM خود را بر روی مایکروسافت داینامیک 365 توسعه داده است.  

شرکت سامانه‌های مدیریت توانسته است با این کار، CRM پرطرفدار مایکروسافت را در اختیار کسب و کارهای ایرانی و فارسی زبان قرار دهد. از ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به قابلیت همگام سازی با تقویم فارسی و زبان فارسی برنامه اشاره کرد.

داینامیک 365 تمامی اطلاعات مشتریان اعم از فرایندهای بازاریابی آن‌ها، محصولات و خدمات خریداری شده و همچنین نوع خدمات ارائه شده به آن‌ها را یکجا بر روی پروفایل مشتری به نمایش می‌گذارد که این خود باعث دید کلی بهتری نسبت به آن‌ها می‌شود. به کمک بهبود تعاملات با مشتریان، خدمات بهتری به آن‌ها ارائه خواهد شد که این خود باعث افزایش رضایتمندی مشتری، افزایش خرید او و وفاداری به برند می‌شود به علاوه اینکه با خودکارسازی برخی از فرایندهای فروش و بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند کارایی خود را بالا برده و همچنین در زمان و هزینه صرفه‌جویی نمایند.

قابلیت‌های اپ موبایل یکپارچه با نرم افزار CRM باعث می‌شود تا خدمات‌رسانی به مشتریان در هر زمان و مکانی میسر باشد که بدین ترتیب فرصت‌های بیشتری برای کسب‌وکارها ایجاد خواهد شد. قابلیت‌هایی که در بخش سی آر ام تحلیلی در نظر گرفته شده است به سازمان‌ها کمک خواهد کرد تا گزارشات و داشبوردهای مدیریتی به‌موقع و به‌روزی را برای کمک به فرایندهای تصمیم‌گیری داشته باشند و در دنیای رقابتی امروز با سرعت بیشتری به سمت اهداف سازمانی خود حرکت نمایند.

اگر قصد دارید برای بیزنس خود از راه‌های جذب مشتری اینترنتی استفاده کنید، مشاوره با شرکت سامانه‌های مدیریت را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که سی آر ام پرطرفدار و کاربردی مایکروسافت را می‌توانید با زبان فارسی و تقویم فارسی در اختیار داشته باشید و از آن برای بهینه سازی بخش‌های مختلف شرکت خود استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، در خصوص استراتژی استفاده از سی آر ام برای جذب مشتری و مهم‌تر از آن، حفظ مشتری صحبت کردیم و سعی کردیم تا سی آر ام های مناسب را برای بهینه سازی گردش اطلاعات در سازمانتان، به شما عزیزان معرفی کنیم. ممنون که در تا اینجا همراه ما بودید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید قدم مثبتی در روند جذب و حفظ مشتریان خود بردارید.  

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی