ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

زمان مناسب تعویض باتری ایفون

سوال تعداد زیادی از کاربران گوشی های ایفون این است که چگونه بفهمیم باتری گوشی ایفون سالم است؟ ایا با پایین امدن سلامت باتری ایفون، نیاز به تعویض باتری هست یا خیر؟ اینکه بهترین زمان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سوال تعداد زیادی از کاربران گوشی های ایفون این است که چگونه بفهمیم باتری گوشی ایفون سالم است؟ ایا با پایین امدن سلامت باتری ایفون، نیاز به تعویض باتری هست یا خیر؟ اینکه بهترین زمان تعویض باتری آیفون چه زمانی است؟ اگر تعویض و خرید باتری ایفون به یکی از چالش های این روزهای شما تبدیل شده است، برای یافتن پاسخ این سوالات این مطلب را بخوانید.

سلامت باتری آیفون چیست؟

سلامت باتری یا باتری هلث (Battery Health) قابلیتی است که شرکت اپل در محصولات ورژن 6 و iOS 11.3 و تولیدات بعد از آن اضافه نموده است. در این قابلیت کاربران می‌توانند میزان کارایی باتری دستگاه موبایل خود را نسبت به نمونه نو آن رصد کنند. در ضمن تنظیمات دستگاه به شکلی طراحی شده است که با کمتر شدن میزان کارایی باتری، اجرای برنامه‌ها به صورت هوشمند کنترل می‌ش-ود و شما حتی با داشتن یک باتری خراب نیز شاهد خاموش شدن ناگهانی گوشی نخواهید بود.

درصد باتری آیفون چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش امده باشه که سلامت باتری آیفون کجاست؟ شما بعد از وارد شدن به صفحه تنظیمات باتری هلث می‌توانید درصد سلامت باتری آیفون را مشاهده کنید. این عدد به شما نشان می‌دهد که باتری گوشی تلفن همراه شما نسبت به روز اولی که روشن شده است چه میزان کارایی دارد. برای مثال اگر عدد %80 را نشان دهد می‌توان تشخیص داد که باتری گوشی شما 20 درصد از توان اولیه خود را از دست داده است و با 80 درصد قوا فعالیت می‌کند. شرکت اپل اعلام کرده است که یک باتری تلفن همراه بعد از 500 چرخه شارژ شدن 20 درصد از توان خود را از دست می‌دهد. البته این یک تخمین است و بسته به نحوه نگهداری و نحوه شارژ کردن باتری ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

چگونه از سلامت باتری آیفون مطلع شویم؟

برای بررسی سلامت باتری آیفون در تنظیمات گوشی ابتدا وارد تنظیمات شده به قسمت باتری رفته و گزینه باتری هلث را انتخاب نمایید.

Settings – Battery – Battery Health

سلامت باتری آیفون باید چند درصد باشد؟

حالا ممکن است بپرسید که سلامت باتری آیفون چقدر باید باشد؟ قابلیت سلامت باتری نشان‌دهنده میزان کارایی باتری شما است ولی به این معنی نیست که اگر سلامت باتری آیفون روی 90 درصد باشد، باتری کیفیت خود را از دست داده و کارایی ندارد. شرکت اپل آیفون‌هایی با درصد سلامت 80 به بالا را بهینه دانسته و حتی ضمانت 1 ساله این شرکت به گوشی‌هایی با سلامت باتری 80% نیز شامل نمی‌شود. میزان ماندگاری باتری آیفون به نحوه نگهداری از باتری نیز بستگی دارد و اگر به شکل درستی از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید می‌توانید بعد از یک سال استفاده درصد سلامت 95 را شاهد باشید.

چه زمانی باتری گوشی آیفون را عوض کنیم؟

اگر گوشی ایفون را نو و آکبند خریداری کرده باشید به مرور زمان و بعد از گذشت حدود دو سال، کاهش کیفیت باتری تلفن همراه خود را احساس می‌کنید. اگر به قسمت باتری هلث گوشی مراجعه کنید می‌توانید میزان کارایی باتری را تشخیص دهید. اگر میزان سلامت باتری گوشی‌های آیفون به کمتر از 80 درصد رسید به نظر می‌رسد بهتر است که باتری تلفن همراه را تعویض کنید. دقت نمایید که عدم تعویض باتری تلفن همراه ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به دیگر قطعات گوشی شود و هزینه تعمیرات گوشی را افزایش دهد. پیشنهاد ما مراقبت از باتری و دقت در چرخه شارژ آن است؛ اما در هر صورت روزی فرامی‌رسد که احساس می‌کنید که باتری گوشی شما عمر مفید خود را کرده است و دیگر به اندازه قبل شارژ را حفظ نمی‌کند. در این موارد بهتر است تا باتری دچار دیگر مشکلات و آسیب رساندن به دیگر سخت‌افزار گوشی شود؛ آن را تعویض نمایید.

اگر باتری آیفون را عوض کنیم چه می‌شود؟

اگر باتری آیفون شما کارایی اصلی خود را از دست داده باشد؛ بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، تعویض باتری آن است. باتری گوشی تلفن همراه به دیگر قطعات مانند ای سی شارژ و برد متصل است و در صورتی که در عملکرد باتری اختلال ایجاد شود؛ به مرور این دو قطعه را نیز درگیر می‌کند. از هزینه‌های بالای تعمیر گوشی تلفن همراه آیفون که بگذریم؛ یافتن قطعات اصلی برای تعویض مسئله مهمی است و ضرورت تعویض باتری در اولین فرصت را چندین برابر می‌کند.

مزایای تعویض باتری آیفون

پیشنهاد می‌کنیم برای تعویض و خرید باتری ایفون 7 و سایر مدل های برند اپل به سراغ بهترین باتری آیفون بروید و آن را با یک نمونه اصلی جایگزین نمایید. اولین مزیت تعویض باتری گوشی آیفون دشارژه نشدن پشت سر هم آن است. به عبارتی با یک بار شارژ ساعات زیادی می‌توانید از گوشی استفاده کنید بدون اینکه نگران خاموش شدن آن باشید.

تعویض باتری خراب که کارایی خود را از دست داده به مرور ورم می‌کند و همین امر در کوتاه مدت به دیگر سخت‌افزار گوشی آسیب وارد می‌کند. بدیهی است که هزینه تعمیر و تعویض چند قطعه در گوشی بیشتر از هزینه تعویض تنها یک باتری خواهد بود.

معایب تعویض باتری آیفون

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شما در زمان تعویض باتری آیفون x و باتری آیفون 7 یا سایر مدل های گوشی ایفون یافتن یک باتری اصل و فابریک است. اگر در این فرایند نتوانید یک گزینه ایده‌آل را بیابید و خریداری کنید و یا اینکه مسائل مالی را مد نظر داشته باشید، به هیچ عنوان نمی‌توانید عملکرد اولیه گوشی را داشته باشید. از آنجایی که دیر یا زود ناچار هستید باتری گوشی را تعویض کنید بهتر است از یک فروشگاه محصولات لوازم جانبی آیفون مانند المانی استور که محصولات اصل و با کیفیت ارائه می‌دهند؛ یک باتری ایفون اورجینال خریداری کنید.

هزینه تعویض باتری آیفون

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل تأخیر انداختن تعویض باتری، قیمت تعویض باتری آیفون است. این موضوع نباید تعویض باتری را تحت تأثیر قرار دهد چرا که با تعویق انداختن این کار به مرور شاهد کاهش عملکرد دستگاه موبایلتان خواهید بود. اما ببینم چه عواملی بر هزینه تعویض باتری گوشی‌های اپل تأثیر خواهد داشت؟

نکات مهم تعویض باتری آیفون

به جرات می‌توان گفت تعویض باتری آیفون امری بسیار ساده است اما یافتن مدل اصلی کار سختی به نظر می‌رسد. بهتر است قبل از تعویض باتری آیفون به چند نکته توجه کنید :

اصل بودن باتری ایفون

مهم‌ترین نکته قبل از خرید باتری آیفون توجه به اصل بودن آن است. برای این کار می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم جانبی آیفون مراجعه کنید. جالب است بدانید که اگر باتری قرار داده شده در گوشی اصل نباشد ارور سرویس باتری آیفون را مشاهده خواهید کرد. این ارور نشان می‌دهد که آیفون شما باتری اصل ندارد.

باتری‌های بدون ضمانت ایفون

نمی‌توان گفت که اگر نیاز به تعویض باتری دارید به سراغ گران‌قیمت‌ترین مدل‌های باتری بروید. اما اگر تفاوت قیمت بسیار زیادی بین دو مدل بود؛ مدل‌های ارزان قیمت به احتمال بسیار زیاد از جمله مدل‌های فیک و چینی بی کیفیت است. با مراجعه به یک فروشگاه معتبر المانی استور می‌توانید با خیالی آسوده هزینه تعویض باتری ایفون ایکس را با 7 روز مهلت تست و 100 روز گارانتی پرداخت کرده و یک مدل اصل را خریداری کنید.

گارانتی تعویض باتری ایفون

اگر گوشی شما تحت ضمانت شرکت اپل باشد با مراجعه به فروشگاه‌های اپل می‌توانید باتری را تعویض نمایید. اما لازم است این نکته را بدانید که شرکت اپل کم شدن کارایی باتری تا 20% در طول یک سال را امری طبیعی می‌داند و گارانتی به این موارد تعلق نمی‌گیرد. اما اگر باتری در مدت زمان کمتر میزان بیشتری از کارایی خود را از دست بدهد و یا اینکه در طول یک سال کارایی آن کمتر از 20% شود می‌توانید بدون پرداخت هزینه تعویض باتری آیفون 7 و 6 را انجام دهید. به عبارت ساده‌تر زمانی گارانتی شامل حال باتری می‌شود که ماندگاری باتری آیفون به خودی خود و بدون دستکاری صاحب گوشی کاهش یافته باشد.

مراجعه به تعمیرکار مجرب

بهتر است که گوشی همراه خود را برای تعویض باتری به یک فرد مجرب بسپارید. داشتن مهارت کامل از یک سو و نمایش ارور سرویس باتری آیفون از سوی دیگر بر الزام انتخاب فرد مجرب می‌افزاید. این ارور از یک میکروکنترلر صادر می‌شود و اگر تعمیرکار مورد تأیید اپل این تعویض را انجام ندهد، ارور نمایش داده می‌شود.

تست باتری آیفون

بعد از نصب باتری توسط فرد مورد تأیید می‌توانید جهت بررسی و ارزیابی کارایی باتری کد تست باتری آیفون را اجرا کنید. این کد در واقع همان تنظیمات باتری هلث است که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد. بعد از نصب این باتری باید در این صفحه میزان کارایی 100% نمایش داده شود و هیچ اروری مشاهده نشود.

خرید باتری اورجینال آیفون

المانی استور almanistore.com فروشنده انواع باتری آیفون فروشگاه اینترنتی خود را جهت رفاه حال مشتریان خود راه اندازی نموده است. تفاوتی ندارد که مدل آیفون شما چیست برای خرید باتری آیفون و سایر لوازم جانبی موبایل می‌توانید از این فروشگاه آنلاین دیدن نمایید. لازم به ذکر است که قیمت باتری آیفون به عوامل زیادی بستگی دارد اما با این حال ان ها تلاش دارند قیمت محصولات خود را در فروشگاه به نمایش بگذارند تا شما بتوانید آن ها را با دیگر فروشگاه‌ها مقایسه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی