ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر

به سفر که می‌روید، باید برای موضوعات مختلفی تصمیم‌گیری کنید. لازم است که مدام برای تعیین محل اقامت، رفتن به رستوران و موارد مختلف دیگر انتخاب کنید. با وجود اپلیکیشن‌ های کاربردی در سفر دیگر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به سفر که می‌روید، باید برای موضوعات مختلفی تصمیم‌گیری کنید. لازم است که مدام برای تعیین محل اقامت، رفتن به رستوران و موارد مختلف دیگر انتخاب کنید. با وجود اپلیکیشن‌ های کاربردی در سفر دیگر مدیریت تصمیم‌گیری‌ها سخت نیست. 

امکان بررسی و مقایسه میان گزینه‌های مختلف اقامتی، تفریحی و رستوران‌ها وجود دارد. برای همین است که دیگر بعد از سفر، جای حسرت باقی نمی‌ماند و می‌توانید درست‌ترین و مناسب‌ترین تصمیم‌ها را بگیرید. 

اپلیکیشن‌ها کمکتان می‌کنند که مسیرها را راحت‌تر پیدا کنید و از موضوعات مهمی مانند آب‌وهوا به‌راحتی باخبر شوید. با اپلیکیشن های پرکاربرد برای سفر آشنا هستید؟ 

اپلیکیشن های کاربردی در سفر را می‌شناسید؟ 

قدیم که به مسافرت می‌رفتید، خبری از اپلیکیشن‌های رنگارنگ نبود. برای رزرو هتل، گرفتن بلیط و مدیریت موضوعات دیگر متحمل دردسرهایی می‌شدید. لازم بود که از محلی‌ها و اهالی شهر مقصد مدام پرس‌وجو کنید تا به شما درباره بهترین رستوران‌ها و نشانی مکان‌های دیدنی توضیحاتی بدهند. 

همیشه هم توضیحاتشان کاربردی و مناسب نبود. این روزها، اپلیکیشن های کاربردی در سفر نمی‌گذارند که به کسی نیاز داشته باشید. اطلاعات ارزشمندی که از سوی آنها ارائه می‌شود، کارتان را در سفر راه می‌اندازد و به شما در تصمیم‌گیری‌های درست و خوشایند کمک می‌کند. چه اپلیکیشن‌هایی؟ 

  • آب‌وهوا؛ 
  • مسیریابی؛ 
  • سفارش غذا؛ 
  • حمل‌ونقل؛ 
  • سوپرمارکت؛ 
  • رزرو هتل و اقامتگاه؛ 
  • تهیه بلیط؛ 
  • خدمات تعمیرات خودرو؛ 
  • امکانات مشاوره سلامت. 

۱. آب‌وهوا 

اپلیکیشن‌هایی که از آب‌وهوای روزهای آینده خبر می‌دهند از واجب‌ترین برنامه‌ها برای رفتن به سفر هستند. اگر بدانید که در طول روزهای سفر، دمای هوا چقدر می‌شود و آسمان چه برنامه‌هایی برایتان چیده، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. 

با توجه به شرایط جوی و آب‌وهوایی برای بازدیدها و گشت‌وگذارهایتان برنامه‌ریزی می‌کنید و از اوقات سفرتان به بهترین شکل بهره می‌برید. یاهو ودر (Yahoo Weather) یا دِ ودر چنل (The Weather Channel) گزینه‌های معروفی هستند که کاربران زیادی دارند. در ایران هم اپلیکیشن‌های مشابهی مانند «هواشناس» هوای آب‌وهوا را دارند. 

۲. مسیریابی 

به سفر که می‌روید، مسیرهای مقصد را نمی‌شناسید. اگر از اپلیکیشن های پرکاربرد برای سفر استفاده کنید، کارتان آسان می‌شود. با وجود آنها می‌توانید به هر جا که دوست دارید، راهی شوید. مقاصد گردشگری؟ طبیعت و دیدنی‌های تاریخی؟ 

کافی است که نام مقصد موردنظر را وارد اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل‌مپ یا نسخه‌های ایرانی این‌ اپلیکیشن‌ها یعنی نشان و بلد کنید تا راه را به شما نشان بدهند. دیگر نگرانی بابت گم‌شدن یا نرسیدن به مقصد بی‌مورد و بیهوده است. اپ‌های مسیریاب نمی‌گذارند که در شهری غریب، گم و پریشان شوید. 

۳. سفارش غذا 

به شهری سفر کرده‌اید و می‌خواهید غذاهای رستوران‌های خوبش را امتحان کنید؟ نیازی به پرس‌وجوی میدانی از مردم شهر نیست. با مراجعه به اپلیکیشن‌های سفارش غذا، محبوب‌ترین‌ها را رصد کنید. ببینید که پرفروش‌ترین رستوران‌ها کدام هستند و چه گزینه‌هایی امتیازات بالایی از کاربران قبلی گرفته‌اند. 

با انتخاب غذا از میان آنها، بدون نیاز به سرگردانی در خیابان‌ها برای یافتن رستورانی مناسب، غذایتان را سفارش بدهید. این راه ساده و سریع به شما کمک می‌کند که وقت‌ و انرژی‌تان را در طول سفر به‌خوبی مدیریت کنید. از نمونه‌های خارجی اپلیکیشن‌های سفارش غذا می‌توان به موردی مانند فورک (TheFork) اشاره کرد. در داخل هم که محبوب‌ترین‌ها را می‌شناسید. نه؟ 

۴. حمل‌ونقل 

اگر در مقصد سفرتان خودروی شخصی نداشته باشید، برای تردد در مسیرهای مختلف کمی سردرگم می‌شوید. پیداکردن اتوبوس‌ها، مترو و وسایل دیگر کمی زمان می‌برد. اما اگر از اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل درخواست خودروی اینترنتی استفاده کنید، کارتان راحت می‌شود. 

به‌سادگی با واردکردن نشانی مبدأ خود در هتل یا هر اقامتگاه و تعیین مقصد موردنظر به گشت‌وگذار در شهر مشغول می‌شوید. چنین امکانی به شما کمک می‌کند که هر شهر را در طول سفر به‌خوبی بگردید و خوش بگذرانید. 

۵. سوپرمارکت 

ویلایی در شهری خوش آب‌وهوا اجاره کرده‌اید؟ با نشانی‌ها بیگانه هستید و نمی‌دانید که فروشگاه‌های اطراف کجا قرار دارند؟ اشکالی ندارد. با اپلیکیشن‌ های پرکاربرد برای سفر مانند اپلیکیشن‌های سوپرمارکتی می‌توانید به‌سادگی همه‌چیز را سفارش بدهید. کافی است که نشانی محل اقامت‌تان را وارد کنید و بعد از سوپرمارکت‌های اطراف، کالاهای موردنظرتان را بخرید. 

۶. رزرو هتل و اقامتگاه 

هم قبل از سفر و هم بعد از رسیدن به مقصد می‌توانید از این اپلیکیشن‌ها برای رزرو هتل و انواع اقامتگاه استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی مانند ایربی‌ان‌بی (Airbnb) در خارج از کشور یا هم‌تایان وطنی‌اش برای سفرهای داخلی به شما اجازه می‌دهند که جایی مناسب رزرو کنید. با گشت‌وگذار میان نظرات کاربران درباره هر هتل و اقامتگاه و بررسی امکانات و قیمت‌ها نگرانی بابت محل ماندن در طول سفر را از بین ببرید. 

۷. تهیه بلیط 

مدت‌هاست که خرید و تهیه بلیط از اپلیکیشن‌ها میان کاربران مختلف رایج شده است. چرا که نه؟ برای خرید بلیط انواع وسایل حمل‌ونقل می‌توانید به اپلیکیشن‌های گوناگون مراجعه کنید. شرایط خرید بلیط هر شرکت را بسنجید و ببینید که کدام مورد برای سفرتان مناسب‌تر است. 

تهیه بلیط آنلاین به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری از میان گزینه‌های موجود داشته باشید. ضمن اینکه در بسیاری از مواقع، بلیط‌هایی که به این شیوه خریده می‌شوند، ارزان‌تر هم هستند. 

۸. خدمات تعمیرات خودرو 

اگر با خودروی شخصی به شهری دیگر سفر کرده‌اید، احتمال این هست که حادثه‌ای پیش بیاید. شاید هم خودرویتان دچار مشکلی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. در این صورت، اپلیکشن‌هایی مانند امداد خودرو به کمکتان می‌آیند. با شناخت اپلیکیشن‌های کاربردی در این زمینه، دل‌نگران پیداکردن تعمیرکاری امین و خوش‌سابقه نخواهید بود. 

۹. امکانات مشاوره سلامت 

امیدواریم که در هیچ سفری دچار حادثه نشوید و نیازی به استفاده از خدمات سلامت و درمان پیدا نکنید. با این حال، احتیاط و آگاهی شرط عقل است. بدانید که در میان اپلیکیشن‌ های کاربردی در سفر هم در ایران و هم در خارج از کشور، نمونه‌هایی برای ارائه خدمات درمانی وجود دارند. 

بعضی از این اپلیکیشن‌ها به‌طور آنلاین به شما خدمات می‌دهند. یعنی لازم نیست که در شهری بیگانه در خیابان‌ها به‌دنبال مطب و کلینیک‌ها بگردید. کافی است از اپلیکیشن‌های موجود برای مشاوره آنلاین با پزشک‌های مختلف کمک بگیرید. 

در آخر 

اپلیکیشن های کاربردی در سفر باعث شده‌اند که تصمیم‌گیری برای جمع‌کردن باروبندیل مسافرت و رفتن به شهرهای مختلف راحت‌تر از گذشته شود. حالا دیگر دل‌مشغولی‌هایتان بابت رزرو بلیط، وسیله نقلیه، هتل و خیلی چیزهای دیگر از بین رفته است. 

نسخه‌های مختلفی از اپلیکیشن‌های کاربردی در ایران و خارج از آن وجود دارد. با شناخت و نصب‌شان می‌توانید امور مربوط به سفرتان ر با به بهترین شکل مدیریت کنید. اپلیکیشن‌هایی هم وجود دارند که تمامی این خدمات را با هم ارائه می‌کنند. عالی نیست؟‌ نامشان را می‌دانید؟ 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی