ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

فناوری های آنلاین استفاده شده جهت تسریع پرونده های طلاق توافقی

خدمات مشاوره حقوقی و وکالت امروزه در زیر شاخه‌های تخصصی دنبال می‌شود و یک وکیل مجرب در حوزه ای خاص به پرونده‌ها رسیدگی می‌‌کند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه با گسترش ارتباطات و روابط افراد جامعه با یکدیگر چالش ها و مشکلات حقوقی نیز به تبع این ارتباط بیش از پیش شده است. شکی نیست که با تخصصی شدن حوزه وکالت برخورداری از خدمات حقوقی یک امر ضروری است و در کنار این ضرورت لازم است در انتخاب یک وکیل خوب دقت بسیار داشته باشیم.

خدمات مشاوره حقوقی و وکالت امروزه در زیر شاخه های تخصصی دنبال می شود به طوری که یک وکیل مجرب در حوزه ای خاص به پیگیری پرونده ها و دعاوی مختلف می پردازد. به همین جهت برای پیگیری دعاوی خانوادگی بایستی به وکیل متخصص در امور خانواده مراجعه کنیم یا در هنگام مواجهه با یک جرم و نحوه ی طرح شکواییه بایستی با یک وکیل کیفری مجرب مشورت کنیم.

توجه به تخصص یک وکیل خوب و میزان موفقیت او در پیگیری پرونده های قبلی و به طور کلی رزومه ی کاری او می تواند یک برگ برنده مهم در جهت هدایت پرونده ی شما باشد و به کار بردن اصطلاحاتی چون وکیل با نفوذ یا وکیل تضمینی تنها ممکن است ابزاری برای اخذ حق الوکاله بالا باشد و به هیچ وجه به معنای تخصص و مهارت وکیل نیست. بنابراین اگر قصد انتخاب یک وکیل مجرب در پیگیری دعاوی و پرونده تان دارید حتما از تخصص و مهارت علمی و عملی او اطمینان حاصل کنید.

با توجه به نیاز افراد جامعه به خدمات حقوقی و برخورداری از وکیل مجرب، نوشتار زیر می تواند شما را در انتخاب یک وکیل خوب و مجرب راهنمایی کند.

اهمیت برخورداری از خدمات حقوقی در پرونده های طلاق توافقی

شاید در نگاه اول برای شما سوال شود که برخورداری از خدمات حقوقی و وکیل مجرب چه اهمیتی دارد؟ توجه داشته باشید که روابط میان اشخاص در هر موردی دارای یک اثر حقوقی خاص است و در موارد بسیاری اشخاص در این روابط دچار مشکل حقوقی می شوند. گاهی این مسائل و مشکلات حقوقی به حدی با پیچیدگی مواجه می شود که حل و فصل آن توسط طرفین ناممکن است در این حالت است که حضور یک وکیل مجرب ضرورت می یابد.

برخورداری از خدمات حقوقی تنها در هنگام مواجهه با مسائل پیچیده و حل نشدنی خلاصه نمی شود بلکه برای پیشگیری از بروز مشکل در آینده مشورت با یک وکیل خوب می تواند بسیار کارساز باشد. برای مثال در هنگام انعقاد یک قرارداد اگر از وکیل متخصص در امور تنظیم قرارداد ها کمک خواسته شود، وکیل خوب تمام بند های لازم در قرارداد را قید می کند و طرفین را در خواست و میل واقعی شان در تنظیم قرارداد یاری می کند و طبیعتا انعقاد چنین قراردادی با حضور یک وکیل خوب و متخصص هر گونه اختلاف و ضرر و زیان احتمالی در آینده را منتفی می سازد.

نقش وکیل در دعاوی و طلاق 

در حقیقت جامعه امروز تخصص محور شده است و مانند قبل افراد نمی توانند به حوزه های مختلف ورود کنند. حتی در میان خود وکلا پیگیری برخی از دعاوی تخصصی است و برای مثال وکیل متخصص در امور خانواده به پیگیری پرونده های کیفری نمی پردازد.

این امر گواه آن است که سپردن پرونده حقوقی یا کیفری به یک وکیل خوب از واجبات است!طرح یک دعوای ناصحیح می تواند فرصت پیروزی در آن دعوا را از شما علی رغم ذی حق بودن سلب کند در حالی که سپردن پرونده به وکیل پایه یک دادگستری می تواند شما را از پیگیری تخصصی دعوا مطمئن سازد.

شاید رجوع به وکیل هزینه بر باشد اما توجه داشته باشید که برخورداری از هر خدمتی نیازمند صرف هزینه است و وکالت نیز از این موضوع مستثنی نیست. حق الوکاله وکیل در هر پرونده با توجه به شرایط آن دعوا می تواند بسیار متغیر باشد اما در هر حال رجوع به وکیل پایه یک دادگستری با هزینه معقول شما را از مراجعه بسیار به دادگاه، اتلاف زمان و پرداخت هزینه های مجدد و… دور نگه می دارد.

ویژگی های یک وکیل خوب برای پرونده های طلاق توافقی

برای انتخاب یک وکیل خوب یا یک وکیل مجرب طبیعتا بایستی به تحقیق و بررسی اساسی بپردازیم. امروزه با توجه به نیاز عموم جامعه به خدمات حقوقی و برخورداری از وکیل مجرب تعداد دفاتر وکالت و موسسات مختلف حقوقی رو به افزایش است و همین امر شاید سبب شود که در انتخاب یک وکیل خوب یا یک وکیل مجرب دچار سردرگمی شوید.

توجه به مهارت و تخصص و دانش وکیل مجرب در حوزه دعاوی امر بسیار مهمی است که می تواند شما را تا حد زیادی از سردرگمی دور نگه دارد.

با توجه به تخصصی شدن حوزه وکالت هر یک از وکلا و مشاورین حقوقی در حوزه ای خاص و به طور تخصصی و حرفه ای فعالیت می کنند برای مثال برای پیگیری دعاوی خانوادگی مانند مطالبه مهریه، دریافت نفقه، مطالبه ی اجرت المثل ایام زوجیت، طلاق توافقی، تعدیل یا تقسیط مهریه، اخذ حکم رشد از دادگاه و… بایستی به یک وکیل مجرب و متخصص در امور خانوادگی رجوع کنیم. و پرونده های طلاق توافقی خود را به وکیل مربوطه بسپاریم.

در موارد بسیاری با جرم و مجازات مواجه می شویم برای مثال هنگامی که با جرایمی مانند تهدید و مزاحمت تلفنی، قتل و سرقت، کلاهبرداری و خیانت در امانت یا صدور چک پرداخت نشدنی و… مواجه می شویم باید به یک وکیل متخصص در حوزه ی امور کیفری مراجعه کنیم.

برای پیگیری دعاوی حقوقی مانند تنظیم قرارداد و وکالت در فروش، تنظیم مبایعه نامه، طرح دعوای تصرف عدوانی، ممانعت از حق و مزاحمت بایستی از یک وکیل مجرب در امور حقوقی کمک بخواهید.

پیگیری اموری مانند ثبت شرکت ها تا حدی تخصصی شده است که شاهد وجود موسسات حقوقی معتبر هستیم که به طور انحصاری و تخصصی به امور ثبت شرکت ها می پردازند.

پیگیری دعاوی و شکایت های علیه دولت و دستگاه های دولتی در دیوان عدالت اداری مطابق با قانون پیش بینی شده است و قضات حاضر در دیوان عدالت اداری از قضات با سابقه و بسیار کار بلد محسوب می شوند بنابراین هدایت چنین پرونده هایی و آشنایی با تشریفات قانونی رسیدگی در دیوان عدالت اداری، مستلزم یک وکیل دادگستری مجرب در حوزه ی پیگیری دعاوی در دیوان عدالت اداری است و از عهده ی هر وکیلی ساخته نیست.

بنابراین همان طور که ملاحظه می شود در هر حوزه تخصصی وکالت باید به وکیل مجرب در همان حوزه ی تخصصی مراجعه کنیم. در حقیقت اولین ویژگی مهم یک وکیل خوب تخصص و مهارت در حوزه ی تخصصی خود است طبیعتا مطالعه رزومه کاری وکیل مجرب و میزان موفقیت او در پرونده های قبلی می تواند شما را در انتخاب یک وکیل خوب یاری کند.

ویژگی دیگر یک وکیل خوب امانت داری و راز داری او و حفظ اسرار موکلان است.از آن جا که بسیاری از پرونده ها و دعاوی علی الخصوص دعاوی خانوادگی و دعاوی کیفری با حریم خصوصی اشخاص ارتباط می یابد بنابراین وکیل خوب وکیلی است که موکل در طرح مسائل خود برای حل مشکل حقوقی آرامش و آسودگی خاطر داشته باشد.

یک وکیل خوب به طور صادقانه و دلسوزانه با به کار بستن تمام تلاش خود در جهت موفقیت پرونده و دعوای مطروحه، دید جامعی از ابعاد و جنبه های مختلف پرونده به موکل خویش می بخشد و در هنگام مواجهه با تنگناهای دادرسی او را به آرامش خاطر دعوت می کند.

وکیل خوب با تکیه بر دانش و مهارت خود و احاطه و اشراف کافی به قوانین و مقررات مربوطه به خوبی می داند که چگونه در دادگاه و مراجع قضایی اعم از حقوقی و کیفری از مستندات و ادله محکمه پسند برای موفقیت پرونده در بهترین زمان ممکن بهره گیرد البته ممکن است در این رابطه در میان مردم از وکیل با نفوذ یاد شود اما در این خصوص استفاده از وکیل با نفوذ چندان صحیح نیست. کار اصلی وکیل هدایت پرونده با تکیه بر مقررات قانونی و دانش و تسلط کافی بر هدایت عملی پرونده است و در حقیقت وکیل مجرب با برخورداری از دانش و مهارت و آشنایی با رویه ی مختلف دادگاه ها و مراجع قضایی به خوبی می داند که در چه زمانی از چه اقدامی به نفع موکل بهره گیرد بنابراین اصطلاح وکیل با نفوذ چندان دقیق و علمی به لحاظ حقوقی نمی باشد.

وکیل تضمینی طلاق توافقی 

وکیل تضمینی اگر چه به اصطلاحی متداول میان مردم و اشخاص مختلف جامعه تبدیل شده است و اصولا این طور تصور می شود که رجوع به یک وکیل تضمینی به معنی موفقیت صد در صدی پرونده در دادگاه و مراجع مختلف قضایی اعم از کیفری و حقوقی می باشد اما توجه داشته باشید اصطلاح وکیل تضمینی به لحاظ حقوقی یک اصطلاح کاملا نادرست است و حتی تخلف و جرم محسوب می شود!

اصطلاح ناصحیح وکیل تضمینی هر چند در ابتدای امر ممکن است از دید موکل و اشخاص مختلف بهترین موردی باشد که در پی آن هستند اما قبول وکالت به صورت تضمینی تعقیب انتظامی به دنبال دارد و اگر وکیل به صورت تضمینی به انجام وکالت بپردازد ممکن است برای او انفصال دائم از وکالت را در پی داشته باشد.

در حقیقت پرونده طلاق توافقی شما در موسسه تهران وکیل تمام تلاش خود را جهت به ثمر رساندن پرونده اعم از کیفری و حقوقی به کار می بندد اما نتیجه ی کار به صورت صد در صدی قابل پیش بینی نیست بلکه در نهایت قاضی دادگاه است که به صدور حکم مبادرت می ورزد.

بنابراین در انتخاب وکیل مجرب بهتر است به دنبال تخصص و مهارت او، دانش و تجربه ی عملی و میزان موفقیت او در پیگیری و هدایت پرونده و دعاوی باشید و در پی عناوین ناصحیحی مانند وکیل تضمینی یا انجام وکالت به صورت تضمینی نباشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی