ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین قفل هوشمند برای پروژه های بزرگ کدام است؟

هرچه زمان را به عقب برمی‌گردانیم، کمتر مفهومی به اندازه امنیت همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. درحال حاضر و با ظهور انواع فناوری‌های نوین، امنیت و زندگی آسوده در محاصره انواع و اقسام ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هرچه زمان را به عقب برمی‌گردانیم، کمتر مفهومی به اندازه امنیت همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. درحال حاضر و با ظهور انواع فناوری‌های نوین، امنیت و زندگی آسوده در محاصره انواع و اقسام قفل‌ها مخصوصاً قفل‌های هوشمند (دیجیتالی) قرار دارد و انسان بیش از هر زمان دیگری، به‌خوبی می‌تواند کاربرد درست و آسان این نوع قفل‌ها را دریابد. اماموضوعی که اکنون اهمیت دارد، انتخاب بهترین قفل هوشمند برای پروژه‌های بزرگ است. در حال حاضر در بسیاری از پروژه های بزرگ انبوه سازی و برج های مسکونی، وظیفه امنیت به قفل هوشمند محول شده است. ما در این مقاله قصد داریم به شما بهترین قفل های هوشمند مناسب پروژه های بزرگ را معرفی نماییم.

قفل هوشمند چیست؟

تعریف ساده و مشخص از قفل، به استفاده از انواع کلیدهای سنتی و قدیمی برمی‌گردد که طی دهه‌ها است، از آن‌ها به‌عنوان ابزار باز و بستن درب و محافظت از خانه و ساختمان استفاده می‌شود. درحالی‌که قفل هوشمند تعریف و کاربرد به‌مراتب متفاوتی در مقایسه با قفل قدیمی دارد. قفل های هوشمند را با نام های دیگری همچون قفل دیجیتال و قفل الکتریکی می شناسند. قفل هوشمند هیچ نوع کلیدی ندارد. بلکه باز یا بستن آن با استفاده از دسترسی بیومتریک به ویژگی‌های فردی (اثرانگشت و تشخیص چهره) یا آیتم‌های امنیتی دیگر مثل کارت یا رمز عبور امکان‌پذیر است.

با این اوصاف انتخاب بهترین قفل هوشمند برای پروژه‌های بزرگ برای بسیاری از صاحبان سرمایه، در اولویت قرار دارد. اما ناگفته نماند که دلایل دیگری هم در برتری قفل‌های دیجیتال دخیل هستند که اهمیت و ارزش آن‌ها را در مقایسه با قفل‌های سنتی، دوچندان می‌کند.

اگر قصد خرید قفل هوشمند دارید، بهتر است اینجا را کلیک کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا با ویژگی های قفل های هوشمند و دلایل اهمیت استفاده از آن آشنا شده و در آخر با اطلاعات کاملتر اقدام به خرید نمایید.

دلایل اهمیت استفاده از قفل هوشمند

با در نظر گرفتن هفت دلیل زیر، می‌توان ادعا کرد که انتخاب قفل‌های دیجیتال، انقلابی هوشمندانه در حوزه امنیت ساختمان به شمار می‌روند.

امکان نظارت و کنترل همه‌جانبه

ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌ها در بخش مدیریت و امنیت هر سازه بزرگی، حفظ امنیت کارمندان و پروژه است. با انتخاب بهترین قفل هوشمند برای پروژه‌های بزرگ، به‌راحتی می‌توان نه‌تنها رفت‌ و آمد کارمندان را کنترل کرد بلکه امکان دسترسی به بخش‌هایی از پروژه به تعداد مشخصی از کارمندان وجود دارد.

فناوری‌های نوین برای ساخت قفل هوشمند

برخلاف قفل و کلید سنتی و قدیمی، قفل‌های دیجیتال عصر جدید ساختار پیچیده، پیشرفته و بسیار منحصربه‌فردی دارند. نکته جالب ‌توجه دیگر، کاربری قفل‌های هوشمند برای هر نوع سازه و ساختمان است. ساختار قفل دیجیتال به این صورت است که به دلیل طراحی مغزی متمایز در آن، به‌محض بستن درب ساختمان، قفل به‌صورت خودکار فعال می‌شود. این فرایند خودکار نشان‌دهنده امنیت بسیار بالای قفل‌های دیجیتال است.

بی‌نیازی در استفاده از کلید به‌عنوان یک آیتم خارجی از دیگر فناوری‌های نوین گنجانده ‌شده در این نوع قفل است که آن را در فهرست انتخاب بهترین قفل هوشمند برای پروژه‌های بزرگ قرار می‌دهد.

امنیت بسیار بالا در بهترین قفل هوشمند

قفل هوشمند از نظر امنیت رتبه نخست را در جمع انواع قفل‌ها به دست آورده است. به دلیل طراحی و اجرای ساختار پیچیده هوشمند در آن، نه‌ تنها بهترین قفل از نظر کاربری امن برای شخص کاربر هستند، بلکه بی‌همتاترین گزینه برای افزایش امنیت در برابر احتمال سرقت از ساختمان، مخصوصاً پروژه‌های بزرگ، به شمار می‌روند. بهره‌مندی از فناوری هشدار هوشمند، از دیگر دلایل اهمیت قفل دیجیتال است که ضریب خطای آن را به‌شدت کاهش می‌دهد و بر میزان امنیتی بودن آن می‌افزاید.

رفت ‌و آمد آسان

هرچه کلیدهای قدیمی در معرض گم‌ شدن قرار دارند، قفل‌های هوشمند با این موضوع غریبه است. همچنین یکی دیگر از دلایل انتخاب بهترین قفل هوشمند برای پروژه‌های بزرگ، نه ‌تنها بی‌نیازی به استفاده از کلید و نگران نبودن بابت گم کردن یا خراب شدن آن است، بلکه رفت ‌و آمد را برای تعداد قابل‌توجهی از کاربران، ساده و خوشایند می‌کند.

قابلیت کنترل از راه دور

برای استفاده از قفل‌های دیجیتال لزوماً نباید جلوی درب ساختمان حضور داشت. بلکه با فعال‌سازی برنامه قفل در گوشی هوشمند می‌توانید به ‌سادگی و از راه دور تنها با دسترسی به اینترنت و به‌ شرط اتصال به اینترنت و روشن بودن مودم، برای باز یا بستن درب ساختمان اقدام و فرد یا افراد دیگری را به داخل یا خارج از آن راهنمایی کنید. همچنین ناگفته نماند که آیتم بلوتوث در بعضی از انواع قفل‌های هوشمند فعال است. البته در مقایسه با آیتم Wi-Fi، بلوتوث از محبوبیت و کاربری کمتری برخوردار است.

استفاده از مواد اولیه مقاوم و بادوام

به دلیل حضور پنل قفل‌های هوشمند بر روی درب منزل و دسترسی اکثریت افراد به پنل آن و همچنین وجود عوامل طبیعی بیرونی (گرما و سرما)، بدنه پنل و سایر اجزای بیرونی باید از بهترین مواد و آلیاژ ساخته شده باشد.

جلوه ظاهری چشمگیر

قفل‌های هوشمند مشخصاً همخوان با فضای زندگی مدرن و هوشمند، طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین، گرچه در این نوع قفل، آیتم امنیت جایگاه به ‌مراتب مهم‌تری دارد، اما جذابیت‌های بصری و طراحی ظاهری هم از دیگر دلایل اهمیت این محصول به شمار می‌رود. بسیاری از کاربران، در زمان انتخاب مدل مورد نظر خود، تمایل دارند محصولی را انتخاب کنند تا بیشترین همخوانی را با طراحی نمای بیرونی یا فضای داخلی ساختمان داشته باشد. همچنین یک محصول مدرن تولیدشده با بهترین قطعات و کیفیت در نظر بیاید.

آشنایی با بهترین قفل‌های هوشمند برای پروژه‌های بزرگ

شناخت کلی از قفل‌های هوشمند، دید بهتری به کاربر می‌دهد تا برای انتخاب مدل مورد نظر خود به‌درستی تصمیم بگیرد. در ادامه، سه مدل از بهترین قفل هوشمند برای پروژه‌های بزرگ را معرفی می‌کنیم:

قفل هوشمند سهند

ازجمله مقرون به‌صرفه‌ترین انواع قفل‌های دیجیتال برند تنسر لاک، مدل هوشمند با ویژگی بیومتریک اثرانگشت است.

شایان‌ ذکر است که از این نوع قفل به‌عنوان گزینه‌ای مطمئن برای پروژه‌های بزرگ نام برده می‌شود که به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و جنس بدنه با چهار ویژگی ضدخش، ضدشوک، ضدزنگ و ضدسرقت ازجمله انتخاب‌های کسب وکارها برای خرید انبوه به شمار می‌رود. قفل هوشمند سهند از برند تنسر لاک لقب جان ‌سخت را از آن خود کرده است!

قفل دیجیتال August Home مدل aug-sl-con-so3

ویژگی‌های زیر باعث شده است تا قفل آگوست هوم به یکی از قفل‌های پرکاربرد در جهان تبدیل شود:

● با نصب اپلیکیشن قفل، می‌توان به‌راحتی در هرزمان و مکانی، نسبت به باز یا بستن قفل و درب اقدام کرد.

● با استفاده از آیتم دستیار هوشمند، الکسا، می‌توان آیتم هشدار در زمان کم شدن شارژ باطری را فعال کرد.

● امکان ثبت دستور به دستیار هوشمند به‌صورت صوتی فراهم است. تنها به‌شرط اتصال به اینترنت می‌توان در هر نقطه‌ای از جهان نسبت به باز یا بستن درب ساختمان اقدام کرد.

● امکان باز یا بستن قفل برای همه؛ این دسترسی بستگی به محدوده زمانی مجازی دارد که کاربر تعیین می‌کند؛ چند هفته، چند ساعت یا چند دقیقه. همچنین ناگفته نماند که بهترین قفل هوشمند آگوست هوم با قفل‌های تک سیلندر سنتی قابل‌مقایسه هستند (این نوع قفل از داخل خانه بدون نیاز به کلید می‌شود).

● اطمینان از قفل شدن درب ساختمان با قابلیت Door Sense (حسگر درب).

● قابلیت کنترل رفت‌وآمد افراد با آیتم گام شمار 24/7 گام

● امکان استفاده از کلیدهای جانشین

● قابلیت باز و قفل‌کردن خودکار، در زمان خروج و نزدیک شدن کاربر به درب ساختمان

● قطعات بهترین قفل هوشمند به‌وسیله شخص کاربر و در مدت 10 دقیقه نصب و راه‌اندازی می‌شود. نصب اپلیکیشن روی گوشی هم در هردو نسخه ios (9 یا بالاتر) یا اندروید (5 یا بالاتر) امکان‌پذیر است.

قفل هوشمند eufy Security Smart Lock Touch

 ویژگی‌های زیر باعث شده است تا قفل eufy Security به یکی از قفل‌های پرکاربرد در جهان تبدیل شود:

● ویژگی بیومتریک اثرانگشت؛ اثرانگشت کاربر در مدت 3/0 ثانیه شناسایی و در عرض 1 ثانیه، قفل باز می‌شود.

● قابلیت نصب اپلیکیشن برای کار با Wi-Fi و کنترل از راه دور، استفاده از بلوتوث

● قفل خودکار؛ به‌محض بسته شدن درب، قفل هوشمند فعال و درب ساختمان قفل می‌شود. حتی زمانی که کاربر عجله داشته باشد، امنیت ساختمان با وجود چنین قفلی به‌طور کامل تأمین می‌شود.

● مناسب برای هر نوع آب‌وهوا؛ eufy Security با نمره IP65 برای مقاومت در برابر آب‌وهوا، امنیت ساختمان را در هر آب‌وهوایی از منفی 30 درجه- 70 سانتی گراد تأمین می‌کند.

قفل ایرانی بخریم یا خارجی؟

تجهیز ساختمان با هر نوع امکانات امنیتی طی چند سال اخیر از جمله اقدامات هوشمندانه به‌ ویژه برای پروژه‌های بزرگ به شمار می‌رود. انتخاب بهترین قفل هوشمند در ایران اگر چه دغدغه اصلی بسیاری از صاحبان سرمایه است، ولی توجه به برند محصول موردنظر نیز از جمله نکاتی است که در نظر گرفته می‌شود.

خوشبختانه بسیاری از برندهای داخلی موفق شده‌اند در صنعت طراحی و ساخت قفل‌های هوشمند مسیر درستی را طی کنند و در عرصه بازار رقابت داخلی، حرفی برای گفتن داشته باشند. کارشناسان حوزه صنعت قفل توصیه می‌کنند برای اطمینان و رضایت از خرید، لازم است بهترین برندهای ایرانی و خارجی با یکدیگر مقایسه شده و درنهایت، با در نظر گرفتن بودجه و ویژگی‌هایی که برای کاربر اهمیت بیشتری دارد، نسبت به خرید اقدام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی