ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلیط هواپیما
رپورتاژ آگهی

آیا قیمت بلیط هواپیما چارتر همیشه ارزانتر است؟

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا  بلیط هواپیما چارتر تحت هر شرایطی از بلیط سیستمی ارزان‌تر است یا خیر.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این نوشته سعی داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا بلیط هواپیما چارتر تحت هر شرایطی از بلیط سیستمی ارزان‌تر است یا خیر. اما قبل از پرداختن به این موضوع بد نیست اطلاعات مختصری درباره انواع بلیط و تفاوت میان آنها در اختیار شما بگذاریم تا اگر در کل با آن‌ها آشنایی ندارید، بتوانید پس از خواندن این مطلب، اطلاعات مفیدی را در اختیار داشته باشید.

با انواع بلیط هواپیما بیشتر آشنا شوید

در هنگام خرید بلیط هواپیما، معمولا دو راه پیش رو دارید. راه اول این است که شما به آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کنید و با بیان درخواست خود، آژانس بقیه امور مربوط به رزرو بلیط شما را انجام داده و پیگیری می‌کند. راه دوم این است که به صورت شخصی به سایت‌های رزرو بلیط مراجعه کنید و مراحل آن را شخصا جلو ببرید، خرید خود را انجام دهید و آن را نهایی کنید.

بلیط های سیستمی متداول ترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از هواپیمایی‌ ها، آژانس‌ ها و سایت‌های رزرو بلیط خریداری کنید. بلیط های چارتری نیز انواع دیگری از پروازها هستند که توسط چارترکننده ها به فروش می رسند. در عین حال می‌توانید بلیط های لحظه آخری را نیز در صورت در دسترس بودن در فهرست انواع بلیط هواپیما قرار دهید.

بلیط هواپیما سیستمی

بلیط های سیستمی به صورت مستقیم توسط شرکت هواپیمایی صادر می‌شوند و امکان دخل و تصرف در آن‌ها و ویژگی‌هایشان وجود ندارد. اما ویژگی این بلیط‌ ها چیست که امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد.

اولین ویژگی بلیط ‌های سیستمی این است که نرخ‌ های از پیش تعیین شده و ثابتی دارند و این نرخ‌ ها به سادگی قابل تغییر نیستند مگر در موارد بسیار خاص. همین ویژگی باعث می‌شود بتوانید خیلی زودتر از زمانی که قصد سفر دارید، قیمت بلیط‌ ها را با هم مقایسه کرده و نسبت به خرید مناسب‌ترین گزینه اقدام کنید.

دومین ویژگی این بلیط‌ ها تفاوت قیمت آن‌ها برای سنین مختلف است. معمولا برای بلیط های سیستمی یک مرز سنی (که عموما 2 سال سن در نظر گرفته می‌شود) را تعریف می‌کنند و برای کودکانی که سنی کمتر از این میزان دارند، نیازی به خریداری بلیط جداگانه و پرداخت هزینه وجود ندارد.

ویژگی دیگری که مختص به بلیط‌ های سیستمی هواپیما بوده، قابلیت استرداد آن‌ها است. شما مطابق با برنامه زمانی مختص به هر ایرلاین می‌توانید بلیط خود را پس بدهید و پس از کسر جریمه‌ای که مطابق با قوانین محاسبه خواهد شد، مابقی مبلغی که پرداخت کردید را دریافت نمایید.

لازم به ذکر است اگر کنسلی پرواز از طرف خود شرکت هواپیمایی باشد، هزینه بلیطی که خریداری کرده‌اید، به صورت کامل به شما باز خواهد گشت. آخرین ویژگی این بلیط‌ ها این است که در شرایط بسیار خاص این امکان را دارید تا بلیط خود را تعویض کنید. این تعویض می‌تواند شامل تعویض مقصد، روز و ساعت پرواز شود.

تا به اینجای مطلب اطلاعاتی کلی در مورد بلیط ‌های سیستمی در اختیار شما قرار دادیم و تا حد قابل قبولی با این نوع از بلیط‌ ها آشنا شدید؛ در ادامه درباره بلیط ‌های چارتری توضیح می‌دهیم و پس از آن تفاوت‌های آن‌ها با هم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بلیط هواپیما چارتر

در کنار بلیط‌ های سیستمی برای پروازها، بلیط های چارتری قرار می‌گیرند. گاهی برخی از آژانس ‌های مسافرتی اقدام به پیش خرید تمام یا تعدادی از صندلی ‌های یک هواپیما می‌کنند. در این حالت، آژانس این امکان را دارد که به صورت لحظه‌ای و در هر زمان که خواست، قیمت بلیط را تعیین دهد و بعد آن را به فروش برساند. اما بهتر است کمی بیشتر درباره بلیط های چارتر توضیح دهیم تا تفاوت آن‌ها با بلیط ‌های سیستمی روشن شود.

اولین تفاوت این بلیط ‌ها متغیر بودن قیمت آن‌ها در زمان‌های مختلف و حتی به صورت لحظه‌ای است. آژانس‌ های مسافرتی با توجه به اینکه از قبل هزینه این بلیط‌ ها را به شرکت هواپیمایی پرداخت کرده‌اند، این امکان را دارند تا با توجه به میزان عرضه و تقاضا، حتی به صورت لحظه‌ای، قیمت این بلیط‌ها را تغییر دهند.

دومین تفاوت، این است که این بلیط‌ ها برای سنین مختلف تفاوتی در قیمت ندارند و هزینه پرداختی برای همه سنین یکسان است. شرایط استرداد بلیط های چارتری مانند بلیط های سیستمی نیست. البته امکان استرداد بلیط های چارتری هم وجود دارد. با خرید بلیط چارتر خود از فلای تودی، در صورتی که قصد استرداد آن را داشتید، کافی است با پشتیبانی تماس بگیرید تا بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

با اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، با کلیت این موضوع آشنا شدید؛ در ادامه قصد داریم تفاوت این دو نوع بلیط را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت قیمت بلیط سیستمی و بلیط چارتر چیست؟

بلیط های چارتری چون از سمت آژانس مسافرتی با تعداد بالا از شرکت هواپیمایی خریداری می‌شوند، معمولا قیمت پایین‌تری از بلیط های سیستمی دارند.

با توجه به مقصد و فصل پر سفر و کم سفر آن و میزان عرضه و تقاضای بلیط، قیمت بلیط‌ های چارتر به شدت متغیر خواهد بود و حتی ممکن است در فصول پر سفر با قیمتی بالاتر از قیمت بلیط های سیستمی به فروش برسند.

در ایام خاصی از سال مانند نوروز ممکن است بلیط چارتری قیمت به مراتب بالاتری داشته باشد و دلیل آن از پیش رزرو شدن تمامی بلیط ‌های سیستمی است. همچنین زمانی که کودکان نیز همسفر شما هستند، خرید بلیط سیستمی مقرون به صرفه‌تر می‌شود چرا که در حالت خرید بلیط چارتری، مجبور به پرداخت هزینه کامل برای آن‌ها هستید.

بلیط های چارتر همیشه ارزان تر نیستند!

با توجه به مطالبی که در این متن آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار دادیم، خرید بلیط چارتر، همواره به معنی پرداخت هزینه کمتر نیست و در مواردی، با خرید بلیط چارتر، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید شد.

در مجموع هنگام خرید بلیط باید با توجه به مطالب گفته شده، شرایط خود را نیز در نظر بگیرید و پس از آن نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید. با مراجعه به سایت فلای تودی امکان مقایسه میان قیمت بلیط‌ های سیستمی و بلیط لحظه آخری را خواهید داشت تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی