ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوشابه انرژی زا
رپورتاژ آگهی

نکات مهم هنگام خرید نوشابه انرژی زا

نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا باید آن‌ها را مدنظر داشته باشید.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا میان بسیاری از افراد به خصوص جوانان و نوجوانان رایج شده است. عده‌ی زیادی از ورزشکاران و جوانان برای تامین انرژی مورد نیاز خود از این نوشیدنی‌ها استفاده می‌نمایند. این نوشابه‌ها علاوه بر تامین انرژی می‌توانند به تقویت حافظه و افزایش تمرکز نیز کمک کنند؛ بنابراین افرادی که در طول روز فعالیت بدنی و یا فکری زیادی دارند، می‌توانند با کمک این نوشیدنی‌ها انرژی مورد نیاز خود را تامین نمایند. البته نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا باید آن‌ها را مدنظر داشته باشید. توجه به این نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با مهم‌ترین نکات هنگام خرید نوشابه انرژی زا به طور کامل آشنا کنیم.

هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا به این نکات توجه داشته باشید!

هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا توجه داشته باشید که این نوشابه‌ها انواع مختلفی دارند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که تمامی این نوشابه‌ها از ترکیباتی یکسان برخوردار هستند، به همین دلیل هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا به نام آن توجهی ندارند. در صورتی که برخی از این نوشیدنی‌ها از قند بیشتری برخوردار می‌باشند. بنابراین مصرف آن‌ها برای افراد دیابتی می‌تواند عوارض نگران کننده‌ای را به همراه داشته باشد. همچنین کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها نیز متفاوت است. با توجه به این موضوع نباید آن‌ها را همزمان با دیگر نوشیدنی‌های کافئین دار استفاده نمود.

در صورتی که نوجوانان یا کودکان از نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده می‌نمایند، باید نوشیدنی‌هایی که کافئین کمتری دارند را خریداری کنند ولی ورزشکاران به دلیل تحرک بالا و انجام تمرینات سنگین، می‌توانند برای خرید نوشابه انرژی‌زا با کافئین بالاتر اقدام نمایند. زیرا سوخت و ساز بدن آن‌ها بیشتر است و نیاز به انرژی بالاتری دارند. البته نوشابه‌های انرژی‌زا ورزشی، از استاندارد خاصی برخوردار هستند که بهتر است ورزشکاران هنگام خرید آن‌ها را انتخاب نمایند.

توجه به انواع نوشابه انرژی‌زا هنگام خرید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید نوشابه انرژی زا باید به آن توجه داشته باشید، نوع این نوشابه‌ها می‌باشد. همانطور که گفته شد نوشابه‌های انرژی‌زا از ترکیبات متفاوتی برخوردار هستند؛ بنابراین به طور کلی شناخت انواع نوشابه‌های انرژی‌زا و ترکیبات آن‌ها به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط جسمی خود مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری نمایید.

هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا توجه داشته باشید که هرچقدر نوشابه‌ قند کمتری داشته باشد از سلامت بیشتری برخوردار است؛ به همین دلیل اگر تحرک کمی دارید و یا دچار بیماری قند خون هستید، نوشابه‌ها یا انرژی‌زاهای بدون قند بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

در هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا دقت کنید که هر قوطی آن حدود 80 میلی گرم کافئین دارد، بنابراین بهتر است در صورت استفاده روزانه از آن، مصرف سایر نوشیدنی‌های کافئین دار را محدود کنید. همچنین در نظر داشته باشید که معمولا این نوشیدنی‌ها حاوی مقدار قابل توجهی جینسینگ، ویتامین C، انواع ویتامین‌های گروه B و گوارانا می‌باشند. به همین دلیل بهتر است برای خرید نوشابه انرژی‌زاتنها به سراغ نام‌های معروف و معتبر بروید.

نکات قابل توجه هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا

هنگام خرید نوشابه انرژی‌زا توجه داشته باشید که روی قوطی تمامی نوشابه‌های انرژی‌زا یک جدول از ترکیبات آن‌ها وجود دارد، بنابراین بهتر است پیش از خرید حتما این جدول را مورد ارزیابی قرار دهید. بسیاری از شرکت‌ها در تولید نوشابه‌های انرژی‌زا از رنگ و اسانس‌های خوراکی استفاده می‌نمایند، پس اگر به دنبال فواید این نوشیدنی‌ها هستید، بهتر است نوشابه‌هایی را خریداری نمایید که فاقد رنگ و اسانس می‌باشند. همچنین نوجوانان و کسانی که تحرک کمتری دارند، بهتر است از نوشابه‌های فاقد قند استفاده کنند.

در نهایت فراموش نکنید که خرید نوشابه انرژی‌زا با کافئین بالا و مصرف مداوم آن در کودکان باید کاملا کنترل شده باشد و  نوشیدنی‌هایی را استفاده نمایند که از کافئین و گوارانا کمتری برخوردارند. بانوان باردار نیز بهتر است از مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا خودداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی