ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیرآلات
رپورتاژ آگهی

شیرآلات ایرانی بخریم یا خارجی؟

پیش از تصمیم‌گیری درباره خرید شیرآلات باید با نکاتی که در خرید و انتخاب تأثیر می‌گذارند، آشنا شد.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از افراد هنگام خرید شیرآلات با مشکل انتخاب بین شیرآلات ایرانی یا خارجی مواجه می‌شوند و دلیل اصلی آن هم درجه کیفی و دوامی است که به دنبال آن می‌آید. به این ترتیب پیش از تصمیم‌گیری درباره این مسئله باید با نکاتی که در خرید و انتخاب تأثیر می‌گذارند، آشنا شد. سپس بر این اساس تصمیم بهتری را از میان شیرآلات ایرانی یا خارجی رقم زد.

نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات

نکات گوناگونی در خصوص انتخاب صحیح شیرآلات وجود دارد که ۵ مورد از مهمترین آن‌ها شامل جنس بدنه، جنس کارتریج، آبکاری، انواع، طرح و رنگ هستند.

جنس بدنه

جنس بدنه محصول حتماً باید از اجناس با‌کیفیت و استاندارد باشد تا بتوان نسبت به سالم بودن آب خروجی اطمینان داشت. پس کیفیت شیر تا حدود بسیاری به جنس آن بستگی دارد. در حال حاضر جنس آلیاژ برنج به عنوان بهترین جنس شناخته می‌شود و سرب خشک موجود در آن باید به اندازه استاندارد و درصد کمی باشد. به این ترتیب حتی پس از گذشت مدتی طولانی مشکلاتی نظیر زنگ‌زدگی، فرسودگی و پوسیدگی ایجاد نخواهد شد.

جنس کارتریج

کارتریج یا مغزی شیر نقش مهمی در کنترل و تنظیم شیرآلات دارد. البته این قطعه در تمامی مدل‌ها استفاده نمی‌شود و بیشتر به شیرهای اهرمی مربوط است. همچنین جنس سرامیکی برای کارتریج بهترین جنس است و بهترین کمپانی‌های سازنده آن KEROX و SEDAL هستند.

آبکاری

شیرآلات

روکش یا آبکاری به منظور حفظ زیبایی و افزایش مقاومت از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین جذابیت رنگی محصول با توجه به نوع آبکاری ایجاد می‌شود. از این رو در هنگام خرید شیرآلات باید به سراغ مدل‌هایی با آبکاری باکیفیت و مرغوب رفت. برای مثال آبکاری PVD از بهترین روش‌ها و با هدف مقاوم سازی است. این روش موجب افزایش مقاومت شیرآلات در برابر بخار آب، حرارت و حتی خط و خش می‌شود. از این رو شیرهای بهداشتی مخصوصاً شیرآلات حمام که در برابر رطوبت و بخار فراوانی قرار می‌گیرند، مقاومت بالایی نشان می‌دهند. همچنین آبکاری رنگی و نیکل-کروم هم گزینه‌های مطلوبی هستند. این روش‌ها علاوه بر ایجاد رنگی جذاب و زیبا، به حفظ ظاهر و براقی محصول در طولانی مدت کمک می‌کنند.

انواع شیرآلات

شیرآلات از لحاظ نوع نصب و عملکرد به چندین مدل گوناگون تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک برای سلیقه و نیاز خاصی دارای کارایی مناسب‌تری هستند. به طور کلی از لحاظ نوع نصب در دو نوع شیرآلات توکار و روکار قرار می‌گیرند.

در مدل‌های توکار تجهیزات و لوازم جانبی یا اتصالات در درون دیوار کار گذاشته می‌شوند و تنها قسمت‌های اصلی شیر مثل آبریز و اهرم بیرون از دیوار است. مدل‌های روکار همان مدل‌های رایج و ساده‌ای هستند که از گذشته تاکنون در اکثر منازل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. هر شخص با توجه به سلیقه شخصی می‌تواند هنگام خرید یکی از این دو مدل را انتخاب کند. همچنین از لحاظ عملکرد شامل چندین نوع مختلف به شرح زیر هستند:

  1. شیرآلات اهرمی
  2. شیرآلات کلاسیک
  3. شیرآلات هوشمند چشمی
  4. شیرآلات هوشمند لمسی
  5. شیرآلات پدالی

البته از میان این موارد مدل‌های کلاسیک قدیمی شده‌اند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ضمن شیرهای پدالی هم اغلب در سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده می‌شوند. در نتیجه هنگام خرید می‌توان یکی از نمونه‌های شیرهای اهرمی و هوشمند را برای شیر حمام، روشویی، توالت و آشپزخانه انتخاب نمود.  

طرح و رنگ شیرآلات

آخرین گزینه‌ای که باید در هنگام خرید شیرآلات مورد توجه قرار گیرد مربوط به طرح و رنگ است. این مسئله باید بر اساس سلیقه شخصی مصرف کننده باشد تا نسبت به محصول رضایت‌مندی را تجربه نماید. امروزه برندهای معتبری شیرآلات را در رنگ‌های گوناگون و متنوع تولید می‌کنند و به‌طبع می‌توان انتخاب آسانی را رقم زد.

در نهایت پس از توجه به این نکات باید از میان شیرآلات ایرانی یا خارجی یک مورد را انتخاب کرد.

شیرآلات ایرانی یا خارجی؟

شیرآلات

شیرآلات ایرانی و خارجی از لحاظ کیفیت، قیمت و طراحی ظاهری نسبت به یکدیگر متمایز شده‌اند. به همین دلیل این جوانب را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

کیفیت

زمانی که بحث کیفیت عالی می‌شود، بسیاری از مردم به سراغ محصولات خارجی می‌روند. اگرچه در موارد بسیاری برندهای خارجی دارای درجه کیفی بالاتری در تولید شیرآلات بوده‌اند، اما امروزه اوضاع فرق کرده است. به عبارتی برند معتبر KWC شیرآلاتی را تولید می‌کند که از لحاظ درجه کیفی و مرغوبیت نه‌تنها در مقایسه با نمونه‌های ایرانی، بلکه نسبت به شیرآلات خارجی هم برتری دارند.

محصولات این برند بر اساس نیاز خانه و خانواده ایرانی طراحی شده‌اند، در نتیجه نسبت به شیرآلات خارجی بهتر می‌توانند انتظارات را برطرف کنند. از جانبی دیگر شیرآلات KWC بر طبق استانداردهای جهانی و تکنولوژی روز دنیا طراحی و عرضه می‌شوند و از این رو بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهند. برخورداری از آبکاری PVD، اجناس آلیاژ برنج استاندارد، کارتریج سرامیکی SEDAL  و KEROX و سایر ویژگی‌های محصولات این کمپانی موجب برتری آن نسبت به نمونه‌های خارجی و داخلی شده است.

قیمت

به طور کلی شیرآلات خارجی به دلیل مسائلی نظیر هزینه واردات و پخش یا قیمت دلار دارای تعرفه‌های بالاتر و بیشتری هستند. از این رو کسانی که به دنبال خرید مدل‌های خارجی می‌باشند باید هزینه زیادی را متقبل شوند‌. این در حالی است که قیمت شیرآلات ایرانی KWC بر اساس چنین مواردی تغییر نمی‌کند و به‌طبع نسبت به نمونه‌های خارجی کمتر و ارزان‌تر است. در واقع این شرکت هنگام قیمت‌گذاری محصولات خود به دلیل اهمیت به رفاه و رضایت مشتریان سعی بر ارائه محصولاتی مقرون به صرفه و مناسب داشته است. در نتیجه خرید آن‌ها در مقایسه با موارد مشابه به صرفه‌تر خواهد بود.

طراحی ظاهری

اگرچه در گذشته شیرآلات خارجی به دلیل بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز دارای ظاهری بهتر بوده‌اند، اما امروزه پیشرفت تکنولوژی موجب حل این مشکل شده است. در واقع در میان مدل‌های ایرانی از جمله کی دبلیو سی هم انواع محصولات مدرن، شیک و لوکس وجود دارند که با رنگ‌بندی متنوع فانتزی و چشمگیر عرضه می‌شوند. از این رو می‌توان انتخابی عالی و هوشمندانه را رقم زد.

پس از بررسی این موارد مشخص می‌شود که خرید شیرآلات خارجی به دلیل قیمت بالاتر می‌تواند موجب ضرر شود. در حالی که محصولات ایرانی و شیرآلات KWC همراه با قیمتی مناسب‌تر و در عین حال حتی کیفیتی بهتر عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی