ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

معرفی 5 سایت کاربردی حوزه دیتا و آمار/برای تحقیق و پایان نامه به این سایت سربزنید

آمار یکی از پایه‌های اصلی فهمیدن است. کافی است تا کمی سر و کارتان به آمار و پیدا کردن اطلاعات درمورد یک شخص، یک اتفاق، یک جریان و یا حتی یک موضوع جدید افتاده باشد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آمار یکی از پایه‌های اصلی فهمیدن است. کافی است تا کمی سر و کارتان به آمار و پیدا کردن اطلاعات درمورد یک شخص، یک اتفاق، یک جریان و یا حتی یک موضوع جدید افتاده باشد تا درک کنید آمار درست چقدر مهم است.

با یک سرچ ساده می‌فهمیم آمار در وبسایت‌های گوناگون با شکل‌ها و اطلاعات متفاوتی وجود دارند. یکپارچه و صحیح بودن اطلاعات مهم‌ترین نکته در انتخاب مسیر و تصمیمگیری برای هر موضوعی است؛ این موضوع می‌تواند شخصی باشد مانند تحقیقات علمی، انتخاب رشته تحصیلی، ارتقاء مهارت‌ها و اطلاعات شخصی، ازدواج، مهاجرت و... و یا اجتماعی باشد مانند فهمیدن حقایقی درمورد تاریخ جامعه، اقتصاد، مقایسه کشورهای مختلف، میزان خشونت، میزان تحصیل و... در جامعه.

تصور کنید کوچک‌ترین خطایی در اطلاعاتتان درمورد هر یک از موضوعات ذکر شده وجود داشته باشد. به این ترتیب باید منتظر شکست و از دست رفتن سرمایه، زمان و امید بود.

حتما برای شما هم پیش آمده که از ناهماهنگ بودن و تناقض آمار در منابع مختلف دچار گمراهی شده باشید و یا برای فهمیدن یک موضوع در گذشته، روایت‌های مختلفی را از یک واقعه و تبعات آن شنیده باشید و ندانید کدام اطلاعات به واقعیت و حقیقت نزدیک‌تر است.

در این گزارش قصد داریم مراجع آماری کاربردی را معرفی کنیم.

5 وبسایت کاربردی حوزه دیتا و آمار

  • Ourworldindata این وبسایت که متعلق به آکسفورد است، آمار سراسر جهان را در سال‌های مختلف جمع آوری کرده و به‌صورت پراکندگی روی نقشه نشان داده است، این وبسایت در برخی مقاطع زمانی دچار خلا آماری است و شما برای دریافت فایل از این وبسایت باید اشتراک دلاری خریداری کنید.
  • Worldbank بانک جهانی دیگر وبسایت آماری مهم در جهان است که به معرفی موضوعات، داده‌ها و آمارها می‌پردازد، این وبسایت اغلب گزارش‌های آماری ارائه می‌دهد و آمار و داده‌ها را در قالب متون تخصصی و با خرید اشتراک دلاری در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. این وبسایت ضمن ارائه آمار به پوشش اخبار نیز می‌پردازد
  • Wikipedia شاید برای شما تعجب آور باشد که ویکی پدیا نیز یک وبسایت آماری محسوب شود، اما بخش اعظم ویکی پدیا به بررسی آمار و مقالات آماری می‌پردازد، همانطور که گفته شد دو مشکل در این وبسایت وجود دارد. اول نبودن نمودار و مقایسه آمار و دوم نشر آزادانه اطلاعات؛ به این صورت که هر شخص می‌تواند اطلاعات جدیدی را به روزنمایی کند و صحیح بودن آمار و اطلاعات در این وبسایت مورد تایید کامل نیست.
  • درگاه ملی آمار: وبسایت ملی آمار نیز یک وبسایت آماری معروف در ایران است که به داده ها و آمار می‌پردازد، این وبسایت از منابع میدانی خود استفاده می‌کند و آماری که منتشر کرده است را در قالب فایل pdf در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، در این وبسایت نیز از مقایسه آمار و نمودار خبری نیست و صرفا به ارائه آمار سال‌های گذشته آن هم در قالب فایل pdf پرداخته می‌شود.
  • AmarFact: مرجع آمار رسمی فارسی زبان ایران و جهان. وبسایت آماری آمارفکت با دسته بندی آمار کار را برای شما راحت کرده است. آمارفکت با استفاده از منابع دقیق و صحیح، اطلاعات را از سراسر جهان به شکل نمودار و مقایسه در اختیار شما می‌گذارد تا اطلاعات دقیقی داشته باشید.

ویژگی‌های آمارفکت

این وبسایت با داشتن یک جستوجوگر قوی آماده است تا اطلاعات ریز و درشت موضوع مورد نظرتان را به دست شما برساند. در این سایت موضوعات به صورت دسته‌بندی شده و مرتب بارگذاری شده‌اند و در کنار آن شما می‌توانید با جستوجو کردن موضوع مورد نظرتان، آخرین آمار موجود در جهان را درمورد آن موضوع ببینید.

شما می‌توانید آمارها را با نمودار در دسته‌بندی‌های زیر در اختیار داشته باشید

  • آموزش
  • ارتباطات و فناوری
  • اقتصاد و بازارهای مالی
  • انرژی
  • بهداشت و درمان
  • جمعیت
  • سیاسی و اجتماعی
  • صنایع غذایی
  • صنعت، معدن و تجارت
  • محیط زیست
  • مسکن
  • ورزش
  • حمل و نقل

همچنین در بخش آمار امروز  می‌توانید آمار به‌تازگی منتشرشده در منابع معتبر را ببینید. این مرجع بزرگ آمار دارای بخش چندرسانه‌ای نیز هست که در آن آمار به صورت کلیپ نمایش داده می‌شود و محتوایی مقایسه‌ای دارد، این بخش به اساتید و معلمان، محققین و دانشجویان برای یافتن  آمار و ایده مناسب یاری می‌دهد.

منابعی که در تامین آمار و نمودارهای آمارفکت استفاده شده تماماً از منابع آماری معتبر جهان از جمله Ourworldindata ، Worldbank، درگاه ملی آمار و دیگر منابع معتبر آماری هستند.

وبسایت آمارفکت بخشی به نام مقالات و تحلیل دارد که در این بخش به بررسی آمار و تحلیل آن‌ها پرداخته شده است، در این بخش مخاطبین می‌توانند مقالات و تحلیل‌هایی از آمارها داشته باشند. این بخش کمک بسزایی برای فهم و درک بهتر آمار و آثار آن دارد.

بخش مقاله و تحلیل  آمارفکت می‌تواند کمک‌کننده به دانشجویان و اساتید دانشگاه باشد تا ضمن دریافت اطلاعات دقیق از موضوعات، ایده اولیه و فهم دقیقی‌تری از آمار داشته باشند.

نمودارهای این وبسایت کاملاً تطبیق پذیر و برای اعضا قابل دریافت است، همچنین می‌توان فایل pdf، تصویر png، تصویر jpeg نیز از نمودارها دریافت کرد، به این ترتیب می‌توان از این اطلاعات برای منابع خبری و خبرنگاران، پایان‌نامه‌ها، تحقیق‌ها، برنامه‌های آماری و... استفاده کرد.

نتیجه‌گیری

سنگ‌بنای اصلی هر دانستن و تحقیقاتی، داشتن اطلاعات دقیق و صحیح است، وبسایت‌های معرفی شده می‌توانند شما را در دانستن و تحقیقات کمک کنند. اما در بین وبسایت‌های معرفی شده، گزینه مناسب و عالی برای فارسی زبانان آمارفکت است. این وبسایت اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای ورود به این وبسایت روی واژه "آمار" کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی