ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

برنامه‌نویس‌ها چگونه دنیای ما را تغییر می دهند؟ [رپورتاژ آگهی]

12 سپتامبر، ۲۵۶امین روز سال میلادی و روز جهانی برنامه‌نویس‌ها بود. به مناسبت این روز وبسایت آموزشی فرانش برای دوره‌های برنامه‌نویسی خود تخفیفی در نظر گرفته که با جواب دادن به چند سوال ساده برنامه‌نویسی می‌توانید از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

12 سپتامبر، ۲۵۶امین روز سال میلادی و روز جهانی برنامه‌نویس‌ها بود. به مناسبت این روز وبسایت آموزشی فرانش برای دوره‌های برنامه‌نویسی خود تخفیفی در نظر گرفته که با جواب دادن به چند سوال ساده برنامه‌نویسی می‌توانید از این تخفیف استفاده کنید. اما برنامه‌نویس‌ها با دنیای ما چه کار می‌ کنند؟

فناوری با سرعت زیادی تغییرات اساسی ایجاد میکند و هیچ شکی در این نیست. اما در این بین سهم برنامه‌ نویس‌ ها در ایجاد این تغییرات را نمی‌ شود انکار کرد. آنها امکان دست‌ یابی به چیزهای زیادی را فراهم کردند و در اینجا ما می‌ خواهیم برایتان بگوییم که برنامه‌ نویس‌ ها امروز چطور دنیا رو عوض می‌کنند.

از زمان شروع سینما همیشه تفسیرهای خیالی از آینده را در فیلم‌ ها دیده ایم. از ماشین و حتی اسکوتر پرنده تا ربات‌ های باهوشی که حرف می‌ زنند و خودشان را از آدم‌ ها بالاتر می‌دانند، اما حالا آن خیال‌ ها و صحبت‌ ها آرام گرفته و اینطور به نظر می آید که بالاخره «آینده واقعی» در حال از راه رسیدن است.

در این میان، نباید نقش برنامه‌ نویس‌ ها و مهندس‌ ها را فراموش کرد، به‌ خصوص نسل جدید برنامه‌ نویس‌ ها و توسعه‌ دهنده‌ ها که در دهه گذشته با کار سخت توسعهٔ فناوری را متحول کردند.

اگر ده سال پیش را به خاطر بیاورید، می‌ بینید که در این مدت با ظهور دستگاه‌ های همراه و اپلیکیشن‌ ها، موتورهای جستجو مثل گوگل، پیشرفت‌ در توسعه دستگاه‌ های پزشکی، شبکه‌ های اجتماعی و همچنین همه اپلیکیشن‌ های جدید سیستم‌ عامل‌ ها، ما وارد به عصر جدیدی شده ایم. برنامه‌نویس‌ ها این بین چه کار کردند و برای آینده ما چه شگفتی‌هایی در سر دارند؟

۱. حرکت‌پذیری بیشتر و صرفه‌ جویی در وقت

این‌ها همان فناوری‌ هایی است که توانایی ما را برای حرکت بیشتر افزایش می‌دهد و در نتیجه به ما امکان می‌دهد تا در وقت‌ مان صرفه‌جویی کنیم. آیا می‌توانید میزان زمانی که هر روز دستگاه‌ های همراه برایتان صرفه‌ جویی می‌ کنند را در مقایسه با روزگار گذشته بگویید؟

بیایید به زمانی فکر کنیم که هر ساله از طریق خودکار کردن و ساده‌سازی فرآیندها با استفاده از اپ‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

اگر بگوییم این زمان صرفه‌جویی شده به پیشرفت اختصاص داده می‌شود، در نتیجه نه فقط صرفه‌ جویی شده بلکه از آن زمان سود اضافه‌ای هم می‌بریم. بنابراین فناوری در حال افزایش دادن نرخ پیشرفت ما به صورت تصاعدی است.

۲. معرفی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

در سال ۲۰۱۶ بود که دستگاه‌ های شگفت‌ انگیز واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) برجسته شدند. یکی دیگر از آن چیزهایی که زمانی در خیال ما بود.

واقعیت افزوده یا Augmented Reality دسته‌ای از فناوری‌ها است که به محیط اطراف ما اطلاعاتی اضافه می‌کنند که در واقعیت وجود ندارند، مثلا بتوانید دوربین تان را به سمت یک بنای تاریخی بگیرید و تاریخچه‌اش روی صفحه ظاهر بشود. بازی معروف پوکمون گو هم از همین دسته است. واقعیت مجازی یا Virtual Reality اما فضای کاملا جدیدی می‌سازد که گاهی هیچ محدودیتی ندارد. امروز شرکت‌ های مختلف مشغول توسعه انواع ابزارها و عینک‌ها و برنامه‌های واقعیت مجازی هستند و در آینده نزدیک بخش بزرگی از دنیای ما را شکل می‌دهد.

در حقیقت برنامه‌ نویس‌ ها و مهندس‌ ها هستند که در پشت صحنه به شدت مشغولند و داستان‌های علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

۳. راحت‌تر کردن بهداشت و سلامت

تقریباً ۱۰۰ هزار اپلیکیشن پزشکی و سلامت وجود دارند که با سیستم‌ عامل‌ هایی مثل اندروید و iOS سازگار هستند. بنابراین دیگر برای بیماران و پزشک‌ ها سخت نیست که اطلاعاتی را بدست بیاورند، با همدیگر ارتباط برقرار کنند، یادداشت‌برداری کنند، پرونده‌ های پزشکی را پیگیری کنند، و طیف وسیعی از کارها را در ارتباط با سلامت و بهداشت خودشان انجام بدهند.

ابزارهای کنترل ضربان، سنجش کیفیت خواب، شمردن گام‌ها و برنامه ورزشی ما همین حالا کاملا باب شده و خیلی‌ها از این امکانات استفاده می‌کنند. به این ترتیب تقریباً مشخص است که گسترش و ابتکارات امروز، بهداشت و سلامت را وارد عصر جدیدی از کارآیی و راحتی کرده است.

۴. اینترنت چیزها

موج جدیدی از دستگاه‌ هایی در راهند که قرار است به تمام گوشه‌ های زندگی ما نفوذ کنند. همه چیز اطراف ما قرار است هوشمند شوند و به اینترنت متصل باشند. می‌توانیم با کامپیوتر و موبایل و تبلت خودمان ریز به ریز کارهای همه وسائل خانه و محیط را تحت کنترل بگیریم و به دلخواه خودمان تنظیم کنیم. مثل دستگاه چای ساز که وقتی در راه خانه هستیم از راه دور روشن می‌کنیم تا وقتی رسیدیم خانه سریع چای آماده شود، و یخچال هم وسط راه به ما خبر می‌دهد که نان و تخم‌مرغ ندارد و باید بخریم.

خب حالا که برنامه‌ نویسی تا این اندازه مهم است و چنین تاثیری بر دنیا دارد، چطور است که خود شما هم شروع کنید؟

همه ما می‌توانیم در این آینده نقش داشته باشیم و به توسعه و رشد این فناوری‌های هیجان‌انگیز کمک کنیم. اگر برنامه‌نویسی بلد نیستید، آشنایی با اصول الگوریتم و برنامه‌نویسی پایه شروع خوبیست، و حتی برای آدم‌ هایی که قصد برنامه‌نویس شدن ندارند هم لازم است.

می‌توانید طراحی وبسایت یاد بگیرید و سایت‌های جالب و جدید خلق کنید. لازم است که HTML و CSS را بلد باشید و می‌توانید زبان‌ های برنامه‌ نویسی وب مثل PHP و جاوا اسکریپت یاد بگیرید و به این وبسایت‌های مدرن قدرت بدهید.

می‌توانید برنامه‌نویسی اپلیکیشن و موبایل یاد بگیرید و به موج اپ‌ های جدید و نوآورانه‌ای بپیوندید که این روزها دنیای ما را تغییر می‌دهند. می‌توانید برنامه‌نویسی اندروید را از سطح پایه شروع کنید، یا حتی با زبان BASIC، یا اگر برای آیفون و آیپد می‌خواهید بنویسید، بیسیک و سوییفت مقدماتی برای iOS شروع خوبی هستند.

انواع کارهایی که می‌شود با دانش برنامه‌نویسی انجام داد هیجان‌انگیزند. هرکدام از ما می‌توانیم به همین راحتی نقش خود را در آینده شگفت‌انگیزی که در راه است بازی کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی