ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نگاهی به ویژگی‌های اندروید باکس نت باکس

در مقایسه فیلیمو باکس و نت باکس طرفدار کدام یک هستید؟ انتخاب از میان پر فروش‌ترین اندروید باکس‌ های دیجی کالا کار سختی است. بخصوص اگر هر دو طرف نقاط مثبت خاص خود را داشته ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در مقایسه فیلیمو باکس و نت باکس طرفدار کدام یک هستید؟ انتخاب از میان پر فروش‌ترین اندروید باکس‌ های دیجی کالا کار سختی است. بخصوص اگر هر دو طرف نقاط مثبت خاص خود را داشته باشند.

مقایسه فیلیمو باکس و نت باکس به عنوان دو برند که در بازار توانسته‌اند به خوبی نگاه مشتری را به خود جذب کنند یک کار چالشی است. اینکه در پایان مقایسه نت باکس و اندروید باکس فیلیمو از نظر سخت افزار و نرم افزار، کدام یک بهتر است و یا کدام یک قیمت مناسب‌تری دارد یک بحث جذاب است که به طور کامل به آن پرداخته می‌شود.

مقایسه فیلیمو باکس و نت باکس از نظر ظاهری

اندروید باکس نت باکس سبک‌تر از فیلیمو باکس است. هر دو محصول مربع شکل و کوچک هستند اما در طراحی ظاهری فیلیمو باکس منحنی‌هایی به کار رفته که در نت باکس وجود ندارد.

یک نوار لامپ LED آبی در بدنه فیلیمو باکس وجود دارد که در صورت روشن بودن دستگاه، نارنجی (رنگ برند فیلیمو) می‌شود. در نت باکس این مسئله محدود به نمایشگر LED جلوی نت باکس است که در صورت روشن بودن دستگاه به رنگ آبی درمی‌آید.

مقایسه نرم افزار فیلیمو باکس و نت باکس

در صفحه اصلی فیلیمو دو ردیف وجود دارد که ردیف اول، اپلیکیشن‌ها و در ردیف دوم ویدیوهای قابل پخش لیست شده‌اند. محیط کاربری فیلیمو اختصاصی نیست و پیش‌فرض دستگاه‌های اندروید باکس با اندروید تی وی نسخه 9 عموما به این شکل است.

اندروید باکس نت باکس خیلی خلاقانه‌تر و جامع‌تر با قضیه برخورد کرده است. به طوریکه لانچر دستگاه کاملا اختصاصی شده برای نت باکس و جزو سرویس‌های اختصاصی است، در واقع این شکل از محیط کاربری را روی دستگاه دیگری تجربه نخواهید کرد! شما در نت باکس با 6 صفحه سروکار خواهید داشت که به ترتیب صفحه‌ی برای شما، انیمیشن، فیلم، سریال، کانال‌ها و تب ورزشی هستند. 

امکان نصب برنامه‌های اندرویدی روی هر دو باکس امکان‌پذیر است. فیلیمو باکس با ارائه گوگل پلی در ردیف اپلیکیشن‌ها قابلیت دانلود و نصب برنامه و اپلیکیشن را فراهم کرده است که در نت باکس نیز دسترسی به گوگل پلی وجود دارد. مسئله‌ی مطرح در حال حاضر فیلتر بودن گوگل پلی برای کاربران ایرانی است. نت باکس برای رفع این مشکل از فروشگاه اندرویدی اختصاصی خود تحت عنوان "نت استور" رونمایی کرده است. شما اپلیکیشن‌های مختلف را از نت استور به راحتی می‌توانید دانلود و نصب کنید. مسئله‌ای که فیلیموباکس هنوز جایگزینی برای آن پیدا نکرده است.

تنوع نرم افزار و برنامه

تنوع برنامه‌ها و امکان تماشای محتوای بیشتر روی نت باکس از دیگر تفاوت‌های بسیار برجسته این دو اندروید باکس است. در فیلیمو باکس شما به اپلیکیشن فیلیمو، نماوا، آپارات و دیگر اپ‌هایی که روی دستگاه نصب می‌کنید دسترسی دارید. 

در نت باکس موارد بالا تنها بخش کوچکی از ماجرا است. سرویس‌های استریم فیلم و سریال از جمله فیلیمو، نماوا، فیلم نت و ... در نت باکس به آسانی قابل نصب و اجرا است. شما نه تنها می‌توانید برنامه‌های مختلف روی اندروید باکس نت باکس نصب کنید بلکه به نرم‌افزارهای اختصاصی نت باکس نیز دسترسی کامل خواهید داشت. در ادامه این برنامه های اختصاصی معرفی می‌شوند.

از جمله نرم‌افزارهای اختصاصی که فقط روی نت باکس وجود دارد:

فیلم لند

فیلم لند یک اپلیکیشن تماشای بی‌نهایت فیلم و سریال خارجی زبان اصلی (به همراه زیرنویس) روی تلویزیون‌های قدیمی و جدید است که به صورت پیشفرض روی نت باکس برای کاربران نصب شده است. برای استفاده از این سرویس نیازی به تهیه اشتراک نیست تنها باید نت باکس داشته باشید.

موزیک لند

نت باکس، برای طرفداران موسیقی روی تلویزیون، اپلیکیشن موزیک لند را ایجاد کرده است. در موزیک لند، کاربران از میان سبک‌های مختلف موسیقی و خوانندگان، گزینه‌های مورد علاقه خود را پلی می‌کنند.

کانال ها

بُعد جذاب دیگر نت باکس اپلیکیشن  channels و کانال های نت باکس است. در کانال های نت باکس، امکان تماشای محتوای غیرسینمایی، ورزشی، تلویزیونی، شبکه‌هایی مانند دیرین دیرین، ویدیوهای آپارات و ... امکان‌پذیر است.

با این اوصاف نت باکس در مقایسه با فیلیمو باکس از نظر نرم‌افزاری گسترده‌تر و متنوع‌تر عمل کرده است. این مسئله بسیار مهمی است. چرا؟ چون ذات محتوا، تنوع سلیقه‌ها در مقیاس بالا است و نت باکس در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مقایسه سخت افزار فیلیمو باکس و نت باکس

سیستم عامل اندروید باکس فیلیمو FB-102 اندروید نسخه 9 و اندروید باکس نت باکس اندروید نسخه 10 است. نت باکس در مدل شاین و پرایم مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای ARM-Cortex A53 در فرکانس 1.5GHz، حافظه رم 2 گیگ DDR3 و حافظه داخلی 16 گیگ است. از نظر پردازنده و حافظه داخلی، فیلیمو باکس مانند نت باکس است با این تفاوت که رم داخلی آن 2 گیگ DDR4 است.

  • نت باکس و فیلیمو باکس مجهز به دو پورت USB 2.0 هستند.
  • هر دو اندروید باکس پورت LAN برای اتصال به اینترنت، خروجی AV برای اتصال به تلویزیون‌های قدیمی و قابلیت پشتیبانی از اینترنت پرسرعت Wifi را دارند. 
  • کیفیت پردازش تصویر فیلیمو باکس و نت باکس 4K است.

هر دو اندروید باکس از فرمت‌های ویدیویی و صوتی مختلف پشتیبانی کامل می‌کنند. برای همین از نظر سخت‌افزاری می‌توان گفت که تقریبا مانند همدیگر هستند.

مقایسه ریموت کنترل نت باکس و فیلیمو باکس

ریموت کنترل بلوتوثی با قابلیت سرچ صوتی اگر یک زمان مزیت ویژه ای برای فیلیمو باکس نسبت به نت باکس پرایم محسوب می‌شد اما در مقایسه با نت باکس مدل شاین مانند یک فاکتور خنثی عمل می‌کند. چرا که در طرف مقابل آن، نت باکس شاین با ارائه ریموت کنترل بلوتوثی با قابلیت سرچ صوتی و ایرماوس (ژیروسکوپ) کار کردن با دستگاه را برای کاربران تلویزیونی بسیار آسان‌تر ساخته است.

روی کنترل فیلیمو باکس یک دکمه اختصاصی برای باز کردن فیلیمو وجود دارد. ریموت نت باکس هم دکمه های ویژه ای برای اپ های اختصاصی خود یعنی فیلم لند، موزیک لند و کانال دارد. همچنین ریموت کنترل نت باکس (برخلاف فیلیمو باکس) مجهز به ژیروسکوپ است و امکان استفاده از ایرماوس را به شما خواهد داد. کاربران فیلیمو باکس از نبود دکمه قطع کردن صدا (mute) روی کنترل فیلیمو باکس به عنوان عامل نارضایتی خبر می‌دهند مسئله‌ای که در نت باکس وجود ندارد!

مقایسه اندروید باکس فیلیمو مدل Filimo Stick FS-101 و نت باکس مدل پرایم

این دو محصول از نظر قیمت تفاوت زیادی با هم ندارند. اندروید باکس فیلیمو استیکی مدل Filimo FS-101 قابلیت پخش تصویر با کیفیت 4K و سرچ صوتی را دارد. اما پردازنده و حافظه داخلی آن کمتر از نت باکس مدل پرایم است.

بعلاوه که امکان کار کردن با فیلیمو استیکی به مراتب سخت‌تر از نت باکس مدل پرایم است. اندروید باکس فیلیمو مدل استیکی یک محصول با تمرکز بر روی رفع نیاز کاربران فیلیمو به تماشای فیلم و سریال روی تلویزیون بوده است.

مسئله‌ای که در نت باکس مدل پرایم نیز در کنار دیگر قابلیت‌های عمومی و اختصاصی به طور کامل پشتیبانی و مرتفع گردیده است. برای همین در رنج قیمتی این دو محصول، امکانات و قابلیت‌های نت باکس مدل پرایم به طور مشهود بالاتر است. اپلیکیشن ها و رابط کاربری اختصاصی نت باکس باعث می شود که بدون تردید نت باکس پرایم انتخاب معقول تری باشد.

جمع بندی

در یک جمع بندی نهایی برای مقایسه اندروید باکس فیلیمو باکس و نت باکس به چند نکته جالب می‌رسید. در نگاه اول فیلیمو باکس، نام برندی را یدک می‌کشد که در جذب نگاه بازار هدف قطعا تاثیرگذار است. 

اما یک بررسی ظاهری و فنی میان فیلیمو باکس و نت باکس، تصمیم‌گیری را آسان‌تر خواهد ساخت. فیلیمو باکس توانسته دسترسی باکیفیت و آسان مشتریان به اپلیکیشن‌های استریم فیلم و سریال بخصوص فیلیمو را تقویت کند. 

در طرف مقابل نت باکس در کنار این موارد، با مشخصات سخت‌افزاری نسبتا بهتر و قابلیت‌های اختصاصی رایگان به کاربران آزادی عمل بسیار بیشتری در دسترسی به محتوا و رسانه بخشیده است.

از نظر نرم افزاری هم می‌توان گفت هر دو اندروید باکس یک رابط کاربری آسان و مناسب را ارائه داده‌اند. اما لانچر نت باکس کاملا اختصاصی این برند است و تنوع نرم‌افزارها در نت باکس به مراتب بیشتر است.

اندروید باکس نت باکس با ارائه اپ نت استور دسترسی کاربران به دانلود و نصب برنامه اندرویدی را تسریع بخشیده است. مسئله‌ای که در فیلیمو باکس به دلیل تحریم گوگل پلی، مجبور به انتقال برنامه‌ها از طریق فلش و کارت حافظه خارجی هستید.

سوالات متداول در مقایسه فیلیمو باکس با نت باکس

نت باکس بهتره یا فیلیمو باکس؟

انتخاب نهایی همیشه با کاربران است. اگر از طرفداران سرسخت برند فیلیمو هستید، فیلیمو باکس را انتخاب کنید اما اگر در کنار تماشای سرویس استریم فیلیمو دیگر امکانات و سرویس‌های اندروید باکس برایتان اهمیت دارد، نت باکس قطعا انتخاب کامل‌تری است.

امکانات اندروید باکس فیلیمو بیشتر است یا نت باکس؟

نت باکس نسبت به فیلیمو باکس قابلیت‌ها و امکانات بیشتری برای کاربران فراهم کرده است.

آیا امکان تماشای فیلیمو روی نت باکس وجود دارد؟

بله.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arsalan_ashhadi
    arsalan_ashhadi | ۲ اسفند ۱۴۰۱

    من یبار گول اندروید باکس ایرانی رو خوردم اینا مثل گوشیهای gplus و glx میمونن - اندروید باکس خوب شیائومی google tv

مطالب پیشنهادی