ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

میز میکسر ویدئو صمیم | سوئیچر و میکسر تصویر صمیم

میکسر ویدئو چیست ؟ میکسرهای ویدئو، مجموعه ای یکپارچه از سخت افزار هستند که با استفاده از نرم افزار ها و فن آوری های ویژه،‌ امکان مشاهده، جابجایی یا انتخاب بین منابع ورودی ویدئو استریم و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

میکسر ویدئو چیست ؟

میکسرهای ویدئو، مجموعه ای یکپارچه از سخت افزار هستند که با استفاده از نرم افزار ها و فن آوری های ویژه،‌ امکان مشاهده، جابجایی یا انتخاب بین منابع ورودی ویدئو استریم و تهیه خروجی های بلادرنگ (real-time) جهت ارسال به آنتن (پخش زنده) را فراهم می کنند. علاوه بر این، از میکسرهای ویدئو برای ترکیب و میکس ویدئوهای مختلف، افزودن فیلم یا جلوه های ویژه و همچنین ایجاد حالت های مختلف انتقال، از یک منبع ورودی به منبعی دیگر استفاده می شود.

مهمترین قابلیت و توانایی میکسرهای ویدئو،‌ امکان اعمال تغییرات لحظه ای و فوری بر روی برنامه های زنده و نیز ادغام استریم های ورودی از دوربین ها، ویدئوهای زنده در حال تولید و نیز ویدئوهای تأمینی و آرشیوی می باشد. امکانات بسیار در کنار ‌قدرت،‌ دقت و سرعت عملکرد،  میکسرهای ویدئو را به گزینه اصلی مورد نیاز تولیدکنندگان و برودکسترهای برنامه های زنده تبدیل کرده است؛ تا جایی که تنها با استفاده از یک میکسر ویدئو، می توان برنامه های زنده باکیفیت و جذاب تولید کرد.

البته میکسرهای ویدئو بر حسب زیرساخت های تولید برنامه زنده و نیز بسترهای آماده عملیاتی، انواع نیمه حرفه ای تا میان رده و بسیار حرفه ای را شامل می شوند و می توانند نیازهای روزمره معمولی مانند پخش زنده یک مراسم کوچک تجاری تا نیازهای گسترده و کلان مانند پوشش زنده اتفاقات مهم ملی و بین المللی را پوشش دهند.

در مجموع، میکسرهای ویدئو، برای پوشش و کنترل پخش سراسری کنسرت ها و رویدادهای زنده، رویداد های مذهبی، مصاحبه های زنده و پرمخاطب تلویزیونی، رویداد ها و برنامه های آموزشی، رویداد های زنده ورزشی، اتفاقات مهم سیاسی مانند انتخابات و کنگره های بین المللی، رویداد های کلان تجاری و ... گزینه ای ایده آل و حرفه ای محسوب می شوند.

میکسرهای ویدئو معمولا در اتاق های فرمان و استودیوهای تولید و پخش زنده شبکه های تلویزیونی، ایستگاه های پرتابل و نیز واحدهای سیار تلویزیونی با قابلیت ارسال استریم زنده به واحدهای پخش سراسری بکار می روند و در ایجاد یکپارچگی و نگهداشت زنجیره تولید تا پخش زنده نقش حیاتی دارند.

میز میکسر ویدئو شرکت صمیم؛ ‌با افتخار، ساخت ایران

میز میکسر ویدئو صمیم، حاصل تلاش و زحمات چندین ساله متخصصین داخلی گروه مهندسی صمیم، به عنوان اولین و بزرگترین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک کشور در حوزه فن آوری های رسانه و ارتباطات،‌می باشد.

میز میکسر صمیم، یک گزینه ایده آل برای فعالان حرفه ای حوزه صدا و تصویر است که با قابلیت اطمینان بالا و قدرت کارکرد ۷/۲۴ ، متناسب با نیازهای متخصصان داخلی حوزه برودکست سفارشی سـازی شده است. کیفیت ساخت بالا، تجربه کاربری حرفه ای، پشتیبانی فنی مناسب و تضمین خدمات پس از فروش، این محصول را در رده محصولات پیشرفته جهان، با استانداردهای سطح بالای عملیاتی قرار می دهد.  تا قبل از این، ژاپن، تنها کشور آسیایی تولید کننده این محصول و دارنده تکنولوژی های مرتبط محسوب می شد که اکنون با ورود کشور عزیزمان ایران، به جمع تولیدکنندگان میکسرهای ویدئو، انحصار تولید این محصول استراتژیک در قاره اسیا شکسته شده است.

ویژگی های میز میکسر ویدئو صمیم

میز میکسر صمیم یک میکسر حرفه ای 2M/E با یک فریم سه یونیت و یک پنل سخت افزاری با  24 کلید برای انتخاب ورودی ها می باشد. این سوئیچر ویدئو، قابلیت دریافت 32 ورودی و ارائه 18 تا 26 خروجی SDI با وضوح فول اچ دی ‌را در اختیار دارد.

سیگنال های قابل پشتیبانی در میکسر ویدئو صمیم سیگنال های SDI با وضوح SD، HDو FHD می باشند. به ازای هر M/E در این محصول، پنج خروجی اصلی در نظر گرفته شده است که شامل خروجی PGM با رله بای پس، خروجی PGM رزرو، خروجی کلین PGM خروجی Preset و خروجی کلین  Preset می باشند. در کنار این خروجی ها امکان استفاده از 8 و یا 16 خروجی AUX نیز در اختیار کاربر قرار گرفته است که امکان کنترل منابع ورودی میز میکسر را فراهم می کنند. در این میکسر قدرتمند، علاوه بر CUT و MIX به عنوان ترنزیشن های اصلی، تعداد 130 نوع مختلف Wipe به عنوان ترنزیشن در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این بازای هر M/E از این میز میکسر ویدئو صمیم، چهار لایه Keyer در نظر گرفته شده که هر لایه Keyer می تواند قابلیت عملکرد به صورت Key Chroma ،Key Luminance و   2.5D DVE و ... را داشته باشد.

مالتی ویوئر میز میکسر ویدئو صمیم

در کنار تمام این قابلیت ها، سه هد مالتی ویوئر برای ویدئو سوییچر صمیم در نظر گرفته شده که هر کدام می توانند تا 8 قاب تصویر را در یک نمایشگر به کاربر ارائه کنند، این مالتی ویوئر ها قابلیت Cascade (سری) شدن نیز دارند و میتوانند قاب های تصویر 16 در یک و یا 24 در یک را نیز ارائه کنند. با استفاده از هر سه هد مالتی ویوئر قرار گرفته بروی دستگاه، کارگردان برنامه زنده به راحتی میتواند 24 منبع ورودی را در یک نمایشگر مشاهده کند. خروجی پیش فرض مالتی ویوئر های در نظر گرفته شده برای میز میکسر صمیم از نوع HDMI می باشند. اما امکان ارائه مالتی ویوئر روی خروجی BNC نیز در این محصول دیده شده است.

کلیپ پلیر میکسر ویدئو صمیم

این قسمت شامل یک Clipstore به همراه یک کانال Delayer (تاخیر دهنده) و پنج کانال کلیپ پلیر می باشد که به کمک یک حافظه اشتراکی، قابلیت ذخیره و بازپخش چهل ثانیه ویدئو با کیفیت HD را در اختیار دارد. در این بخش، قابلیت ذخیره و بازپخش سیگنال های ورودی نیز وجود دارد. همچنین میتوان کلیپ هایی که کاربر دستگاه از قبل و  از طریق حافظه داخلی و یا فلش USB و یا FTP سرور ذخیره کرده را به میکسر ویدئو منتقل کرد و در هنگام تولید برنامه زنده از بازبخش این محتوا های ذخیره شده استفاده کرد.

پنل کاربری میکسر تصویر صمیم

پنل کاربری میکسر تصویر صمیم، تا حد امکان ساده و کاربر پسند طراحی شده است و کلید هایی که کاربرد بیشتری دارند با دسترسی راحت تر و سریع تر، در اختیار کاربر قرار گرفته اند. همچنین استفاده از یک پنل نرم افزاری که بروی پنل اصلی به کمک یک نمایشگر لمسی 9 اینچی تعبیه شده است کار با این میز میکسر حرفه ای را ساده تر و لذت بخش تر کرده است. علاوه بر این موارد، یک جوی استیک سه محوره نیز بر روی کنترل پنل اصلی دستگاه تعبیه شده که سبب سهولت بیشتر در کاربرد و سریعتر شدن فرآیند تنظیمات در حین تولید برنامه زنده می شود.

قابلیت های ویژه میز میکسر ویدئو صمیم رایانه

از قابلیت های ویژه میز میکسر ویدئو صمیم، امکان بروز رسانی بخش های مختلف دستگاه از راه دور می باشد. به این معنی که آپدیت های نرم افزاری یا سخت افزاری که در طول زمان برای بهبود عملکرد یا رفع باگ محصول ارائه می شوند، به سادگی و بدون نیاز به ارسال محصول به شرکت، در همان محل به دستگاه تزریق می شوند.

از قابلیت های دیگر این محصول، طراحی ماژولار بخش های مختلف آن می باشد که امکان خطایابی و رفع عیب سریع را به خود محصول داده است، علاوه بر این، طراحی ماژولار، تضمین می کند که میز میکسر همیشه و به طور دائم بتواند فعال بوده و بدون قطعی به عملکرد خود ادامه دهد. این مسئله سبب اطمینان بالا در استفاده از میز میکسر به صورت 24 ساعته و بدون اختلال یا توقف عملکرد می گردد.

قابلیت تعریف یوزر با سطوح دسترسی مختلف نیز برای این میز میکسر حرفه ای در نظر گرفته شده است. این امکان قابلیت شخصی سازی در استفاده از محصول را به مدیران اصلی و کاربران دیگر می دهد و هر کاربر میتواند تنظیمات، اسنپ شات ها و یا ماکرو های مخصوص به خود را در حساب کابری خود ذخیره کرده و در موارد نیاز آن ها را بازیابی کند.

همچنین برای میز میکسر ویدئو صمیم، 40 خروجی GPO و 8 ورودی GPI نیز در نظر گرفته شده که میتوان به کمک کلید های مخصوص تعبیه شده بروی پنل از آن ها بهره برد. برای مثال، خروجی های GPO میتوانند به عنوان تالی و یا استارتر یک پلی اوت و یا یک مالتی ویوئر خارجی استفاده شوند. خروجی های GPI ها نیز بیشترین کاربرد را در فراخوانی ماکرو ها و اسنپ شات ها دارند.

گروه مهندسی صمیم با بیسـت و سه سال فعالیت حرفه ای در صنعت برودکست و ارتباطات به عنوان نخستین و بزرگترین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک در این حوزه شناخته شده است. علاوه بر این، ‌صمیم بزرگترین تولید کننده ایرانی محصولات برودکست می باشد که تمام توان خود را به طراحی و تولید راهکارهای مبتنی بر فن آوری های نوین رسانه و ارتباطات معطوف نموده است. محصولات و راهکارهایی که امیدوار است بتوانند در ساختن جهانی صمیمی تر و بـه هـم پیوسته تـر مؤثر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی