ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مقایسه ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

با مقایسه دو برند رولکس و سیتیزن خواهیم دید که این دو شرکت پیشتاز در صنعت تولید ساعت، چه تفاوت ها و چه تشابهاتی دارند. رولکس در نظر عموم به عنوان ساعتی لوکس و گران ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با مقایسه دو برند رولکس و سیتیزن خواهیم دید که این دو شرکت پیشتاز در صنعت تولید ساعت، چه تفاوت ها و چه تشابهاتی دارند. رولکس در نظر عموم به عنوان ساعتی لوکس و گران قیمت به شمار میاید، این درحالی است که سیتیزن سالیان سال است ساعت های پیشرفته با قیمت مناسب که مخاطبان گسترده تری بتوانند از آن استفاده کنند را تولید میکند. چه تفاوتی بین یک ساعت رولکس با یک ساعت سیتیزن است؟ چرا این دو برند تفاوت قیمت زیادی دارند؟ از چه تکنولوژی هایی در ساخت ساعت های رولکس و سیتیزن استفاده میشود؟ چطور این دو برند سرشناس را با هم مقایسه کنیم؟

در ادامه این مقاله، قصد داریم دو برند سیتیزن و ساعت رولکس را از نظر تاریخچه، نوآوری ها و امکانات با یکدیگر مقایسه کنیم.

تاریخچه برند ساعت سیتیزن و ساعت رولکس

در این بخش ابتدا کمی با تاریخچه برند رولکس آشنا میشوید و سپس درباره تاریخچه برند سیتیزن با هم گفت و گو خواهیم کرد. امیدواریم بعد از مطالعه این بخش بتوانید تاریخچه رولکس و سیتیزن را با هم مقایسه کنید.

تاریخچه برند رولکس

آ

لفرد دیویس و برادر همسرش هانس ویلسدورف در سال ۱۹۰۵، شرکت Wilsdorf & Davis را که در نهایت تبدیل به Rolex SA شد، در لندن تاسیس کردند. این دو سپس بعد از آن تصمیم گرفتند که نام خود را بر روی صفحه قرار بدهند. اولین ساعت های ویلسدورف و دیویس معمولا با علامت W&D در داخل قاب مشخص میشدند.

در سال ۱۹۰۸، ویلسدورف، علامت تجاری Rolex را به ثبت رساند که به نام تجاری ساعت های Wilsdorf وDavis مشهور شدند. او دفتری در La Chaux-de-Fonds در کشور سوئیس افتتاح کرد.

تاریخچه سیتیزن

سیتیزن در سال ۱۹۲۴ اولین ساعت جیبی تولیدی اش را به بازار عرضه کرد. این محصول توسط شهردار وقت آن زمان به نام شینپی گوتو (Citizen) و یا شهروند نام گرفت. دلیل اصلی انتخاب او از انتخاب نام Citizen این بود که امید او نسبت به این که مردم هرچه بیشتر از ساعت هایی که تولید میشوند استقبال کرده و به طور روزانه استفاده کنند.سیتیزن در سال ۱۹۳۰ به طور رسمی توسط چندتن از سرمایه گذاران سوئیسی و ژاپنی تاسیس شد.

مقایسه نوآوری ها و امکانات ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

در این قسمت نوآوری های هر برند ساعت را برای شما به صورت کلی توضیح خواهیم داد. این توضیحات احتمالا تفاوت های برند ها را برای شما بیشتر مشخص کند.

نوآوری ها و امکانات ساعت رولکس

با نگاهی به تعداد نوآوری هایی که توسط شرکت رولکس انجام شده است، میتوان دریافت که رولکس یکی از رهبران صنعت ساعت در زمینه نوآوری است.

  • در سال ۱۹۱۰، رولکس اولین شرکت ساعت سازی در دنیا بود که گواهینامه کرنومتر را برای ساعت مچی بانوان کم سن دریافت کرد.
  • ساعت های مدلOyster ، اولین ساعت های ضد آب که پایه تاج آن پیچی بود در سال ۱۹۲۶ تولید شد. در این سال ویلسدورف حتی یک ساعت رولکس مخصوص داشت که تا اعماق گودال ماریانا به عمق یازده هزار متر میرفت.
  • در سال ۱۹۳۱، رولکس یک مکانیزم سیم پیچی که تغذیه کننده بود را در ساعت های خود به کار برد و هنگامی که فرد بازوی خود را تکان میداد، روتور ساعت از آن حرکت تغذیه میکرد.
  • رولکس در سال ۱۹۵۳، یک ساعت ضد آب که در عمق صد متری هم سالم میماند را تولید کرد.
  • در سال ‍۱۹۵۴، رولکس یک ساعت مچی تولید کرد که دو منطقه زمانی را به طور همزمان نشان میداد.
  • در سال ۱۹۵۶، رولکس یک ساعت مچی با قابلیت تغییرخودکار روز و تاریخ بر روی صفحه ساخت.

نوآوری ها و امکانات ساعت سیتیزن

شاید باورتان نشود که یک برند با قیمت مناسب مثل سیتیزن امکاناتی بیشتر از یک ساعت رولکس به شما تحویل دهد! اما این یک واقعیت است که ساعت‌های سیتیزن امکانات به مراتب بیشتری در اختیار شما قرار میدهد. در ادامه بخشی از نوآوری های منحصر به فرد ساعت سیتیزن را مطالعه خواهید کرد.

  • کمپانی سیتیزن در سال ۱۹۷۰، از ساعت های سوپر تیتانیوم خود رونمایی کرد. این ساعت ها به دلیل وجود تیتانیوم طبیعی درون آنها بسیار سبک، ضد ضربه و خش و بدون حساسیت هستند.
  • در سال ۱۹۷۶، کمپانی سیتیزن، اولین کوارتز آنالوگ که باانرژی نور کار میکرد را تولید کرد. این مدل به دلیل آنکه با محیط زیست سازگار بود را اکودرایو نامیدند.
  • سیتیزن در سال ۱۹۹۳ ساعت های دارای تکنولوژی کنترل رادیویی را به بازار عرضه کرد. در این تکنولوژی، ساعت ها با کمک سیگنال های اتمیک که دقت آنها در حدود یک ثانیه در صدهزارسال است، به صورت خودکار زمان و تقویم را در ساعت شما تصحیح میکند. همچنین در این سال نیز ساعت های دارای تکنولوژی Atomic TimeKeeping وارد بازار شدند. این ساعت ها دقتی در حدود یک ثانیه در هزارسال دارند. این ساعت ها دو منطقه زمانی یعنی خانه و جهان را بررسی میکنند.
  • از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در ساعت سیتیزن نیز میتوان به تکنولوژی امواج ماهواره ایGPS اشاره کرد. در این تکنولوژی، ساعت شما قادر است تا داده ها و موقعیت شما را از ماهواره هایGPS بگیرد و زمان دقیق مکانی که در آنجا حضور دارید را مشخص کند.

مقایسه متریال ساعت سیتیزن با ساعت رولکس

یکی از دلایل قیمت زیاد ساعت رولکس متریال و موادی است که در محصولات منحصر به فرد خود به کار برده است. در ادامه میتوانید متریال های برند رولکس و سیتیزن را با هم مقایسه کنید.

متریال موجود در ساعت های رولکس

هر برندی برای تولید ساعت های خود از یک سری متریال های خاص خود استفاده میکند. کمپانی ساعت رولکس که یکی از پیشگامان صنعت ساعت سازی است نیز از این قائده مستثنی نیست. از سری امکانات ساعت های رولکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

چشمه موی پاراکروم:

یک محافظ ضروری برای دقت زمان سنجی ساعت است. این فنر که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد، کاملا در کشور مبدا تولید و طراحی شد. این طراحی را میتوان یکی از برترین طراحی های فنرهای مویی آلیاژی دانست.

Saros:

توالی سالانه ماه ها از آن چیزی که به نظر میرسد پیچیده تر است. این ویژگی مانند همه تقویم های سالانه، به طور مستقل ماه های ۳۰ و ۳۱ روزه را متمایز میکند و فقط باید هر سال یکبار، زمانی که فوریه به مارس تبدیل میشود، تنظیم شود.

RLX Titanium:

تیتانیوم RLX آلیاژی است که رولکس برای استحکام و سبکی ساعت های خود از آن استفاده میکند. این نوع از تیتانیوم با درجه ۵ است و سبک تر از فولاد و متراکم تر از آلومینیوم است.

Evorse:

طلای Evorse ، یک آلیاژانحصاری طلای صورتی منحصر به فرد است. این محصول در سال ۲۰۰۵ توسط کارشناسان شرکت رولکس تولید شد و حاوی ۷۵٪ طلا، ۲۰٪ مس و همچنین پالادیوم و ایندیم است.

متریال موجود در ساعت های سیتیزن

همانگونه که پیشتر اشاره شد، ساعت سیتیزن یکی از برندهای ساعت مچی کشور ژاپن و محبوب در بین مردم است. تعدادی از متریال هایی که کمپانی سیتیزن در تولید ساعت های خود استفاده میکند به شرح زیر است:

  • Updrift: سیتیزن با دقت بسیار بر کیفیت این چرم های پلاستیکی از آن‌ها استفاده کرده است.این بندها با بازیافت پلاستیک های سطح دریا و تبدیل مواد خام تولید میشود.این بندها دوامشان به اندازه بندهای چرم مصنوعی است.
  • منابع معدنی: در تولید این ساعت ها از مواد معدنی مانند قلع، کبالت و تنگستن استفاده میشود.
  • مروارید: مروارید هایی که از سطح دریا جمع میشوند، برای صفحه ساعت استفاده میشود. ظرافتی درخشنده به ساعت میبخشد.
  • نوارهای بافتنی: یک تکنیک بافتنی بدون درز است که بریدگی را از بین میبرد. این مواد قابل شستشو نیز هستند و باعث طراحی و ماندگاری بالا نیز میشوند.
  • الماس های ساخته شده در آزمایشگاه، درخشندگی و سختی مشابه الماس های طبیعی دارند. این الماس ها بر خلاف الماس های طبیعی، در داخل آزمایشگاه ها تولید میشود. از این الماس ها در ساخت ساعت های پیشرفته سیتیزن استفاده میشود.

ساعت رولکس یا ساعت سیتیزن؟

در پایان با مقایسه دو برند ساعت رولکس و ساعت سیتیزن دریافتیم که برند رولکس به دلیل قدمت بالایی که دارد و میتوان این شرکت را به عنوان رهبر بازار و پیشرو در صنعت تولید ساعت نام برد، قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر برندها دارد. همچنین استفاده از آلیاژ طلا و فلزات گرانبهای دیگر نیز میتواند دلیلی برای بالا بودن قیمت ساعت های این برند باشد.

این در حالی است که سیتیزن نیز مشتریان پروپاقرص خود رابه دلیل استفاده از تکنولوژی های به روز و مدرن در سراسر دنیا دارد. از مقایسه دو برند ساعت رولکس و سیتیزن نیز دریافتیم که رولکس همچنان تمایل به ادامه دادن سبک کلاسیک خود دارد. اما میتوان گفت که سیتیزن در حال ارتقای مداوم سطح تکنولوژی و دانش خود در صنعت ساعت است.

نمایندگی رسمی خرید ساعت سیتیزن

اگر انتخاب شما خرید ساعت سیتیزن است، میتوانید به سایت فروشگاه تیک تاک گالری مراجعه کرده، کالکشن های متنوع ساعت های سیتیزن موجود در فروشگاه را ملاحظه کنید. بر اساس نظرات مشتریان، تیک تاک گالری تا به امروز یکی از برترین فروشگاه های آنلاین خرید ساعت است که بر ساعت مچی و اکسسوری اصل تمرکز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی