ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سرفیس پرو جدید + شرایط گارانتی و تعمیر پذیری [رپورتاژ آگهی]

بعد از گذشت 18 ماه از معرفی دستگاه سرفیس پرو 4 توسط مایکروسافت، نوبت به رونمایی از نسل جدید این دستگاه رسیده است. مایکروسافت با هدف ساده سازی اسامی دستگاه های خود، دستگاه جدید را ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بعد از گذشت 18 ماه از معرفی دستگاه سرفیس پرو 4 توسط مایکروسافت، نوبت به رونمایی از نسل جدید این دستگاه رسیده است. مایکروسافت با هدف ساده سازی اسامی دستگاه های خود، دستگاه جدید را فقط Surface Pro نامید که البته در ایران به سرفیس پرو 2017 مشهور است.

مایکروسافت معتقد است که برای ساخت این محصول، تمامی موارد آن بازبینی شده، در عمل هم هنگام بررسی دقیق این محصول، می توان دریافت که اکثر قسمت های این تبلت هیبریدی دچار تکامل شده‌اند.

کاربرد و کارایی

به طور کلی محصولات خانواده سرفیس پرو را می توان مناسب برای شاغلین و طراحان دانست. از ابتدا مایکروسافت محصولات خانواده سرفیس پرو را به منظور جایگزینی با لپ تاپ ها معرفی کرد. این تبلت های هیبریدی، که قابلیت اتصال کیبورد و تبدیل شدن به یک لپ تاپ فوق‌العاده سبک را دارند، می‌توانند برای جابه‌جایی مناسب‌تر باشند.

علاوه بر این قدرت سخت افزاری این خانواده باعث شده تا مهندسان و طراحان نیز به سمت استفاده از این تبلت‌های هیبریدی تشویق شوند. البته یادتان باشد که این محصول برای گیمرها طراحی نشده و نمی توان از آن انتظار یک دستگاه مناسب برای بازی را داشت.

طراحی

شاید در نگاه اول متوجه تغییر بنیادین در طراحی این محصول نشویم، اما با کمی دقت، می توان دریافت که انحنای لبه‌های سرفیس پرو بیشتر شده و به لطف این مورد، در دست گرفتن محصول دلنشین تر شده است. مایکروسافت معتقد است که سرفیس پرو سبک ترین عضو این خانواده تا به امروز است. این درحالی است که بعضی از مقایسه‌ها حاکی از آن است که وزن این محصول در مقایسه با نسل قبل هیچ تفاوتی نداشته و با وجود تغییرات این محصول، می‌توان حفظ وزن قبلی را هم ناشی از هنر تیم طراحی مایکروسافت سرفیس دانست.

چینش و ترکیب کلیدها نیز تغییر محسوسی نداشته است. جک 3.5 میلی متری همچنان در لبه بالایی محصول جا خوش کرده و پورت‌های مینی دیسپلی، USB3 و Surface Connect نیز در لبه سمت راست محصول قرار دارند.

یکی از قابلیت‌های مهم و کلیدی این خانواده، پایه‌های آن است که به منظور کنترل و قرارگیری بهتر سرفیس پرو تعبیه شده و کیک استند نام دارد. کیک استند جدید بهینه‌تر شده و نرم‌تر حرکت می‌کند. مایکروسافت می‌گوید 24 قطعه در هر لولا جای گرفته که می‌توانند تا 165 درجه باز شوند.

صفحه نمایش

سرفیس پرو در بخش صفحه نمایش از همان پنل قبلی برخوردار شده، یک پنل 12.3 اینچی با رزولوشن ۱۸۲۴ × ۲۷۳۶ پیکسل که تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان می‌آورد. اما تکامل مایکروسافت در صفحه نمایش را می‌توان در ایجاد یک حالت جدید به نام Enhanced sRGB دانست.

به لطف این قابلیت، رنگ‌ها نسبت به قبل زنده‌تر نمایش داده می‌شوند. در مقایسه بین سرفیس پرو و پرو 4، می توان این مورد را به وضوح مشاهده کرد.

تعمیر پذیری؛ کابوس همیشگی!

یکی از مشکلات همیشگی خانواده سرفیس پرو، تعمیرپذیری سخت و دشوار آن است. این مشکل در سرفیس پرو 4 باعث شده بود تا تعمیر قطعات این دستگاه بسیار سخت و کاری دشوار باشد. حالا گروه iFixit در یک بررسی اعلام کرده که تعمیرپذیری سرفیس پرو هم همچنان بسیار سخت و مشکل است و هر تعمیرکاری موفق به تعمیر این دستگاه نخواهد بود.

کارشناسان iFixit می گویند که تعمیر هر قطعه ای از سرفیس پرو همانند دستگاه های قبلی بدون بازشدن کامل صفحه نمایش امکان پذیر نیست و این موضوع باعث حساسیت فرآیند تعمیر این محصول شده است. همچنین استفاده زیاد از چسب به منظور قرارگیری قطعات در کنار یکدیگر از عوامل دیگر است.

خوشبختانه در کشور ما، کاربران خانواده سرفیس پرو نظیر سرفیس پرو، نگرانی بابت تعمیر دستگاه خود نخواهند داشت. شرکت گارانتی آروند چندین سال است که وظیفه تعمیر این دستگاه های حساس را برعهده گرفته و اعلام کرده که کارشناسان شرکت، مشکلی در تعمیر سرفیس پرو ندارند. البته پیشتر، تجربه درخشان این شرکت را در تعمیر نسل‌های قبلی سرفیس پرو دیده ایم.

دوربین

مطمئناً نباید انتظار زیادی از دوربین یک تبلت هیبریدی داشته باشیم. اما می توان گفت سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری Full HD استفاده شده در سرفیس پرو، مانند پرو 4 شما را راضی خواهد کرد. دوربین جلوی این دستگاه نیز 5 مگاپیکسلی است و قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت Full HD را داراست و البته به خوبی از پس تماس های تصویری شما بر می آید. کیفیت آن برای عکس برداری نیز قابل قبول است. البته همانند نسل قبل، قابلیت محبوب  Windows Hello نیز در این دستگاه حضور داشته و بهبود یافته است.

پردازنده

شاید بتوان پیشرفت درخشان سرفیس پرو نسبت به پرو 4 را در این قسمت دانست. سرفیس پرو مجهز به پردازنده نسل هفتم Kaby Lake کمپانی اینتل است. بدین ترتیب می توان گفت که در قسمت پردازنده شاهد کوچکترین نقص در عملکرد نیستیم. البته در این بخش لازم است بدانید که مایکروسافت تصمیم به حذف سیستم خنک کننده (فن) از نسخه‌های m3 و i5 گرفته و فقط نسخه i7 دارای فن است. عملکرد این فن هم بهبود فوق‌العاده ای داشته و بسیار کم صداتر شده است.

سیم کارت‌های LTE به سرفیس پرو می آیند

اواخر سال 2017 سرفیس پرو، با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت های LTE به بازار عرضه خواهد شد. کارشناسان تعمیرات آروند نیز این موضوع را تأیید کرده و اظهار کرده اند که جای مخصوصی برای مودم ال تی ای در سخت افزار سرفیس پرو تعبیه شده است. بدین ترتیب می‌توان به انتشار نسخه LTE سرفیس پرو در آینده امیدوار بود.

باتری

سرفیس پرو جدید مایکروسافت به لطف پردازنده بهینه شده آن، عملکرد فوق العاده‌ای در شارژدهی دارد. با توجه به ادعای مایکروسافت، این باتری 45 وات ساعتی، توانایی شارژدهی 13 ساعتی را دارد. ادعایی که در عمل به واقعیت تبدیل می شود!

چرا سرفیس پرو را با ضمانت تکمیلی آروند بخریم؟

با اینکه سرفیس های مایکروسافت دستگاه‌های خوش ساخت و مرغوبی هستند اما همیشه احتمال رخ دادن حوادث غیر مترقبه وجود دارد. بسیار اتفاق افتاده که مشتریان سرفیس با ضمانت آروند پس از مدت کوتاهی از خرید دستگاه  – حتی با وجود نصب گلس روی صفحه – بابت شکستن صفحه نمایش و سایر حوادث مثل آب‌خوردگی و ... به خدمات پس از فروش آروند مراجعه کرده‌اند.

بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌های بالای تعمیرات این نوع دستگاه‌ها و آسودگی خیال، بهتر است که کالاها با ضمانت تکمیلی 18 ماهه آروند شامل پوشش حوادث انسانی خریداری شوند. شایان ذکر است این شرکت واردکننده رسمی محصولات مایکروسافت سرفیس و محصولات اپل و دارای خدمات پس از فروش رسمی و مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده و پوشش ضمانت محصولات خود را در دو نوع ضمانت سبز و ضمانت تکمیلی طلایی ارائه می‌نماید.

آروند در ایران هم اکنون با بیش از 100 نماینده فروش فعال و 8 نمایندگی خدمات پس از فروش در دسترس عموم می باشد. لازم به ذکر است هیچ شرکتی در دنیا تمام خسارات و حوادث وارده به دستگاه‌های خود را تحت پوشش ضمانت و گارانتی قرار نمی‌دهد. در واقع حوادث پیش آمده توسط فرد شامل خدمات گارانتی و وارانتی نیست و خریداران برای اطمینان خاطر کامل، نیازمند عقد قراردادهای مکملی تحت عنوان ضمانت تکمیلی هستند که آروند در این حوزه خدماتی متمایز و دوست داشتنی  به مشتریان عزیز ارائه می‌نماید.

مشتریان گرامی می‌توانند محصولات سرفیس مایکروسافت خود را که قانونی هستند و از مراکز رسمی خریداری نموده‌اند‌، حداکثر تا ۷۲ ساعت بعد از خرید با ارائه فاکتور خرید و کارت گارانتی، تحت پوشش کامل ضمانت تکمیلی طلایی آروند قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • mehdi majdi
    mehdi majdi | ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

    آروند مزخرف ترین گارانتی....

  • mary ab
    mary ab | ۵ شهریور ۱۳۹۶

    از لحاظ نرم افزاری واقعا مضخرفه. کاش حداقل این سخت افزار روش یه سیستم عامل بود مثل مک? :apple:

  • mary ab
    mary ab | ۵ شهریور ۱۳۹۶

    از لحاظ نرم افزاری واقعا مضخرفه. کاش حداقل این سخت افزار روش یه سیستم عامل بود مثل مک?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی