ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید دوچرخه نو یا دست دوم؛ کدام بهتر است؟ [رپورتاژ آگهی]

یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های دوست‌داران طبیعت دوچرخه سواری است. ‌اگر شما هم می‌خواهید به این گروه بپیوندید باید هنگام خرید دوچرخه دقت کنید. دوچرخه باید مناسب ساختار بدنی شما و نوع سواری که از آن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های دوست‌داران طبیعت دوچرخه سواری است.

‌اگر شما هم می‌خواهید به این گروه بپیوندید باید هنگام خرید دوچرخه دقت کنید. دوچرخه باید مناسب ساختار بدنی شما و نوع سواری که از آن انتظار دارید باشد.

سوال اول این است که آیا شما می‌دانید که از خرید دوچرخه چه انتظاری دارید؟ قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که این دوچرخه را برای راندن در چه مسیرهایی انتخاب می‌کنید. دوچرخه‌ای که برای راندن روی آسفالت است با دوچرخه‌ای کوهستان متفاوت است.

انواع مدل‌های دوچرخه

دوچرخه‌ی کوهستان:

این نوع دوچرخه برای سواری در راه‌های صعب العبور در نظر گرفته شده است؛ ولی آمار فروش نشان می‌دهند که مردم برای سواری روزانه بیشتر از این دوچرخه‌ها استفاده می‌کنند. فرسایش دیرهنگام، فرمان راحت‌تر و کمک فنر منعطف‌تر از جمله مزایای این دوچرخه‌ها است.

دوچرخه‌ی مسافرتی:

این دوچرخه‌ها معمولا سبک‌تر هستند؛ قطر چرخ‌های آنها بزرگ‌تر است و تایرهای باریک‌تری دارند. برای رعایت قوانین آیرودینامیک در این دوچرخه‌ها، فرمان پایین‌تر از سایر دوچرخه‌ها طراحی شده است؛‌ به این ترتیب سرعت حرکت‌ آن‌ها بیشتر می‌شود.

دوچرخه‌ی هیبریدی:

این دوچرخه‌ها ترکیبی از بهترین مزایای دو نوع دوچرخه‌ی بالایی هستند. این دوچرخه‌ها برای افرادی مناسب است که می‌خواهند همه جا سواری کنند.

دوچرخه‌ی کودک:

دوچرخه‌ای که برای کودکان خریداری می‌شود باید متناسب با سن و اندازه‌ی آنها باشد. ایمنی در دوچرخه‌های کودک بسیار مهم است. بخشی از این ایمنی با چرخ‌های کمکی و کلاه ایمنی تامین می‌شود.

در خرید دوچرخه به چه مواردی دقت کنید؟

  • بعد از تعیین نوع دوچرخه مدل و اندازه‌ی مناسب را با توجه به  جنسیت، قد و وزن خود انتخاب کنید. برخی از دوچرخه‌ها به طور خاص برای خانم‌ها طراحی ‌می‌شوند. حتما به ارتفاع فرمان و عرض صندلی دوچرخه توجه کنید.
  • سبک‌ترین مدل‌ها از جنس کربن ساخته می‌شوند و معمولا برای دوچرخه‌های معمولی استفاده نمی‌شوند؛ ‌انتخاب مناسب برای شما بدنه‌های آلومینیومی است.
  • بهترین نوع ترمز، ترمز دوگانه است. ترمزهای معمولی خیلی زود فرسوده می‌شوند.
  • تایر باید با درنظر گرفتن جنس راه انتخاب شود. برای سطوح سفت، تایر صاف با آج‌های کوچک و برای جنگل و ساحل تایر ضخیم با آج بزرگ استفاده می‌شود.
  • قبل از خرید دوچرخه، سوار آن شوید و تمام نکاتی که به ذهنتان می‌رسد را بپرسید.
  • جنس و نوع بدنه‌ی دوچرخه مهم‌ترین قسمت در قیمت‌گذاری آن است.
  • اگر قرار است به طور روزانه از دوچرخه‌ی برای رفت و آمد خود استفاده کنید؛‌ توصیه می‌کنیم مبلغ زیادی را بابت آن پرداخت نکنید. در نظر داشته باشید که دزدی دوچرخه در سراسر دنیا بسیار متداول است.

نکاتی برای خرید دوچرخه‌ی دست دوم

خرید دوچرخه‌ی دست دوم می‌تواند با ریسک همراه باشد؛ اما می توانید با خرید آن یک و نیم تا دو برابر در هزینه‌ی خرید صرفه‌جویی کنید؛ ولی این نکته نیز وجود دارد که دوچرخه‌ی دست دوم ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد. قبل از خرید دوچرخه‌ی دست دوم، همانند خرید دوچرخه‌ی نو باید تست سواری بگیرید.

سوار دوچرخه شوید؛ رکاب بزنید و یکی یکی دنده‌ها را کم و زیاد کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند. به میزان بودن فرمان توجه کنید. ترمزها را چک کنید. یکی از نکاتی که باید در سواری به آن توجه کنید راحتی صندلی دوچرخه است.

حالا پیاده شوید، بدنه را بررسی کنید. بدنه‌ی دوچرخه نباید شکاف؛ شکستگی، زنگ زدی و یا خوردگی داشته باشد. زنجیر چرخ نباید شل باشد. لاستیک‌ها بررسی کنید؛‌ ساییدگی زیاد لاستیک نشا‌ن‌دهنده‌ی استفاده‌ی زیاد از آن است.

ریسک‌های دیگر خرید دوچرخه‌ی دست دوم مواردی مانند دزدی بودن دوچرخه، نقص‌های پنهان و اجزای فرسوده‌ی آن است. برای امنیت در معامله، چند روز برای امتحان کردن دوچرخه از فروشنده زمان بخواهید.

برای خرید دوچرخه به سایت دیوار مراجعه کنید. همچنین اگر قصد فروش دوچرخه‌ ی خود را دارید اقدام  به  ثبت‌نام و ثبت آگهی در دیوار کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مُلّا ممد
    مُلّا ممد | ۴ آذر ۱۳۹۶

    دوچرخه دست دوم اگه میخوای بخری باید برند باشه، وگرنه پولت رو دور انداختی، جنس بی کیفیت دست دوم ارزش خرید نداره! و دوچرخه با قیمت و کیفیت مناسب هم تو کشور ما گیر نمیاد! دوتا تایر و ی بدنه بالای ی تومن !

    یادمه موتور ۱۲۵ تا ۵ سال پیش ۷۰۰ بود!

مطالب پیشنهادی