ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چطور ساز و آلات موسیقی را از اینترنت بخریم [رپورتاژ آگهی]

افرادی که تازه به صورت مقدماتی یادگیری موسیقی را آغاز کرده اند معمولا نمی توانند صدای خوب ساز را از صدای بد آن تشخیص بدهند برای همین خرید لوازم و آلات موسیقی برای کسی که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

افرادی که تازه به صورت مقدماتی یادگیری موسیقی را آغاز کرده اند معمولا نمی توانند صدای خوب ساز را از صدای بد آن تشخیص بدهند برای همین خرید لوازم و آلات موسیقی برای کسی که «هر را از بر تشخیص نمی دهد» و تازه مراحل اول این هفت خان را طی می کند یکی از پر استرس ترین کارهای روی زمین است.

علاوه بر این هنگام خرید لوازم و آلات موسیقی نمی دانند که باید از فروشنده درخواست کنند در صورت امکان ساز را دستشان بگیرند و اگر هم این کار را بکنند بلد نیستند آن را بنوازند تا از کیفیت آن باخبر شوند. برای همین هنرجوهای تازه کار همیشه خودشان را در بازار فروش و خرید لوازم و آلات موسیقی مثل یک موجود بی‌نوایی می دانند که هر سازنده و فروشنده‌ای سعی می‌کند کلاهشان را بر دارد.

از سوی دیگر هیچ مرجع قیمت‌گذاری مشخصی برای خرید لوازم و آلات موسیقی وجود ندارد. این موضوع در موسیقی سنتی که در آن سازها بیشتر توسط تولیدکننده‌های قدیمی ساخته می‌شوند پررنگ تر است. برای مثال در محله بهارستان تهران یک مغازه سه تار کمال الدین را به یک قیمت و مغازه ای دیگری در خیابان فردوسی با قیمتی دیگر می‌فروشد. خرید لوازم و آلات موسیقی که خارج از ایران تولید می شود با استرس کمتری همراه است چراکه برخی از مارک های معروف در ایران نمایندگی دارند و با خرید آن از نمایندگی می توان تا حدودی خیال خودتان را از قیمت راحت کنید. برای مثال پیانو والدشتاین یا یاماها در نمایندگی ایران به یک قیمت ثابت فروخته می‌شود.

قیمت ساز و سپس هزینه کلاس‌های موسیقی به اندازه‌ای از زندگی طبقه متوسط شهری فاصله دارد که آنها را از ثبت نام یا ادامه راه منصرف کند. به خصوص اگر هنرجویی باشید که ساز اولیه‌تان دیگر مناسب سطح توانایی‌های شما نبوده و مجبور به تعویض و ارتقای آن شده‌اید بهتر است به خرید آلات و لوازم موسیقی دست دوم فکر کنید. این فقط اساتید موسیقی نیستند که می‌توانند از طریق آشنا و دوست سازهای دست دوم ولی تمیز را به شما معرفی کنند حتی وب سایتی مانند دیوار میان‌بری برای رساندن شما به سازهای دست دو است.

اگر کسی را می‌شناسید که بیشتر از شما سر از خرید لوازم و آلات موسیقی در می‌آورد بهتر است دست او را بگیرید و به دیدن ساز بروید. همان نگرانی که ابتدای متن از بازار خرید لوازم و آلات موسیقی وجود دارد ممکن است هنرجوی تازه وارد را هم در این مرحله از خرید دچار مشکل کند. برای همین تا جای ممکن با توافق فروشنده ساز را قرض بگیرید و آن را نشان استادتان بدهید. آخر سر او است که باید صدای ساز شما را بپسندد.

اگر هم هنرجویی هستید که تازه می‌خواهید در کلاس موسیقی ثبت نام کنید بیشتر افراد توصیه می کنند که کار را با یک ساز ارزان آغاز نمایید. موسیقی یاد گرفتن مانند هفت‌خوانی است که در میانه راه بسیاری از هنرجوهایش را از پا می‌اندازد. برای همین بهتر است چند سال اول از سخت‌کوشی خودتان برای یادگیری یک ساز مورد علاقه مطمئن شوید و سپس ساز بهتر و با کیفیت بالاتری بخرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی