ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه لوازم برقی و الکتریکی منزل را از راه دور روی موبایل مدیریت کنیم؟ [رپورتاژ آگهی]

آیا تا به حال برایتان پیش آمده در حالی که صبح با عجله از خانه خارج می‌شوید و به این فکر می‌کنید از کدام مسیر بروید تا در ترافیک کمتری بمانید، ناگهان یادتان بیاید تلویزیون ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده در حالی که صبح با عجله از خانه خارج می‌شوید و به این فکر می‌کنید از کدام مسیر بروید تا در ترافیک کمتری بمانید، ناگهان یادتان بیاید تلویزیون و لامپ‌ها را روشن گذاشته‌اید؟ در این شرایط می‌توانید به منزل برگردید و آن‌ها را خاموش کنید یا با یکی از اعضای خانواده که به منزل نزدیک هست تماس بگیرید تا این کار را بکند. یک گزینه دیگر که پیش روی شماست این هست که آنها را به حال خودشان رها کنید.

اما چه می‌شد اگر تمام لوازم برقی خانه شما مثل یخچال، ماشین لباسشویی، کولر، لامپ‌ها، کامپیوتر و ... را می‌توانستید از راه دور، روی موبایل‌تان کنترل کنید و به آن‌ها دستور بدهید که در چه وضعیتی باشند، یا مثلاً در یک مجتمع مسکونی از موبایل‌تان به عنوان باز کننده درب پارکینگ به جای ریموت کنترل استفاده کنید. به طوری که دیگر هیچکدام از افراد مجتمع نیازی به حمل یک ریموت کنترل نداشته باشند.

به این ترتیب حتی در ایام عید هنگامی که در سفر هستید می‌توانید درب ورودی منزل را کنترل کنید، یا با روشن کردن لامپ‌های منزل، از سرقت خانه جلوگیری کنید و صبح مجدد آن‌ها را خاموش کنید تا در هزینه های‌تان صرفه جویی کرده باشید.

البته این روش فقط در خانه ها کاربرد ندارد و می‌توانید از آن در محل کسب و کار نیز استفاده کنید. مثلاً در دفتر کاری خود از راه دور دزدگیر، هشدار اعلام تردد، گاو صندوق و... را کنترل کنید، یا اگر در حوزه کشاوری فعالیت دارید، کنترل چاه عمیق، پمپ‌های آب، آبیاری قطره‌ای را از راه دور در دست داشته باشید. و در مرغداری کنترل دما، هشدار تغییر دما، هشدار قطع برق و تغذیه را خودکار کنید. یا در گلخانه‌ها از قطع برق اطلاع یابید و سیستم‌های حرارتی و اعلام هشدار تغییر دما را کنترل نمایید.

بیاید کمی از تخیل فاصله بگیریم و در آینده سفر کنیم؛ در مطلب امروز می‌خواهیم روش‌های کنترل وسایل برقی خانگی را روی موبایل بیاموزیم. این کار را می‌توانید با خرید لوازمی که امکان کنترل از دور دارند انجام دهید. مثلاً 649 هزار تومان پرداخت کنید و یک لامپ هوشمند بخرید تا بتوانید آن را از دور کنترل کنید!

اما ما آموزش انجام این کار را بسیار ارزان و ساده برای‌تان آماده کرده‌ایم تا ببنید چطور تمام وسایل برقی خانگی خود را هوشمند کنید. این کار به دو روش انجام می‌شود:

1- کنترل تمام وسائل برقی توسط سیم کارت:

با استفاده از سیم کارت می‌توانید در هر فاصله و مکانی حتی از دورترین نقطه کشور، به وسیله تک زنگ یا اس‌م‌اس کنترل وسایل برقی خود را در دست داشته باشید. این کار را می‌توان توسط هر شماره موبایلی یا فقط با شماره تلفن موبایل‌های معرفی شده، تنها با ارسال یک اس‌ام‌اس با متن On یا Off، انجام داد. همچنین با تنظیم رمز ورود برای تغییر تنظیمات، امنیت دستگاه را افزایش دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های استفاده از این روش، امکان اتصال باطری بک‌آپ به دستگاه برای حفظ حالت در هنگام قطع برق هست.

در این روش دستگاه پس از دریافت فرمان و انجام دستور، برای اطمینان شما از عملکرد صحیح، به صورت اتوماتیک یک اس‌ام‌اس برای‌تان ارسال می‌کند.

برای کنترل تمام وسایل برقی توسط سیم کارت و اس‌ام‌اس، کافیست شما یک سیم کارت موبایل را درون سوکت مخصوص رله دستگاه جای داده و آداپتور آن را به برق بزنید، حال با ارسال یک پیام کوتاه مشخص شده به شماره تلفن سیم کارت مورد نظر شما قادرید رله ۱ تا ۵ را به دلخواه در هر زمانی روشن یا خاموش نمایید .

این دستگاه در نوع خود بی نظیر، بی‌خطا و باکیفیت بسیار بالا است. می‌توانید نحوه کنترل وسایل برقی توسط سیم کارت را در سایت دیجی‌اسپاک بخوانید.

2- مدیریت وسایل برقی با ربات تلگرام:

شاید جالب باشد بدانید تلگرام فقط یک شبکه اجتماعی برای کاربران نیست، بلکه توانایی ارتباط شیء با انسان را نیز دارد. شما با استفاده از ربات تلگرام می‌توانید با وسایل برقی منزل خود ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را از راه دور کنترل کنید. برای انجام این کار فقط به یک سخت افزار حدود ۱۰ هزار تومانی نیاز است و می‌توانید با آپلود کدهایی که برای‌تان آماده کرده‌ایم،  از طریق چت کردن در ربات تلگرام ۴ وسیله برقی را مدیریت کنید. به عنوان مثال در یک اتاق خواب، چراغ سقفی، تهویه و پریز اتاق را با این برنامه مدیریت کنید. برای انجام این کار به آموزش مدیریت وسایل برقی با ربات تلگرام مراجعه کنید. در لینک آموزش کاملا راهنمایی شده که چطور وسایل را تهیه کنیم. همچنین راهنمایی کامل از طریق ثبت کامنت در سایت انجام می گیرد.

برای آموزش بیشتر درباره پروژه‌های عملی در مرجع تخصصی دیجیتال اشیاء و اینترنت اشیاء و همچنین معرفی سخت افزارهای مناسب و شیوه کار با آن‌ها به زبان فارسی، مقالات مفید و کاربردی در سایت دیجی اسپارک منتشر می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamid bandam
    hamid bandam | ۲۲ اسفند ۱۳۹۶

    سلام خسته نباشید من معمولا کامنت نمیذارم...ولی این مقاله اینقدر کاربردی بود که حس کردم کم لطفی میشه...ممنون از زحماتتون

مطالب پیشنهادی