ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید و فروش آیفون
رپورتاژ آگهی

اختلاف قیمت آیفون‌ ها، از مبدا تا مقصد [رپورتاژ آگهی]

همیشه با جنجال همراهند. گوشی‌های موبایل اپل یا همان آیفون خودمان، با سر و صدا به بازار آمدند و هر بار که ورژن جدیدی از آیفون‌ها می‌آید، این سر و صدا بیشتر هم می‌شود. آخرین ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همیشه با جنجال همراهند. گوشی‌های موبایل اپل یا همان آیفون خودمان، با سر و صدا به بازار آمدند و هر بار که ورژن جدیدی از آیفون‌ها می‌آید، این سر و صدا بیشتر هم می‌شود. آخرین جنجال؟ پیش‌فروش آیفون ایکس یا 10 با قیمتی نجومی ( از 19 میلیون تا 10 میلیون تومان) در بازار ایران از طریق چند فروشگاه اینترنتی، آن هم با حدود دو برابر قیمت. آیفون 10 با شعار «به آینده سلام کن» تیر خلاص اپل بود برای یک خودنمایی تمام و کمال به مناسبت تولد 10 سالگی آیفون‌ها. جالب اینجاست که شروع قیمت این مدل از آیفون‌ها، 999 دلار بود؛ چیزی حدود 5 میلیون.

بازار سیاه آیفون در ایران، به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی موجب اختلاف فاحش در قیمت خرید و فروش این تلفن همراه شده است. با این حال، این مسئله و موضوعاتی دیگر مانند حذف چند اپلیکیشن در از اپ استور یا تحریم همین فروشگاه نرم‌افزاری برای مدتی کوتاه، موجب پایین آمدن آمار خرید و فروش آیفون در ایران نشد؛ هنوز شک دارید؟ می‌توانید نگاهی به سایت‌های آنلاین همچون دیوار بیاندازید و در آن با خیل عظیم آیفون‌های به حراج گذاشته‌ شده در مدل قدیمی و جدید مواجه شوید. حتی در این سایت می‌توانید آیفون ایکس 256 گیگابایتی را که به قیمت 6 میلیون و 400 هزار تومان آگهی شده است، خریداری کنید.

اما موضوع اختلاف چشم‌گیر قیمت تنها مختص به کشور ایران نیست؛ ترکیه و برزیل دو کشوری هستند که گرانترین آیفون‌ها در آن‌ها رد و بدل می‌شود. به عنوان مثال زمانی که در آمریکا آیفون 6 با 600 دلار به فروش می‌رسید، همین تلفن همراه در برزیل با 950 دلار معامله می‌شد. در کشورهای خاورمیانه‌ای هم اوضاع چندان فرقی نمی‌کند، هنگامی که آیفون 7 به بازار آمد، در آمریکا 700 دلار و در ترکیه 1200 دلار آب می‌خورد. به همین دلایل، عده‌ای توصیه می‌کنند برای خرید آیفون‌ها نباید عجله کرد و حتی خرید و فروش آیفون‌های کارکرده در حد نو به دلیل افت قیمت، از سایت دیوار انتخاب عقلانی است. به عنوان مثال یک دستگاه آیفون اس ای در حد نو و به ادعای فروشنده 1 ماه کارکرده، همراه با گارانتی برگه طلایی از کمپانی، بدون خط و خش و دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی در این سایت یک میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت پایه این گوشی موبایل با حافظه داخلی 16 گیگابایتی در آمریکا تنها 400 دلار رقم خورد. آیفون اس ای، سخت افزاری مانند 6 اس دارد و قدرتمندترین گوشی 4 اینچی دنیا نام گرفته است. در هوش بالای طراحان اپل همین بس که هر مدل جدید از انواع آیفون، تکمیل کننده قبلی‌ها است. مثلا اس ای، حسگر اثر انگشت 5 اس را ارتقا داده بود. اس ای اما بی‌نقص نبود، مشکلاتی از قبیل قطع و وصلی در بلوتوث هدست‌ها و صدای بدکیفیت افراد از آن سوی خط.

اپل نمی‌خواهد صحنه را ترک کند، بعد از اس ای، آیفون‌های 6، 6 اس، 6 اس پلاس، 7، 7 پلاس، 8، 8 پلاس و حالا ایکس، تک به تک حرف جدیدی برای گفتن داشتند و تکمیل‌کننده یکدیگر بودند. با این حال مدل‌های قدیمی هنوز که هنوز است بین مردم رد و بدل می‌شود. مثلا با قیمتی حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان، می‌توان در قسمت خرید و فروش آیفون سایت‌های آنلاین خرید و فروش مثل دیوار، یک 6 اس پلاس 64 گیگابایتی خریداری کرد. 6اس پلاس بزگترین خانواده اپل با دوربینی قوی و پردازنده گرافیکی قوی‌تری نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali ah
    ali ah | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷

    ایفون دست دوم همش شده آرزو ......البته کسانی هستن که واسه پز دادن هرکاری میکنن که بدستش بیارن

مطالب پیشنهادی