ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

نمایشگرها، پنجره‌ای رو به جهان [رپورتاژ آگهی]

دهه هفتاد میلادی بود که نخستین نمایشگر برای کامپیوترهای شخصی ساخته شد. مانیتورها یا نمایشگرهای سابق تنها برای نمایش متن طراحی شده بود اما با گذشت زمان و پیشرفت در سیستم این دستگاه‌ها تغییرات بزرگی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دهه هفتاد میلادی بود که نخستین نمایشگر برای کامپیوترهای شخصی ساخته شد. مانیتورها یا نمایشگرهای سابق تنها برای نمایش متن طراحی شده بود اما با گذشت زمان و پیشرفت در سیستم این دستگاه‌ها تغییرات بزرگی روی داد بطوریکه در دهه هشتاد میلادی شرکت آی بی ام اولین مانیتوری که تصویر را هم نشان می‌داد ساخته و به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا به حال در طراحی مانیتورها تغییرات شگرفی رخ داده است و هر شرکتی که در این زمینه فعال است سعی به تولید مانیتوری متفاوت با عملکرد متمایز کرده است. به طوری که در بازار خرید و فروش مانیتور همچنان به صورت منظم تغییرات و نوآوری‌های جدیدی رخ می‌دهد.

درباره مانیتور

مانیتور که به فارسی نمایشگر می‌نامیم، دستگاهی است که تصویر تولید شده توسط آداپتور تصویری کامپیوتر بر روی آن نمایش داده می‌شود. همانطور که گفته شد در سال‌های 1970 میلادی اولین مانیتورها وارد بازار شدند، بعدها در سال 1990 شرکت آی بی ام، مدل جدیدی از مانیتور طراحی کرد که از سیستم XGA استفاده می‌کرد. این سیستم با وضوح تصویر 600 در 800 می‌توانست 8/16 میلیون رنگ و با وضوح 768 در 1024 قادر بود تا 65536 رنگ را به نمایش بگذارد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

از آن زمان تا به امروز تغییرات اساسی در تولید مانیتورها روی داده است و شغل‌های متعددی در زمینه خرید و فروش مانیتور و تعمیرات این دستگاه‌ها ایجاد شده است.

گفتنی است که مانیتورها انواع متعددی دارند که عبارتند از مانیتورهای CRT، LCD، OLED و PLASMA که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این روزها مانیتورهای OLED یکی از مطرح‌ترین مانیتورها در بازار هستند که به دلیل باریک‌تر بودن، سبک‌تر و مناسب‌تر بودن و البته با توجه به عملکرد بهتری که به نسبت فناور‌ی‌های دیگر دارند، بسیار محبوب هستند. ضمن اینکه OLEDها می‌توانند فناوری سه بعدی شامل اکتیو و پسیو را به نمایش بگذارند.

از تولیدکنند‌گان OLED می‌توان به شرکت‌های کره‌ای مثل سامسونگ و ال جی و یا شرکت سونی اشاره کرد که در بازار خرید و فروش مانیتور در ایران و با گارانتی‌های معتبر فعال هستند.

واژه دیگری که این روزها می‌شنویم، 4K است. 4K به رزولوشنی در تلویزیون گفته می‌شود که حتی از 1080p هم بالاتر است و می‌تواند تصاویری دقیق و با کیفیت را به کاربری که به تماشای آن می‌نشیند، عرضه کند. کیفیت و رزولوشن تصویر در تلویزیون‌های 4K یا UHD نسبت به تلویزیون‌های FHD چهار برابر بیشتر است.

اما برای انتخاب یک مانیتور باید بدانید که به چه منظوری می‌خواهید از آن استفاده کنید، در واقع انتخاب نامناسب این دستگاه‌ها می‌تواند آسیب جدی به چشمان‌تان بزند. مثلا با توجه به نسبت بزرگی یا کوچکی اتاقی که مانیتور را می‌خواهید در آن قرار دهید، اندازه آن انتخاب کنید، یا مثلا بدانید که چه کاری می‌خواهید با این دستگاه انجام دهید، تدوین فیلم یا کارهای صفحه بندی برای نشریات یا گرافیکی مسلما مانیتورهای بزرگ با کیفیت خوب لازم دارند.

به طور کلی انتخاب یک مانیتور با زاویه دید و کنتراست مناسب بسیار حائز اهمیت است. زاویه دید به زاویه‌های عمودی و افقی که کاربر می‌تواند تصاویر را بدون کاهش کیفیت رنگ و شفافیت تصویر مشاهده کند، گفته می‌شود. همچنین لازم است تا به میزان مصرف برقی که مانیتورها مصرف می‌کنند، توجه داشته باشید.

از کجا مانیتور بخریم؟

بهترین، آسان‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین راه برای تهیه یک مانیتور سایت دیوار است. در این سایت می‌توانید با توجه به مدل، بودجه و همچنین نزدیکی محل سکونت خود مانیتوری را از افراد یا فروشگاه‌هایی که دستگاهی برای فروش گذاشته‌اند، به صورت نو یا کارکرد و همچنین نقد یا اقساط تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی