ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اجاق گاز رومیزی
رپورتاژ آگهی

چرا نباید عاشق ظاهر گاز رومیزی شد؟ [رپورتاژ آگهی]

اجاق گاز فر دار یا رومیزی؟ این سوالی است که در سال‌های گذشته برای افرادی که تازه خانه خریده‌اند یا در حال ساخت هستند مهم شده‌است. هر کدام از این گاز ها ویژگی‌های مثبت و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اجاق گاز فر دار یا رومیزی؟ این سوالی است که در سال‌های گذشته برای افرادی که تازه خانه خریده‌اند یا در حال ساخت هستند مهم شده‌است. هر کدام از این گاز ها ویژگی‌های مثبت و منفی دارند که در ادامه جزییات آن را بررسی کرده‌ایم.

گاز رومیزی هیچ وقت نمی‌تواند جای گاز فردار را بگیرد. اگرچه برای آشپزخانه‌های کوچک داشتن یک کابینت به جای فر یک غنیمت است اما با خرید گاز رومیزی باید قید پخت برخی از غذاها را بزنید. حتی اگر یک مایکرویو سولاردوم هم داشته باشید باز هم پخت بسیاری از غذاها و کیک‌ها در فر برایتان کار آسان‌تری است.

یکی از نقاط ضعف گازهای رومیزی شعله آن است. این گازها عمدتا شعله‌هایی ضعیف‌تر دارند. راحت بودن تمیزکاری گاز رومیزی یکی از ملاک‌های کیفیت آن است. دسته‌ای از این گازها از جنس شیشه‌ای هستند و برای همین رد کهنه خیس روی آن باقی می‌ماند. از این رو گاز رومیزی با صفحه استیل طرفدار بیشتری دارد. اگر مستاجر هستید بهتر است که از خرید گاز رومیزی دوری کنید. چراکه هر چند شرکت‌ها وعده جابه‌جایی آن را به شما می‌دهند اما این کار سخت است و مشکلاتی دارد.

اکثر گازهای رومیزی از تعداد شعله کمی برخوردارند. برای مثال گازهای رومیزی برقی تنوع محدودی بین دو و چهار شعله دارند. قیمت آنها نیز بین یک تا دو میلیون تومان است. درحالی که با یک سوم این قیمت می‌توان گاز پنج شعله فر دار خرید و از کیفیت آن هم راضی بود. گاز برقی همچنین به خاطر هزینه برق آن عمدتا مقرون به صرفه نیست.

این در حالی است که هزینه گاز معمولا در آپارتمان‌ها تقسیم بر تعداد واحدها می‌شود. دامنه تنوع قیمتی گاز بسیار گسترده است. به طوری که در بازار گاز فردار را می‌توان از 300 هزار تا 27 میلیون تومان تهیه کرد. اجاق‌گاز «اسمگ» (Smeg) مدل «CC9GPO» محصولی کلاسیک و تولید یک شرکت ایتالیایی است که از قرن نوزدهم مشغول به کار بوده. این یک برند گران قیمت است و قبل از آن می‌توان به گاز هشت میلیون تومانی بوش اشاره کرد.

بوش برای ترکیب گاز رومیزی و مبله یک مدل برقی تولید کرده که صفحه رویی آن به زیبایی یک گاز رومیزی بوده و قابلیت های آن یادآور یک سولاردوم حرفه‌ای است. دیگر مشکلی بابت جای خالی فر حس نمی‌شود. جالب اینکه از هشت قابلیت پخت این اجاق شامل عملکردهای یخ‌زدایی، هوای داغ، گریل چرخان، گریل تمام‌عرض، حرارت از پایین، گریل با هوای داغ، گرمای  ECOو حرارت از بالا/پایین نیز برخوردار است. آلتون و اسنوا از برندهای پرطرفدار گاز ایرانی هستند که با قیمت 300 هزار تومان در بین ایرانیان به عنوان گازی با قیمت مناسب شهرت دارند.

با همه این معایب گاز رومیزی ظاهر شیک تری دارد. یکی از مزایای خرید گاز رومیزی برقی این است که از لحاظ نشت گاز دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت. فایده دیگر خرید گاز رومیزی این است که برخلاف گازهای قدیمی، همه این گازها ترموکوپل دارند. یعنی اگر برای مثال شیر از توی قابلمه سر برود و شعله خاموش شود، جریان گاز هم قطع می‌شود. بعضی از گازهای رومیزی آنقدر کوچک هستند که اگر یک قابله آش روی آن بگذارید دیگر هیچ ظرف دیگری روی آن جا نمی‌شود. برای همین فاصله شعله‌ها باید در این گازها استاندارد باشد. بعضی از برندها برای رفع این مشکل شعله پلوپز را با کمی فاصله از دیگر شعله ها طراحی کرده‌اند. برای مثال بیمکث و همچنین سیمر یک نمونه از این گازها را با قیمت یک میلیون تومان به بازار معرفی کرده است. بهتر است اطراف گاز رومیزی که می خرید حاشیه ای داشته باشد تا غذایی که روی گاز ریخته می‌شود به سمت کابینت و یا کف زمین سرریز نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی