ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروفر
رپورتاژ آگهی

توانایی‌های پنهان مایکروفرهای امروزی [رپورتاژ آگهی]

اگر یک بار هنگام تبلیغ مایکروفر مقابل تلویزیون نشسته‌باشید احتمالا اصطلاحاتی از آن به گوشتان رسیده که از نحوه کاربرد آن بی‌خبرید: سولاردوم، کانوکشن، تست آون و ... این امکانات چه هستند؟ هنگام خرید مایکروفر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر یک بار هنگام تبلیغ مایکروفر مقابل تلویزیون نشسته‌باشید احتمالا اصطلاحاتی از آن به گوشتان رسیده که از نحوه کاربرد آن بی‌خبرید: سولاردوم، کانوکشن، تست آون و ... این امکانات چه هستند؟ هنگام خرید مایکروفر داشتن آنها اهمیت دارند؟

سولاردوم:

سولاردوم می‌تواند غذا را با سرعت بیشتری بپزد. این امکان مولکول‌های آب داخل غذا را به جریان می‌اندازد و همین باعث می‎شود که غذا سریع‌تر داغ شود. موضوعی که در این نوع ماکروفرها وجود دارد این است که این امواج به طور برابری در سطح غذا پخش نمی‌شوند پس مایکروفر سولاردومی باید حتما داراچه چرخه گردون باشد. همه سولاردوم‌ها این ویژگی را دارند اما اگر مدل دست دومی را می‌خرید حتما چرخیدن آن را چک کنید. ابتدا شرکت ال جی بود که با تولید سولاردوم‌ معنای تازه‌ای به مایکروفرها داد. این مدل‌ها گران‌تر از مایکروفر معمولی یا مایکرویو هستند به این دلیل که در آون مایکرویو غذا فقط به کمک امواج مایکرویو گرم می‌شود ولی در سولاردوم ترکیبی از این امواج و امواج گرمایشی نوری کار پخت را بر عهده می‌گیرند.

 آون تستر

برخی ممکن است هنگام خرید مایکروفر به دلیل ارزان قیمت‌تر بودن تست آون آن را به مایکروفر ترجیح دهند. اما واقعیت این است که گزینه‌های پخت در تست آون بسیار محدودتر از مایکروفر است. زمان پخت در آون تست بیشتر بوده چراکه از اشعه برای تولید حرارت استفاده نمی‌کند. اما افرادی که حساسیت زیادی بر سالم بودن غذا دارند و نسبت به مایکروفر مشکوک هستند معمولا از آون تستر به جای مایکروفر استفاده می‌کنند. اما مسئله این است که آون توستر نه جای فر را می‌گیرد و نه جای مایکروفر.

کانوکشن

کانوکشن در سولاردوم غذا را چهار برابر سریع‌تر از اجاق گاز معمولی می‌پزد. کانوکشن مانند فر عمل می‌کند؛ یعنی حرارت بسیار بالایی به صورت یکسان در تمام مایکروفر توزیع می‌شود و دیگر با مشکل پخت غیریکسان غذا در آن روبرو نیستید. اگر طبق دستور پخت کیک در فر باید آن را با 200 درجه فر تنظیم کنید، در مایکروفر باید 25 تا 30 درجه از آن بکاهید.

گریل

برنامه گریل کمکی به پخت غذا نمی‌کند بلکه تنها وسیله‌ای برای برشته کردن غذاست. برای مثال وقتی یک پیتزا را داخل فر می‌پزید می‌توانید با گذاشتن آن روی پایه‌های جانبی مایکروفر و دکمه گریل روی پیتزا را برشته کنید.

پخت ترکیبی

اگر مایکرویوی بخرید که برنامه پخت ترکیبی ندارد باید به صورت جدا جدا برنامه‌های آن را اجرا کنید اما اگر دکمه combine دارد با قراردادن یک خمیر پیتزا در آن شاهد هم پخت و هم برشته شدن آن به صورت ترکیبی خواهید بود.

بخارشویی

مایکروفرهای جدید با کمک حرارت زیاد و بدون کاربرد دست یا مواد شیمیایی قادر به تمیزکردن سطح داخلی خود هستند. سیستم بخارشو در حدود 15 دقیقه با قدرت بخار لکه‌های باقی مانده غذا را پاک می کند. این کار با فشار دادن یک دکمه آغاز می‌شود. برای تمیزکردن مایکروفرهای بدون این قابلیت معمولا یک لیوان مخلوط آب و سرکه را دو دقیقه داخل مایکروفر می‌گذارند و بعد با یک دستمال تمیز لکه ها را پاک می‌کنند.

بخار پز

همان طور که از اسم آن پیداست به وسیله بخار غذا را طبخ می‌کند. از این دکمه برای پخت رژیمی غذا استفاده می‌شود. با خرید چنین مایکروفری می‌توان از گذاشتن انواع وسیله‌های متعدد روی اپن و شلوغ شدن آشپزخانه جلوگیری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی