ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندا سوناتا
رپورتاژ آگهی

هیوندا سوناتا بخریم یا نه؟

ابتدای دهه 80 بود که هیوندا سوناتا همراه با اولین خودروهای خارجی پایشان به بازار ایران باز شد و خیابان‌ها با وجودشان جلوه دیگری گرفت. هیوندا سوناتا خودروی لوکسی به شمار می‌آمد که  با وجود ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ابتدای دهه 80 بود که هیوندا سوناتا همراه با اولین خودروهای خارجی پایشان به بازار ایران باز شد و خیابان‌ها با وجودشان جلوه دیگری گرفت. هیوندا سوناتا خودروی لوکسی به شمار می‌آمد که  با وجود طراحی متفاوت و امکاناتش، دارندگانش را با نوع دیگری از سواری آشنا کرد، خودرویی کره‌ای که هنوز هم یکی از اولین انتخاب‌ها برای خرید است و کم پیش می‌آید از کسی بپرسی ماشین چی بخرم و یکی از جواب‌ها خرید هیوندا سوناتا نباشد.

اینطور نبود که همه سوناتاها در سال 1380 وارد ایران شوند. تعداد محدودی از نسل سوم این خودرو در دهه 70 وارد ایران شد و اواخر دهه 80  این خودرو را به وفور در خیابان‌های ایران میشد، دید.

هیوندا سوناتا را در ایران با کد YF می‌شناسند، خودرویی که پلت فرم‌اش شبیه کیا اپتیما و هیوندا i40 است. نسل هفتم هیوندا سوناتا نیز LF است که در سال 2018 فیس‌لفت آن به کلی تغییر کرد. هیوندا سوناتا YF تا حدودی شبیه مرسدس بنز است و برای همین به CLS کره‌ای هم مشهور است. این خودرو، خودرویی جوان پسند و اسپرت به حساب می‌آید و سواری نرمی هم دارد. اگر قصد خرید هیوندا سوناتا را دارید باید بدانید این خودرو دارای امکاناتی مثل صندلی‌های چرمی مجهز به گرم کن، سقف پانوراما، شیفتر دنده پشت فرمان و حافظه برای صندلی راننده است و مجهز به سیستم کنترل پایداری هم هست. وجود شش ایربگ در این خودرو خیال سرنشینان را از بابت اینکه در خودرویی ایمن نشسته‌اند جمع می‌کند و سیستم گرم و سرد شدن صندلی‌ها به شما اطمینان می‌دهد که در خودروی راحتی هستید.

سوناتا YF در بازار ایران با پیشرانه‌ چهار سیلندر خطی با حجم ۲.۴ لیتر عرضه شده. ضریب تراکم این موتور ۱۰.۵ به ۱ است و توانایی تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر را دارد. برای کم شدن لرزش‌ها در این موتور از یک شفت بالانسر استفاده شده است و  نیروی موتور با یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و موقع تعویض دنده‌ها، راننده با سختی مواجه نمی‌شود. در کل اینطور جاافتاده که اگر خیلی نخواهید به ماشین فشار بیاورید هیوندا سوناتا از هندلینگ خوبی برخوردار است.

اما شتاب و مصرف سوخت این خودرو چه وضعیتی دارد؟ حداکثر قدرت این خودرو 197 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه است و حداکثر سرعت آن 215 کیلومتر در ساعت. سوناتا از حجم باک 70 لیتری برخوردار است و مصرف سوخت داخل شهر آن 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر و 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر برای خارج از شهر است.

این خودرو رقیبانی مثل تویوتا کمری را در کنار خود دارد، ولی قیمت این خودرو در مقایسه با کمری از طرفی بهتر ارزیابی می‌شود و امکانات بهتری هم دارد. از طرف دیگر بسیاری معتقدند بازار دست دوم این خودرو بهتر است و برای فروشش با مشکل مواجه نخواهید شد.

قیمت خرید هیوندا سوناتا مثل هر خودروی دیگری بسته به مدل آن متفاوت است. در سایت دیوار، سوناتا 2006، 115 میلیون قیمت‌گذاری شده است در حالی که برای خرید سوناتا هیبرید 2017 باید 390 میلیون تومان هزینه کرد. خودروی هیبریدی به خودرویی گفته می‌شود که از دو منبع قدرت مجزا برای مثال از یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

هیوندای قدیمی بخریم یا قدیمی؟

این هم یکی از سوالاتی‌ست که ذهن خریداران این خودرو لوکس را مشغول کرده. باید بگوییم اگرچه خودروی قدیمی دارای طراحی بهتر و اسپرت‌تری‌ست ولی امکانات سوناتای جدید قابل مقایسه با آن نیست، ضمن اینکه در سرعت‌های بالا، خودروی قدیمی دچار لرزش‌هایی می‌شود و فضای سرنشینان نیز به راحتی مدل جدید نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • i2sight
    i2sight | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    خب من تردید هام بر طرف شدن مرسی...مونده پولش فقط

  • ashkan_yegane
    ashkan_yegane | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    ببین جوونای خارجی چی سوار میشن اونوقت من جوون تو این مملکت آرزوی یه پراید دست دوم دارم. بلند بگو دروووود بر جمهوری اسلامی که ما رو به مقام انسانیت رسوند.

  • Khashayar
    Khashayar | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    پولشو بدین میخریم

مطالب پیشنهادی