ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا دست دوم
رپورتاژ آگهی

به نام تویوتا از ژاپن؛ آشنایی با خودروسازی تویوتا

بسیاری از ما خودروهای ساخت شرکت تویوتا را می‌شناسیم و به خصوص مدل‌هایی از آن را در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ شمسی در خیایان‌های شهرهای ایران می‌دیدیم که مانور می‌دادند. همچنانکه هنوز هم همین مدل‌های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بسیاری از ما خودروهای ساخت شرکت تویوتا را می‌شناسیم و به خصوص مدل‌هایی از آن را در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ شمسی در خیایان‌های شهرهای ایران می‌دیدیم که مانور می‌دادند. همچنانکه هنوز هم همین مدل‌های قدیمی و دست دوم یا چندم این برند دست به دست می‌چرخند و افراد علاقمند به خرید تویوتا در مدل‌های قدیمی و حتی ماکت‌هایش برای دکور و کلکسیون ماشین‌های خود به دنبال خرید آنها هستند. مدل‌های جدید این برند هرچند که قیمت‌های بالایی دارند اما به خاطر اینکه به قول ماشین‌بازان مرگ ندارند طرفداران زیادی دارند پس گزینه خرید تویوتای دست دوم همچنان روی میز است. 

درباره تویوتا

سال ۱۹۳۷ میلادی فردی به نام کیشیرو تویودا شرکت خودروسازی تویوتا را در گوشه‌ای از کارخانه نساجی پدرش‌اش تاسیس کرد و اولین خودروی ساخت این شرکت را به نام تویوتا ای ای تولید کرد.

این شرکت ژاپنی که دفتر اصلی‌اش در شهر آیچی قرار دارد، شرکتی چندملیتی محسوب شده که در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان شعبه دارد و مالک برندهای مطرح دنیای خودروسازی مثل لکسوس، دینا و هینو موتورز است.

لوگوی تویوتا

شاید با نگاهی به لوگوی این شرکت به یاد کابویی که کلاه کابوی گذاشته بیافتید اما در واقع لوگوی این شرکت سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌نهایت تویوتا را ترسیم کرده است.

ضمن اینکه  به زبان ژاپنی Toyo به معنای فراوانی و ta به معنی برنج است. در واقع در فرهنگ کشورهای آسیایی مثل ژاپن و حتی کشور ما برنج نشانه‌ای از ثروت و برکت است اما از سوی دیگر همانطور که گفتیم نام خانوادگی موسس این شرکت تویودا بوده پس نام تویوتا از نام این شخص گرفته شده است. ضمن اینکه علاوه بر اینکه تویوتا نام خانوادگی موسس‌اش است به دلیل تلفظ آسان‌ این کلمه و هشت حرفی بودن تویوتا در زبان کاتاکانا (یکی از دو خط هجانمای زبان ژاپنی) انتخاب شده چون عدد هشت در فرهنگ ژاپن خوش یمن است.

تویوتا کورولا E70

یکی از مدل‌های خاطره انگیز تویوتا، تویوتا کورولای E70 است که به تازگی از مرز ۵۰ سالگی گذشت. اولین نسل از تویوتا کورولا به سال ۱۹۶۶ برمی‌گردد که تولید و روانه بازار خرید و فروش تویوتا در مدل‌های مختلف شد.

ژاپن بعد از جنگ دوم جهانی تصمیم به تولید خودروهایی مناسب اقشار متوسط جامعه کرد. در سال ۱۹۶۱ میلادی نخستین تویوتا به نام پابلیکا طراحی شد که آنچنان نتوانست توجه مشتریان را به خود جلب کند. بعدها در سال ۱۹۶۵ این شرکت دست به طراحی خودرویی اسپرت به نام کورولا زد و حدودا سی هزار دستگاه از آن را ساخت در حالیکه کل محصولات تولیدی این شرکت تنها ۵۰ هزار دستگاه بود. با این موفقیت کورولا در لیست خودروهای پرفروش و موفق این برند قرار گرفت و تا به امروز کورولاها در مدل‌های مختلف راهی بازار شده و همچنان موفق ظاهر شده‌اند. بطوریکه نسل یازدهم کورولا به نام‌های E160  و E170 در بازار خودروسازی جهان با قدرت حضور دارد و از طراحی مدرنی در داخل و خارج خودرو برخوردار است.

خودروهای ژاپنی، محبوبیت خاصی در بین کشورهای دنیا از جمله در بازار آمریکا دارند. یکی از محصولات پرفروش در بین خودروهای جهانی برندهای ژاپنی تویوتا و مزدا هستند که با تجربه و پیشینه‌ای فوق العاده‌ همچنان در این عرصه می‌درخشند. بازار خودروی ایران هم از این قاعده مستنثی نیست و خودروهای ژاپنی همچنان در رده بهترین‌ها و مورد توجه‌ترین‌ها بین محصولات داخلی و خارجی قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    فارغ از بحث برتری طلبی و درود بر چه بدونم کره و زاپن و افتخار و این صحبتها انصافا این کشور نه در ایران و خاورمیانه بلکه در ایالات متحده و اروپا قابل ستایش و احترامه واقعا نوع جنس در این کشور هشت درجه بندی کیفی داره که از چین نا سنگاپور و مالزی و هنگ کنگ و ویتنام مونتاز میکنن اما جور aو b جنسهای این کشور در همه زمینه ها از کتونی و لباس تا لوازم خانگی که ما بهترینهاش و ندیدیم و بنده با کمال احترام چون چند سالی در اونجا کار کردم و الانم برگشم ایران و پشیمانم نیستم ،به واقع و به جرات بهترین هستند اونا درهای اقتصادی و به روی دنیا باز کردن اما هنوز هم در برخی موارد درهاشون به روی دنیا بستست و در هیچ زمینه ایی اجازه دسترسی نمیدن به هیچ کشوری از جمله بزرگترین شرکهاشون که اولینش امریکاست ، من از این سرزمین افتاب تابان دو عدد کتونی ادیداس اوردم که در همونجا ساخته شده بود و برای بنیانگذار ادیداس ینی یوجی یاماموتو که شاید خیلیاتون نشناسیدنش ، اما این دو کتونی اورجینال که در شرکت فوجیتسو ساخته میشد هنوز هم بعد از هجده سال با اینکه تاریخش گذشته به قدری خوشپا و زیبا هستن که کسی باورش نمیشه این کتونی هجده سال عمرشه البته ده سال خاک میخورد اما هشت ساله تقریبا میپوشمش و میشورمش اما دریغ از یک پرز کوچک میدونم شماها فطعا باورتون نخواهد شد اما مهم نبست اما این ینی جنس فوق العاده که به نظرم ساختنش اشتباهه باید مصرف گرایانه جنس بسازی عمری در حدود استاندارد جهانی بالغ بر پنج تا هفت سال

  • naser gh
    naser gh | ۲۹ مهر ۱۳۹۷

    درود بر ژاپن افتخار اسیا

مطالب پیشنهادی