ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید بلیط هواپیما
رپورتاژ آگهی

فروشگاه‌های بزرگ ایران در بلک فرایدی

جمعه سیاه، بزرگترین رویداد در جهان است که در بازارهای مختلف در کشورهای مختلف با بهترین تخفیف‌ها در آخرین جمعه ماه نوامبر انجام می‌شود.امسال بلک فرایدی در ایران برابر با دوم آذر در فروشگاه‌های آنلاین ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جمعه سیاه، بزرگترین رویداد در جهان است که در بازارهای مختلف در کشورهای مختلف با بهترین تخفیف‌ها در آخرین جمعه ماه نوامبر انجام می‌شود.امسال بلک فرایدی در ایران برابر با دوم آذر در فروشگاه‌های آنلاین برگزارخواهد شد.

بلک فرایدی یا جمعه سیاه در آغاز تنها در آمریکا شناخته شده بود اما در طول چند سال در تمام جهان به شهرت رسید به گونه‌ای که در نظرسنجی که توسط تیم تحلیلگرانBlack-Friday Global انجام شد در ایران 44 درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که با بلک فرایدی آشنا هستند.

این رویداد، نه تنها برای فروشندگان، بلکه برای اقتصاد هر کشور و حتی اقتصاد جهانی و از طرفی هم برای خریداران بسیار با ارزش است. این رویداد هر ساله در ماه نوامبر برابر با آذرماه برگزار می‌شود.

به Black-Friday بدون دلیل پدیده نمی‌گویند. با توجه به اطلاعات بزرگترین سیستم جستجویی یعنی گوگل، در طول 5 سال گذشته علاقه کاربران اینترنت به این رویداد بیش از دو برابر افزایش یافته است. هر سال تقریبا در همه کشورها، تخفیف‌های جنون آمیز منجر به رکورد دیگری از گردش کالا و سود می‌شود. به جز در کشورهای نیمکره غربی، که در آنجا ورود روندهای صادره از ایالات متحده پیش از اروپا است، افزایش معقول علاقه به پیشنهادهای ویژه برای بلک فرایدی وجود دارد

بلک فرایدی

بلک فرایدی در فروشگاه‌های ایران از سال 2016 با نام حراجمعه ظهور کرد و در طول چند سال به حراجی جذاب در ایران تبدیل شد. در نظرسنجی که انجام شده، 32 درصد ایرانیان در فروش بلک فرایدی شرکت می‌کنند که این میزان هر ساله 13 صدر رشد داشته است و از این میان 19 درصد خریداران، برای بلک فرایدی به مراکز خرید سنتی مراجعه می‌کنند و جالب این است که مطابق آمار 45 درصد از خریداران در جستجوی پیشنهادهای سودآور در اینترنت هستند.

شایان ذکر است که 36درصد از خریداران بلک فرایدی فقط از یک کانال فروش برای خرید خود استفاده نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند هم از فروشگاه‌های آنلاین و هم فروشگاه‌های آفلاین برای خرید بلک فرایدی استفاده کنند.

فروش بلک فرایدی هر ساله رقم بالایی از فروش را برای کشورها ثبت می‌کند. در 55 کشور مورد تحلیل، تعداد معاملات اینترنتی در طول بلک فرایدی به طور قابل توجهی نسبت به روزهای معمول افزایش نشان می‌دهد. به طور مثال کاربرانی یونانی در دوره بلک فرایدی 2600 درصد و کاربران آفریقای جنوبی به میزان 2571 درصد بیشتر از زمان عادی در بلک فرایدی خرید انجام می‌دهند.

بلک فرایدی

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داده که در جمعه سیاه، بیشترین مقدار پول را ساکنان آمریکای شمالی و اروپا هزینه می‌کنند و مقدار نسبتا کمی نیز بین ساکنان کشورهای آسیایی مانند پاکستان، مالزی و فیلیپین هزینه می‌شود.

بیشترین خریدها در بلک فرایدی به ترتیب مختص به لباس، لوازم الکترونیکی، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، هدایا، محصولات کودکان، کتاب، لوازم ورزشی و لباس زیر است.

جمعه سیاه با تخفیف‌های قابل توجهش که به 80-90% می‌رسد، معروف است و اگرچه مقدار کالاهای با تخفیف 90% بسیار محدود است، شرکت کنندگان حراج جمعه سیاه می توانند تخفیفات بسیاری خوبی دریافت کنند.

طبق آمار  بلک فرایدی در سال2017، بیشترین سود از جمعه سیاه را آمریکایی‌ها، کانادایی‌ها و اوکراینی‌ها برده‌اند. در این کشورها میانگین تخفیف‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی در آخرین جمعه ماه نوامبر 66-68% بود. تخفیف‌های کوچکتر نیز برای کشورهای روسیه (58 %)، برزیل (57 %) و ترکیه (56 %) وجود داشته است و این در حالی است که میانگین تخفیف برای کل دنیا 55 % بود.

در فروشگاه‌های اینترنتی ایران میانگین تخفیفات تنها 41% بوده است که با توجه به هزینه‌های پیش‌بینی شده ساکنان ایران در جمعه سیاه 2018، می‌تواند حدود 1750000 ریال صرفه جویی به ارمغان آورد.

بلک فرایدی 2018 در ایران

خرید بلیط هواپیما

امسال فروشگاه‌های بزرگ در ایران همچون سال‌های گذشته در این رویداد شرکت خواهند کرد که از جمله این فروشگاه‌ها می‌توان به دیجی کالا، بامیلو، ایسام اشاره کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بلک فرایدی می‌توانند به Black Firday Global  مراجعه کنند تا تمامی اطلاعات مربوط به جمعه سیاه در ایران و در سراسر جهان را پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    تو ایران بیشتر جمعه قهوه ایه تا جمعه سیاه. جنسا رو از یک هفته قبل 3 برابر میکنن بعد تخفیف میزنن 40 درصد

  • Tiesto
    Tiesto | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    پارسال که خیلی از فروشگاههای سرشناس که وقتی توی گوگل بزنید اول از همه هستند کلاهبرداریهای زیادی کردن.قیمتهای جمعه سیاهشون حتی از قیمت قبل از جمعه سیاه هم بیشتر بود. اصلا نه اعتمادی هست و نه دلیلی برای خرید ازشون. به شخصه از امازون خرید کردم و واقعا جمعه سیاه رو به معنای واقعی احساس کردم.امسال هم ابرو ریزهایی در راه هستش...

  • delta7
    delta7 | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    server down day

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۲۸ آبان ۱۳۹۷

    خجالت نمیکشید هنوزم تبلیغ بلک فرایدی رو می‌کنید؟

مطالب پیشنهادی