ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مقایسه دو زیبای چشم‌بادامی؛ کیا اوپتیما و ام جی 6

Kia و mg دو برند آسیایی تولید خودرو در جهان و البته از قدیمی‌ترین رقبا در این صنعت محسوب می‌شوند. صحبت از کیا و ام جی، صحبت از چند نسل تکنولوژی است؛ یکی به سال ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

Kia و mg دو برند آسیایی تولید خودرو در جهان و البته از قدیمی‌ترین رقبا در این صنعت محسوب می‌شوند. صحبت از کیا و ام جی، صحبت از چند نسل تکنولوژی است؛ یکی به سال 1944 بازمی‌گردد و دیگری به سال 1924. کره‌ای‌ها به کیای خود می‌نازند و چینی‌ها به ام جی‌های خود.

جالب اینجاست که هر دو برند در کشورشان برترین هستند، یعنی کیا بهترین کمپانی خودروسازی در کره جنوبی و ام جی بهترین کمپانی خودروسازی در چین است. از این رو خرید mg کارکرده و kia دست دوم برای کسانی که قدرت خرید کمتری دارند یا به ماشین‌های صفر کیلومتر فکر نمی‌کنند، می‌تواند معامله مقرون به صرفه‌ای باشد. در ادامه به مقایسه دو خودروی پرفروش کیا و ام جی در کشور پرداخته‌ایم؛ ام جی 6 و کیا اوپتیما؛ دو وسیله نقلیه لوکسی که امتحان خود را پس داده‌اند و حالا جزو لاکچری‌های بادوام به حساب می‌آیند.

اول از کیا اوپتیما شروع می‌کنیم، دلیل آن هم عمر بیشتر آن نسبت به ام جی 5 است. سال 2009 بود که از کره جنوبی و شرکت کیاموتورز خبری به گوش رسید که نفس‌ها در سینه حبس شد:« اوپتیما بالاخره آمد.» روی این خودرو یک موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه طراحی شده است که حجمی حدود 2656 سی سی دارد. قاعدتا از چنین موتوری، قدرت تولید اسب بخار بالایی انتظار می‌رود: 191 اسب بخار. جعبه دنده‌اش هم 5 دنده خودکار تیپ ترونیک است. با همه این مزیت‌ها، عیب بزرگ کیا اوپتیما مصرف سوخت زیاد آن توصیف می‌شود. 9.1 لیتر، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر صد کیلومتر است که با توجه به قیمت بنزین در کشور، اوپتیما را در رده خودروهایی قرار می‌دهد که هزینه نگهداری بالایی دارد.

از دیگر معایب اوپتیما، تجهیزات محدودش است: سنسور پارک عقب، سیستم روشنایی خودکار چراغ‌های جلو، کروز کنترل اتوماتیک و سیستم ورود بدون کلید از امکانات این خودروی کره‌ای است. برای آگاهی از قیمت‌های خرید اوپتیما به سایت دیوار بروید. برای مثال در این سایت اوپتیما 2014 سفید رنگ، 340 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری اوپتیما 2015، 359 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

حالا نوبت mg 6 است؛  خودرویی که 2011 در نمایشگاه‌های چین از آن رونمایی شد و به سرعت در دل همه جا خوش کرد. ام جی 6 نه تنها ظاهر زیبا، بلکه کیفیت بالایی هم داشت. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با قدرت تولید 160 اسب بخار و جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک از ویژگی‌های اصلی این خودرو توصیف شد. خرید mg کارکرده در این مدل بودجه چندان بالایی نمی‌خواهد، اما امکاناتی را به صاحبانش می‌دهد که در کیا اوپتیما دیده نخواهد شد.

سیستم تهویه مطبوع دیجیتال دو ناحیه‌ای، صندلی برقی 6 جهته برای راحتی بیشتر راننده، تنظیم خودکار نور در آینه داخلی، کروز کنترل پیشرفته، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی‌های تاشوی عقب، یخچال و ... از آپشن‌های ام جی 6 عنوان می‌شود. نکته دیگر اینکه مصرف سوخت این خودرو در حدود 7 لیتر در هر صد کیلومتر است، رقمی که به مراتب کمتر از کیا اوپتیما به چشم می‌آید.

آمار خرید mg 6 کارکرده در طول مدتی که به ایران وارد شد، نشان داد اوپتیما توانایی رقابت با این خودرو را ندارد؛ برای مثال در سایت دیوار خرید ام جی 6 بیشتر از کیا اوپتیما آگهی دارد. قیمت خرید mg کارکرده در این مدل نیز از اوپتیما پایین‌تر است. برای مثال در این سایت ام جی 6 مدل 2016 به قیمت 255 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مورد دیگری خرید mg 6 کارکرده، تولید سال 2015 تنها 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • I'mSully
    I'mSully | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    با توجه به اینکه چنساله چینیا ام جی رو خریدن فک نکنم اونقد بهش بنازنا?
    این تاریخچه عظیم و شکوه سابقش برا وقتیه ک انگلیسی بود و ورشکست نشده بود هنوز

  • LOGANLEGEND
    LOGANLEGEND | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    مگه انسانن که میگید چشم بادومی؟ کلا عادت شده

    • sorena
      sorena | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

      والا اینقد تغذیه شون خوبه شده شرقیا هم ده بیست سانت از ایرانیای چاقو بدهیکلو کچل بلندتر شدن هم چشماشون درشتر شده

مطالب پیشنهادی