ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
رپورتاژ آگهی

هفت هفته کارآموزی رایگان هوش مصنوعی و مهندسی یادگیری ماشین در رهنما کالج

شاید این را تجربه کرده باشید که وقتی به گذشتۀ پشت سرتان فکر می‌کنید یا خاطرات‌تان را مرور می‌کنید، از اینکه بعضی تصمیمات را گرفته‌اید متعجب شوید یا حتی با مرور احساساتی که در گذشته ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید این را تجربه کرده باشید که وقتی به گذشتۀ پشت سرتان فکر می‌کنید یا خاطرات‌تان را مرور می‌کنید، از اینکه بعضی تصمیمات را گرفته‌اید متعجب شوید یا حتی با مرور احساساتی که در گذشته داشته‌ای خنده‌تان بگیرد؛ این اتفاق یک زمان دیگر هم پیش می‌آید؛ وقتی که آلبوم عکس‌های قدیمی را تماشا می‌کنید و به مدل لباس‌ها و آرایش موها می‌خندید؛ تیپ و استایلی که زمانی برای خودش کلی هوادار داشته حالا «اُلدفشن» محسوب می‌شود و اسباب خنده‌تان را فراهم می‌کند. چه موقع دیگری را به یاد می‌آورید که با این احساس آمیخته با شگفتی و طنز مواجه شده باشید؟ ( یک راهنمایی کوچک؛ فیلم‌های علمی-‌ تخیلی قدیمی را به خاطر بیاورید)

وقتی به سیستم‌های کامپیوتری عظیم‌الجثۀ قدیمی فکر می‌کنیم، نمونه‌های اولیۀ ویندوز را به خاطر می‌آوریم یا وقتی که حین خانه‌تکانی چندتا فلاپی یا گوشی موبایل قدیمی پیدا می‌کنیم احساس می‌کنیم چقدر آن زمان علم و تکنولوژی دست و پا بسته بوده و روند تکامل را کُند پیش می‌گرفته است. اگر امروز یک بار دیگر به تماشای فیلم‌های سینمایی دهۀ نود که در ژانر علمی- تخیلی ساخته شده‌بودند، بنشینید؛ تصویرسازی‌های آن به به نظرتان مضحک می‌رسد. احتمالا به تخیل کارگردان و نویسنده می‌خندید و ربات‌هایی با شمایل جاروبرقی، اصلا به نظرتان شگفت‌انگیز نیستند؛ در حالی که آن‌ها در زمانۀ خودشان بسیار نوآور و شگفتی‌آفرین محسوب می‌شدند و نویدبخش فرا رسیدن عصری بودند که در آن تکنولوژی حکم‌فرماست و ربات‌های هوشمند به جای انسان‌ها به ضبط و ربط امور می‌پردازند. بعد از سپری شدن چند دهه ما از تخیلات علمی تخیلی نویسندگان و کارگردان خلاق فراتر رفته‌ایم و از آستانۀ پیشرفت‌های علمی مدنظرشان هم قدمی جلوتر برداشته‌ایم. این روزها داده‌های کلان و اطلاعات  فراگیر سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها در فضاهای ابری به اشتراک گذاشته می‌شود و نه تنها ربات‌های هوشمند در عرصه‌های فراوانی به یاری انسان شتافته‌اند که بحث از خانه‌های هوشمند و هوش اشیاء فراگیر شده‌است.

«هوش» دیگر صفت ممتاز انسان‌ها نیست که حساب ما را از سایر مخلوقات و مصنوعات جدا کند. امروز با کمک هوش مصنوعی و Machine Learning ، مهندسان علوم کامپیوتر، تحلیل‌داده، بازاریاب‌ها و ... به این توانایی دست یافته‌اند که بتوانند اطلاعات کلان را تفسیر کنند، مخاطبان و مشتریان خود را با دقتی کم‌نظیر و استوار بر پایۀ مشاهدات پیدا کنند، رفتار آن‌ها را تحلیل کنند و به این ترتیب درست‌ترین پیام را بدون خطا به کاربران گروه هدف‌شان برسانند. اگر در سال‌های پیش به خلاق‌ترین سناریونویس‌های علمی- تخیلی این نکته را می‌گفتید که در آینده‌ای نه چندان دور، با بهره گرفتن از هوش ماشین‌ها، بیزنس‌های توانمند به سودهای میلیون دلاری می‌رسند و حتی رئیس جمهورها در انتخابات آرای مردم را با همین روش، به سود خودشان مایل می‌کنند، احتمالا حرف شما را باور نمی‌کردند و به طراحی بشقاب‌پرنده‌های اُلدفشن و آدم‌های مریخی‌ مشغول می‌شدند.

اگر این مقدمه توانسته شما را به فراگیری دانش مهندسی ماشین و کاربرد آن در صنعت علاقمند کند این خبر را به خاطر بسپارید که دورۀ جدید کارآموزی رهنما کالج در رشتۀ مهندسی ماشین و هوش مصنوعی، زمستان امسال برگزار می‌شود. برای ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی در این دوره می‌توانید به سایت رهنما کالج مراجعه کنید و با شرکت در یک آزمون آنلاین، خودتان را در آستانۀ ورود به جهان آینده قرار دهید. دورۀ Machine Learning   رهنما کالج هفت هفته است و با تجربۀ به انجام رساندن یک پروژۀ واقعی، کارآموزان را آمادۀ ورود به صنعت جذاب و شگفت‌انگیز هوش مصنوعی می‌کند.

مهارت‌هایی که در این دوره کسب می‌کنید:

  • مبانی هوش مصنوعی
  • مفاهیم یادگیری ماشین
  • آشنایی با پردازش زبان‌های طبیعی
  • شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق
  • جبر خطی و آمار در یادگیری ماشین
  • کتابخانه‌های پایتون در یادگیری ماشین

دوره‌های کارآموزی رهنما کالج همیشه، رایگان‌اند.

مهلت ثبت‌نام در این دوره:  29 آذر 97

آزمون ورودی دوره: 30 آذر 97

شروع دوره: 29  دی 97

Rahnemacollege.com

آشنایی بیشتر با رهنماکالج:

درباره ما https://rahnemacollege.com/about

اینستاگرام https://www.instagram.com/rahnemacollege/

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی