ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی اپل
رپورتاژ آگهی

تفاوت آیفون ۱۰ با آیفون ۸ در چیست؟

آیفون ۱۰ شهریور امسال به بازار آمد تا برای خرید گوشی اپل تنوعی به مشتریان نشان بدهد. قیمت بازار این گوشی این روزها تا ۲۲ میلیون تومان متنوع است. آیفون ۱۰ و ۸ آخرین گوشی‌هایی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیفون ۱۰ شهریور امسال به بازار آمد تا برای خرید گوشی اپل تنوعی به مشتریان نشان بدهد. قیمت بازار این گوشی این روزها تا ۲۲ میلیون تومان متنوع است. آیفون ۱۰ و ۸ آخرین گوشی‌هایی هستند که شرکت اپل تولید کرده و با قیمت بسیار بالایی در ایران هم فروخته شده. حالا که تب‌و‌تاب خرید آخرین محصول اپل خوابیده می‌توان در شرایط منطقی‌تری تصمیم به خرید یکی از این مدل‌ها گرفت. در گزارش زیر به بررسی و مقایسه دو سری آخر آیفون می‌پردازیم تا ببینیم بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های قیمتی، این دو سری در چه جزییات دیگری با هم متفاوت هستند.

شرکت اپل برای اولین بار با سری ۶ از مدل پلاس خود رونمایی کرد تا رقیبی برای مدل نوت سامسونگ باشد. با وجود مقاومت‌ها به این تغییرات کم‌کم این گوشی هم ثابت کرد که می‌تواند خوش‌دست باشد. اینگونه سایز گوشی‌ها کم‌کم تغییر کردند تا تابستان امسال نوبت به آیفون ۱۰ رسید. تنها تفاوت آیفون ۱۰ با ۸ پولی نیست که از حساب خریدار خالی می‌شود بلکه حقیقت دیگری هم پشت این تب‌وتاب برای خرید گوشی اپل ۱۰ وجود دارد.

نمایشگر

اگر در دست راستتان یک آیفون ۱۰ و دست دیگر آیفون ۸ را بگیرید متوجه می‌شوید که اولین تفاوت آنها نوار مشکی بالا و پایین مدل ۸ و جای خالی آن در ۱۰ است. با کمی دقت می‌فهمید اصلی‌ترین تفاوت این دو در نمایشگر کیفیت بهتر صفحه نمایش ایکس ۱۰ است. صفحه نمایش آیفون ۸ رزولوشنی شبیه ۶ داشت اما تصاویر در آیفون جدیدتر واضح‌تر و مجهز به پالت رنگی طبیعی‌تری شده‌است. در هر اینچ صفحه نمایش آیفون۱۰، ۴۵۸ پیکسل و در همین مقدار از صفحه نمایش آیفون ۸، ۳۲۶ پیکسل قرار دارد.

عکس‌برداری

اگرچه صفحه نمایش خوب باعث دیده‌شدن بهتر جزییات در یک گوشی می‌شود اما تصاویر نباید طوری باشد که با انتقالشان به دستگاهی دیگر متوجه افت کیفیت آن باشیم. برای همین شاید تصاویری که آیفون می‌دهد رنگ و لعاب کمتری داشته باشند اما حداقل واقعی هستند. دوربین هر دو گوشی ۱۲ پیکسلی است اما ما در آیفون ۱۰ شاهد لنز واید و تله‌فوتو بودیم. همچنین لنز این دوربین مانند ۸ پلاس قابلیت تنظیم و تغییر دارد تا در موقعیت‌های تاریک تصویر بهتری به کاربر بدهد. لازمه این دوربین به کارگیری یک لرزش‌گیر جدی  بوده که در هر دو لنز آیفون۱۰ و لنز واید مدل ۸پلاس به کار برده شده است.

تفاوت‌های امنیتی

آیفون اولین گوشی بود که با حسگر انگشتی، انقلابی در امنیت گوشی‌های موبایل ایجاد کرد. امسال اما هم‌زمان با سامسونگ قابلیت تشخیص سه‌بعدی را هم رونمایی کرد تا دیگر خبری از دکمه هوم نباشد. یعنی در آیفون۱۰ دیگر خبری از آن دایره لمسی پایین نیست بلکه این گوشی چهره صاحب خود را مانند یک حیوان خانگی می‌شناسد و در هر سطح روشنایی هم کار می‌کند.

این دو گوشی از نظر ابعاد هم با یکدیگر متفاوت هستند. طول آیفون ۱۰ به اندازه یک سانتی‌متر از آیفون ۸ بزرگ‌تر است اما اما حذف نوار مشکی صفحه نمایشگر ما را به این خیال می‌اندازد که ابعاد آیفون ۱۰ خیلی بزرگ‌تر از ۸ است. خرید گوشی اپل جدید بیشتر به گوشی قبلی ما بستگی دارد. برای مثال آنهایی که قبلا گوشی آیفون ۷ یا ۶ داشته‌اند و دلشان برای انقلابی در صنعت موبایل تنگ شده است دیگر به آیفون ۸ نمی‌اندیشند. آیفون۸ به طور کلی گوشی خوش‌یمنی برای اپل نبود. طوری که فروش ۷ از آن هم پیشی گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfan_Vafaie
    Erfan_Vafaie | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    چرا لینکه میره روی سرچه دیوار؟! لینک بهتری نبود؟!!!! ???

  • Erfan_Vafaie
    Erfan_Vafaie | ۲۴ آذر ۱۳۹۷

    متن برای رپرتاژ آگهی هم باید تحقیق پشتش باشه، بیشتر شبیه گول زدن بچه میموند. مثل اینکه دو تا اسباب بازی رو باهم‌مقایسه کنن!

مطالب پیشنهادی