ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعرفه های گوگل ادز
رپورتاژ آگهی

تبلیغات در گوگل چیست و تعرفه تبلیغات کلیکی ادوردز چقدر است؟

 تبلیغات در گوگل نیز یکی از بهترین روش‌های مارکتینگ در دنیای صفر و یک است. روشی بسیار عالی که می‌تواند در کمتر از چند دقیقه شما را به صدر نتایج جستجو در کلمه کلیدی دلخواه‌تان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 تبلیغات در گوگل نیز یکی از بهترین روش‌های مارکتینگ در دنیای صفر و یک است. روشی بسیار عالی که می‌تواند در کمتر از چند دقیقه شما را به صدر نتایج جستجو در کلمه کلیدی دلخواه‌تان برساند؛ و از مزایای دیده شدن توسط هدف‌مندترین کاربران آنلاین بهره‌مند کند.

برای دریافت خدمات تبلیغات در گوگل می توانید به لینک زیر در سایت نوین مارکتینگ مراجعه کنید.

https://novinmarketing.com/google-adwords/

در دنیای بازاریابی دیجیتال طی سال‌های گذشته تحولات زیادی رخ داده است. این روزها دیجیتال مارکتینگ یکی از ابزارهای اساسی در کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ و کوچک است؛ و معمولا سهم قابل توجهی از بودجه تبلیغاتی به این موضوع اختصاص داده می‌شود.

شاید شگفت‌ زده شوید اگر بدانید در هر ثانیه بیش از 40 هزار جستجو در گوگل انجام می‌شود. این عدد یعنی حدود 3.5 میلیارد جستجو در هر روز و 1.2 تریلیون جستجو در هر سال! این اعداد یعنی یک فرصت عالی برای اجرای هدف‌مندترین روش تبلیغات آنلاین ، در بزرگ‌ترین بازار ممکن وجود دارد؛ که باید از آن بهترین بهره را برد.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی‌ها و مزایای تبلیغات در گوگل آشنا کنیم.

چرا تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز ؟

تبلیغات در گوگل به عنوان تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز نیز شناخته می‌شود. منظور از تبلیغات کلیکی ، تبلیغاتی است که آگهی‌دهنده به ازای دیده شدن تبلیغات مبلغی نمی‌پردازد؛ و محاسبه هزینه تبلیغات بر اساس کلیک‌های موفق انجام شده روی آگهی انجام می‌شود.

این ویژگی عالی باعث می‌شود آگهی‌دهنده تنها زمانی هزینه‌ای را پرداخت کند، که یک لید یا مشتری بالقوه را به‌ دست آورده است.

اما این تنها ویژگی مهم تبلیغات در گوگل نیست. در واقع اگر بخواهیم به مهم‌ترین ویژگی و نقطه برتری تبلیغات در گوگل بپردازیم؛ باید به هدف‌مند بودن این روش تبلیغاتی بپردازیم.

در روش‌های کلاسیک تبلیغات آنلاین، بنر شما در بخشی از یک وب‌سایت قرار می‌گرفت.

در این شرایط بیشترین هدفمندسازی، مرتبط با انتخاب وب‌سایتی با موضوعی مشابه با آگهی شما بود. این شکل از هدف‌گیری مسلما دقت پایینی داشت ؛ و باعث می‌شد بازخور دریافتی از آگهی کم باشد. اما گوگل به عنوان پیشگام تبلیغات هدفمند، سرویس ادوردز را با هدف حل این مشکل ارائه کرد.

به زبان ساده در سرویس تبلیغات در گوگل، آگهی‌دهنده تعیین می‌کند که هنگام جستجوی چه کلمات و اصطلاحاتی توسط کاربران، آگهی‌اش در ابتدای نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود. همه چیز واضح به‌نظر می‌رسد؛ و توضیحات بیشتر گزافه‌گویی است.

اگر تنها تجربه چند جستجوی ساده در گوگل را داشته باشید؛ به راحتی درک خواهید کرد که این ویژگی تا چه حد می‌تواند در یافتن مشتریان واقعی، به آگهی‌دهنده کمک کند.

شاید یک مثال ملموس بتواند به درک دقیق‌تر این ویژگی کمک کند. تصور کنید شما یک تعمیرگاه لوازم خانگی در کرمان هستید؛ و تخصص و حاشیه سود بالای شما در تعمیر یخچال فریزر سامسونگ است.

چه تبلیغاتی هدف‌مندتر از اینکه با جستجوی "تعمیر یخچال فریزر سامسونگ در کرمان" آگهی شما در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود؟

تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی گوگل

سئو ( Search Engine Optimization ) یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو به معنای بهره بردن از تکنیک‌های مختلف ، برای به‌دست آوردن رتبه‌های برتر در نتایج جستجوی گوگل است.

در این روش به‌طور خلاصه متخصصان با انجام بهینه‌ترین تنظیمات در صفحات وب‌سایت، تولید محتوای مناسب و ترویج وب‌سایت از طریق لینک‌سازی در سایر وب‌سایت‌ها، می‌کوشند تا با کلمه کلیدی مشخصی، رتبه مناسبی را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورند.

شاید بتوان گفت سئو یک رقابت تقریبا عادلانه است؛ که هرکسی بنا بر میزان تخصص و هزینه‌ای که می‌کند؛ می‌تواند جایگاه مناسبی را در نتایج جستجو به‌ دست آورد. هدف گوگل این است که بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج مورد نیاز کاربر را در اختیارش بگذارد.

هزینه اصلی فرآیند سئو در تامین منابع مالی و انسانی، برای رسیدن و حفظ جایگاه مدنظر در نتایج جستجو است؛ و پس از کسب رتبه، دریافت کلیک در این روش برای وب‌سایت‌ها هزینه‌ای ندارد. همچنین مواردی مثل رقابت با سایر سایت‌ها و افت‌وخیز نتایج در طول زمان ، از ریسک‌های این روش است.

تبلیغات در گوگل که به اختصار SEM نیز نامیده می‌شود؛ از سرواژه‌های اصطلاح (Serach Engine Marketing ) آمده است. در این روش شما با پرداخت تعرفه‌ای مشخص بر مبنای هر کلیک ، می‌توانید آگهی خود را در ابتدای نتایج جستجوی گوگل در کلمات کلیدی دلخواه به نمایش بگذارید.

تفاوت تبلیغات در گوگل با سئو در این است که در این روش شما برای درج آگهی خود در صدر نتایج جستجو، نیازمند صرف هزینه، زمان و تخصص نیستید. بلکه تنها در صورت دریافت کلیک روی آگهی، تعرفه‌ای مشخص را پرداخت خواهید کرد.

در نهایت فراموش نکنید که در مقایسه سئو و تبلیغات در گوگل، هیچکس برنده یا بازنده نیست. در واقع به طور کلی رقابتی بین این دو وجود ندارد. تنها این تصمیم شماست که چگونه بودجه خود را به تناسب و بر اساس نوع کسب‌وکار خود، بین این دو روش تقسیم کنید.

تبلیغات در گوگل
تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز

تعرفه‌های گوگل ادز

توضیح این موضوع کمی پیچیده است. در عمل تبلیغات در گوگل تعرفه دقیقی ندارد؛ و مبلغ پرداختی به ازای هر کلیک را آگهی‌دهنده به صورت یک طیف تعیین می‌کند.

در واقع تعرفه تبلیغات کلیکی گوگل از طریق یک مزایده آنلاین تعیین می‌شود. به این معنا که بر اساس پیشنهاداتی که روی کلمه کلیدی مدنظر از سوی رقبا ارائه می‌شود و همچنین تعرفه پیشنهادی شما؛ ترتیب و میزان نمایش آگهی شما در نتایج جستجو مشخص می‌شود.

توجه کنید که در بعضی از حوزه‌های کسب‌و‌کار رقابت در این زمینه بالا و در بعضی حوزه‌ها پایین‌تر است. همچنین باید در نظر بگیرید که سیستم تبلیغات گوگل ادوردز ، تنها از ارزهای خارجی از جمله دلار پشتیبانی می‌کند.

پس طبیعی است که با کاهش یا افزایش ارزش ریال نسبت به ارز خارجی مدنظر ، هزینه هر کلیک تغییر می‌کند. بر اساس این توضیح، ممکن است تعرفه هر کلیک برای شما از کمتر از هزار تومان تا چند هزار تومان متغیر باشد.

عوامل موثر در کاهش قیمت هر کلیک

تبلیغات در گوگل و استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز، دارای جزئیات پیچیده دیگری نیز هست. یکی از این جزئیات پیچیده و البته بسیار مهم، قابلیت‌هایی برای کاهش تعرفه پرداختی به ازای هر کلیک است.

در عمل گوگل، در حوزه تبلیغات نیز سعی می‌کند بیشتر آگهی‌هایی را به کاربران نشان دهد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در نتیجه هرچقدر آگهی شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد؛ در کاهش تعرفه هر کلیک موثرتر است.

اما منظور از کیفیت آگهی چیست؟ فاکتورهای مختلفی در این زمینه موثر است. اولین فاکتور را باید تناسب کلیدواژه‌های انتخابی دانست. اینکه کلیدواژه‌های انتخابی چقدر به هم مرتبط هستند؛ چقدر با هم هم‌پوشانی دارند؛ و در نهایت نسبت کلیک به نمایش ( CTR ) آنها چقدر است. در واقع هرچقدر که این نسبت بهتر باشد؛ نشان‌دهنده این است که کلیدواژه‌های شما بهتر و هدف‌مندتر انتخاب شده‌اند؛ پس میزان تعرفه برای شما کمتر می‌شود.

فاکتور موثر دیگر در زمینه کیفیت آگهی، امتیاز کیفی سایت یا صفحه فرود (Landing page ) شماست.

آگهی‌های سیستم تبلیغات در گوگل به یک صفحه فرود از وب‌سایت شما لینک می‌شوند. برای تبلیغات در گوگل بسیار مهم است که صفحه فرود شما از استانداردهای کیفی مشخصی پیروی کند. ارتباط محتوایی صفحه با متن آگهی، طراحی و تجربه کاربری مناسب، سرعت لود بالای صفحه، نمایش درست در نسخه های موبایل و دسکتاپ و وجود دکمه‌های خرید و راه‌های ارتباطی با شما، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که بر امتیاز کیفی صفحه فرود شما موثر بوده و در صورت رعایت آنها، باعث کاهش مبلغ پرداختی برای هر کلیک می‌شود.

فعال‌سازی هدف‌گذاری محلی ( Geo-Targeting )

پرتعدادترین مشتری‌های سرویس تبلیغات در گوگل کسب‌و‌کارهای محلی هستند. کسب‌وکارهای محلی خدمات مشخصی هستند که در یک منطقه خاص ارائه می‌شود؛ و به همین دلیل صاحبان این کسب‌وکارها علاقه دارند تنها در منطقه سرویس‌دهی خود به انجام تبلیغات بپردازند. بگذارید به مثال قبلی سری بزنیم.

طبیعی است که تعمیرکار یخچال فریزر سامسونگ در کرمان، علاقه‌ای به دیده شدن آگهی‌اش در شهرهای دیگر ندارد. چراکه توانایی ارائه خدمات به آنها را نداشته و در این شرایط آگهی نه‌تنها سودی برایش نداشته؛ بلکه هزینه‌ای را نیز به او تحمیل کرده است.

سرویس هدف‌گذاری محلی تبلیغات در گوگل با هدف حل این مشکل به وجود آمده است. در این سرویس می‌توانید مشخص کنید که آگهی شما در کدام مناطق جغرافیایی به نمایش درآید.

کمپین گوگل ادوردز خود را بهینه‌سازی کنید

کمپین‌های تبلیغات در گوگل را می‌توان بر اساس ویژگی‌های مختلفی که این سرویس ارائه می‌دهد، بهینه‌ سازی کرد. منظور از بهینه‌ سازی کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز، استفاده از این امکانات برای بهبود نتایج کسب شده با کمترین هزینه ممکن است.

در فرآیند بهینه‌سازی، متخصصان تبلیغات در گوگل ادروز با نظارت دقیق و مرتب کمپین شما، تغییراتی را به مرور در آن ایجاد می‌کنند؛ تا در نهایت به بیشترین بازدهی دست پیدا کنید. استفاده از روش‌هایی برای بالا بردن امتیاز کیفیتی آگهی و همین‌طور تنظیم انواع هدف‌گذاری‌ها بر اساس زبان، جغرافیا، نمایش در موبایل و دسکتاپ، زمان‌ بندی، ایجاد بازه‌های پیشرفت و... از مهم‌ترین روش‌هایی است که متخصصان ساخت کمپین تبلیغات در گوگل ادوردز از آن استفاده می‌کنند.

ساخت، اجرا، بهینه‌ سازی و مدیریت کمپین‌های تبلیغات در گوگل کاری پیچیده و نیازمند تخصص و تجربه بالا است. اگر می‌خواهید تجربه مثبتی از تبلیغات در گوگل داشته باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم کمپین خود را به شرکت فعال و متخصص در این زمینه که 16 سال سابقه تبلیغات در گوگل به صورت موفق و به صرفه دارد مراجعه کنید .

شرکت نوین مارکتینگ ( نماینده رسمی از طرف گوگل ) - novinmarketing.com

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی