ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید بسترن
رپورتاژ آگهی

بازار پرتلاطم خودرو، گریبان «بسترن کارکرده» را هم گرفت

چند سال پیش همزمان با ورود خودروهای چینی به ایران و در زمانی که تحریم‌ها گریبان صنعت خودرو را هم در کشور گرفته بود، گروه خودروسازی بهمن موتور خودرویی را با نام بسترن  B50 وارد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چند سال پیش همزمان با ورود خودروهای چینی به ایران و در زمانی که تحریم‌ها گریبان صنعت خودرو را هم در کشور گرفته بود، گروه خودروسازی بهمن موتور خودرویی را با نام بسترن  B50 وارد ایران کرد که البته در همان زمان به دلیل هماهنگ نبودن موتور با بدنه‌اش و دیگر ضعف‌ها در قسمت فنی آن چندان مورد اقبال خریداران بازار خودرو قرار نگرفت. بعد از این موضوع  بود که گروه خودروسازی بهمن در نهایت مصمم به توقف عرضه نسل قدیمی بسترن B50 در بازار ایران شد و بسترن مدل B50F و B30 را وارد ایران کرد. این بارخریداران از این دو مدل استقبال کردند و علاوه بر خرید و فروش بسترن صفر، بازار خرید بسترن کارکرده هم در بازار گرم شد.

اگر خریداران برای خرید بسترن کارکرده در سال پیش می توانستند با قیمتی حدود 60 تا 65 میلیون بسترن یک یا دوسال کارکرده را بخرند، امسال دیگر نمی‌توانند. با افزایش نرخ دلار و نوسانات ارزی در سال 97، علاوه بر خودروهای صفر، بازار خودروهای کارکرده هم دچار نوسان شد و قیمت گذاری بسترن B50F و B30 هم به ماجرایی پیچیده بدل شد. این دو مدل خودرو که توانسته در بازار خودروی ایران طرفدارانی برای خود دست و پا کند، حالا در مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند و در مدل‌های صفر و کارکرده دارای قیمت‌های متفاوتی شده است؛ به طوری‌ که فروشندگان بسترن برای خودروهای خود رده قیمتی‌ تقریبا متفاوتی را در نظر گرفته‌اند.

چینی محبوب همچنان می‌فروشد

به نظر می‌رسد این خودرو از نظر افت قیمت در زمان فروش دست دوم هم نسبت به سایر خودروهای چینی شرایط بهتری داشته باشد. در حالی که خودروهای دست دوم چینی در بازار به راحتی فروش نمی‌روند، بسترن محبوبیت قابل توجهی را برای خود دست و پا کرده اسن.

اگر حوالی ماه آذر و دی ماه پارسال فروشندگان خودروی بسترن B50 F ، مدل 94 با کارکرد 56 هزار کیلومتر را با  قیمتی در حدود 66 میلیون تومان در سایت‌های فروش خودرو بارگذاری می‌کردند اما حالا خریدان  برای خرید بسترن کارکرده  این مدل باید مبلغی بیش از 120 میلیون تومان هزینه کنند.

همچنین بسترن B50 F مدل 96 بدون رنگ شدگی و دارای 11 سال تخفیف بیمه با کارکرد 34هزار کیلومتر ۱۶۰ میلیون تومان در سایت دیوار از سوی فروشنده‌ها قیمت‌گذاری شده است.

علاوه بر این خودروی بسترن B30 اتوماتیک با مدل 96 و کارکرد کمتر از هزار کیلومتر در بهمن ماه سال گذشته قیمتی در حدود 61 میلیون تومان داشت اما حالا در سایت دیوار بسترن B30 مدل شهریور ۹۷ را با کارکرد  پنج هزار کیلومتر با قیمت ۱۳۱ میلیون تومان پیدا می‌کنید. این درحالی است که یک آگهی بسترن  B30صفر ۱۳۳ میلیون تومان در آذرماه در سایت دیوار بارگذاری شده است.

هرچند قیمت پایین این خودرو به نسبت کیفیت آن در سال گذشته آن را به یکی از خودروهای پرطرفدار بین خریداران خودرو تبدیل کرده بود اما می‌توان پیش‌بینی کرد که با افزایش قیمت کمی از این استقبال کاسته شود. با این حال بسترن برخلاف خودروهای هم‌وطنش ظاهر زیبا و البته مشخصات فنی مناسبی دارد. همچنین کابین جادار و طراحی داخلی آن خبر می‌دهد که این خودرو همچنان در بین «چینی‌های محبوب» باقی بماند و جزو سدان‌هایی باشد که شاید با ایجاد آرامش در بازار خودرو بتواند همچنان خوب بفروشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 87physics
    87physics | ۵ دی ۱۳۹۷

    چه تبلیغ مضخرفی بود.. حتی نویسنده زحمت ویرایش متن مناسب نمایش رو هم به خودش نداده بود

  • I'mSully
    I'mSully | ۵ دی ۱۳۹۷

    ماشین ۹۶ چجوری ۱۱ سال تخفیف بیمه داره دقیقا؟?

مطالب پیشنهادی