ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید پژو ۲۰۶
رپورتاژ آگهی

چند راه برای تیونینگ ۲۰۶

خیلی از افراد تیونینگ را فقط به تغییرات ظاهری خودرو می‌شناسند؛ اینکه شیشه‌ها را دودی کنند، ارتفاع ماشین را کاهش دهند و روی اگزوز آن تغییراتی بدهند. با این حال آن چیزی که طرفداران تیونینگ ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خیلی از افراد تیونینگ را فقط به تغییرات ظاهری خودرو می‌شناسند؛ اینکه شیشه‌ها را دودی کنند، ارتفاع ماشین را کاهش دهند و روی اگزوز آن تغییراتی بدهند. با این حال آن چیزی که طرفداران تیونینگ از یک خودروی اسپرت شده انتظار دارند بیشتر از این حرف‌ها است. الفبای تیونینگ به نظر آن‌ها یعنی اینکه چگونه یک خودرو را به بیشترین حد از قدرت آن برسانیم.

با وجود همه این حرف‌ها ظاهر خودرو هم در اسپرت کردن آن بی‌اهمیت نیست. برای همین است که در خیابان ممکن است بارها ۲۰۶ تیونینگ‌شده ببینیم اما هیچ‌گاه  با L90  اسپرت شده برخورد نداشته باشیم.

قدرت‌نمایی همیشه یکی از اهداف خریداران ۲۰۶ بوده. آنها با کشیدن دستی بر سر و روی این شیر فرانسوی، خودرویی بسیار متفاوت تحویل خیابان می‌دهند که با روز اول ۱۸۰ درجه فرق دارد. تیونینگ به دودی کردن شیشه‌ها ختم نمی‌شود بلکه با بهینه‌سازی پیشرانه می‌توانیم مجموعه انتقال قدرت را دستکاری کنیم. برای همین هم راننده‌های خودروهای ۲۰۶ تیونینگ شده می‌گویند در سرعت، زانتیا و BMW را هم می‌توانند مغلوب خود کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده برای تیونینگ این است که همه لوازم یدکی آن در بازار وجود دارد. همچنین هندلینگ خوب و اتاق زیبای ۲۰۶ هم به راننده این اجازه را می دهد که تغییراتی در خودرو بدهد.

قدم اول تیونینگ

برای قدم اول تیونینگ باید خودروی سالمی داشته باشید. پس اگر هم به فکر خرید خودروی کارکرده بودید باید سیستم تعلیق  هیدرولیک سالمی پیدا کنید. بهترین تیپ ۲۰۶ که به ما اجازه دستکاری بیشتری می‌دهد تیپ ۵ است. به خاطر سیستم مالتی‌پلکس برق با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده و موتور ۱.۶ لیتری آن، نیازهای تیونر را به خوبی می‌توانیم فراهم کنیم.

یکی از نکاتی که قبل از خرید باید رعایت کنیم چک کردن شاسی خودرو است. برای تیونینگ کردن نباید شاسی پوسیدگی یا ترک داشته باشد. اگر خودرو فرورفتگی داشته باشد تیونینگ کمکی به افزایش شتاب آن نمی‌کند. خودرویی با دستگاه صوتی بزرگ یا لامپ با وات بالا برق زیادی مصرف می‌کند و فایده‌ای برای عاشقان سرعت ندارد. بنابراین اگر فروشنده قبلا این دستگاه‌ها را نصب کرده آنها را از خودرو جدا کنید.

توربوشارژ کردن موتور ۲۰۶

افراد با خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده هم می‌توانند تغییراتی روی خودرو بدهند و از آن  یک غول بسازند. برای مثال با توربو کردن موتور به راحتی می‌توان قدرت آن را بیشتر کرد. در کنار آن حتما باید سیستم تعلیق و ترمز را هم بهبود داد. چراکه رانندگی با خودرویی که قدرت زیادی دارد اما از ترمز خوبی برخوردار نیست با جان سرنشینان بازی می‌کند.

پیشرانه RC به جای TU5

برخی از افراد هم به جای توربو کردن خودرو، پیشرانه TU5  را عوض و یک پیشرانه دو لیتری Rc روی خودرو نصب می‌کنند. این کار به خاطر سیستم برق تیپ پنج بر روی این تیپ بیشتر جواب می‌دهد. این پیشرانه می‌تواند قدرت خودرو را به ۱۷۰ اسب بخار برساند. با این تغییر ۲۰۶ که در ۹ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید  این مسیر را در ۷.۵ ثانیه طی می‌کند. البته فراموش نکنید که نمی‌شود موتور قوی‌تری روی خودرو نصب کرد و سیستم خنک‌کنندگی آن را تغییر نداد. بلکه باید فن رادیاتور را تعویض و یک نمونه قوی‌تر روی آن نصب کرد.

تیونینگ بدون تعویض موتور

راه‌هایی هم وجود دارد که بدون پیاده کردن موتور قدرت خودرو را افزایش دهیم. برای مثال با نصب فیلتر هوای اسپرت تنفس موتور بهتر شده و مصرف آن کاهش می‌یابد. همچنین سازگار کردن کامپیوتر ۲۰۶ با شرایط آب‌وهوایی کشور به قدرت بیشتر موتور منجر می‌شود. تعویض رینگ و لاستیک هم یکی دیگر از راه‌های افزایش شتاب است که طرفداران ۲۰۶ به آن اهمیت زیادی می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tiger
    Tiger | ۶ دی ۱۳۹۷

    مقاله جمع و جور و کلی بود و کامل نبود،ولی بد هم نبود. ?

مطالب پیشنهادی