ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید بلیط هواپیما
رپورتاژ آگهی

بلیط‌های چارتر ارزان‌قیمت را از هیپوتریپ بخرید

افرادی که اهل سفرهای هوایی هستند یا مشاغلی دارند که به واسطه آن باید دائما در حال سفر باشند، با اصطلاح بلیط چارتر آشنا هستند. برای این افراد یافتن راهی که سفرها ارزان‌تر تمام شوند ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

افرادی که اهل سفرهای هوایی هستند یا مشاغلی دارند که به واسطه آن باید دائما در حال سفر باشند، با اصطلاح بلیط چارتر آشنا هستند. برای این افراد یافتن راهی که سفرها ارزان‌تر تمام شوند اهمیت بسیاری دارد. این روزها تبلیغات زیادی در زمینه خرید بلیط چارتر انجام می‌شود. در هر سایت و روزنامه‌ای، هر جایی که آگهی‌های آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی وجود داشته باشد، نام بلیط چارتر نیز دیده می‌شود.

برای دانستن این که بلیط چارتر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد به ادامه مقاله توجه کنید. در ادامه توضیحات کاملی درباره این نوع بلیط می‌خوانید و بهترین راه برای تهیه آن را متوجه خواهید شد.

آیا بلیط چارتر همان بلیط ارزان هوایپما است؟

ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی همه یا قسمتی از بلیط‌های بعضی از پروازهای خود را به صورت عمده به شرکت‌های مختلف می‌فروشند. آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی و شرکت‌های چارترکننده مشتری این بلیط‌ها هستند و آن‌ها را پیش‌خرید می‌کنند. این کار معمولا در مورد مسیرهای هوایی پر رفت و آمد صورت می‌گیرد. در واقع آژانس‌های هواپیمایی بلیط‌ها را با قیمت عمده خریداری می‌کنند چون ارزان‌تر تمام می‌شود.

عوامل تعیین‌کننده قیمت بلیط چارتر چیست؟

حتما توجه کرده‌اید که بلیط‌های چارتر قیمت ثابتی ندارند و با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. پس از این که آژانس‌های هواپیمایی بلیط‌ها را از ایرلاین‌ها خریدند، قیمت‌گذاری به عهده آن‌ها خواهد بود. تعیین قیمت به مسائل مختلفی بستگی دارد.

یکی از این عوامل زمان پرواز است. بلیط چارتر پروازی که در ایام تعطیلات یا مناسبت‌های خاص انجام می‌شود، با همان قیمت بلیط‌ سیستمی و حتی در بعضی مواقع با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. در حقیقت قیمت خرید بلیط چارتر به میزان تقاضایی که برای آن وجود دارد وابسته است. در فصل‌های کم‌گردشگر یا Low Season قیمت بلیط چارتر پایین‌تر خواهد بود و در این فصل‌ها بلیط چارتر واقعا تنها بلیط ارزان هواپیما است.

عامل موثر دیگر در قیمت خرید بلیط چارتر نزدیکی به زمان پرواز است. حتما با افرادی مواجه شده‌اید که خرید بلیط هواپیمای خود را به لحظات آخر موکول می‌کنند. دلیل این مسئله تخفیف‌هایی است که آژانس‌های هواپیمایی در نزدیکی زمان پرواز ارائه می‌دهند. به نفع شرکت چارترکننده است که بلیط را با سود کمتر بفروشد تا این که صندلی‌ها خالی بمانند زیرا در هر صورت باید هزینه را به ایرلاین‌ها پرداخت کند.

بلیط چارتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا این جا مهمترین ویژگی بلیط چارتر را بررسی کردیم. قیمت پایین مهمترین عاملی است که افراد را به خرید بلیط چارتر تشویق می‌کند اما این نوع بلیط ویژگی‌های دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قطعی بودن زمان پرواز و رزرو صندلی اشاره کرد. با این نوع بلیط‌ها دیگر از بابت تغییر زمان یا کمبود جا نگرانی نخواهید داشت.

بلیط چارتر با بلیط سیستمی تفاوت‌هایی دارد. منظور از بلیط سیستمی همان بلیط‌های معمولی است که از شرکت‌های هواپیمایی می‌خرید. بلیط‌های سیستمی را می‌توانید در صورت تغییر برنامه سفر، لغو کنید. در این صورت مبلغی به عنوان جریمه کسر می‌شود و باقی‌مانده به فرد مرجوع خواهد شد. در مورد بلیط‌های چارتر این امکان وجود ندارد. این بلیط‌ها را نمی‌توان کنسل کرد. در بعضی موارد هم که امکان لغو بلیط وجود دارد، جریمه‌ها آن قدر بالا هستند که تقریبا مبلغی به خریدار بازنمی‌گردد.

تفاوت دیگر این است که قیمت بلیط‌های سیستمی برای خردسالان پایین‌تر از بزرگترها است. این موضوع در مورد بلیط‌های چارتر وجود ندارد و قیمت آن‌ها یکسان است. بنابراین اگر به همراه خانواده سفر می‌کنید و فرزندان کوچک دارید، شاید بهتر باشد ابتدا قیمت‌ها را مقایسه و سپس برای خرید اقدام کنید.

از کجا بلیط چارتر بخریم؟

شرکت‌های هواپیمایی بلیط چارتر را به اشخاص نمی‌فروشند. این بلیط‌ها تنها به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های چارترکننده فروخته می‌شود. بنابراین نمی‌توانید شخصا به ایرلاین مراجعه کنید و برای بلیط چارتر درخواست بدهید. برای خرید بلیط چارتر باید به شرکت‌های چارترکننده مراجعه کنید. این شرکت‌ها بلیط‌ها را به صورت عمده از ایرلاین می‌خرند و با توجه به زمان و فصل قیمت‌گذاری می‌کنند. برای خرید بلیط چارتر باید به آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های مسافرتی مراجعه کنید.

خرید بلیط هواپیما چارتر برای مسیرهای پر رفت و آمد مثل مشهد، اهواز یا کیش آسان‌تر است. در مورد این مسیرها معمولا بلیط چارتر ارزان وجود دارد. البته که این موضوع به زمان سفر نیز بستگی دارد. مثلا در زمان جشنواره بهارانه کیش احتمال پیدا کردن بلیط چارتر ارزان کیش بسیار کمتر از تابستان است.

بلیط چارتر ارزان در هیپوتریپ

یکی از بهترین مراجع برای خرید بلیط ارزان هیپوتریپ است. یک سامانه متخصص در امور مسافرتی که در تمامی مراحل سفر، از هنگام تهیه بلیط تا رسیدن به مقصد، همراه‌تان خواهد بود و تجربه یک سفر بی‌دغدغه را به شما هدیه خواهد داد. در هیپوتریپ می‌توانید بلیط ارزان هواپیما را با قیمت‌های متنوع و برای مقصدهای مختلف مشاهده کنید و بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که خرید بلیط هواپیما چارتر باید از طریق یک کانال معتبر انجام شود در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلاتی شوید. شرکت معتبری مانند هیپوتریپ امنیت سفر شما را تضمین می‌کند و با خرید از آن، دیگر لازم نیست نگران لغو شدن سفر یا بلیط‌های تقلبی باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی